Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Τα Νέα", οι τυφλοί θα μπορούν να διακρίνουν αντικείμενα και ανθρώπους που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση με τη βοήθεια ενός τεχνητού αμφιβληστροειδούς. Ουσιαστικά πρόκειται για μία μικροκάμερα και μια δέσμη ηλεκτροδίων που εμφυτεύονται στο μάτι (δρα όπως το φιλμ στην κάμερα: μαζεύει εικόνες απο το περιβάλλον και τις μεταβιβάζει, με ανάλογα νευρικά ερεθίσματα, στον εγκέφαλο, όπου γίνονται διαδικασίες για την όραση).
Ένας άλλος τρόπος εντοπισμόυ αντικειμένων από τυφλούς είναι αυτός που χρησιμοποιεί και ο Λούκας Μούρεϊ, ένα επτάχρονο αγόρι από τη Βρετανία. Ο μικρός θεωρείται ο πρώτος στη Βρεατανία που "βλέπει" τα αντικείμενα τριγύρω του βάσει του αντίλαλού του, χτυπώντας τη γλώσσα του στον ουρανίσκο και χρησιμοποιώντας τον παραγόμενο ήχο (και πιο συγκεκριμένα την επιστροφή του ήχου). Τη μέθοδο αυτή την έμαθε από τον Ντάνιελ Κις, έναν τυφλό Καλιφορνέζο, ιδρυτή της Διεθνούς Πρόσβασης για τους Τυφλούς και είναι παρόμοια με αυτήν που χρησιμοποιούν οι νυχτερίδες.
Αλλάζοντας θέμα: η Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία δημοσίευσε τα ευρήματα μιας έρευνας που αφορούσε τις προσλήψεις αποφυλακισμένων, απεξαρτημένων χρηστών ηρωίνης ή ατόμων με προβλήματα όρασης, ακόης και κινητικότητας. όπως αναφέρει στο άρθρο της η Ντίνα Καρατζιου "με αντικείμενο τον αποκλεισμό από την αγορά εργασίας ειδικών κοινωνικών ομάδων", η έρευνα διεξήχθη με τη συμμετοχή 121 επιχειρήσεων και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ακόμη κι αν όλοι, ανεξαιρέτως, διέθεταν τα τυπικά προσόντα που απαιτεί η θέση, οι διευθυντές των επιχειρήσεων δεν θα προσλάμβαναν κάποιον που θα άνηκε στις παραπάνω ομάδες.
Στο κλίμα των προκαταλήψεων και το άρθρο του Αγγελιοφόρου της Κυριακής (11 Οκτωβρίου 2009, σελ. 28). Η Σοφία Πακαλίδου στο αρθρο της "Μαθησιακές Δυσκολίες και προκαταλήψεις" θίγει ένα θέμ απου αποτελεί καθημερινότητα για το 5% του πληθυσμού στην Ελλάδα, το 7%, αλλά και το 15%, ποσοστά που αντιστοιχούν στους δυσλεκτικούς, τα άτομα με διάσπαση προσοχής και τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει, μόλις το 20% των ατόμων που αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους προβλήματα μάθησης έχουν διαγνωσθεί, ενώ το 80% έρχεται αντιμέτωπο με λανθασμένες εκτιμήσεις και άδικες συμπεριφορές γονέων, εκπαιδευτικών και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου. Μια πρόσφατη έρευνα του κ . Παυλίδη στο χώρο των εκπαιδευτικών έδειξε τα εξής: 51% από το δείγμα δεν είχε διδαχθεί στο πανεπιστήμιο τίποτα σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες, το 57% δήλωσε ότι δεν ήξερα τι να κάνει στην περίπτωση που θα έχει στο μάθημά του παιδί με τέτοιες εκπαιδευτικές ανάγκες και το 97% θεωρούσε απαραίτητο να διδάσκεται στο πανεπιστήμιο ανάλογο μάθημα.
Στα θετικά νέα: η ECDL Ελλάς βραβεύτηκε με το ACCESS-IT 2009 στην κατηγορία @WORK για το εφόδιο που έχει προσφέρει στη ζωή και την επαγγελματική αποκατάσταση ατόμων με προβλήματα όρασης. Περσινός νικητής του ίδιου βραβείου ήταν το BBC. Περισσότερα στο δημοσίευμα της Καθημερινής.