Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2020

Μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες στα μαθηματικά. Πώς μπορείτε να τους βοηθήσετε μέσα στην τάξη (μερικές πρακτικές προτάσεις για εκπαιδευτικούς)

Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά μπορεί να δυσκολεύονται να θυμηθούν απέξω γινόμενα προπαίδειας, αθροίσματα και διαφορές (πχ 3Χ7= , 4+7= , 11– 3= ) ακόμα και όταν θεωρείτε ότι όλα αυτά έχουν γίνει κτήμα των παιδιών της συγκεκριμένης τάξης (πχ στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού). Αφήστε το παιδί να χρησιμοποιεί «κολπάκια» (στρατηγικές) για να ξεπερνά αυτές τις δυσκολίες του πχ δάχτυλα, μετατροπή γινομένων σε αθροίσματα κοκ. Πολλοί εκπαιδευτικοί «απαγορεύουν» την χρήση δαχτύλων μετά την Γ΄ Δημοτικού. Ωστόσο, τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να τα μάθουν. Η χρήση δαχτύλων ή άλλων στρατηγικών δεν σημαίνει φυσικά ότι το παιδί δεν θα δουλεύει προκειμένου να περάσει στο επόμενο στάδιο (πχ μαθαίνοντας απέξω και ανακατεμένα τις προπαίδειες των αριθμών). Απλά θα του επιτρέψουν να παρακολουθεί κανονικά την ύλη μέχρι να φτάσει σε σημείο να μην χρειάζεται πια αυτή την στρατηγική. Συνήθως τα παιδιά όταν είναι έτοιμα εγκαταλείπουν από μόνα τους προηγούμενες απλούστερες στρατηγικές (πχ δάχτυλα). 

Διευθύντρια Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Βόλου: ” Δεν είμαστε άτρωτοι, θέλουμε ασφάλεια “

“Δεν είμαστε άτρωτοι, θέλουμε ασφάλεια για τους μαθητές μας και για εμάς“, δήλωσε στο Θεσσαλικό Περισκόπιο του Δικτύου Θεσσαλίας της ΕΡΤ, η διευθύντρια του Ειδικού Εργαστηρίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ) Βόλου, Φωτεινή Γρηγορίου, τονίζοντας, πως “στα Ειδικά Σχολεία είναι σχεδόν αδύνατο να εφαρμοστούν κανόνες αποστασιοποίησης και υγιεινής για προστασία από τον covid, όπως η τήρηση αποστάσεων, η χρήση μάσκας κλπ.”

«Εύρηκα-Εύρηκα»: "Κρητικό" βραβείο δημιουργικής διδασκαλίας με φόντο την Αστρονομία

Ο σκοπός του βραβείου, όπως ανακοινώθηκε, είναι να ασκήσει μια μικρή αντίστροφη επίδραση στην τάση ποιοτικής υποβάθμισης της επιστημονικής εκπαίδευσης στη χώρα.

Τη θέσπιση του Βραβείου Δημιουργικής Διδασκαλίας "Εύρηκα-Εύρηκα", ανακοίνωσαν το Ινστιτούτο Αστροφυσικής - FORTH, οι Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης και το Mathesis at Crete University Press.

Έρευνα: Μεγαλύτερος κίνδυνος νοσηλείας για τα παιδιά που έχουν γεννηθεί με καισαρική

Σύμφωνα με μία νέα διεθνή επιστημονική έρευνα, τα παιδιά που έχουν γεννηθεί με καισαρική έχουν περισσότερες πιθανότητες να χρειαστούν νοσηλεία σε νοσοκομείο λόγω κάποιας λοίμωξης μέχρι την ηλικία των πέντε ετών.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Τζέσικα Μίλερ του αυστραλιανού Ινστιτούτου Ερευνών Παίδων Μέρντοχ (MCRI) στη Μελβούρνη, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «PLoS One», ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 7,2 εκατομμύρια γεννήσεις παιδιών σε τρεις χώρες (Αυστραλία, Βρετανία και Δανία), εκ των οποίων το 23% είχαν γίνει με καισαρική και, από αυτές, το 57% ήταν επείγουσα καισαρική.

Παρουσίαση της ψηφιακής εκπαιδευτικής πλατφόρμας "Μνήμες από την Κατοχή στην Ελλάδα" (02.12.2020)

Την Τετάρτη, 02.12.2020 και ώρες 17.00-19.00 (ώρα Ελλάδας) θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση της νέας δίγλωσσης ψηφιακής εκπαιδευτικής πλατφόρμας "Μνήμες από την Κατοχή στην Ελλάδα". Η Πλατφόρμα δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του έργου Προφορικής Ιστορίας „Memories of the Occupation in Greece“ (MOG) από μια ομάδα Ελλήνων και Γερμανών επιστημόνων με στόχο την αξιοποίησή της στη σχολική εκπαίδευση και είναι διαθέσιμη δωρεάν στο διαδίκτυο για μη κερδοσκοπική χρήση. Το προγραμμα MOG διενεργείται στο Center für Digitale Systeme (CeDiS) του Freie Universität Berlin.

Βιντεοκλήσεις στον Άι Βασίλη και ηλεκτρονικά κάλαντα φέρνει ο κορονοϊός

Ζωντανές συνδέσεις με τον ...Βόρειο Πόλο, κάλαντα μέσω zoom, μαθήματα online για ξωτικά αλλά και μέιλ στον Άι Βασίλη είναι μερικές από τις φετινές, διαφορετικές σε σχέση με άλλες χρονιές, γιορτινές προτάσεις για μικρά -και μεγαλύτερα- παιδιά.

Πρόκειται για ιδέες που γεννήθηκαν από τις νέες συνθήκες που επιβάλλουν τα μέτρα για τον κορονοϊό και οδήγησαν αρκετές επιχειρήσεις να αναζητήσουν πρωτότυπες μεθόδους εορτασμού, με τα Χριστούγεννα να βρίσκονται πλέον προ των πυλών.

Συγκρούσεις ανάμεσα στα αδέρφια: πώς τις αντιμετωπίζουμε;

Μέχρι πρόσφατα δινόταν ιδιαίτερη έμφαση στην «κάθετη» επιρροή των γονέων και της ευρύτερης οικογένειας στον τρόπο που ένα παιδί βλέπει και συνδιαλέγεται με τον κόσμο. Ωστόσο, νέες έρευνες πάνω στην «οριζόντια» επιρροή, αποδεικνύουν ότι η επιρροή των αδελφών είναι πολύ μεγαλύτερη από ό,τι φανταζόμαστε. Με τα αδέρφια μας φέρουμε το ίδιο γενετικό υλικό, έχουμε μοιραστεί την ίδια μήτρα, έχουμε την πρώτη κοινή συλλογική ταυτότητα. Αργότερα στις κοινωνικές μας σχέσεις, αυτό που επαναλαμβάνουμε είναι, μεταξύ άλλων, και οι ασυνείδητες προβολές όσων ζήσαμε με τα αδέρφια μας. Συνεπώς, τα αδέρφια αποτελούν την πιο αυθεντική και μακροχρόνια σχέση σε αντίθεση με τις φιλίες που με τον χρόνο ίσως χαθούν. Τα αδέρφια έχουν μεταξύ τους κοινά βιώματα, αναμνήσεις και προσλαμβάνουσες καθώς ο ένας για τον άλλο είναι μέρος της ιστορίας του.

"SciCo Maker Lab" στο Γυμνάσιο Λιβαδοχωρίου της Λήμνου

Με μεγάλη χαρά ανακοινώθηκε η έναρξη του "SciCo Maker Lab" στο Γυμνάσιο Λιβαδοχωρίου της Λήμνου, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Open Science Hub.

Το Δίκτυο Open Science Hub συνεργάζεται με σχολεία, με σκοπό να προωθήσει τη STEAM (Science Technology Engineering Arts Mathematics) εκπαίδευση. Μαθητές και εκπαιδευτικοί συστρατεύονται με τοπικές επιχειρήσεις, ερευνητές, πανεπιστήμια, κοινωνικούς επιχειρηματίες και άλλους ενδιαφερόμενους, με απώτερο σκοπό να αντιμετωπίσουν θέματα και προκλήσεις που απασχολούν την τοπική κοινωνία.

Ταξίδι στο διάστημα απ’ το Εθνικό Αστεροσκοπείο: Διαδικτυακές συναντήσεις για μικρούς και μεγάλους

Δεν υπάρχουν εύκολα και δύσκολα θέματα αλλά εύκολοι και δύσκολοι τρόποι για να τα μεταδώσεις, όπως αποδεικνύει σε κάθε δράση του το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, το οποίο αποτελεί έναν φωτεινό πυλώνα εκλαϊκευμένης γνώσης για όποιον θέλει να εξερευνήσει το σύμπαν που μας περιβάλλει. Με τα νέα δεδομένα της πανδημίας μπορεί να μην έχουμε πρόσβαση στα περίφημα τηλεσκόπια των κέντρων αλλά το ταξίδι στο διάστημα δεν αναβάλλεται: διαδικτυακές συναντήσεις για μικρούς και μεγάλους οργανώνονται τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο, κάνοντας την αστρονομία διασκέδαση για όλη την οικογένεια απ’ τον καναπέ του σπιτιού.

ΝΟΗΣΙΣ: Υποστήριξη και Διαχείριση των Σχεδίων Δράσης του έργου “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ”

Υποστήριξη και Διαχείριση των Σχεδίων Δράσης του έργου “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ” μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ξεκίνησαν οι υποβολές των νέων Σχεδίων Δράσης 2020-2 021. Διάστημα υποβολής προτάσεων από 3 Νοεμβρίου έως και 4 Δεκεμβρίου 2020.
Περισσότερες πληροφορίες για τα Σχέδια Δράσης του Νόησις θα βρείτε εδώ. 

Εθνικός Διαγωνισμός Γαλλοφωνίας 2021

Ο «Εθνικός Διαγωνισμός Γαλλοφωνίας» είναι και πάλι εδώ! Ο διαγωνισμός που απευθύνεται σε μαθητές γαλλικής γλώσσας απ΄όλη την Ελλάδα (ομάδες 10 έως 27 μαθητών), ενισχύει, μεταξύ άλλων, τη δημιουργικότητα των μαθητών και αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία εφαρμογής στην πράξη των γνώσεών τους στη γαλλική γλώσσα με διασκεδαστικό τρόπο, ακολουθώντας άλλες μεθόδους από εκείνες της παραδοσιακής διδασκαλίας.

2ο Φόρουμ Θεσσαλονίκης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα: Δικαιώματα Γυναικών

«Έμφυλες Ανισότητες και Δικαιώματα των Γυναικών στη σημερινή Ελλάδα» Το Κέντρο για τον Ευρωπαϊκό Νομικό Πολιτισμό (ΚΕΝοΠ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης διοργανώνει σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, τον Δήμο Θεσσαλονίκης, τον Δικηγορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης (ΔΣΘ), τη Νομική Σχολή ΑΠΘ και την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ) το 2ο Φόρουμ Θεσσαλονίκης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, με θέμα: «Έμφυλες Ανισότητες και Δικαιώματα των Γυναικών στη σημερινή Ελλάδα» την Πέμπτη και Παρασκευή 3-4 Δεκεμβρίου 2020. Έναρξη: Πέμπτη 3 | 12 | 2020, ώρα: 17:00

Στην Κρήτη τα υψηλότερα ποσοστά της Ευρώπης στην κακοποίηση έφηβων γυναικών

Εργαζόμενες, έφηβες, μετανάστριες, γυναίκες με αναπηρία, ακόμη και ηλικιωμένες στην Κρήτη καταγγέλλουν συχνά ότι έχουν πέσει θύματα βίας, σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει από το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο (ΕΛΜΕΠΑ). 

Μάλιστα, όπως προκύπτει από την ανάλυση μελέτης, η Κρήτη βρίσκεται αρκετά πάνω από τον μέσο όρο της Ευρώπης στην κακοποίηση γυναικών.