Τρίτη, 26 Ιανουαρίου 2010

Εκδηλώσεις για Παιδιά


Τα Μαγικά Κουτιά της Δημόσιας Βιβλιοθήκης της Βέροιας, τα οποία συνεχίζουν να μαγεύουν μικρούς και μεγάλους με τα πολυάριθμα βιβλία, τις όμορφες μουσικές, τις εικόνες και τα παιχνίδια. 

Για το μήνα Φεβρουάριο διοργανώνουμε σειρά δημιουργικών δραστηριοτήτων για παιδιά. 
Δηλώστε συμμετοχή τώρα, ελάτε με τους γονείς ή με τους φίλους σας. 

Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 
10.00 – 11.30 το πρωί 
«Αποκριάτικο ταξίδι στην τέχνη» Ο Αρλεκίνος του Πικάσο «φεύγει» από τον πίνακά του και μετά από περιπέτειες και αναζητήσεις μέσα στα βιβλία, βρίσκει επιτέλους την μεγάλη του αγάπη την Κολομπίνα του Ντεγκά. Μια ιστορία αγάπης που ξεπηδάει από τους καμβάδες των ζωγράφων κι από τις σελίδες των βιβλίων και «ζωντανεύει» στα Μαγικά Κουτιά της Βιβλιοθήκης. 
Θεατρικό παιχνίδι και ζωγραφική με την Κατερίνα Αναστασίου. 
Για παιδιά 4-8 ετών. Με Προεγγραφή. Στα Μαγικά Κουτιά της Βιβλιοθήκης. 

Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 
5.00 – 6.00 το απόγευμα 
«Που βρήκε τη στολή του ο Αρλεκίνος???» Ένα μαγικό μπαούλο και η δύναμη της αγάπης ανοίγουν. Τα πολύχρωμα κουρέλια ενώνονται και η μητέρα Φαντασία δημιουργεί την πιο όμορφη αποκριάτικη στολή… 
Ανάγνωση παραμυθιού και κατασκευή αποκριάτικης χειροτεχνίας. 
Με την Γεωργία Ζαφειρογιάννη και την Αμφιθέα Τριανταφυλλίδου. 
Για παιδιά 5-8 ετών. Με Προεγγραφή. Στα Μαγικά Κουτιά της Βιβλιοθήκης. 

Καθημερινές δραστηριότητες για παιδιά και γονείς 
Επιπλέον, καθημερινά από Δευτέρα έως Σάββατο (12.00 - 2.00 το μεσημέρι, αλλά και τα απογεύματα κάθε Δευτέρα και Τετάρτη από 5.30 – 7.00) ελάτε να ζήσετε τη μαγεία του «Wii στη Βιβλιοθήκη». Το μήνα αυτό παίξτε και διασκεδάστε με Wii sports, Sports Island και FamilySki. 
Επίσης κάθε εβδομάδα σε συνεργασία με τις Μηχανές της Ανάγνωσης www.bookbook.gr διαλέγουμε βιβλία για να διαβάσετε και θέματα για να εξερευνήσουν μικροί και μεγάλοι. Πληροφορίες Αμφιθέα Τριανταφυλλίδου. 
Πληροφορίες για το πρόγραμμα με τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα της Βιβλιοθήκης http://www.libver.gr 

Ο αριθμός των θέσεων για τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες είναι περιορισμένος. Παρακαλούμε να δηλώσετε έγκαιρα συμμετοχή στη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Βέροιας, Έλλης 8 ή στο τηλ. 2331024494

ΔΤ: Εκμάθηση γραφής Braille από μη πιστοποιημένο φορέα

Δελτίο Τύπου της Περιφερειακής Ένωσης Κεντρικής Μακεδονίας του ΠΣΤ

"Ανακοινώνουμε ότι η εξαγγελία έναρξης νέων τμημάτων διδασκαλίας γραφής Braille από το τμήμα ΠΕ της Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς που δημοσιεύτηκε στην τοπική εφημερίδα του Κιλκίς «Ειδήσεις» στις 4 Δεκεμβρίου 2009 είναι ανακριβής. Δυστυχώς ο φορέας μας πληροφορήθηκε για την ύπαρξη του δημοσιεύματος αυτού την προηγούμενη εβδομάδα και ως εκ τούτου δεν είχε την δυνατότητα να αντιδράσει νωρίτερα. 
Πληροφορούμε, λοιπόν, τους ενδιαφερόμενους ότι με την συγκεκριμένη Διεύθυνση υπήρξε καταρχήν με δική τους πρωτοβουλία επικοινωνία για συνεργασία, ουδέποτε όμως η συνεργασία αυτή έλαβε τη μορφή συγκεκριμένης σύμβασης-συνυποσχετικού που να περιγράφει τις εκατέρωθεν υποχρεώσεις των εν δυνάμει συνεργαζόμενων. Οι γραφομηχανές Braille που χρησιμοποιούνται για την υλοποίηση του προγράμματός τους δεν δεσμεύτηκαν από τον Σύνδεσμό μας.
Κατά συνέπεια η Περιφερειακή μας Ένωση δεν συνέβαλε στη δέσμευση του υλικού αυτού, ούτε κατά την έναρξη του προγράμματος, πολύ περισσότερο μάλιστα κατά τη διάρκειά του, στην οποία επαναλαμβάνουμε ότι δεν συμμετάσχει ο Σύνδεσμος ως αντισυμβαλλόμενος. 
Με βάση τα προαναφερόμενα επιθυμούμε να καταστήσουμε σαφές προς όλους τους αποδέκτες που σχετίζονται με το συγκεκριμένο πρόγραμμα ότι εμείς, όσο και καλές προθέσεις να έχουμε για την διάδοση της γραφής Braille, δεν δικαιούμαστε από το νόμο να στηρίζουμε μία διαδικασία εκμάθησης χωρίς προϋπάρχουσα σύμβαση.
Για περισσότερες πληροφορίες απευθύνεστε στο κινητό τηλέφωνο του Γενικού Γραμματέα κ. Μητρόπουλου 6936-577901. 

Για τη Διοικούσα Επιτροπή"

Το υγιεινό κολατσιό



Σε 99 από τις 100 περιπτώσεις το κολατσιό, που καταναλώνουν τα παιδιά του δημοτικού, είναι ανθυγιεινό και δεν καλύπτει τις απαραίτητες διατροφικές προδιαγραφές.
Άραγε τι πρέπει να περιέχει ένα υγιεινό κολατσιό; Ποια είδη φαγητών πρέπει να αποφεύγονται;
Σύμφωνα με τις συμβουλές της Βρετανικής Υπηρεσίας Προδιαγραφών των Τροφίμων ( Food Standards Agency ) ένα υγιεινό κολατσιό θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: 
  • Κρέας, ψάρι ή κάποια γαλακτοκομική πηγή πρωτεΐνης.
  • Αμυλώδη υδατάνθρακα, όπως ένα σάντουιτς με μαύρο- ολικής αλέσεως ψωμί, για να δώσει ενέργεια στο παιδί.
  • Τουλάχιστον μια μερίδα φρούτα και λαχανικά ή κάποια σαλάτα.
  • Νερό, γάλα, φυσικό χυμό ή κάποιο ρόφημα με βάση το γιαούρτι.
Οι βασικές τροφές προς αποφυγή είναι:
  • Γλυκά και σοκολάτες
  • Σνακ όπως πατατάκια, κυρίως αν περιέχουν πρόσθετα λίπη-ζάχαρη- αλάτι
  • Γλυκά και ανθρακούχα αναψυκτικά
  • Αποξηραμένα και επεξεργασμένα τρόφιμα και κυρίως κρέατα
  • Λευκό ψωμί
Οι διατροφικές προδιαγραφές για τα σχολικά γεύματα συστήθηκαν στην Μ. Βρετανία το 2006 ενώ οι προδιαγραφές για τους αυτόματους πωλητές και μαγαζιά με ψιλικά ένα χρόνο αργότερα. Το 2008 συστήθηκαν αυστηροί διατροφικοί κανονισμοί για τα δημοτικά σχολεία οι οποίοι επεκτάθηκαν και στα γυμνάσια το Σεπτέμβριο του 2009. Συμπεριλαμβάνουν τις υψηλές και χαμηλές τιμές ενέργειας ή θερμίδων καθώς και 13 διαφορετικά θρεπτικά συστατικά (συμπεριλαμβανομένων των λιπών αλάτων και ζαχάρων).
Η κατανάλωση των ενδιάμεσων γευμάτων (κολατσιό) είναι πολύ σημαντική καθώς εφοδιάζουν το παιδί άμεσα με ενέργεια και συμβάλλουν στην καλύτερη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα. Είναι πάντα προτιμότερο να ετοιμάζουν οι ίδιοι οι γονείς το κολατσιό του παιδιού τους έτσι ώστε να είναι σίγουροι για την ποιότητα αλλά και την ασφάλειά του!
Ένα πλήρες κολατσιό περιέχει ως βάση σύνθετους υδατάνθρακες και εφοδιάζει το παιδί με βιταμίνες, φυτικές ίνες, «καλά» λιπαρά, τονώνοντας παράλληλα το ανοσοποιητικό του σύστημα. Βιταμίνη C και Ε, ψευδάργυρος και καροτενοειδή αποτελούν σημαντικά «υλικά» της προστατευτικής «ασπίδας» του οργανισμού μας και τα βρίσκουμε σε λαχανικά όπως μπρόκολο, σπανάκι, καρότο, ντομάτα, πιπεριά, φρούτα, ξηρούς καρπούς, όσπρια.

Συνεπώς, ένα υγιεινό και ισορροπημένο κολατσιό μπορεί να είναι ένα απο τα παρακάτω:
  • Τοστ με ψωμί ολικής άλεσης, ελαιόλαδο και όχι βούτυρο ή μαργαρίνη, γαλοπούλα και κίτρινο τυρί χαμηλών λιπαρών. Εάν προσθέσουμε και λίγη ντομάτα ή αγγούρι, αυξάνεται ακόμη περισσότερο η θρεπτική του αξία.
  • Σουσαμένιο κουλούρι, σκέτο ή γεμιστό με τυρί, με ένα μέτριο φρούτο.
  • Ένα κομμάτι σπιτική πίτα, π.χ. σπανακόπιτα, εμπλουτισμένη και με μυρωδικά (π.χ. άνηθο, μάραθο).
  • Ένα κομμάτι σπιτικά φτιαγμένη πίτσα με ντομάτα, μανιτάρια και τυρί.
  • Ένα φρούτο, γιαούρτι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά με λίγο μέλι και ωμούς ξηρούς καρπούς.
πηγή: www.paidorama.com