Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2019
Τεράστιες οι διαφορές στην παροχή εκπαίδευσης οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία της Ευρώπης
Τεράστιες είναι οι διαφορές ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την εκπαίδευση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας και Κυκλοφοριακής Αγωγής που παρέχεται στους μαθητές, ιδιαίτερα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με τη νέα έκθεση που μόλις δημοσιεύτηκε.
Νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες για εργαζόμενους γονείς και συγγενείς: Ένα ακόμα βήμα προς τη δημιουργία ευρωπαϊκού «κοινωνικού κράτους»;
- Άδεια πατρότητας δέκα εργάσιμων ημερών μετ’ αποδοχών όχι κατώτερων από το επίπεδο της άδειας ασθενείας
- Μη μεταβιβάσιμη γονική άδεια δύο μηνών μετ’ αποδοχών
- Νέα έννοια σε επίπεδο ΕΕ: ο φροντίστης/η φροντίστρια – για τους εργαζόμενους που είναι επιφορτισμένοι με τη φροντίδα συγγενών τους
- Ετήσια άδεια φροντιστή/τριας πέντε ημερών
- Σχήματα ευέλικτης εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της εξ αποστάσεως απασχόλησης
Πώς θα κρατάτε το παιδί πάντα ενυδατωμένο
Δυστυχώς τα παιδιά είναι πιο επιρρεπή στην αφυδάτωση από τους ενήλικες επειδή το σώμα τους δεν δροσίζεται εξίσου αποτελεσματικά. Ο κίνδυνος αυξάνεται όταν τα υγρά φεύγουν από το σώμα μέσω ιδρώτα πριν προλάβουν να αντικατασταθούν. Με μερικά απλά μέτρα προστασίας, το παιδί σας θα είναι πάντα ενυδατωμένο και θα μάθει να το έχει πάντα στο μυαλό του καθώς μεγαλώνει.
Οι πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη καθυστερούν την ανάπτυξη των παιδιών
«Καμπανάκι» από νέα καναδική επιστημονική έρευνα για τις ώρες που περνούν τα μικρά παιδιά μπροστά από οθόνες τηλεόρασης, φορητού υπολογιστή, κινητού τηλεφώνου ή άλλης συσκευής.
Ειδικότερα, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Κάλγκαρι, που έγινε σε 2.441 παιδιά ηλικίας δύο έως πέντε ετών, τα παιδιά δύο έως τριών ετών που περνούν υπερβολικά πολύ χρόνο μπροστά από μία οθόνη, εμφανίζουν πιο αργή ανάπτυξη των ικανοτήτων τους, όπως γλωσσικής επικοινωνίας με τους άλλους, κοινωνικών δεξιοτήτων, επίλυσης προβλημάτων και συντονισμού κινήσεων (π.χ. δέσιμο των κορδονιών των παπουτσιών τους).
Οι έφηβοι και οι υποκουλτούρες
Μερικές φορές, οι έφηβοι αλλάζουν τη συμπεριφορά και την εμφάνισή τους ώστε να γίνουν μέρος μίας κοινωνικής ομάδας ή ‘υποκουλτούρας’. Όσο αναπτύσσουν την ταυτότητά τους, δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείτε. Ο πειραματισμός με διαφορετικές κοινωνικές ομάδες είναι ένας τρόπος να αναζητήσει το ποιος είναι. Είναι ένας τρόπος να διαφοροποιήσει τον εαυτό του από την οικογένεια. Οι κοινωνικές ομάδες μπορούν να προσφέρουν ένα σύνολο οδηγιών για το πώς να φέρεται, να ντύνεται ή να σκέφτεται. Όταν όλοι φέρονται παρόμοια, νιώθουν ότι ανήκουν κάπου. Και αυτό ενισχύει τις κοινωνικές δεξιότητες και διδάσκει την ανταμοιβή της δέσμευσης.
Πολτοποίηση, η απαγορευμένη λέξη
«Από θεματοφύλακας πολιτισμού, υποβιβάστηκα στον κάλαθο των αχρήστων. Πάρα πολλά άσχετα κομμάτια. Θέλει μάζεμα. Ο Επιμελητής μ’ έκοψε κομματάκια και τώρα ό,τι απέμεινε από τα ορνιθοσκαλίσματά μου κατέληξε στον σκουπιδοτενεκέ. […] Το ονομάζουν επιλεκτικό ξεσκαρτάρισμα. Πολύ επιλεκτικό. Η ιεραρχία. Υπουλα αποκλεισμένος από τις Μεγάλες Εκπτωτικές Αλυσίδες. […] Ξόδεψα τα δύο χρόνια της επιτρεπόμενης παραμονής μου, πέραν της οποίας εκδιώκεσαι αυτόματα από το δανειστικό τμήμα, όπως όλα τα βιβλία που δεν έχουν συγκεντρώσει ένα μίνιμουμ δέκα αναγνωστών. Είναι εν μέρει δικό μου σφάλμα. Δεν έκανα τίποτα για να δελεάσω τους καλλιεργημένους αναγνώστες».
Αλλαγή του ορισμού του βιασμού στην Ελλάδα ζητά η Διεθνής Αμνηστία
Την τροποποίηση του ορισμού του βιασμού και την αναθεώρηση του άρθρου 336 του Ποινικού Κώδικα, ζητά στη νέα της εκστρατεία το Ελληνικό Τμήμα της Διεθνούς Αμνηστίας, ώστε αυτός να ορίζεται με βάση την απουσία συναίνεσης στη σεξουαλική πράξη και να είναι σύμφωνος με τα διεθνή πρότυπα ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Παράλληλα, η οργάνωση προχωρά στη συλλογή υπογραφών, ενώ στη συνέχεια θα σταλεί επιστολή στον υπουργό Δικαιοσύνης, Μιχάλη Καλογήρου, με το σχετικό αίτημα.
28/1/1976: Το άλμα από την καθαρεύουσα στη δημοτική
Στις 28 Ιανουαρίου 1976 ανακοινώθηκε από την τότε κυβέρνηση η απόφαση να καθιερωθεί η δημοτική γλώσσα «άνευ ιδιωματισμών και ακροτήτων» σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Είχαν προηγηθεί κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου συσκέψεις που είχε δρομολογήσει ο αρμόδιος υπουργός Παιδείας, Γεώργιος Ράλλης, με τη συμμετοχή και του πρωθυπουργού, Κωνσταντίνου Καραμανλή.
Εγκεφαλικά σήματα σκέψης μετατράπηκαν σε ομιλία
Το πρώτο σύστημα που μπορεί να μεταφράσει τα εγκεφαλικά σήματα της σκέψης απευθείας σε καθαρή και κατανοητή συνθετική ομιλία από υπολογιστή, δημιούργησαν ερευνητές στις ΗΠΑ.
Το επίτευγμα αποτελεί σημαντικό βήμα προόδου για τη δημιουργία τεχνολογίας που θα διαβάζει το μυαλό των ανθρώπων και ειδικότερα για την ανάπτυξη νευροπροσθετικών συσκευών διεπαφής εγκεφάλου-υπολογιστή, που θα επιτρέψουν σε ανθρώπους με περιορισμένη ή χωρίς καθόλου ικανότητα ομιλίας, να επικοινωνήσουν με άλλους μέσω τεχνητής φωνής.
Καλαμάτα: Εκδηλώσεις γνωριμίας και διάδοσης του αθλήματος Γκόλμπολ
Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά στα πλαίσια ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών – καθώς και του ευρύτερου κοινού – για τα άτομα με αναπηρίες και γνωριμίας με παραολυμπιακά αθλήματα, έχουν προσκαλέσει και θα φιλοξενήσουν στην Καλαμάτα από τις 13 έως τις 17 Φεβρουαρίου 2019 την Εθνική Ομάδα Ανδρών Γκόλμπολ, που αποτελεί μέλος της Εθνικής Αθλητικής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρίες (ΕΑΟΜ-ΑμεΑ).
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)