Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2009

Easygov οδηγός χρήσης δημόσιων υπηρεσιών

Ο easygov δημιουργήθηκε για να σας δείξει βήμα- βήμα πώς θα ζητήσετε ένα πιστοποιητικό γέννησης ή θα υποβάλετε τη φορολογική σας δήλωση ηλεκτρονικά, από το σπίτι ή το γραφείο σας, εύκολα και γρήγορα.
Ουσιαστικά, θα σας δείξει πώς, αξιοποιώντας έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή και μια σύνδεση στο Διαδίκτυο, μπορείτε να εξοικονομήσετε χρόνο, χρησιμοποιώντας μια σειρά δημόσιων ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας, σήμερα μόνο ένας στους πέντε Έλληνες απολαμβάνει τα πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτός ο νέος τρόπος συναλλαγής με το Δημόσιο.
Για το λόγο αυτό, το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας δημιούργησε τον ηλεκτρονικό οδηγό www.easygov.gr ώστε να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες αναφορικά με βασικές δημόσιες υπηρεσίες που διατίθενται σήμερα ηλεκτρονικά και απευθύνεται τόσο σε χρήστες του διαδικτύου, όσο και σε επιχειρήσεις και πολίτες που επιθυμούν να μάθουν να το χρησιμοποιούν. Αξιοσημείωτο είναι ότι επτά από τις 20 βασικές δημόσιες υπηρεσίες είναι πλέον πλήρως διαθέσιμες ηλεκτρονικά.

On line 8 στα 10 ελληνόπουλα

Έρευνα που πραγματοποίησε η Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) της Β' Παιδιατρικής Κλινικης του Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με το Γραφείο Αγωγής Υγείας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄Αθηνών και τη δράση ενημέρωσης του Saferinternet του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου έδειξε ότι έχει μπει για τα καλά η χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή στη ζωή των παιδιών στην Ελλάδα, καθώς 8 στους 10 μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του Δημοτικού χρησιμοποιούν υπολογιστή και περίπου το 65% έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο, όμως χωρις έλεγχο και ηλκτρονική προστασία και με ελάχιστη γονική μέριμνα.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 28 Δημοτικά Σχολεία της Αττικής και συμμετείχαν 602 μαθητές. Για τη συλλογή στοιχείων χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια, τα οποία συμπλήρωσαν οι εκπαιδευτικί, μετά από συζήτηση με τους μαθητές τους στην τάξη. Μέσα από την έρευνα διαφαίνονται οι συνήθειες των μαθητών σε σχέση με τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του κινητού τηλεφώνου, αλλά και ο τρόπος διαχείρισης των προσωπικών τους δεδομένων και επαφών μέσω διαδικτύου.
Τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας (όπως δημοσιεύτηκαν στην Καθημερινή) είναι:
  • 78% των μαθητών Ε' και Στ' δημοτικού χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό υπολογιστή (Η/Υ) και 65% των μαθητών έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
  • 13% των μαθητών Ε' και Στ' δημοτικού χρησιμοποιούν Η/Υ σε Internet Cafe.
  • 62% χρησιμοποιούν Η/Υ στο σπίτι, 18% στο σπίτι φίλων και 22% στο σχολείο.
  • 25% των μαθητών χρησιμοποιούν υπολογιστή/ διαδίκτυο 2-3 ώρες καθημερινά, ενώ το 34% 0-1 ώρες καθημερινά.
  • 38% των μαθητών σερφάρουν στο Διαδίκτυο μόνοι τους, χωρίς καμία παρουσία των γονέων τους. Το 28% των μαθητών χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο συχνά με την παρουσία των γονέων τους, ενώ μόνο το 7% πάντα με την παρουσία των γονέων.
  • 35% των μαθητών έχουν τον Η/Υ στο δωμάτιό τους.
  • 66% των μαθητών (34% αγόρια, 32% κορίτσια) παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια (online, κονσόλα)
  • 39% των μαθητών συνομιλούν με άλλα παιδιά στο Διαδίκτυο
  • 9% των μαθητών δίνουν προσωπικές πληροφορίες στο Διαδίκτυο
  • 38% έχουν ακούσει για μαγνητοσκόπηση ξυλοδαρμού.
Επίσης το 20% έχουν μάθει να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή μόνα τους, ενώ το 61% των ερωτηθέντων μαθητών κάνουν χρήση κινητού και το 50% έχουν δικό τους κινητό τηλέφωνο.
Στο δημοσίευμα της εφημερίδας "Το Έθνος" γίνεται συσχετισμός του παραπάνω θέματος με την παροχή φορητών υπολογιστών στα παιδιά της Α' Γυμνασίου, τα οποία ουδέποτε διδάχτηκαν ορθή χρήση του Διαδικτύου, καθώς και με το γεγονός ότι οι εν λόγω υπολογιστές δεν πληρούν προδιαγραφές ασφαλείας, όπως φίλτρα περιοριστικά ή και ακτινοβολίας της οθόνης. Επιπλέον, οι πωλούμενοι επιδοτούμενοι φορητοί υπολογιστές συνοδεύονται από εμπορικές προσφορές που δίνουν δώρο παιχνίδια ή ασύρματο Ίντερνετ, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί αναξέλεγκτα από τα παιδιά.



Χαρακτηριστικό είναι το βίντεο στο οποίο "κάποιοι περίεργοι τύποι ψάχνουν τον Μήτσο. Εσείς θα ανοίγατε την πόρτα;". Πρόκειται για μία δημιουργία του Γερμανικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου (klicksafe.de)

Διημερίδα με θέμα τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες

Η Ελληνική Εταιρεία Δυσλεξίας διοργανώνει το Σάββατο 5 και την Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2009 στο Αμαλίειο Ίδρυμα (Κηφισίας 219) διημερίδα, με θέμα:

"Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: από την έγκαιρη διάγνωση μέχρι τη χάραξη επαγγελματικού προσανατολισμού"

Για περισσότερες πληροφορίες καθώς και για το πρόγραμμα της εκδήλωσης πατήσετε εδώ

Κόστος συμμετοχής
1. τα ταμειακώς τακτοποιημένα μέλη της Ελληνικής Εταιρείας Δυσλεξίας ΔΩΡΕΑΝ την πρώτη ημέρα και με έκπτωση 50% στα workshops της δεύτερης (απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής, διότι θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας).
2. οι φοιτητές/τριες, σπουδαστές/στριες σχολών ψυχολογίας, παιδαγωγικών, λογοθεραπείας: 10 ευρώ την πρώτη ημέρα και 20 ευρώ στα workshops (απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής, διότι θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας).
3. οι υπόλοιποι/ες: 30 ευρώ και 50 ευρώ στα workshops (απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής, διότι θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας).

Ο φόβος του πρωτάρη στο Γυμνάσιο...



"Τον πρώτο καιρό στο Γυμνάσιο φοβόμουν. Όλοι ήταν μεγαλύτεροι, δεν ήξερα κανέναν. Δεν ήμουν πολύ ομιλητικός στην αρχή, περίμενα σ' ένα παγκάκι να χτυπήσει το κουδούνι, να τελειώσει το μάθημα και να φύγω από το σχολείο".

Μιλάμε για 100.000 "πρωτάκια" που μόλις πέρασαν από τη Στ' τάξη του Δημοτικού στην Α' τάξη του Γυμνασίου.

Δύο εκπαιδευτικοί ερευνητές, ο δρ. Αναστασάτος και η Λίνα Κεχαγιά, θέλοντας να απαντήσουν σε μια σειρά από προβλήματα που παρατηρούσαν στους μαθητές της Α' Γυμνασίου μελέτησαν το πώς βίωναν τη μετάβαση από το Δημοτικό.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, στην ομάδα των ερωτήσεων που αφορούσαν την πληροφόρηση που είχαν από το Δημοτικό και το χρόνο προσαρμογής τους καθίσταται σαφές το έλλειμμα ενημέρωσης για τους μαθητές της Στ΄Δημοτικού προτού αλλάξουν βαθμίδα εκπαίδευσης, καθώς ο ένας στους δύο μαθητές δηλώνει ότι δεν ήταν ενημερωμένος από το Δημοτικό για το νέο περιβάλλον που θα συναντούσε. Το ένα τρίτο των μαθητών δηλώνουν ότι οι πρώτες ημέρες στο Γυμνάσιο "ήταν δύσκολες και ένιωθαν μοναξιά", θα ήθελαν από τους καθηγητές τους "να είναι πιο φιλικοί και ανεκτικοί" (κυρίως τα κορίτσια) και "περισσότερη βοήθεια για την προσαρμογή τους" (τα αγόρια).
Σχετικά με τα μαθήματα, επτά στους δέκα μαθητές θεωρούν ότι τα μαθήματα της Στ' Δημοτικού ήταν ευκολότερα, ενώ δύο στους τρεις θεωρούν ότι τα μαθήματα του Γυμνασίου δεν αποτελούν συνέχεια της Στ' Δημοτικού και ότι δυσκολεύονται απο τα νέα μαθήματα και τους πολλούς καθηγητές. Ένας στους τέσσερις δηλώνει ότι δεν πολυκαταλαβαίνει τα μαθήματα και επίσης ένας στους τέσσερις φοβάται τους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων στα διαλείμματα.

πηγή: τα Νέα

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα για την Κυστική Ίνωση



Από τις 9 έως τις 16 Νοεμβρίου 2009, η Ευρωπαϊκή Οργάνωση για την Κυστική Ίνωση (CF Europe) σε συνεργασία με οργανώσεις ασθενών από 33 Ευρωπαϊκές χώρες, διοργανώνουν την πρώτη Ευρωπαϊκή Εβδομάδα για την Κυστική Ίνωση, μαχόμενοι για μακρύτερη και καλύτερη ποιότητα ζωής για τους ασθενείς με τη νόσο αυτή. Στόχος είναι η ενημέρωση της κοινωνίας για το συχνότατο αυτό κληρονομικό νόσημα και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ασθενείς και οι οικογένειές τους.
Η Κυστική Ίνωση είναι η πιο συχνή κληρονομική, θανατηφόρος νόσος της λευκής φυλής. Προκαλείται από παθολογικό γονίδιο που ελέγχει τη μεταφορά του χλωρίου και νατρίου στο σώμα, κάνοντας τους ασθενείς να παράγουν μια ιδιαίτερα πυκνή και κολλώδη βλένα που αποφράσσει διάφορα όργανα του σώματος.
Στην Ελλάδα περισσότερα από 500.000 άτομα είναι φορείς της νόσου χωρίς να το γνωρίζουν, ενώ κάθε εβδομάδα γεννιούνται 1-2 παιδιά που πάσχουν από τη νόσο. Εάν δύο φορείς της νόσου γεννήσουν παιδί, υπάρχει 1 στις 4 πιθανότητες αυτό να πάσχει από Κυστική Ίνωση. Σήμερα είναι επιστημονικά εφικτός ο έλεγχος των φορέων, ο προγεννητικός έλεγχος, όπως και ο νεογνικός έλεγχος, με τους οποίους είτε προλαμβάνεται η γέννηση παιδιού με Κυστική Ίνωση, είτε γίνεται έγκαιρα η διάγνωση της νόσου, ώστε ο ασθενής να τύχει άμεσα της απαιτούμενης θεραπείας και παρακολούθησης. Στην Ελλάδα, κανείς από τους παραπάνω ελέγχους δεν είναι υποχρεωτικός, σε αντίθεση με τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη που εφαρμόζουν στην πράξη την προληπτική ιατρική.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του σωματείου "Σύλλογος για την Κυστική Ίνωση" ή του διεθνούς φορέα "Cystic Fibrosis Worldwide"

Δημιουργικό εργαστήρι αποκατάστασης επίπλων με τη συμμετοχή ΑμεΑ.


"Το δημιουργικό εργαστήρι αποκατάστασης επίπλων «Ξύλο Nuevo» μόλις άνοιξε τις πόρτες του,στην περιοχή της Γλυφάδας και καλωσορίζει νέους με νοητική και/ή κινητική αναπηρία να συμμετάσχουν σε αυτό.Το «Ξύλο Nuevo» προτείνει στους ενδιαφερόμενους να πάρουν μέρος σε δραστηριότητες που αφορούν την αποκατάσταση παλαιών επίπλων και την διακόσμηση.Το «Ξύλο Nuevo» ανακυκλώνει παλαιά έπιπλα δίνοντας τους και πάλι ζωή ενώ παράλληλα βοηθάει τους συμμετέχοντες να μάθουν και να αναπτύξουν δεξιότητες μέσω μιας δημιουργικής απασχόλησης.
Αν τα παλιά σας έπιπλα ξεχειλίζουν την αποθήκη σας μην τα πετάξετε! Επικοινωνείστε μαζί μας και αν το έπιπλό σας μπορεί να αναπαλαιωθεί από το «Ξύλο Nuevo» τότε θα έρθουμε να το πάρουμε!"

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
694 609 0881 / 694 407 3499
xilo.nuevo@gmail.com

Ενισχυτική Διδασκαλία σε Αλλοδαπούς...


Την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2009, στις 18:00, θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια του Κοινωνικού Πνευματικού Κέντρου "Πορτοκαλιάν", στην οδό Σπάρτης 6 (περιοχή Ευζώνων) από το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Β. Παπαγεωργόπουλο, παρουσία του αντιδημάρχου Κοινωνικής Πολιτικής, Αστ. Δεληγιάννη.

Σκοπός του Κέντρου είναι η ενισχυτική διδασκαλία και υποστήριξη των αλλοδαπών παιδιών και οικογενειών με οικονομικά προβλήματα. Οι υπηρεσίες θα παρέχονται δωρεάν και θα αφορούν:
  • Βοηθητική διδασκαλία στα σχολικά μαθήματα και κυρίως στην εκμάθηση της Ελληνικής Γλώσσας.
  • Μαθήματα Πληροφορικής
  • Χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών με ευρυζωνική σύνδεση
  • Χρήση βιβλιοθήκης
Το Κέντρο θα λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 16:00-21:00.
Για περισσότερες πληροφορίες, τηλ. 2310555074, κ. Θεοδωρακοπούλου και κ. Γεωργιάδου.

Σχολική βία


Ο κύριος Ευστράτιος Παπάνης, Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Κοινωνιολογίας Πανεπιστημίου Αιγαίου, σε συνεργασία με το Συμβουλευτικό Σταθμό του Πανεπιστημίου Αιγαίου, δημοσίευσε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για το φαινόμενο της σχολικής βίας. Επισημαίνει ότι: "ενώ τα κρούσματα σχολικής βίας μειώθηκαν σε πανευρωπαϊκό επίπεδο κατά το διάστημα 1994-2008, τα συμβάντα φαίνεται να αυξάνονται στις Μεσογειακές χώρες και στην Ελλάδα. Ειδικότερα στην Ελλάδα οι λόγοι που οδηγούν σε αύξηση σχετίζονται με το μετασχηματισμό της οικογένειας, την αύξηση της μονογονεϊκότητας, την ανεργία και το χαμηλό οικονομικό επίπεδο των γονεών, την έλλειψη ελεύθερου χρόνου για τους γονείς, την αδιαφορία των γονέων για τα παιδιά τους, την απογύμνωση των εκπαιδευτικών απο κάθε εξουσία ελέγχου στην τάξη και τις διαρκείς και ασταθείς αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα."
Για να διαβάσετε αναλυτικότερα τις παρατηρήσεις πάνω στο φαινόμενο αυτό, επισκεφτείτε το δικτυακό τόπο http://my.aegean.gr/web/article2927.html

Σχετικό υλικό μπορείτε να βρείτε στις πολύ ωραίες σελίδες: