Σάββατο 25 Απριλίου 2020

Οι διευθυντές των σχολείων διαμορφώνουν τις αξίες των μαθητών μέσω του σχολικού κλίματος.

Στο πέρασμα του χρόνου οι προσωπικές αξίες των μαθητών γίνονται παρόμοιες με αυτές του διευθυντή του σχολείου τους, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Psychological Science, ένα περιοδικό της Association for Psychological Science. Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι αξίες των διευθυντών συνδέονται με πλευρές του σχολικού κλίματος που με την σειρά του συνδέονται με τις αξίες των μαθητών. 

«Αν αναλογιστεί κανείς τον χρόνο που περνούν τα παιδιά στο σχολείο, είναι σημαντικό να αξιολογήσουμε τον αντίκτυπο που έχουν τα σχολεία στα παιδιά μας και όχι μόνο όσο αφορά τις ακαδημαϊκές δεξιότητες» αναφέρουν οι ερευνητές Yair Berson (New York University και Barllan University) και Shaul Oreg (Cornell University και The Hebrew University of Jerusalem). «Τα ευρήματα μας δείχνουν ότι τα σχολεία συμμετέχουν στη διαμόρφωση των αξιών του παιδιού». 

Όλο το νομοσχέδιο με τις αλλαγές για Πανελλαδικές και προαγωγικές εξετάσεις

Ολόκληρο το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, όπως αναρτήθηκε μόλις στην διαβούλευση για συζήτηση με τους αρμόδιους φορείς.
Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη, 6 Μαΐου 2020 και ώρα 08:00.

Παραμύθια... από το τηλέφωνο για τα παιδιά στην καραντίνα

Τις τελευταίες εβδομάδες έχουν αναπτυχθεί ένα σωρό ευφάνταστες πρωτοβουλίες για την ανακούφιση μικρών και μεγάλων από το «βάρος» της καραντίνας, αλλά κάποιες, πώς να το κάνουμε, έχουν… έξτρα γλύκα. Πώς να μην χαμογελάσεις μαθαίνοντας ότι ομάδα Ελλήνων ηθοποιών έχουν πιάσει και αφηγούνται στα παιδιά «Παραμύθια από το τηλέφωνο»;

Πρόκειται για τη νεοσύστατη ομάδα τηλεφωνικών αφηγήσεων… ΝτρινTeam, η οποία έφερε στην Ελλάδα τη δράση που πρωτοξεκίνησαν συνάδελφοί τους της θεατρικής ομάδας Campsirago Residenza από τη Λομβαρδία η οποία διαδόθηκε σταδιακά σε όλη την Ιταλία, εμπλέκοντας όλο και περισσότερους ηθοποιούς. Η Κατερίνα Ναστοπούλου, η οποία ζει στο Τορίνο και ασχολείται με την υλοποίηση προγραμμάτων κοινωνικού θεάτρου, διατηρεί συνεργασία με το θίασο της Λομβαρδίας μαθαίνοντας από την πρώτη στιγμή για την πρωτοβουλία.

Πώς θα πείσω το παιδί να φάει πιο υγιεινά;

Τα παιδιά έχουν τεράστια ανάγκη από μια ισορροπημένη διατροφή, όχι μόνο για να αναπτυχθούν σωστά αλλά και για να διαμορφώσουν καλές διατροφικές συνήθειες που θα τα ακολουθούν σε ολόκληρη τη ζωή τους. Όμως και οι καβγάδες πάνω από το πιάτο τους μπορούν να τα βλάψουν σημαντικά, καθώς τα ωθούν στο να συνδέσουν το φαγητό με αρνητικά συναισθήματα, στρώνοντας το δρόμο για μελλοντικές διατροφικές διαταραχές. Ευτυχώς, αν κινηθούμε έξυπνα, μπορούμε να τα καταφέρουμε χωρίς φωνές και διαμαρτυρίες.

«Πόλεμος» για το αν και πότε θα ανοίξουν τα σχολεία - Τι φέρνει η επόμενη ημέρα

Έναν οδηγό πλοήγησης στο αχαρτογράφητο πεδίο της άρσης των περιορισμών επιχείρησαν να συντάξουν προχθές οι ειδικοί της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, θέτοντας στο τραπέζι της πολύωρης τηλεσύσκεψης πολλές διαστάσεις του σύνθετου αυτού παζλ. Σε κάθε περίπτωση, η επιστημονική ομάδα που επεξεργάζεται το σχέδιο επιμένει ότι η επόμενη ημέρα δεν θα θυμίζει σε τίποτα την καθημερινότητα της εποχής προ κορωνοϊού.

Βάση μετεγγραφής από ΑΕΙ σε ΑΕΙ

Ακαδημαϊκό φίλτρο τίθεται στις μετεγγραφές των φοιτητών από ΑΕΙ σε ΑΕΙ. Πρόκειται για τη λεγόμενη «βάση μετεγγραφής», η οποία ορίζεται στις 2.750 μόρια κάτω από τη βάση εισαγωγής κάθε τμήματος. Ενδεικτικά, ο ενδιαφερόμενος για μετεγγραφή στο τμήμα Η/Υ ΕΜΠ, του οποίου η βάση το 2019 ήταν 18.314 μόρια, θα έπρεπε να έχει 15.564 μόρια.

Ειδική αγωγή τις μέρες του Κορονοϊού: Για ακόμη μία φορά στην αθέατη πλευρά της Σελήνης

Αν για όλους μας η περίοδος αυτή είναι δύσκολη, για τα παιδιά ΑμεΑ των λαϊκών οικογενειών γίνεται Γολγοθάς. Η συνθετότητα των προβλημάτων που βιώνουν τα παιδιά αυτά έρχεται να επιδεινωθεί λόγω της έλλειψης υποστηρικτικών δομών αφού η κυβέρνηση σφυρίζει αδιάφορα μπροστά στα οξυμένα προβλήματα του πολύπαθου χώρου της Ειδικής Αγωγής.

Κορωνοϊός: «Χύτρα που βράζει» τα παιδιά στον εγκλεισμό

Χοροπηδούν διαρκώς, τρέχουν, ακροβατούν στους καναπέδες, στριφογυρίζουν ασταμάτητα και παίζουν μπάλα, με τέρμα τα ντουλάπια της κουζίνας. Έτσι προσπαθούν να διοχετεύσουν την ενέργεια που κρύβουν μέσα τους και την οποία εκτόνωναν πριν σε διάφορες δραστηριότητες εκτός σπιτιού. Ειδικοί ψυχολόγοι, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, προσπαθούν να ερμηνεύσουν τις αντιδράσεις των μικρών «πυραύλων» και προτείνουν πρακτικές λύσεις στους γονείς.

Τα χαρακτηριστικά της μόλυνσης του κορονοϊού SARS-CoV-2 σε παιδιά

Η εξέλιξη της νόσου COVID-19 σε παιδιά που μολύνονται από τον κορονοϊό SARS-CoV-2 είναι, σε σχέση με τους ενήλικες, σχετικά ήπια. 

Παρόλα αυτά στα βρέφη η νόσος μπορεί να εμφανίσει σοβαρές επιπλοκές. Ως εκ τούτου η κατανόηση της νόσου στα παιδιά αποτελεί σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη στρατηγικών θεραπείας στην κλινική αλλά και περιορισμού της μετάδοσής της.

Έκτακτο βοήθημα σε οικογένειες με παιδιά – Ποιους αφορά

Έκτακτη οικονομική ενίσχυση θα δοθεί σε δικαιούχους του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος (ΕΕΕ) που έχουν ένα τουλάχιστον ανήλικο μέλος στο νοικοκυριό τους, με πρωτοβουλία της υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδιας για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Δόμνας Μιχαηλίδου.

Καραντίνα στη Γαλλία: 700 κλήσεις καθημερινά στη γραμμή για κακοποιημένα παιδιά

Οι κλήσεις στον αριθμό έκτακτης ανάγκης για τα παιδιά που βρίσκονται σε κίνδυνο στη Γαλλία εκτινάχθηκαν κατά 89% την περασμένη εβδομάδα, έπειτα από έναν και πλέον μήνα καραντίνας λόγω της πανδημίας του νέου κορονοϊού, έγινε σήμερα γνωστό από την κυβέρνηση.

«+89%, αυτή είναι η αύξηση που καταγράφηκε στις κλήσεις στο 119 την περασμένη εβδομάδα», δήλωσε ο υφυπουργός αρμόδιος για την Προστασία της Παιδικής Ηλικίας Αντριάν Τακέ, ενώπιον της γαλλικής Γερουσίας.

Άποψη: Λεωνίδας Καστανάς "Για τo σχολείο της ουσίας"

Αυτό το μάθημα ζωής που όλοι βιώνουμε αυτή την περίοδο κάνει ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη ενός άλλου σχολείου. Ενός σχολείου που διαμορφώνει την κοινωνία, της δίνει τα όπλα να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του αύριο αλλά και να αναζητήσει την πρόοδο σε κάθε της δραστηριότητα. Εστω και καθυστερημένα, ήρθε η ώρα να αφήσουμε πίσω την προσχηματική εκπαίδευση και το τυπικό «χαρτί» και να δομήσουμε γρήγορα το σχολείο της ουσίας. Το σχολείο που μπορεί να παίρνει από τον κάθε μαθητή τη μέγιστη απόδοση, τον καλύτερο εαυτό του. Γιατί μόνο έτσι θα κατακτήσουμε τη βιώσιμη ευημερία.

Εισαγωγή υποψηφίων με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στις Στρατιωτικές Σχολές, στις Σχολές της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής, του Λιμενικού Σώματος

Γράφει ο Παντελής Γαλίτης

Το άρθρο αυτό και φέτος επαναφέρει το θέμα του αποκλεισμού των υποψηφίων με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ) από την δυνατότητα να συμμετάσχουν στην διαδικασία επιλογής για την εισαγωγή τους σε Στρατιωτικές Σχολές. Αστυνομικές Σχολές, Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας, Σχολές του Λιμενικού Σώματος. Το επαναφέρει και φέτος, αφού ούτε αυτή την χρονιά – μέχρι τώρα, τουλάχιστον – φαίνεται να λαμβάνεται μέριμνα για την άρση αυτής της αδικίας, ενώ δεν έχει τεκμηριωθεί μέχρι σήμερα η άρνηση στα παιδιά με ΕΜΔ να προσπαθήσουν να εισαχθούν στις Σχολές αυτές.

Άποψη: Πάνος Παπαδόπουλος "Οι Πανελλαδικές δεν είναι το πρόβλημα – ποτέ δεν ήταν "

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιμένει να αναδεικνύει ως προτεραιότητα τη διεξαγωγή των εξετάσεων για τα πανεπιστήμια. Μόνο που αυτό δεν είναι δύσκολο και δεν είναι το μείζον. Είναι, απεναντίας, το έλασσον όταν έχεις εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές αποκλεισμένους για μήνες από το κύτταρό τους που είναι το σχολείο 

Πώς οι μαθητές επέστρεψαν στα σχολεία στη Δανία

Oταν η 8χρονη Isabella Ivraeus επέστρεψε στο σχολείο στην πόλη Aarhus της Δανίας την Τετάρτη, ήταν δύσκολο να μη δει κανείς τον ενθουσιασμό της ή τον ενθουσιασμό των γονιών της.

Ηταν χαρούμενη που θα έβλεπε ξανά τους φίλους της, δεν είχαν συναντηθεί από κοντά εδώ και 5 εβδομάδες -εκτός από τις συναντήσεις τους στο Facetime- δήλωσε ο πατέρας της, ο οποίος διευθύνει τη δική του επενδυτική επιχείρηση από το σπιτι, στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας.