Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2010

Σχολικές βιβλιοθήκες στην ψηφιακή εποχή


Σε μια εποχή που τα σχολικά κονδύλια είναι περιορισμένα και οι διευθυντές των σχολείων αναγκάζονται να κάνουν περικοπές, οι σχολικές βιβλιοθήκες επαναπροσδιορίζουν τη σχέση τους με το σχολείο και αναζητούν το νέο τους χαρακτήρα, επιθυμώντας να μεταμορφωθούν από  ήσυχο μέρος για ανάγνωση και αναζήτηση βιβλίων σε ένα πολυμεσικό χώρο, όπου οι μαθητές θα μαθαίνουν να χειρίζονται ψηφιακά εργαλεία, να αλληλεπιδρούν και να συνεργάζονται μεταξύ τους. 
Σύμφωνα με την Cassandra Barnett, την Πρόεδρο  της Αμερικάνικης Ένωσης Σχολικών Βιβλιοθηκάριων στο παράρτημα του Σικάγο, οι ημέρες που η βιβλιοθήκη ήταν απλή αποθήκη βιβλίων. "Έχουμε ξεφύγει από τα όρια των τοίχων μας και εμπλεκόμαστε σχεδόν σε όλες τις σχολικές δραστηριότητες, κάτι που δεν είναι απαραίτητα ο πρωταρχικός μας στόχος".
Ωστόσο, είναι απαραίτητο να διασφαλίζουν οι βιβλιοθήκες τους απαιτούμενους πόρους για τα διάφορα προγράμματα. "Οι σχολικές βιβλιοθήκες εστιάζουν την προσοχή τους στο να αποκτήσουν οι μαθητές τις δεξιότητες να μαθαίνουν αυτόνομα, να αναγνωρίζουν τις ικανότητες τους, τα θετικά στοιχεία τους και τις αδυναμίες τους" συνεχίζει η Barnett. 
Επιπρόσθετα επισημαίνεται και η μεταβολή που επέφερε η τεχνολογία και ιδιαίτερα το διαδίκτυο στα επαγγελματικά καθήκοντα και τις απαιτούμενες δεξιότητες των βιβλιοθηκάριων.  "Από συνοδοί στην έρημο της πληροφόρησης βρεθήκαμε συνοδοί στη ζούγκλα των πληροφοριών" τονίζει ο Doug Johnson, προϊστάμενος  μέσων και τεχνολογίας στη σχολική περιφέρεια της Μινεσότα. "Αντί να αναζητούν πληροφορίες, οι μαθητές και οι δάσκαλοι είναι ασύγχρονοι με αυτές. Συνεπώς, ρόλος του βιβλιοθηκάριου είναι και ο διαχωρισμός των καλών πηγών από τις κακές πηγές", συνεχίζει ο ίδιος.
Ζητήματα σχετικά με το νέο χαρακτήρα των βιβλιοθηκών προκύπτουν διαρκώς: οι νέες μορφές των μαθητικών προϊόντων (βίντεο σε youtube, παρουσιάσεις σε powerpoint κλπ)  πρέπει ναβρούν τη θέση τους στις συλλογές, ο φυσικός χώρος παραμένει σημαντικός, παρά την ψηφιοποίηση του υλικού, οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που προσφέρει κλπ. 

Μπορείτε να διαβάσετε σχετικά για το τι είναι οι σχολικές βιβλιοθήκες το άρθρο School Libraries Seek Relevance Through Virtual Access και να ενημερωθείτε για τις σχολικές βιβλιοθήκες στο εκπαιδευτικό σύστημα των Ηνωμένων Πολιτειών. Τέλος, επισκεφτείτε το σύνδεσμο με τον κατάλογο των Σχολικών βιβλιοθηκών ανά Νομό και το περιοδικό School Library Monthly.


Απαγόρευση κυκλοφορίας σε 13χρονους στη Γαλλία!

Απαγόρευση κυκλοφορίας σε όλα τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών από τις 11 το βράδυ μέχρι τα ξημερώματα, θα τεθεί σε ισχύ σύντομα στη Γαλλία. Το μέτρο, που εφαρμόζεται σε ορισμένες περιοχές χωρίς να έχει αποδώσει συγκεκριμένα αποτελέσματα, προωθείται με νομοσχέδιο κατόπιν επιθυμίας του προέδρου της χώρας, Νικολά Σαρκοζί, και της κυβέρνησής του.
Ο υπουργός Εσωτερικών, Μπρις Ορτεφό, δήλωσε στην εφημερίδα «Φιγκαρό» ότι, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο νομοσχέδιο, οι ανήλικοι που θα «συλλαμβάνονται» να κυκλοφορούν ασυνόδευτοι τις βραδινές ώρες, θα οδηγούνται είτε στα σπίτια τους είτε σε αστυνομικά τμήματα όπου θα καλούνται οι κηδεμόνες για να τους παραλάβουν. Το μέτρο στοχεύει στην αντιμετώπιση της εγκληματικότητας με δράστες ανηλίκους, αλλά ικανοποιεί κυρίως τους πολίτες οι οποίοι διαμαρτύρονται για τις ζημιές σε εισόδους πολυκατοικιών, στις στάσεις λεωφορείων και τους καμένους κάδους απορριμμάτων.
Αρκετοί στη Γαλλία αποδίδουν την προώθηση του νομοσχεδίου στις τοπικές εκλογές που θα διεξαχθούν σε ένα μήνα, καθώς ο Σαρκοζί, που βλέπει τη δημοτικότητά του να μειώνεται, επιχειρεί να προσελκύσει ψηφοφόρους κραδαίνοντας τη σημαία της ασφάλειας. Αλλωστε, εκπρόσωποι των δυνάμεων ασφαλείας και δικαστικοί αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα της απαγόρευσης και επικαλούνται τα στοιχεία από τις περιοχές όπου εφαρμόστηκε, ενώ ειδικοί επισημαίνουν ότι οι ανήλικοι που καταδικάστηκαν για ποινικά αδικήματα αποτελούν μόλις το 0,3% του συνόλου.
Με αφορμή, μάλιστα, τις σκέψεις που φέρονται να κάνουν στη γαλλική κυβέρνηση για την επιβολή αυστηρών κυρώσεων σε κηδεμόνες προκειμένου να πετύχει το μέτρο, όπως η διακοπή κοινωνικών επιδομάτων, αρκετοί υπενθυμίζουν ότι στους γαλλικούς δρόμους είναι τελικά σπάνιο φαινόμενο να δει κάποιος 13χρονους ή μικρότερους να κυκλοφορούν μετά τα μεσάνυχτα.

Πρόταση για αλλαγές στο διαγνωστικό εγχειρίδιο των ψυχιάτρων

Σημαντικές αλλαγές στην επίσημη λίστα των ψυχικών νοσημάτων προτείνει η Αμερικανική Εταιρεία Ψυχιατρικής. Στην επόμενη έκδοση του DSM, της «Βίβλου της Ψυχιατρικής», οι διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού ταξινομούνται στην ίδια κατηγορία, η «νοητική υστέρηση» γίνεται «διανοητική αναπηρία» και ο τζόγος αναγνωρίζεται ως εθισμός.
H τελευταία έκδοση του Διαγνωστικού και Στατιστικού Εγχειριδίου Νοητικών Διαταραχών εκδόθηκε το 1994 και χρησιμοποείται από ψυχιάτρους, επιστήμονες και ασφαλιστές όχι μόνο στις ΗΠΑ αλλά σε όλο τον κόσμο.
Οι προτάσεις για την επόμενη έκδοση τίθενται σε δημόσιο διάλογο μέχρι τον Απρίλιο, με την προοπτική το DSM-V να δημοσιευτεί το Μάιο του 2013.
Οι σημαντικότερες προτάσεις
Όλες οι διαταραχές που σχετίζονται με τον αυτισμό (σύνδρομο του Ασπεργκερ, σύνδρομο του Ρετ) τοποθετούνται στην ίδια κατηγορία της «διαταραχής φάσματος αυτισμού». Οργανώσεις ασθενών που σήμερα κατατάσσονται σε διαφορετικές κατηγορίες είναι πιθανό να αντιδράσουν στην αλλαγή διάγνωσης.
Ο όρος «νοητική υστέρηση» αντικαθίσταται από τη νέα κατηγορία της «διανοητικής αναπηρίας», η οποία ήδη χρησιμοποιείται από πολλές οργανώσεις ασθενών.
Ο τζόγος είναι ο μόνος «συμπεριφορικός εθισμός» που αναγνωρίζεται ως διάγνωση, ενώ η διάγνωση του «εθισμού στοι Διαδίκτυι» τελικά απορρίφθηκε.
Εισάγεται το «σύνδρομο κινδύνου ψύχωσης», μια διάγνωση που αφορά άτομα με αυξημένο κίνδυνο κίνδυνο ψυχώσεων όπως η σχιζοφρένεια, καθώς και η «ήπια νευρονοητική διαταραχή», που αφορά ανθρώπους στα αρχικά στάδια παθήσεων όπως η άνοια.
Προτείνοται κλίμακες για την εκτίμηση του κινδύνου αυτοκτονίας για ανήλικους και ενηλίκους.
Καταργείται ο διαχωρισμός ανάμεσα στην εξάρτηση στο αλκοόλ και την κατάχρηση αλκοόλ.

Οι αλλαγές βασίστηκαν σε νέα στοιχεία που προσφέρει η έρευνα στον ανθρώπινο εγκέφαλο και ίσως ικανοποιεί ορισμένες διαφωνίες που είχαν διατυπωθεί για την τρέχουσα έκθεση.
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι η Αμερικανική Εταιρεία Ψυχιατρικής εκτιμά ότι τα νέα κριτήρια θα μειώσουν τον αριθμό των ανθρώπων που πιστεύεται ότι πάσχουν από ψυχικές διαταραχές.
«Είναι πραγματικά σημαντικό να μην γίνονται υπερβολικά πολλές διαγνώσεις» σχολίασε ο πρόεδρος της Ένωσης Αλαν Σάτζμπεργκ του Πανεπιστημίου Στάνφορντ. 

Πηγή: Τα Νέα

Παιδικό talent show.... χμμμμ...

H έναρξη της εκπομπής ταλέντων με παιδιά που ετοιμάζει ο Γιώργος Θεοφάνους για τον ΑΝΤ1 μετατέθηκε για τον προσεχή Οκτώβριο. “MusiChampions” θα είναι ο τίτλος του παιδικού talent show!
Παρόλο που ο αρχικός σκοπός του καναλιού ήταν να αρχίσει στα μέσα Μαρτίου για να ''χτυπήσει'' το Greek Idol, τελικά έκριναν πως επειδή η παραγωγή του νέου σόου απαιτεί παραπάνω χρόνο προετοιμασίας να ξεκινήσει στις αρχές της επόμενης σεζόν. 

Δεν ξέρουμε εσείς τι πιστεύετε, αλλά η ισορροπία ανάμεσα στο κέφι των παιδιών και την εμπορευματοποίηση/ εκμετάλλευσή τους είναι πολύ λεπτή. Τι εννούμε; Στο εξωτερικό  μπορείτε να βρείτε μέχρι και οδηγίες για το πώς να εισάγεται το παιδί σας στον κόσμο του θεάματος.Ελπίζουμε ότι το αποτέλεσμα δεν θα έχει άσχημο αντίκτυπο στις ζωές των μικρών ταλαντούχων συμμετεχόντων. Διαβάστε σχετικά



Στις ράγες ξανά το τρενάκι του πάρκου της ΧΑΝΘ


Στις... ράγες ξαναμπαίνει το τρενάκι του πάρκου της ΧΑΝΘ μόλις βελτιωθεί ο καιρός και αφού επί τρία χρόνια έμεινε παροπλισμένο στη γαλαρία δίπλα στο αναψυκτήριο του «Ξαρχάκου». Το τρενάκι, που εξυπηρετούσε και τουριστικούς, αλλά και πολιτιστικούς λόγους, είχε αποσυρθεί για να γίνει η ανάπλαση του πάρκου.
Εκτοτε έμεινε κλειδωμένο, παρότι πολλοί οικογενειάρχες ζητούσαν την επανενεργοποίησή του, ώστε τα παιδιά αφενός να διασκεδάζουν, αφετέρου να ξεναγούνται σε μια σειρά από μνημεία της περιοχής (Λευκός Πύργος, Βασιλικό Θέατρο, κτίριο Μακεδονικών Σπουδών, Θέατρο Κήπου, ΚΘΒΕ, ΧΑΝΘ κ.λπ.).
Ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης του δήμου Θεσσαλονίκης Λευτέρης Παπαδόπουλος κατέθεσε ερώτηση για το θέμα. «Στα πρώτα χρόνια λειτουργίας του τρένου η ανταπόκριση του κόσμου και κυρίως των παιδιών ήταν συγκινητική. Το τρενάκι συμπλήρωνε το παζλ στην περιοχή με τα τόσα μνημεία. Εδώ και τρία χρόνια, όλως αναιτίως και περιέργως, έρχεται η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης και καθηλώνει τη λειτουργία του τρένου στερώντας από τα παιδιά τη χαρά. Η περιοχή ερημώθηκε, το πάρκο είναι σε πλήρη εγκατάλειψη κι όλα αυτά στην πιο όμορφη περιοχή της πόλης».
Ο «Α» έθεσε το θέμα στον αρμόδιο αντιδήμαρχο, Νίκο Παπαγιαννόπουλο, ο οποίος ανακοίνωσε πως το τρενάκι θα ξαναλειτουργήσει αμέσως μόλις βελτιωθούν οι καιρικές συνθήκες. «Μετά τρεις άγονους διαγωνισμούς όλα αυτά τα χρόνια, είμαστε έτοιμοι πλέον να ξαναβάλουμε σε λειτουργία το τρενάκι. Αναγνωρίζουμε ότι είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά και για το πάρκο. Ομως έπρεπε να πληροί συγκεκριμένους όρους για να ξαναλειτουργήσει. Εμείς ζητήσαμε το εισιτήριο να είναι το πολύ μέχρι 50 λεπτά, να είναι αναρτημένες ακριβείς ώρες εκκίνησης κι όχι όποτε γεμίζει από κόσμο και επιπλέον να είναι καθορισμένος ο αριθμός των γύρων που θα κάνει ανά δρομολόγιο. Εμείς δεν μπορούσαμε να αφήσουμε κάποιον ενδιαφερόμενο να το λειτουργήσει ανεξέλεγκτα και να έχουμε μετά τις διαμαρτυρίες των πολιτών για την τιμή ή την ασυνέπεια του αναδόχου. Με τους όρους που θέσαμε το αναθέσαμε λοιπόν στον ιδιοκτήτη αναψυκτηρίου, ο οποίος ανέλαβε να κάνει το απαιτούμενο σέρβις και μόλις καλυτερεύσει ο καιρός το τρενάκι θα κυκλοφορήσει και πάλι», δήλωσε ο αντιδήμαρχος.

Επτάχρονη η "βασίλισσα";

Διαμάχη έχει ξεσπάσει στη Βραζιλία με κεντρικό ερώτημα εάν ένα επτάχρονο κορίτσι, μαθήτρια σχολής σάμπα, πρέπει να γίνει η «βασίλισσα» της σχολής της στην καθιερωμένη παρέλαση του καρναβαλιού του Ρίο ντε Ζανέιρο.

Οργανώσεις που προασπίζονται τα δικαιώματα των παιδιών εκφράζουν διαφωνία και τονίζουν ότι ένα μικρό κορίτσι δεν πρέπει να αναλάβει αυτόν τον κατ’ εξοχήν «σέξι» ρόλο στην 80λεπτη παρέλαση.
Από την άλλη, ο πατέρας της μικρής δεν συμμερίζεται αυτούς τους προβληματισμούς και λέει ότι η κόρη είναι ένα φυσικό ταλέντο που μπορεί να ανταποκριθεί.
Την υπόθεση θα κρίνει τελικά δικαστής, ο οποίος θα αποφασίσει για το εάν η επτάχρονη θα γίνει «βασίλισσα».
Το να γίνει κάποια κοπέλα βασίλισσα σχολής σάμπα του Ρίο είναι ένας από τους πιο περιζήτητους ρόλους στο καρναβάλι. Η βασίλισσα είναι πάντα ντυμένη με σέξι αποκαλυπτικά ρούχα, όμως κάτι τέτοιο δεν ταιριάζει στις παιδικές ηλικίες.
Αν και η επτάχρονη δεν θα εκπέμπει μια τέτοια εικόνα, το ενδεχόμενο της συμμετοχής της σε αυτή τη διαδικασία εγείρει ανησυχίες και προβληματισμούς.
Μάλιστα, το δημόσιο Συμβούλιο για την Υπεράσπιση των Παιδιών και των Εφήβων του Ρίο ντε Ζανέιρο αναφέρει ότι η συμμετοχή της θα κατάφερνε μόνο να «επιδεινώσει μια συμπεριφορά προς παιδιά - σεξουαλικά αντικείμενα στην βραζιλιάνικη κοινωνία».
«Δεν διαφωνούμε με τη συμμετοχή των παιδιών στο καρναβάλι, που είναι μέρος της βραζιλιάνικης κουλτούρας» δήλωσε ο διευθυντής του συμβουλίου Κάρλος Νικοδήμος.
«Αυτό που δεν μπορούμε να επιτρέψουμε είναι να αναλάβει ένα επτάχρονο κορίτσι έναν ρόλο που πάντα είναι πολύ σεξουαλικά φορτισμένος» πρόσθεσε.
Πάντως, από τη σχολή της επτάχρονης ξεκαθαρίζουν ότι η στολή της θα είναι αυτή που ενδείκνυται για ένα μικρό κορίτσι.
Πηγή: τα Νέα

Food Force: Βιντεοπαιχνίδι χρήσιμο για παιδιά


Ένα πρωτοποριακό και ταυτόχρονα επιμορφωτικό βιντεοπαιχνίδι, το Food Force, εκπαιδεύει μικρούς μαθητές ηλικίας 8 έως 13 ετών να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε δύσκολες συνθήκες παρόμοιες με αυτές που αντιμετώπισαν οι ανθρωπιστικές αποστολές στην Αϊτή, παίρνοντας έτσι μία γεύση από... επικίνδυνες αποστολές.


Το συγκεκριμένο παιχνίδι σχεδιάστηκε από το Παγκόσμιο Πρόγραμμα Σίτισης και ουσιαστικά είναι ένας προσομειωτής δύσκολων καταστάσεων όπως π.χ. φυσικές καταστροφές.

Το Food Force παίζεται σε ένα φανταστικό τροπικό νησί στον Ινδικό Ωκεανό με την ονομασία Σεϊλάν που πλήττεται από εμφύλια διαμάχη, πείνα και ξηρασία. Οι μικροί μαθητές καλούνται να βρούν λύσεις σε έξι δοκιμασίες ή αποστολές όπως π.χ να μεταφέρουν τρόφιμα στους κατοίκους, να βρούν τη συντομότερη διαδρομή για την μεταφορά τους, να εντοπίσουν τους υποσιτισμένους, να δημιουργήσουν υποδομές κ.τ.λ.

Μέχρι σήμερα, περισσότερα από 7 εκατομμύρια χρήστες έχουν κατεβάσει το παιχνίδι απο το Διαδίκτυο δωρεάν απο την ιστοσελίδα www.food-force.com.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το βιντεοπαιχνίδι έχει λάβει την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και θα μπει την επόμενη χρονιά και στις ελληνικές σχολικές αίθουσες.

Πηγή

Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων αναδεικνύει την Αριστεία και την Καινοτομία στην εκπαίδευση

Δελτίο Τύπου

Πρωταγωνιστής του εκπαιδευτικού μας συστήματος είναι ο Εκπαιδευτικός. Ο μάχιμος εκπαιδευτικός, o οποίος με ζήλο και προσωπικό κόστος, πολλές φορές, προσπαθεί να κάνει το μάθημα μια ζωντανή εμπειρία μάθησης για τους μαθητές και τις μαθήτριες του και να διευρύνει τους γνωστικούς ορίζοντες τους. 

Η Αριστεία και Καινοτομία στην εκπαίδευση είναι μία νέα δράση που εισάγει το Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων από το νέο σχολικό έτος και έχει ως σκοπό να αναδεικνύει και να παρουσιάζει τα πλέον καινοτόμα σχέδια και δραστηριότητες που εφαρμόζουν στην τάξη οι εκπαιδευτικοί μας. 

Πληροφορίες και φόρμα συμμετοχής μπορείτε να βρείτε εδώ: http://excellence.sch.gr/ 

Σχετική ενημέρωση έχει ήδη αποσταλεί στα σχολεία. 

Δηλώσεις της Υπουργού σχετικά με τον «Καινοτόμο Εκπαιδευτικό»: 

«Αναρτήθηκε στο διαδίκτυο πρόσκληση ενδιαφέροντος προς όλους τους εκπαιδευτικούς να καταθέσουν κάθε καινοτομία στο χώρο της τεχνολογίας , του περιβάλλοντος και του πολιτισμού, για την οποία έχουν βραβευτεί τα τελευταία 5 χρόνια. Η παρουσίαση της δουλειάς τους θα γίνει την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου θα διανεμηθεί σε όλα τα σχολεία και θα αναρτηθεί στο διαδίκτυο. 

Στόχος μας είναι να αναδείξουμε τους Έλληνες εκπαιδευτικούς που πρωτοπορούν, γιατί κοινωνία χωρίς τους εκπαιδευτικούς στην πρωτοπορία δεν μπορεί να υπάρξει. 

Καλούνται σήμερα, όσοι οι εκπαιδευτικοί επιθυμούν, να καταθέσουν τη δουλειά τους. 

Από την επόμενη χρονιά το Υπουργείο Παιδείας θα αναδεικνύει τα 100 καινοτόμα σχολεία και τους 100 καινοτόμους εκπαιδευτικούς κάθε χρόνο.»

Το χαμηλό ΙQ σκοτώνει την καρδιά

ΛΟΝΔΙΝΟ O χαμηλός δείκτης ευφυΐας αποτελεί βασικό παράγοντα κινδύνου για εμφάνιση καρδιοπαθειών, και μάλιστα τον δεύτερο σημαντικότερο μετά το κάπνισμα, σύμφωνα με μια νέα μελέτη ειδικών του Ιατρικού Συμβουλίου Ερευνας (ΜRC) της Βρετανίας. Οι συγγραφείς της μελέτης, που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο «Εuropean Journal of Cardiovascular Ρrevention», σημειώνουν μάλιστα ότι οι καμπάνιες πρόληψης θα πρέπει πλέον να σχεδιάζονται έτσι ώστε να απευθύνονται και σε άτομα με χαμηλό ΙQ προκειμένου να είναι αποτελεσματικές. Οπως προέκυψε από τις έρευνες, μετά τον υπ΄ αριθμόν 1 «ένοχο» για καρδιοπάθειες, που είναι το κάπνισμα, στη δεύτερη θέση των παραγόντων κινδύνου για καρδιολογικά προβλήματα αλλά και για θάνατο εξαιτίας καρδιοπαθειών είναι ο χαμηλός δείκτης νοημοσύνης. Σύμφωνα με τον επικεφαλής των ερευνητών Ντέιβιντ Μπάτι από το ΜRC και το Τμήμα Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Υγείας στη Γλασκώβη, υπάρχουν διαφορετικοί μηχανισμοί που εξηγούν για ποιον λόγο το χαμηλό ΙQ αποτελεί παράγοντα καρδιοπαθειών, εκ των οποίων ο σημαντικότερος είναι ότι τα άτομα με χαμηλή νοημοσύνη δεν ακολουθούν υγιεινό τρόπο ζωής.

Πηγή: Το χαμηλό ΙQ σκοτώνει την καρδιά , Το Βήμα, 11/2/2010

«Μια φορά κι έναν καιρό ήταν η κρίση...»

Ακούνε για περικοπές ή βιώνουν ήδη στερήσεις. Σε κάποια οικογένεια ζουν. Που έχει ανοίξει τεφτέρια πάνω στο τραπέζι της και φτιάχνει σχέδιο «επιβίωσης». Που μετρά «μια το λάδι, μια το ξίδι, δυο το λαδόξιδο» ή ανακατανέμει έξοδα για να μην κόψει τα χρειαζούμενα ή προετοιμάζεται μήπως και το «μπαμ» της κρίσης «σκάσει» στο σπίτι της. Παντού διασπείρεται η ανησυχία για το αύριο, οι αγωνίες των γονιών έχουν φουντώσει από την πραγματικότητα των κυβερνητικών μέτρων για την αντιμετώπιση της κρίσης αλλά και από τον βομβαρδισμό των ειδήσεων «καταστροφής» σε απευθείας μετάδοση με το χρηματιστήριο των spreads. Τα παιδιά οσφραίνονται, βλέπουν, ζουν, ανάλογα με το οικογενειακό περιβάλλον όπου μεγαλώνουν, την κρίση μέσα από την «προληπτική κοπτοραπτική εξόδων», από το άνεργο παρόν της μαμάς, από το ανασφαλές αύριο του μπαμπά. Τα παιδιά της ελληνικής οικογένειας, πιο βίαια της φτωχής, αλλά έντονα και της μεσαίας, εισπράττουν τις συζητήσεις για την πορεία της οικονομίας και την πίεση του οικογενειακού προϋπολογισμού. Αλλο βρίσκει πιο ξερό το ψωμί στο τραπέζι, άλλο λιγότερο το χαρτζιλίκι, άλλο ακούει το «τέρμα στο μάθημα χορού». Οι ειδικοί προκαλούν τους γονείς να μιλάνε με τους πιτσιρίκους και τις πιτσιρίκες τους. Και για την οικονομική κρίση. Ετσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα...

21 ντοκουμέντα γνώσης για τον αυτισμό



Πριν μια δεκαετία, στα πλαίσια της διοργάνωσης των πρώτων στην χώρα μας οργανωμένων σεμιναρίων εξειδίκευσης εκπαιδευτικών για τον αυτισμό, η Ελληνική Εταιρία Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων (ΕΕΠΑΑ) εξέδωσε 21 βιβλία – ντοκουμέντα γνώσης. Τα συγκεκριμένα βιβλία θεωρούνται τα πλέον έγκυρα και αντιπροσωπευτικά της διεθνούς βιβλιογραφίας.

Άρθρο του Χρίστου Αλεξίου, επίτιμου προέδρου της εταιρίας προστασίας αυτιστικών ατόμων

Η εγκατάλειψη από πλευράς ελληνικής πολιτείας του εγκεκριμένου από την Ε.Ε. προγράμματος δημιουργίας Εθνικού Δικτύου Κέντρου Υποστήριξης των ατόμων με αυτισμό και των οικογενειών τους, είναι μία από τις πιo “μαύρες” πολιτικές επιλογές των κυβερνώντων την χώρα τούτη την τελευταία δεκαπενταετία . Ο καθηγητής πανεπιστημίου Χρίστος Αλεξίου, εκ των πρωτεργατών της ίδρυσης της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων και σήμερα επίτιμος πρόεδρός της, βίωσε το ιστορικό της εγκατάλειψης βήμα προς βήμα. Είναι κατά συνέπεια ο καταλληλότερος όλων να το καταγράψει σ’ όλες του τις λεπτομέρειες. Το άρθρο του που ακολουθεί συνιστά επί της ουσίας ντοκουμέντο ντροπής ...

Ανακάλυψαν το γονίδιο του τραυλίσματος

Ένα ιατρικό αίνιγμα αποτελούν μέχρι σήμερα τα αίτια του τραυλίσματος, το οποία αποδίδεται κυρίως σε ψυχολογικούς λόγους που ξεκινούν από συναισθηματικά προβλήματα και φθάνουν στην καταπίεση από γονείς και δασκάλους. Αμερικανοί επιστήμονες προσθέτουν τη δική τους βιολογική εξήγηση, η οποία αφορά γενετικές μεταλλάξεις σε τρία γονίδια.
Η συγκεκριμένη διαταραχή εμφανίζεται περίπου στο 5% των παιδιών και στο 1% των ενηλίκων παγκοσμίως (δηλαδή σε πάνω από 60 εκατ. ανθρώπους).

Αποβολή λόγω... Facebook

«Ναι, κι εγώ μισώ τη διευθύντρια...», έτσι λεγόταν το γκρουπ που έφτιαξε στο Facebook και αναφερόταν στη διευθύντρια του σχολείου της, μια 14χρονη μαθήτρια του Γυμνασίου Χρυσοπηγής Χανίων. Το κορίτσι τιμωρήθηκε με οριστική αποβολή από το σχολείο λόγω... Facebook, όταν η διευθύντρια πληροφορήθηκε το γεγονός από μητέρα μαθητή.

Ζεστή αγκαλιά για ανάπηρα ζώα



«Είναι γατούλα, σχεδόν 5 μηνών, με προβληματικά τα πίσω πόδια. Το δεξί πόδι λείπει από τον αστράγαλο και κάτω ενώ το αριστερό από το μέσο της κνήμης και κάτω (...). Παρ΄ όλ΄ αυτά είναι υγιέστατη και μετακινείται χωρίς να σέρνει το πίσω μέρος του σώματός της. Χοροπηδάει στο πίσω δεξί πόδι που είναι λίγο μακρύτερο από το αριστερό. Θα δοθεί εντός Αθηνών, με συμβόλαιο υιοθεσίας...».

Πανελλήνιος διαγωνισμός επιχειρηματολογίας για μαθητές

Τριάντα πέντε σχολεία της Μακεδονίας στους προκριματικούς των Πανελλήνιων Μαθητικών Αγώνων Επιχειρηματολογίας.

Στο λόγο και τον αντίλογο θα διαγωνιστούν και φέτος μαθητές από σχολεία της χώρας, στους 9ους Πανελλήνιους Μαθητικούς Αγώνες Επιχειρηματολογίας, που διοργανώνει το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών και το υπουργείο Παιδείας, υπό την αιγίδα της Βουλής.
Συνολικά θα λάβουν μέρος 320 μαθητές από 64 Λύκεια από την Αττική, τη Μακεδονία και τη Θράκη. Ο προκριματικός αγώνας για την περιφέρεια της Μακεδονίας θα γίνει, στη Θεσσαλονίκη, την Κυριακή 21 Φεβρουαρίου, στο Μουσικό Σχολείο του δήμου Πυλαίας. Σε αυτούς θα συμμετάσχουν 175 μαθητές από 35 σχολεία και θα προκριθούν τελικά 6 σχολεία.
Ο τελικός αγώνας θα γίνει στην Παλαιά Βουλή, στην Αθήνα, την Κυριακή 7 Μαρτίου, οπότε οι νικητές θα βραβευτούν από τον πρόεδρο της Βουλής, Φίλιππο Πετσάλνικο.
Για την προετοιμασία των μαθητών που συμμετέχουν στους αγώνες (πέντε από κάθε σχολείο) πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικά σεμινάρια, σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, από τους κριτές των αγώνων, προκειμένου να εξασκηθούν στις τεχνικές και στους κανόνες του λόγου και του αντίλογου.
Στόχος των Αγώνων Επιχειρηματολογίας είναι η προώθηση και η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης στους νέους, οι οποίοι θα διαγωνιστούν σε ένα αυστηρά καθορισμένο πλαίσιο κανόνων.
Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν τις ικανότητές τους στη λογική διάρθρωση των επιχειρημάτων τους, ενώ διδάσκονται να συνεργάζονται πειθαρχημένα με τους συμπαίκτες τους, να σέβονται, να κατανοούν και να ασκούν κριτική στις θέσεις που υποστηρίζει η αντίπαλη ομάδα.

kathimerini.gr με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τέσσερα πράγματα που πρέπει να μάθουν όλοι οι μαθητές, αλλα το σχολείο δεν τους τα διδάσκει

Ο Alan November, σύμβουλος ΤΠΕ στην εκπαίδευση αποκαλύπτει τα τέσσερα κλειδιά που χρειάζεται να προμηθευτούν οι μαθητές για να επιτύχουν στην Εποχή της Πληροφορίας.
Ευαισθητοποίηση στις απόψεις των ανθρώπων σε άλλες χώρες, κατανόηση του τρόπου ιεράρχησης των αποτελεσμάτων αναζήτησης του Google, γνώση του χρόνου παραμονής της πληροφορίας στο διαδίκτυο είναι ορισμένα από τα θέματα που, κατά τη γνώμη του, θα έπρεπε να διδάσκονται σε όλα ανεξαιρέτως τα σχολεία μέσης βαθμίδας. Δυτυχώς, όμως, λίγα είναι τα εκπαιδευτικά ιδρύματα που συμπεριλαμβάνουν αυτή τη θεματολογία στο ωρολόγιο πρόγραμμά τους.

Σύμφωνα με τον November, κάθε εκπρόσωπος της Γενιάς του Δικτύου (Net Generation) θα πρέπει να διδαχθεί:
1.Οικουμενική συναίσθηση: την ικανότητα να κατανοεί και να σέβεται διαφορετικές τοποθετήσεις.
2.Κοινωνική και ηθική υπευθυνότητα στο διαδίκτυο: δυστυχώς, είναι πολλές οι περιπτώσεις καταγγελιών διαδικτυακού εκφοβισμού (cyberbullying) και μηνύματα (κειμένου και πολυμέσων) σεξουαλικού περιεχομένου (sexting).
3.Η μονιμότητα των πληροφοριών που έχουν αναρτηθεί στο διαδίκτυο: συχνά οι μαθητές νομίζουν ότι εάν διαγράψουν μια πληροφορία τους από το διαδίκτυο ότι αυτή εξαφανίζεται, ενώ δεν ισχύει, καθώς το περιεχόμενου του διαδικτύου αρχειοθετείται κάθε λίγες ημέρες.
4.Κριτική σκέψη για τις πληροφορίες που εντοπίζονται στο διαδίκτυο: ο μαθητής πρέπει να ξέρει πώς να εντοπίζει, να αξιολογεί και να χρησιμοποιεί τις πληροφορίες που βρίσκει.