Κυριακή 15 Μαΐου 2016

Άρνηση παιδιών για να πάνε σχολείο

Συχνά τα παιδιά, όταν πηγαίνουν για πρώτη φορά στο σχολείο, αρχίζουν, μετά τις πρώτες μέρες, να εμφανίζουν μια έντονη άρνηση ειδικά για το σχολείο.

Εύλογα, οι γονείς συχνά προβληματίζονται και πολλές φορές δεν ξέρουν τι να κάνουν. Κάποιες φορές μάλιστα θυμώνουν μ’ αυτή τη συμπεριφορά του παιδιού, χωρίς βέβαια ο θυμός να φέρνει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Η άρνηση για το σχολείο μπορεί να εμφανιστεί και σε παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας τα οποία ήδη φοιτούν στο σχολείο.

Σπάζοντας τη μελαγχολία της οθόνης

«Πολλοί γονείς με ρωτούν γιατί να ωθήσουν το παιδί τους να μελετήσει σήμερα την κλασική μουσική, στην εποχή της οικονομικής κρίσης», δήλωνε πριν από λίγες εβδομάδες σε συνέντευξή του στην «Κ» ο πρόεδρος του Ωδείου Αθηνών, Νίκος Τσούχλος.

Καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας στην εκπαίδευση

Υπάρχει μεγάλη συζήτηση σχετικά με το ποιες μέθοδοι διδασκαλίας είναι αποτελεσματικότερες.Σε ένα πράγμα ωστόσο συμφωνούν οι ειδικοί.Στην ανάγκη για καινοτομία και δημιουργικότητα στην τάξη. Δύο καθηγητές δεν ακολουθούν την πεπατημένη στη διδασκαλία τους και η μέθοδός τους φαίνεται πως αποδίδει.

Οι ΗΠΑ απαιτούν από σχολεία και πανεπιστήμια να αναγνωρίζουν το δικαίωμα της "τουαλέτας" στους διαφυλικούς μαθητές

Η αμερικανική κυβέρνηση έριξε σήμερα όλο της το βάρος στη «μάχη της τουαλέτας», που εκτυλίσσεται στις ΗΠΑ και δημοσίευσε κατευθυντήριες οδηγίες με τις οποίες ζητά από τις περιφερειακές διευθύνσεις της δημόσιας εκπαίδευσης σε ολόκληρη την χώρα να επιτρέπουν στους διαφυλικούς μαθητές και σπουδαστές να χρησιμοποιούν τις τουαλέτες βάσει της ταυτότητας του φύλου τους κι όχι βάσει του φύλου με το οποίο γεννήθηκαν. 

Βιβλία στους μαθητές πριν κλείσουν τα σχολεία

Πριν ακόμη κλείσουν τα σχολεία θα έχουν φτάσει τα περισσότερα βιβλία σε όλα τα σχολικά συγκροτήματα της χώρας, ώστε να διανεμηθούν στους μαθητές από την πρώτη μέρα της επόμενης σχολικής χρονιάς.

Η τρομοκρατία, όπως την εξήγησα στα παιδιά (Le terrorisme expliqué aux enfants)

Ταχάρ Μπεν Ζελούν – Ο θυμός του γαλλόφωνου παραμυθά και παιδαγωγού

Πώς μπορεί κανείς να μιλήσει στα παιδιά για την τρομοκρατία;

Σύμφωνα με τον γαλλόφωνο συγγραφέα Ταχάρ Μπεν Ζελούν, «πρέπει να λέμε στα παιδιά την αλήθεια. Να μην υποτιμούμε την ικανότητά τους να ακούν ενοχλητικά και φρικτά πράγματα. Όχι επειδή είναι πιο δυνατά από τους ενήλικες, αλλά γιατί η ευαισθησία τους μπορεί να δοκιμαστεί χωρίς να έχει καταστροφικές συνέπειες στην ανάπτυξή τους, ενώ το ψέμα και η άρνηση μπορούν να έχουν συνέπειες και να δημιουργήσουν συμπλέγματα. Η ωραιοποιημένη περιγραφή του κόσμου, η απόκρυψη της σοβαρότητας των γεγονότων, είτε λόγω δικής μας άρνησης, είτε επειδή τα καλύπτουμε με μονωτικό υλικό ή χαρτί περιτυλίγματος, ενέχει τον κίνδυνο να απομονώσει τα παιδιά από την ίδια τη ζωή, η οποία συντίθεται από ομορφιά και βία».

Διπλάσια τα παιδιά με δυσλεξία...κάνουν κι άλλο εξεταστικό κέντρο!

Προβληματισμό προκαλούν στην εκπαιδευτική κοινότητα του Ηρακλείου τα αυξημένα νούμερα των δυσλεκτικών παιδιών στο Ηράκλειο ! Μάλιστα η ανοδική τάση των τελευταίων χρόνων ανάγκασε την Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης να δημιουργήσει και δεύτερο εξεταστικό κέντρο ενόψει Πανελληνίων Εξετάσεων, για να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες!

Νέο τοπίο στα σχολεία τον επόμενο Σεπτέμβριο

Tης Χαράς Καλημέρη στην Ημερησία

Την ίδια στιγμή που ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία συνεχίζεται με «πυροτεχνήματα», όπως η πρόταση για 4 χρόνια Γυμνάσιο και 2 Λύκειο που προκάλεσε ειρωνικά σχόλια ακόμη και από στελέχη της κυβέρνησης εξαιτίας της ανεδαφικότητάς της, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προχωρεί σε σαρωτικές αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με βάση τον... ρεαλισμό. Καθώς το ελληνικό αίτημα για 20.000 διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών σε βάθος τριετίας έχει «μπλοκαριστεί» διότι συναρτάται άμεσα από την πορεία της διαπραγμάτευσης της κυβέρνησης με τους δανειστές και δεδομένου ότι οι πιστώσεις από το ΕΣΠΑ για προσλήψεις αναπληρωτών αξιοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό φέτος, το υπουργείο αποφάσισε να «εξοικονομήσει» προσωπικό, «κόβοντας» εκπαιδευτικές υπηρεσίες και καλύπτοντας κενά με διδασκαλία μαθημάτων από εκπαιδευτικούς συναφών (;) γνωστικών αντικειμένων. Ποια θα είναι η εικόνα στα σχολεία την επόμενη χρονιά;