Δευτέρα 5 Ιουλίου 2021

Φρουτοπία: Μάντεψε ποιος (παιχνίδι)

Τι γίνεται όταν σου αρέσει το παιχνίδι «Μάντεψε ποιος», διαβάζεις την αγαπημένη σου Φρουτοπία και έχεις φαντασία;

Δημιουργείς τη δική σου έκδοση του παιχνιδιού: «Μάντεψε ποιος: Φρουτοπία» (και λύνεις λίγο και το ζήτημα τι παιχνίδια, βιβλία, περιοδικά θα πάρουν τα παιδιά στην εκδρομή, τις διακοπές, τη βόλτα).

Γιατί οι κόρες μας έχουν πάθει εμμονή με το TikTok;: Η διευθύντρια του CSIi κ. Κέλλυ Ιωάννου απαντά σε όσα πρέπει να ξέρουμε

Κοιτάζοντας από το παράθυρο της κουζίνας μου πριν από μερικές ημέρες σάστισα με αυτό που είδα και αρχικά νόμιζα ότι έκανα λάθος -όμως, όχι: Δύο έφηβες κοπέλες, δεν πρέπει να ήταν πάνω από 13 – 14 ετών, είχαν τοποθετήσει ένα κινητό στο περβάζι ενός ισόγειου σπιτιού και εκείνες, απέναντί του, στο πεζοδρόμιο, με αυτοκίνητα να περνούν από πίσω τους, εκτελούσαν εντυπωσιακές χορευτικές φιγούρες.

Πρέπει να επανέλαβαν το σύντομο χορευτικό τουλάχιστον 20 φορές. Κάποια στιγμή αγχώθηκα γιατί η μία έκανε ένα βήμα πίσω, ακριβώς τη στιγμή που περνούσε αμάξι, με κίνδυνο να την χτυπήσει, αλλά ευτυχώς ο οδηγός δεν έτρεχε και φρέναρε αμέσως. Λίγα λεπτά μετά φώναξα την κόρη μου, για να μου πει μια γνώμη, τι πίστευε ότι κάνουν τα κορίτσια, και μου απάντησε απλά: Tik Tok.

Έφηβος δημιούργησε app για να βοηθήσει την αδελφή του που πάσχει από σπάνιο σύνδρομο να «μιλήσει»

Ένας έφηβος από τις ΗΠΑ ανέπτυξε μια εφαρμογή για να βοηθήσει την αδελφή του να επικοινωνήσει με την οικογένειά της και τους φίλους της.

Ο 16χρονος Άρτσερ δημιούργησε ένα app θέλοντας να βοηθήσει την 14χρονη Della που πάσχει από μία σπάνια γενετική ασθένεια, το σύνδρομο Bainbridge-Ropers, που επηρεάζει την ικανότητά της στην ομιλία.

Ημερίδα: «Τα παραμύθια στην υπηρεσία της παιδικής προστασίας: Λεπτά εργαλεία για μια δύσκολη δουλειά»

Ο Επιστημονικός Σύλλογος Μέριμνας Παιδιού και Εφήβου (ΣΥΜΕΠΕ) ως Ανάδοχος υλοποίησης του έργου «Ψυχοθεραπευτική και ψυχοπαιδαγωγική υποστήριξη των παιδιών του Ιδρύματος Μέλισσα-Εκπαίδευση στελεχών για την υποστήριξη παιδιών σε συνθήκες απομάκρυνσης από το οικογενειακό περιβάλλον και στήριξη των οικογενειών αυτών» της Πράξης «Ενίσχυση λειτουργίας του Ιδρύματος Μέλισσα και υποστήριξη του συστήματος απομάκρυνσης των παιδιών από το οικογενειακό τους περιβάλλον»/ Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κεντρική Μακεδονία 2014-2020» (ΕΣΠΑ), με τελικό δικαιούχο το Ίδρυμα Ορφανοτροφείο Θηλέων "Η ΜΕΛΙΣΣΑ"

Οργανώνει σε συνέχεια του εκπαιδευτικού προγράμματος
Διαδικτυακή ημερίδα με θέμα
«Τα παραμύθια στην υπηρεσία της παιδικής προστασίας: Λεπτά εργαλεία για μια δύσκολη δουλειά»

Παρασκευή, 9 Ιουλίου 2021, ώρα 9.00 – 15.30

Family yoga: Αξίζει να την δοκιμάσετε μαζί με τα παιδιά

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής απαιτεί να αναλαμβάνουμε πολλούς και διαφορετικούς ρόλους μέσα στην ημέρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να λείπουμε αρκετές ώρες από το σπίτι και από την οικογένεια. Ετσι, όλοι οι γονείς αναζητούμε δραστηριότητες εποικοδομητικές τόσο για εμάς όσο και για τα παιδιά μας. Η yoga θα μπορούσε να είναι μία από αυτές. Συνδυάζει τη δική μας σωματική άσκηση με αυτήν του παιδιού μας. Επιπλέον οι ασκήσεις αναπνοής και διαλογισμού μπορούν να ανοίξουν έναν νέο δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ μας.

Webinar για επισκέπτες υγείας από το Διαβάζοντας Μεγαλώνω

Το διεπιστημονικό σωματείο Διαβάζοντας Μεγαλώνω και το Εργαστήριο Υγιεινής & Επιδημιολογίας του Τμήματος Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής οργανώνουν webinar για Επισκέπτες Υγείας με θέμα «Η προώθηση της ανάγνωσης στην οικογένεια από τους πρώτους μήνες ζωής του παιδιού». Την επιστημονική ευθύνη του προγράμματος έχει η Ευανθία Σακελλάρη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 7 Ιουλίου 2021 (ώρες:17.00–20.00), η συμμετοχή είναι δωρεάν και θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.

Δήμος Κατερίνης: 5 seatrac για πρόσβαση των ΑμεΑ στις παραλίες

Τη δυνατότητα σε όλους τους πολίτες να έχουν ασφαλή και αυτόνομη πρόσβαση στη θάλασσα το καλοκαίρι δίνει ο Δήμος Κατερίνης, καθώς από τις Αντιδημαρχίες Τεχνικών Έργων & Κοινοτήτων – Αυτεπιστασίας, έγκαιρα έγινε η τοποθέτηση μηχανισμών Seatrac. Μία παρέμβαση με κοινωνικό πρόσημο, σε πέντε σημεία του παραλιακού μετώπου: Δ.Δ.Κορινού, Τ.Κ.Παραλίας (δύο θέσεις), οικισμός Ολυμπιακής Ακτής (δύο θέσεις), η οποία βελτιώνει την καθημερινότητα και την προσβασιμότητα στις ακτές των ατόμων που συμβιώνουν με την αναπηρία.

Δημόσια διαδικτυακή συζήτηση/ παρουσίαση νέου προγράμματος για την προσχολική αγωγή

H διαΝΕΟσις διοργανώνει μία δημόσια διαδικτυακή συζήτηση την Τετάρτη 7 Ιουλίου στις 18:30, στην οποία θα παρουσιαστεί ένα νέο, πλήρες και επιστημονικά τεκμηριωμένο πρόγραμμα για την προσχολική αγωγή στις ηλικίες 0-4.
Για να την παρακολουθήσετε, δηλώστε συμμετοχή στο https://us02web.zoom.us/.../reg.../WN_GnCYG1cIRiqsdf3GZM3Tgg

Ολοκληρώθηκε το Τουρνουά Μαθητών Ειδικής Αγωγής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

81 μαθητές από 8 σχολεία ειδικής αγωγής βιώσαν τη χαρά της άθλησης, βγαίνοντας όλοι νικητές!
5 έως 20 Iουνίου 2021

Με απώτερο στόχο την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών ειδικής αγωγής σε αθλητικές δραστηριότητες, το Τμήμα Αθλητικής Αριστείας – Sports Excellence (SE), σε συνεργασία με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), διοργάνωσε το Τουρνουά Μαθητών Ειδικής Αγωγής, το πρώτο αθλητικό τουρνουά που σχεδιάστηκε ειδικά για σχολεία ειδικής αγωγής και διεξάχθηκε στο ΚΠΙΣΝ. Ανάλογα την εκπαιδευτική βαθμίδα, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τρία διαφορετικά αθλήματα: με το μπότσια οι μαθητές δημοτικού, το μπάσκετ οι μαθητές γυμνασίου και το ποδόσφαιρο οι μαθητές λυκείου.

Νόμιμη η διενέργεια self test στα σχολεία

Για επιτακτικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος οι γονείς μαθητών και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να υποβάλλονται σε self test για να μπορούν να μετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, σύμφωνα με απόφαση που έλαβε το Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο ήδη έχει αρχίσει να ασχολείται με μείζονος σημασίας ζητήματα για την αντιμετώπιση της πανδημίας, όπως είναι η υποχρεωτικότητα ή μη του εμβολιασμού συγκεκριμένων επαγγελματικών ή κοινωνικών ομάδων.

Πανελλήνιες: Μαθήτρια με κορονοϊό θα ξαναδώσει όλα τα μαθήματα τον Σεπτέμβριο

Στην εξέταση όλων μαθημάτων των πανελλαδικών εξετάσεων υποχρεούται μαθήτρια που νόσησε με κορονοϊό μια μέρα πριν εξεταστεί στο ειδικό μάθημα και ενώ είχε δώσει τα τέσσερα μαθήματα.

«Η κόρη μου βρέθηκε θετικό κρούσμα την Τετάρτη και την επόμενη ημέρα ψάχναμε να βρούμε με ποιον τρόπο θα μπορούσε να δώσει το ειδικό μάθημα των γαλλικών. Ήθελε για γαλλική φιλολογία μόνο. Έδωσε τα 4 μαθήματά της και της έμενε το ειδικό που θα έδινε τη Δευτέρα. Μάθαμε ότι υπάρχει νόμος και πρέπει να τα δώσει όλα πάλι από τον Σεπτέμβριο. Αυτό προβλέπει ο νόμος. Ο κορονοϊός μπήκε σε έναν νόμο που υπάρχει ήδη 5 χρόνια. Επικοινώνησα με τους διευθυντές και την Δευτεροβάθμια. Ήταν όλοι σίγουροι ότι πρέπει να τα δώσει όλα από Σεπτέμβριο», ανέφερε η κυρία Ξένια.

Ανεμβολίαστοι έφηβοι: Κίνδυνος να εξελιχθούν τα σχολεία σε επιδημιολογική βόμβα

Διανύοντας το δεύτερο καλοκαίρι με την πανδημία του κορωνοϊού στο προσκήνιο, η συντριπτική πλειονότητα των εφήβων -που «έχασαν» την καθημερινότητα τους με το κλείσιμο των σχολείων για μεγάλες χρονικές περιόδους- παραμένουν ανεμβολίαστοι. Αυτό σύμφωνα με αναλυτές τους καθιστά ως τον πιο «αδύναμο κρίκο», καθώς ο συνδυασμός της «κοινωνικότητας» που διαθέτουν και η «φυσιολογία» σε σχέση με τη διάδοση του ιού βρίσκει έναν «τέλειο στόχο».

Το Θέατρο Κωφών αποχαιρετά τη Μαρία Τουλούμη.

Το Θέατρο Κωφών αποχαιρετά τη Μαρία Τουλούμη. 
Ιδρυτικό μέλος του ΘΚΕ, από την πρώτη ομάδα κωφών ηθοποιών το 1980 με διδασκαλία της Νέλλης Καρρά έδωσε την εμπειρία της στη νοηματική γλώσσα, στα νεότερα μέλη αλλά και συμμετείχε με αυτοθυσία σε παραστάσεις ακόμα κι όταν έπρεπε να έρχεται για πρόβες από Χαλκίδα σε καθημερινή βάση, ενώ την επόμενη ημέρα εργαζόταν και έπρεπε να ξυπνήσει από τα άγρια χαράματα.

Η ακρόαση μουσικής από βρέφη δείχνει βελτιωμένες γλωσσικές ικανότητες

Με βελτιωμένες γλωσσικές ικανότητες ανάπτυξης λόγου σχετίζεται η ακρόαση μουσικής κατά την βρεφική ηλικία. Μελέτες αναδεικνύουν ότι μουσικά εκπαιδευμένα παιδιά σε σύγκριση με μουσικά μη εκπαιδευμένα παιδιά, έχουν καλύτερη γνωστική ανάπτυξη, ανώτερες ακουστικές και κινητικές ικανότητες και δεξιότητες ανάγνωσης, δακτυλογράφησης και λεξιλογίου. Τα παραπάνω αναφέρονται σε αναρτημένη ανακοίνωση με τίτλο “ Μουσική εκπαίδευση, επίδραση στη νευροπλαστικότητα εγκεφάλου παιδιών και εφήβων” που παρουσιάζεται στο 50ο Συμπόσιο της Παιδιατρικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος το οποίο διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη.