Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Αδέρφια παιδιών με προβλήματα λόγου και συμμετοχή τους στις συνεδρίες λογοθεραπείας

Πώς νιώθει το παιδί σας όταν το αδερφάκι του κάνει λογοθεραπεία και αυτό όχι; Μήπως το παιδί χωρίς προβλήματα λόγου νιώθει ότι «το αφήνετε απ’ έξω;»

Σαν γονιός και λογοθεραπεύτρια αντιμετωπίζω συχνά αυτό το πρόβλημα. Έχω δει πολλά παιδιά να συμπεριφέρονται περίεργα γιατί νιώθουν ότι τα άφησαν απ’ έξω, να ζηλεύουν ή απλώς να μπερδεύονται καθώς δεν καταλαβαίνουν γιατί έρχεται κάποιος να παίξει με το αδερφάκι τους, αλλά όχι με αυτά. Σαν γονείς είναι δύσκολο να κατανοήσουμε αυτόν τον τρόπο σκέψης καθώς ξέρουμε τις προθέσεις και τους στόχους του λογοθεραπευτή. Τα μικρά παιδιά, όμως, σκέφτονται: «Γιατί αυτό το αστείο πρόσωπο να παίζει με το αδερφάκι μου, αλλά όχι και με εμένα;».

Το πρώτο συνθετικό χρωμόσωμα

Ένα βήμα - ορόσημο στο πεδίο της βιολογίας έκαναν επιστήμονες από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, τη Βρετανία και την Ινδία, που κατάφεραν για πρώτη φορά να δημιουργήσουν εξ αρχής ένα πλήρως συνθετικό και λειτουργικό χρωμόσωμα, μία εξέλιξη που ανοίγει το δρόμο για νέες επαναστατικές καινοτομίες στο πεδίο της βιοτεχνολογίας και της ιατρικής κατά τις επόμενες δεκαετίες.

Πολυβιταμινούχα συμπληρώματα διατροφής: Τα έχουν ανάγκη τα παιδιά;

Με τον όρο συμπληρώματα διατροφής εννοούμε τα σκευάσματα βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων, τα οποία, μπορεί να προτείνει κανείς σ’ ένα παιδί για τη διατροφή του οποίου υπάρχουν αμφιβολίες, αφού η χορήγηση τους δεν προκαλεί βλάβες, αλλά αντίθετα μπορεί να είναι ωφέλιμη καθώς θα χρησιμοποιηθεί από τον οργανισμό του μόνο ότι ενδεχομένως λείπει.

Απελευθερώνονται πλήρως οι απολύσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών

Η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ αναφέρει ότι χθες το βράδυ κατατέθηκε αιφνιδιαστικά και εν κρυπτώ, χωρίς καμιά ενημέρωση ή διάλογο με τους κοινωνικούς φορείς, ρύθμιση για την ιδιωτική εκπαίδευση που ουσιαστικά αποτελεί ξαφνικό θάνατο για το δημόσιο και κοινωνικό αγαθό που παρέχουν τα ιδιωτικά σχολεία καθώς και για τα εργασιακά δικαιώματα και την αξιοπρέπεια των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.

Ποιο το μέλλον των παιδιών που έχουν εφιάλτες;

Οι παιδικοί εφιάλτες αποτελούν ένα πρόβλημα το οποίο καλούνται να αντιμετωπίσουν πολλοί γονείς. Στην περίπτωση που αυτοί εμφανίζονται συχνά και επιμένουν μπορεί να κρύβουν κινδύνους.
Νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε απέδειξε ότι τα παιδιά που ανέφεραν συχνούς εφιάλτες στην ηλικία των 12 ετών είχαν 3,5 φορές περισσότερες πιθανότητες για ψυχωσικές εμπειρίες στην εφηβεία.
Διαβάστε στο επιστημονικό άρθρο που ακολουθεί τι έδειξε η έρευνα που έγινε από το Πανεπιστήμιο του Warwick.

Μυθολογικό εργαστήρι στη Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς εντάσσει στις δραστηριότητές της τη δημιουργία του «Μυθολογικού Εργαστηρίου». Η πρωτοβουλία αυτή απευθύνεται σε μαθητές/τριες Δημοτικού Σχολείου με σκοπό να έρθουν σε επαφή, μέσω της αφήγησης, με τους αξεπέραστους αρχαιοελληνικούς μύθους.