Τετάρτη, 2 Δεκεμβρίου 2009

Ιδέες για δασκάλους σχετικά με την ανάθεση εργασιών και διαβάσματος στο σπίτι σε μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες



• Συνήθως οι εκπαιδευτικοί βάζουμε ασκήσεις με κριτήριο τον χρόνο που θα χρειαστεί ένας μέσος μαθητής για να τις ολοκληρώσει. Μην ξεχνάτε, ότι ένας μαθητής με Μαθησιακές Δυσκολίες χρειάζεται πολύ περισσότερο χρόνο (μέχρι και 3 φορές περισσότερο χρόνο).
• Περιορίστε τον όγκο της δουλειάς που δίνετε και επικεντρωθείτε στα πιο βασικά σημεία που πρέπει να μάθει το παιδί.
• Δώστε σε γονείς και μαθητές ένα χρονικό πλαίσιο (το μέγιστο των ωρών) που πρέπει να δουλεύουν τα παιδιά στο σπίτι. Οι μαθητές πρέπει να σταματούν όταν φτάνουν σε αυτό το όριο, ακόμα και αν δεν έχουν ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις τους.
• Εξηγείστε στα παιδιά για ποιο λόγο πρέπει να κάνουν ασκήσεις στο σπίτι και πώς ακριβώς θέλετε να γίνονται.
• Συζητάτε με τους γονείς και τους μαθητές για το αν βάζετε εύκολες ή δύσκολές ασκήσεις, λίγες ή πολλές, με κατανοητή ή όχι διατύπωση κτλ.
• Αφήστε τα παιδιά να γράφουν τις εργασίες τους στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, να τις ηχογραφούν σε κασετόφωνο ή να τις υπαγορεύουν σε κάποιο άλλο άτομο (αν όχι σε όλα, τουλάχιστον σε κάποια μαθήματα).
• Βεβαιωθείτε ότι ο μαθητής έχει σημειώσει με σωστό τρόπο τις εργασίες που έχει για το σπίτι (δείτε την ανάρτηση σχετικά με την αντιγραφή από τον πίνακα)
• Βεβαιωθείτε ότι ο μαθητής έχει πάρει στο σπίτι του όλα όσα του χρειάζονται. Βάλτε τους μαθητές σας να ελέγξουν κάτω από τα θρανία τους μήπως ξέχασαν τίποτα και βεβαιωθείτε οτι έβαλαν τα φυλλάδια που δώσατε στα ντοσιέ τους.
• Δημιουργήστε για την τάξη σας έναν πίνακα- οδηγό καθηκόντων, με βάση το καθημερινό πρόγραμμα. Φροντίστε να υπάρχουν τα μαθήματα και οι σημαντικές λέξεις (πχ βιβλίο μαθητή, τετράδιο εργασιών, τετράδιο, φυλλάδιο) ήδη γραμμένες, έτσι ώστε τα παιδιά απλώς να σημειώνουν στην κατάλληλη στήλη τι έχουν. Με αυτό τον τρόπο θα έχουν όλες τις υποχρεώσεις τους συγκεντρωμένες σε ένα φυλλάδιο.
• Συμφωνείστε με τους γονείς ένα σύστημα “επικοινωνίας” πάνω στις ασκήσεις. Βρείτε σύμβολα για κάθε περίσταση (πχ * δίπλα στην άσκηση μπορεί να σημαίνει ότι το παιδί δυσκολεύτηκε πολύ, ένα + ότι την έκανε με βοήθεια, ένα Χ ότι δεν μπόρεσε να την κάνει λόγω δυσκολίας, ένα & ότι δεν πρόλαβε να την κάνει κοκ. Η σήμανση μπορεί να γράφεται στο συγκεντρωτικό φυλλάδιο των καθηκόντων ή πάνω στο βιβλίο και στο τετράδιο. Με αυτό τον τρόπο ο δάσκαλος καταλαβαίνει τις δυσκολίες του παιδιού και ότι η κενή άσκηση δεν ήταν αποτέλεσμα αδιαφορίας και τεμπελιάς.
• Σε περίπτωση που ο μαθητής με Μαθησιακές Δυσκολίες έρθει χωρίς να έχει κάνε τις ασκήσεις του, μην το θεωρήσετε δείγμα τεμπελιάς ή αδιαφορίας. Προσπαθήστε να καταλάβετε γιατί δεν έγιναν (πχ δεν ήξερε ότι είχε ασκήσεις, δεν πρόλαβε, ήταν πολύ δύσκολες), έτσι ώστε να πάρετε τα κατάλληλα μέτρα. Αν το παιδί είναι μικρό, ίσως δεν μπορεί να σας εξηγήσει ή φοβάται/ ντρέπεται. Σε αυτές τις περιπτώσεις καλό είναι να ρωτάτε και τους γονείς του.
• Μην διορθώνετε όλα τα λάθη του παιδιού. Ομαδοποιείστε τα, ξεχωρίστε τα πιο σημαντικά και εξηγείστε στο παιδί γιατί είναι λάθος και πώς πρέπει να γίνει.
• Μην βαθμολογείτε τις ασκήσεις, ιδίως όταν οι μαθητές είναι αδύναμοι. Γράψτε από κάτω σχόλια για τα θετικά σημεία και κάντε συγκεκριμένες προτάσεις για το τι θα μπορούσε να είχε γράψει. Πχ δεν έχει νόημα κάτω από μια πολύ σύντομη έκθεση να γράψετε “Μπορούσες να γράψεις περισσότερα”. Αν μπορούσε όντως να είχε γράψει περισσότερα, θα το είχε κάνει ! Γράψτε σε ποια ακριβώς στοιχεία θα μπορούσε να έχει αναφερθεί και πώς (συνεχίστε εσείς την έκθεση για να του δείξετε τι εννοείτε, γράφοντας πάντα σύμφωνα με τις δυνατότητες του παιδιού και όχι ενός νομπελίστα συγγραφέα!)
• Βάλτε μια ποικιλία ασκήσεων και ζητήστε από το παιδί να επιλέξει έναν συγκεκριμένο αριθμό (πχ 4 από τα 6 προβλήματα). Βάλτε ασκήσεις με διαβαθμισμένη δυσκολία, διαφορετικούς τύπους ασκήσεων (πχ εύρεση πληροφοριών, τραγούδι, κείμενο, ζωγραφική, κατασκευή, απάντηση ερωτήσεων ανοικτών ή πολλαπλής επιλογής κτλ) και αφήστε τους μαθητές να επιλέξουν μόνοι τους με τι θα ασχοληθούν.
• Αξιολογήστε αυτό που ζητάει η άσκηση και όχι τα ορθογραφικά λάθη ή τον άσχημο γραφικό χαρακτήρα. Αν η άσκηση ήθελε τους άθλους του Ηρακλή, ελέγξτε αυτό. Είναι άδικο, ενώ έχει γράψει όλους τους άθλους να μην του πείτε μπράβο απλά και μόνο επειδή είχε πολλά ορθογραφικά και γραμματικά λάθη.
• Μην θεωρείτε αυτονόητο ότι όλα τα παιδιά έχουν κάποιον στο σπίτι να τα βοηθήσει (ακόμα και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού). Σε πολλές περιπτώσεις οι γονείς των παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες ήταν και οι ίδιο στο παρελθόν μαθητές με χαμηλή σχολική επίδοση. Δώστε πάντα παραδείγματα για τον τρόπο που λύνονται οι ασκήσεις και φυλλάδια με οδηγίες και θεωρία, όχι για να τις μάθει απέξω το παιδί, αλλά για να καθοδηγηθεί ο γονιός.
• Μοιράστε φυλλάδια γραμμένα στον υπολογιστή και όχι στο χέρι. Πολλοί μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες δυσκολεύονται να διαβάζουν χειρόγραφα κείμενα.
• Μην στριμώχνετε πολλά πράγματα σε μια σελίδα. Γράψτε τις ασκήσεις καθαρά, αφήνοντας αρκετό χώρο για να απαντήσει ο μαθητής.
• Γράψτε τις εκφωνήσεις με κατανοητό τρόπο (απλές λέξεις, σύντομη διατύπωση) και είτε υπογραμμίστε τις, είτε γράψτε τις με έντονα γράμματα για να μπορεί το παιδί να τις διακρίνει από τις ασκήσεις.
• Μην βάζετε ζωγραφιές πάνω στα φυλλάδια των ασκήσεων για να γίνουν πιο ευχάριστα. Αποσπάται η προσοχή των μαθητών και καταλήγουν να κοιτούν τις εικόνες, να τις βάφουν ή να μιλούν για αυτές, αντί να γράφουν.
• Ενημερώστε (γονείς και μαθητές) εγκαίρως για το πότε γράφουν τεστ τα παιδιά και φροντίστε μια μέρα πριν να μην τους βάλετε πολλές ασκήσεις και διαβάσματα, έτσι ώστε να μπορούν να διαβάσουν ή να κάνουν επαναλήψεις.
• Αν στο σχολείο τα μαθήματα γίνονται από περισσότερους του ενός εκπαιδευτικούς (πχ στο Γυμνάσιο ή στο Δημοτικό όπου τα Αγγλικά, την μουσική και πολλές φορές την Ιστορία και τα Θρησκευτικά διδάσκονται από άλλους δασκάλους), καλό είναι στην τάξη ή στο γραφείο των δασκάλων να υπάρχει ένα ημερολόγιο τοίχου όπου οι εκπαιδευτικοί θα σημειώνουν πότε βάζουν τεστ ή δύσκολες και πολλές ασκήσεις. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν οι δάσκαλοι να ρυθμίζουν τις απαιτήσεις τους από τους μαθητές (για να μην πέφτουν όλα τα διαγωνίσματα ή όλες οι εργασίες μαζί).


Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς για να βοηθήσουν τα παιδιά τους με Μαθησιακές Δυσκολίες στις ασκήσεις και στο διάβασμα για το σπίτι



 


Η βοήθεια που μπορούν να προσφέρουν οι γονείς εξαρτάται αφενός από την ηλικία και τις δυσκολίες του παιδιού και αφετέρου από τα χαρακτηριστικά (χρόνος, χαρακτήρας, μορφωτικό επίπεδο) των γονέων.
 
Μερικές απλές συμβουλές που είναι κατάλληλες για όλες τις ηλικίες παιδιών και μπορούν να εφαρμοστούν εύκολα από το μέσο γονέα είναι οι εξής :

 
- Οπλιστείτε με υπομονή. Θα χρειαστεί να επαναλάβετε τα ίδια πράγματα άπειρες φορές, θα ακούσετε τα πιο παράλογα και «χαζά» λάθη, θα συνειδητοποιήσετε οτι δεν θυμάται πράγματα που του δείξατε και του εξηγήσατε πριν από λίγο ή την προηγούμενη μέρα, θα έρθετε αντιμέτωποι με φωνές, κλάματα... και πολλά άλλα! Πάντα με χαμόγελο και ψυχραιμία. Αν είστε από τα άτομα που εκνευρίζονται γρήγορα, χάνουν τη ψυχραιμία τους και αρχίζουν να φωνάζουν ή (ακόμα χειρότερα) να σηκώνουν χέρι, μάλλον δεν θα έπρεπε να είστε εσείς που θα διαβάζετε το παιδί. Υπάρχουν πολλοί ειδικοί παιδαγωγοί που διαθέτουν την επιστημονική κατάρτιση και την υπομονή για να βοηθήσουν και τους πιο «σκληρούς τύπους».
- Επαινείτε και ενθαρρύνετε το παιδί σας ενώ δουλεύει. Αν καβγαδίζετε για τις ασκήσεις, εξηγείστε του τα συναισθήματα και τις σκέψεις σας. Μην ξεχνάτε οτι μια αγκαλιά και ένα φιλί μειώνουν τις εντάσεις !
- Δώστε κίνητρα στο παιδί να δουλέψει. Συμφωνείστε μαζί του για κάποιο προνόμιο που θα έχει μόλις ολοκληρώσει τα μαθήματά του (πχ βόλτα στο πάρκο, παιχνίδι στον υπολογιστή).
- Μην αφήνετε το παιδί σας μόνο του στο δωμάτιό του να παιδεύεται ένα ολόκληρο απόγευμα, προσπαθώντας να λύσει ασκήσεις και να διαβάσει. Το πιο πιθανό είναι να φτάσει το βράδυ και να μην έχει κάνει σχεδόν τίποτα. Καθίστε δίπλα του, βοηθήστε το και μάθετέ του σταδιακά να δουλεύει αποτελεσματικά μόνο του. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι στα χρόνια του Δημοτικού θα έχει ανάγκη την καθημερινή παρουσία σας και τη βοήθειά σας.
- Μετράτε πάντα τον χρόνο που αφιερώνει το παιδί στις ασκήσεις και στο διάβασμά του. Καθορίστε ένα χρονικό πλαίσιο για το πόσο μπορεί να εργάζεται κάθε μέρα, λαμβάνοντας υπόψη τον ρυθμό και τις ιδιαιτερότητες του παιδιού, αλλά και τις απαιτήσεις της τάξης του. Μόλις αυτό το χρονικό πλαίσιο περάσει, κλείστε τα βιβλία και τα τετράδια και αφήστε το να ξεκουραστεί. Στείλτε σημείωμα στο δάσκαλο με το πόσες ώρες δούλεψε και εξηγείστε του τι ώρα σταματήσατε και ποιές ασκήσεις δεν έγιναν. Δεν είναι δυνατόν το παιδί να διαβάζει μέχρι τα μεσάνυχτα ! Αν το φαινόμενο αυτό παρατηρείται συχνά, εξετάστε μήπως κάνετε κάποιο λάθος στον τρόπο που διαβάζετε και μιλήστε με τον δάσκαλο του παιδιού.
- Αν το παιδί σας έχει την τάση να ξεχνάει τα βιβλία και τα τετράδιά του στο σχολείο, έχετε πάντα μια δεύτερη σειρά των ίδιων βιβλίων στο σπίτι. Όσον αφορά στα φυλλάδια που πολύ συχνά χάνονται κάπου στο δρόμο, μην ανησυχείτε. Aν διαθέτετε ηλεκτρονικό υπολογιστή και εκτυπωτή, μπορείτε να βρείτε έναν γονέα με σκάνερ. Με αυτό τον τρόπο σε λίγα δευτερόλεπτα το φυλλάδιο θα είναι στα χέρια σας.
Αν το παιδί σας δυσκολεύεται να σημειώσει τις ασκήσεις που έχει, υπάρχουν πολλές λύσεις :
  • Ζητήστε τον αριθμό τηλεφώνου κάποιου συμμαθητή του (που ξέρει τι ασκήσεις έχουν) του οποίου την μαμά θα συμβουλεύεστε όποτε χρειάζεται. Μπορείτε βέβαια να πάρετε το τηλέφωνο 3-4 μαμάδων για να μην επιβαρύνετε μόνο έναν γονέα !
  • Ζητήστε από τον δάσκαλο της τάξης να δίνει φωτοτυπημένα τα καθήκοντα, να τα σημειώσει σε μια σελίδα χαρτί ή να βγάζει φωτοτυπία το πρόχειρο κάποιου άλλου μαθητή στο τέλος της ημέρας.
  • Ζητήστε από κάποιο άλλο παιδί να έχει καρμπόν (ξεπερασμένο, αλλά αξιόπιστο, ιδίως σε παιδάκια που πατάνε πολύ το μολύβι τους) κάτω από την σελίδα του τετραδίου του,έτσι ώστε απευθείας να δημιουργείται ένα δεύτερο αντίγραφο για το παιδί σας.
  • Γράψτε σε ένα φύλλο χαρτί τα βιβλία και τα τετράδια κάθε μαθήματος, έτσι ώστε το παιδί να έχει μόνο να γράψει δίπλα την σελίδα και τον αριθμό της άσκησης (πχ αντί να γράφει : Γλώσσα, Τετράδιο Εργασιών, σελ 8, ασκ. 4, να πηγαίνει στον πίνακα, να βρίσκει το Τετράδιο Εργασιών στη Γλώσσα και να γράφει μόνο σελ 8, ασκ 4). Με αυτό τον τρόπο θα έχει και όλες τις ασκήσεις μαζεμένες σε ένα φυλλάδιο και δεν θα ψάχνει στα τετράδια και τα βιβλία του να τις εντοπίσει.

- Καθιερώστε μια ρουτίνα, ένα σταθερό πρόγραμμα για το διάβασμα (όσο αφορά τον χρόνο και τον χώρο). Συμφωνείστε με το παιδί τι ώρα θα αρχίζει κάθε μέρα το διάβασμα και επιλέξτε έναν κατάλληλο χώρο. Δεν είναι καλό να διαβάζετε κάθε μέρα και σε διαφορετικά σημεία του σπιτιού (πχ αρχικά στην κουζίνα επειδή μαγειρεύετε, μετά στο σαλόνι για να ακούτε το τηλέφωνο και μετά στο δωμάτιό του).

- Το παιδί σας κατά πάσα πιθανότητα θα είναι πολύ κουρασμένο μετά το σχολείο, καθώς καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για να παρακολουθήσει τα μαθήματα. Αφήστε το να ξεκουραστεί και να ηρεμήσει για λίγο. Το καλύτερο είναι να κοιμηθεί. Αν αυτό δεν είναι δυνατό, ας ξαπλώσει ακούγοντας μουσική. Καλό είναι να μην παρακολουθεί τηλεόραση ή να παίζει στον ηλεκτρονικό υπολογιστή την ώρα της ξεκούρασης, καθώς και οι δύο αυτές δραστηριότητες κουράζουν τα μάτια, γεμίζουν το μυαλό του παιδιού με έντονες εικόνες, επηρεάζουν αρνητικά την ικανότητα συγκέντρωσης και δεν διακόπτονται εύκολα (το παιδί επιμένει να δει όλη την ταινία ή να τερματίσει το παιχνίδι).

- Φροντίστε πολύ τον χώρο που διαβάζει το παιδί. Η θερμοκρασία, ο φωτισμός και τα διασπαστικά ερεθίσματα είναι πολύ βασικοί παράγοντες. Επιλέξτε έναν χώρο χωρίς διασπαστικούς παράγοντες (μακριά από άλλα άτομα, από τηλέφωνα, τηλεόραση, βιντεοπαιχνίδια). Φροντίστε το κάθισμα του παιδιού να είναι βολικό, ανατομικό και κατάλληλο για το ύψος του. Πάνω στο γραφείο του παιδιού καλό είναι να μην υπάρχουν άλλα βιβλία, φωτογραφίες, παιχνίδια. Στον τοίχο μπορεί να είναι αναρτημένο το πρόγραμμα του παιδιού (μην έχετε αφίσες και άλλα άσχετα χαρτιά). Έχετε πάντα στο συρτάρι του παιδιού ή σε ένα κουτί κάτω από το γραφείο του σβήστρες, ξύστρες, μολύβια, μπογιές,χάρακα, τετράδια, λεξικό, γραμματική και ό,τι άλλο μπορεί να χρειαστεί κατά την διάρκεια του διαβάσματός του, έτσι ώστε να μην χρειάζεται να σηκώνεται και να ψάχνει. Το καλύτερο είναι να επιλέξετε από το νηπιαγωγείο ακόμα τον χώρο που θα τοποθετηθεί το γραφείο του και να μάθει σταδιακά οτι όταν κάθεται εκεί συγκεντρώνεται, ασχολείται με διάβασμα και γράψιμο. Στην αρχή να περνάτε μαζί κάθε μέρα χρόνο στο τραπέζι του, κάνοντας διασκεδαστικές δραστηριότητες πχ διαβάστε του ένα βιβλίο, ζωγραφίστε μια εικόνα

- Χρησιμοποιείτε χρώματα για να διευκολύνετε την οργάνωση. Φροντίστε το βιβλίο μαθητή, το τετράδιο εργασιών, το ντοσιέ και το τετράδιο να έχουν το ίδιο χρώμα ή έστω ετικέτες του ίδιου χρώματος.

- Φτιάξτε μαζί την τσάντα (τα πρώτα χρόνια μέχρι να μπορεί να την κάνει μόνο του σωστά) και βεβαιωθείτε οτι έχει πάρει όλα τα φυλλάδια, τετράδια και βιβλία που χρειάζεται. Μια άσκηση που έγινε στο σπίτι μετά από τόσο κόπο, είναι κρίμα να μην φτάσει στο δάσκαλο για να πάρει «Μπράβο».

-  Όταν βοηθάτε στις ασκήσεις το παιδί, φροντίστε να το καθοδηγείτε και όχι να του τις λύνετε εσείς. Αν σας ρωτάει κάτι, βοηθείστε το μέσα από ερωτήσεις και άλλα στοιχεία να ανακαλύψει μόνο του την απάντηση.

- Μην διορθώνετε τις εργασίες του παιδιού σας, ακόμα και αν πρόκειται να βαθμολογηθεί. Πολλοί δάσκαλοι προτιμούν να βλέπουν τα λάθη των παιδιών, ώστε να κατανοούν τα κενά τους και να τα βοηθούν ανάλογα. Αν ωστόσο το γραπτό έχει πάρα πολλά λάθη και ο δάσκαλος απλά θα τα υπογραμμίσει και θα βαθμολογήσει χαμηλά (χωρίς να διδάξει τον σωστό τρόπο), είναι προτιμότερο να βοηθήσετε το παιδί σας να μάθει να ελέγχει και να διορθώνει τη δουλειά που κάνει. Μην βιάζεστε να κλείσετε το βιβλίο. Μην διορθώνετε εσείς τα λάθη του. Εξηγήστε του ποια σημεία πρέπει να ελέγχει στο τέλος κάθε δουλειάς (ανάλογα με το μάθημα και το είδος της άσκησης) και πώς.

- Όταν ελέγχετε τις εργασίες του παιδιού, τονίζετε τα θετικά τους στοιχεία και μην το βομβαρδίζετε με παρατηρήσεις για το τι δεν έκανε σωστά. Μην διορθώνετε όλα τα λάθη. Επιλέξτε τα πιο σημαντικά από αυτά, ομαδοποιείστε τα και εξηγείστε γιατί είναι λάθος και πώς πρέπει να γίνουν.

- Βεβαιωθείτε οτι το παιδί καταλαβαίνει τι ζητάει η άσκηση. Διαβάστε την εκφώνηση δυνατά αν είναι μη ικανός αναγνώστης και λύστε 1-2 παραδείγματα εξηγώντας τι κάνετε.

- Αν το παιδί πρέπει να γράψει ένα κείμενο (πχ Σκέφτομαι και Γράφω), βοηθείστε το να σκεφτεί ιδέες πριν αρχίσει το γράψιμο. Αν κρίνετε οτι είναι αναγκαίο, συζητήστε το λεξιλόγιο που θα χρειαστεί.

- Ρωτήστε τον δάσκαλο αν κάποιες εργασίες μπορεί να τις κάνει στον υπολογιστή και να τις παραδώσει τυπωμένες (ιδίως σε μαθήματα όπως η ιστορία, τα θρησκευτικά, η μελέτη κτλ)

- Κάντε διάλειμμα μεταξύ των ασκήσεων. Πολλά παιδιά κουράζονται πολύ όταν γράφουν. Βάλτε το παιδί σας να αφήσει το μολύβι του και να κάνει κινήσεις στα δάχτυλα για να ξεπιαστούν, στείλτε το να πιεί νερό ή να πλύνει το πρόσωπό του, αφήστε το να σηκωθεί λίγο από το γραφείο ή να τεντωθεί.

- Κάντε διάλειμμα μεταξύ των μαθημάτων.

- Αν το παιδί ζητήσει διάλειμμα κατά την διάρκεια μιας άσκησης, φροντίστε να την ολοκληρώσει πριν διακόψει. Αν σταματήσει πριν την ολοκληρώσει, θα χάσει τη συγκέντρωσή του, θα ξεχάσει τι σκόπευε να κάνει και θα χρειαστεί στη συνέχεια διπλάσιο χρόνο και προσπάθεια για να την τελειώσει.

-  Μην ξεχνάτε οτι η ποσότητα των ασκήσεων δεν είναι αυτή που καθορίζει το αν το παιδί θα μάθει κάτι. Είναι προτιμότερο να γίνουν οι μισές ασκήσεις και το παιδί να έχει καταλάβει τι κάνει, πώς το κάνει και γιατί το κάνει, παρά να γράψει αυτά που του υπαγορεύετε εσείς απλά και μόνο για να μην πάει άγραφο.

- Βοηθείστε το παιδί να ξεχωρίσει τις ασκήσεις που έχει σε 2 στήλες : «Τι μπορώ να κάνω μόνος/η μου» και «Σε ποιές ασκήσεις χρειάζομαι βοήθεια». Ας αρχίζει από τις ασκήσεις που μπορεί να ολοκληρώσει χωρίς βοήθεια. Έτσι θα αποκτήσει αυτοπεποίθηση και θα μπορέσει να ασχοληθεί με τις πιο δύσκολες ασκήσεις.

- Δείτε πότε αποδίδει καλύτερα το παιδί σας και βάλτε τις ασκήσεις σε σειρά. Παρατηρείστε με ποια σειρά βολεύει να γίνονται τα μαθήματα (πχ πρώτα Γλώσσα, μετά Μαθηματικά κτλ), με ποιά σειρά πρέπει να γίνονται οι ασκήσεις κάθε μαθήματος (πχ πρώτα οι εύκολες ή οι δύσκολες, αυτές που έχουν πολύ γράψιμο ή αυτές που απαιτούν πολλή σκέψη). Κάθε παιδί έχει τον δικό του τρόπο και ρυθμό.

- Οργανώστε σωστά το διάβασμά σας. Αν πχ γνωρίζετε οτι στο σχολείο θα γράψουν τεστ μεσοβδόμαδα (πχ το έχει πει ο δάσκαλος ή τελειώνει το κεφάλαιο), μην αφήνετε το διάβασμα τελευταία στιγμή. Κάτι τέτοιο θα κουράσει το παιδί, αλλά και δεν θα του επιτρέψει να μάθει καλά την ύλη. Διαβάστε το Σαββατοκύριακο ή κάποια μέρα που θα έχει λίγα μαθήματα.

- Όταν δεν έχετε ασκήσεις ή διάβασμα για το σπίτι, εκμεταλλευτείτε τον χρόνο για να καλύψετε κάποια κενά που έχει ή για να εξασκηθεί σε τομείς που δυσκολεύεται (πχ ανάγνωση). Μην αφήνετε τον χρόνο να πηγαίνει ανεκμετάλλευτος, γιατί τα κενά θα συσσωρεύονται και οι αδυναμίες θα γίνονται πιο έντονες.

- Αν έχετε μια εργασία που πρέπει να παραδώσει μετά από αρκετές μέρες (π.χ. μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, μετά το Σαββατο-κύριακο) μην περιμένετε την τελευταία στιγμή. Αρχίστε να δουλεύετε με την πρώτη ευκαιρία. Συνήθως αυτές οι εργασίες είναι απαιτητικές, βασίζονται σε συλλογή στοιχείων και για να πραγματοποιηθούν θέλουν χρόνο.

-  Έχετε ένα ημερολόγιο τοίχου, όπου θα σημειώνετε διορίες εργασιών, τεστ, διαγωνίσματα κτλ, έτσι ώστε να μπορείτε να διαχειρίζεστε σωστά τον χρόνο σας.

- Κάντε πολλές επαναλήψεις, ακόμα και των πιο απλών πραγμάτων.

- Αν το παιδί δυσκολεύεται να διαβάσει μεγάλα κείμενα, δεν χρειάζεται να επιμένετε να διαβάζει μόνο του τα μαθήματα της Ιστορίας, των Θρησκευτικών κτλ. Διαβάστε του τα κείμενα εσείς ή ηχογραφείστε το μάθημα και αφήστε το να το ακούσει όσες φορές χρειάζεται για να το μάθει. Το διάβασμα ενός κειμένου ιστορίας, φυσικής κ.τ.λ., είναι τρομερά δύσκολο για ένα παιδί με δυσκολίες στην ανάγνωση, καθώς έχει μεγάλη έκταση και περιέχει άγνωστους επιστημονικούς όρους. Το σημαντικό σε αυτά τα μαθήματα είναι το παιδί να τα καταλάβει και να τα μάθει, όχι να βελτιώσει την ικανότητα ανάγνωσης. Εξάσκηση της ανάγνωσης γίνεται μέσα από ειδικά επιλεγμένα κείμενα.
Προσοχή ! Το ότι δεν έχει το παιδί ασκήσεις για το σπίτι, δεν σημαίνει οτι δεν έκαναν σημαντικές ασκήσεις στο σχολείο, τις οποίες, ανεξάρτητα από το αν τίς κατάλαβε ή όχι, πρέπει να τίς ξαναδεί για να τις εμπεδώσει. Βάλτε του την ίδια και μια παρόμοια άσκηση και δείτε αν όντως τα κατάλαβε και τα θυμάται. Μην κλείνετε κατευθείαν τα βιβλία πανηγυρίζοντας για το ελεύθερο απόγευμα που έχετε.

- Προμηθευτείτε με όλα τα απαραίτητα βιβλία και βοηθήματα που θα σας επιτρέψουν να κατανοήσετε την ύλη που διδάσκεται το παιδί σας, ώστε να την εξηγήσετε αν χρειαστεί. Είναι κρίμα να περάσετε ένα ολόκληρο απόγευμα διδάσκοντάς του κάτι που είναι λάθος !

- Μην αφήνετε το παιδί χωρίς επιτήρηση να κάνει αντιγραφή και μετά του τα σβήνετε όλα επειδή τα γράμματά του δεν είναι κατανοητά. Τόση προσπάθεια του παιδιού πάει χαμένη. Καθίστε κοντά ώστε να του υπενθυμίζετε να προσέχει το γραφικό του χαρακτήρα.

 

Ασκήσεις και διάβασμα στο σπίτι και μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες




Πόλεμος.

Μόνο αυτή η λέξη ταιριάζει για να περιγράψει τα απογεύματα μιας κλασικής οικογένειας που έχει παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες. Τη στιγμή που λέγεται η φράση «Έλα να δούμε τι ασκήσεις έχεις για σήμερα», αρχίζει και η πρώτη πράξη μιας καθημερινής παράστασης τρέλας και απόγνωσης. Για τους γονείς και το παιδί.
Είναι δείγμα τεμπελιάς; Αδιαφορίας; Γιατί ξυπνάει μέσα στο γλυκύτατό μας παιδί ένας μικρός τύραννος;

 
Οι επιστημονικές έρευνες έχουν αποδείξει οτι οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες :
  • Χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσουν τις ασκήσεις σε σχέση με συνομηλίκους τους που δεν έχουν Μαθησιακές Δυσκολίες
  • η ποιότητα των εργασιών τους είναι ιδιαίτερα χαμηλή, δυσανάλογη με το χρόνο που δαπανούν και την προσπάθεια που καταβάλλουν.
Ποια ειδικά χαρακτηριστικά των παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες ευθύνονται για το γεγονός αυτό;

• Η προσοχή τους διασπάται πολύ εύκολα και δεν συγκεντρώνονται για μεγάλο χρονικό διάστημα στην εργασία που πρέπει να κάνουν.
• Δυσκολεύονται να καταγράψουν σωστά ποιές ασκήσεις έχουν και για πότε, καθώς δυσκολεύονται στη γραφή καθ΄υπαγόρευση, στην αντιγραφή από τον πίνακα ή στην παρακολούθηση του μαθήματος και στην ταυτόχρονη καταγραφή των καθηκόντων.
• Έχουν δυσκολίες στην οργάνωσή τους (ξεχνούν ή χάνουν φυλλάδια, τετράδια, βιβλία, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να κάνουν τις ασκήσεις τους).
• Καθώς έχουν φτωχές αναγνωστικές ικανότητες, δυσκολεύονται να διαβάσουν και να κατανοήσουν τις εκφωνήσεις και το περιεχόμενο των ασκήσεων.
• Έχουν επίγνωση των δυσκολιών τους και χαμηλή αυτοπεποίθηση. Πιστεύουν ότι δεν πρόκειται να τα καταφέρουν. Άλλωστε στο παρελθόν έχουν αποτύχει πολλές φορές. Ακόμα και όταν είχαν κάνει τα πιο ωραία τους γράμματα, ακόμα και όταν είχαν αφιερώσει ώρες ατελείωτες στην ολοκλήρωση των ασκήσεων, το μόνο που άκουσαν από τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς ήταν ότι δεν ήταν αρκετά καλή η προσπάθειά τους

 

"Άρωμα Χριστουγέννων" για τους μικρούς μας φίλους από τις παιδικές βιβλιοθήκες Άνω Πόλης, Δελφών, Ορέστου και από την Πρότυπη Σχολική Βιβλιοθήκη Δήμου Θεσσαλονίκης




Ο Δήμος Θεσσαλονίκης θέλοντας να χαρίσει στους μικρούς δημότες του ώρες χαράς και δημιουργικής απασχόλησης, γιορτάζει φέτος τα Χριστούγεννα διοργανώνοντας ένα πλήθος δραστηριοτήτων στις παιδικές του βιβλιοθήκες. Συγκεκριμένα, 

ΠΡΟΤΥΠΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ Κασσάνδρου  17-19 Τηλ. 2310 274708:

- Χριστουγεννιάτικος στολισμός της βιβλιοθήκης: 3/12/2009, ώρα 12 μ.
-  Παράσταση αφήγησης του λαϊκού παραμυθιού «Οι καρκάντζαλοι στο μύλο» με συνοδεία ζωντανής μουσικής, θα παρουσιάσει η παραμυθού Ανθή Θάνου με το μουσικό Παναγιώτη Κούλελη: 7 /12 /2009, ώρα 11 π μ.
- Χριστουγεννιάτικες δημιουργίες (καλλιτεχνική δραστηριότητα) :9/12/2009, ώρα 4:30 μ.μ.
- Η γέννηση του Χριστού (αφιέρωμα πλαισιωμένο με ύμνους και κάλαντα από τη χορωδία της βιβλιοθήκης). Καλλιτεχνική διεύθυνση: Θ. Γκίνης 14/12/2009, ώρα 10 π.μ.
- Προβολή ταινίας «Τα λαμπρότερα Χριστούγεννα» : 21/12/2009, ώρα 6 μ.μ.


ΠΑΙΔΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΝΩ ΠΟΛΗΣ  Κλαυθμώνος 37 Τηλ. 2310 200537:

- Χριστουγεννιάτικες δημιουργίες (καλλιτεχνική δραστηριότητα): 7/12/2008, ώρα 6:30 μ.μ.
- Προβολή χριστουγεννιάτικης ταινίας « Τα Χριστούγεννα»: 9/12/2009, ώρα 5 μ.μ.
- Το θεατρικό έργο «Επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο στο σπίτι του Άι - Βασίλη» θα παρουσιάσει η μουσικός - συγγραφέας Σοφία Μελιγκοπούλου. Θα ακολουθήσει δραματοποίηση του έργου με θεατρικά κοστούμια από τα παιδιά: 10/12/2009, ώρα 10 π.μ.
- Η γέννηση του Χριστού (αφιέρωμα πλαισιωμένο με ύμνους και κάλαντα από τη χορωδία της βιβλιοθήκης). Καλλιτεχνική διεύθυνση: Θ. Γκίνης 15/12/2009, ώρα 6:30 μ.μ.
- Προβολή χριστουγεννιάτικης ταινίας «Ο μικρός τυμπανιστής»: 16/12/2009, ώρα  6 μ.μ.
-Κατασκευές Χριστουγεννιάτικων καρτών (καλλιτεχνική δημιουργία) : 17/12/2009, ώρα 5 μ.μ.

ΠΑΙΔΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΔΕΛΦΩΝ Ορεστιάδος 3 & Δελφών 208 Τηλ. 2310 324090:

- Χριστουγεννιάτικος στολισμός της βιβλιοθήκης: 2/12/2009, ώρα 5 μ.μ.
- Αφήγηση παραμυθιού «Μια προσευχή στον Άη Βασίλη» : 3/12/2009, ώρα 5:30 μ.μ.
-  Προβολή χριστουγεννιάτικης ταινίας «Το πολικό εξπρές» : 9/12/2009, ώρα 6 μ.μ.
- Λαϊκά παραμύθια και κάλαντα των Χριστουγέννων με συνοδεία ζωντανής μουσικής, θα παρουσιάσουν η παραμυθού - νηπιαγωγός Ανθή Θάνου και ο μουσικός Παναγιώτης  Κούλελης: 11 /12 /2009, ώρα 11 π μ.
- Χριστουγεννιάτικες δημιουργίες (καλλιτεχνική δραστηριότητα): 11/12/2008, ώρα 6 μ.μ.
- Χριστουγεννιάτικες κατασκευές: «Ελάτε να φτιάξουμε χριστουγεννιάτικα
δεντράκια »: 15/12/2009, ώρα 6 μ.μ.
- Το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Η Σταχομαζώχτρα» θα παρουσιάσει η θεατρολόγος – σκηνογράφος Μαρία Καβαλιώτη. Θα ακολουθήσει δραματοποίηση σκηνών του έργου από τα παιδιά: 17/12/2009, ώρα 10 π.μ.

ΠΑΙΔΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΟΡΕΣΤΟΥ Ορέστου 33 & Χαλκιδικής Τηλ. 2310 852384:

- Το θεατρικό έργο «Παραμονή Χριστουγέννων στο σπίτι της κυρά Καλής» θα παρουσιάσει η μουσικός - συγγραφέας Σοφία Μελιγκοπούλου. Θα ακολουθήσει δραματοποίηση του έργου με θεατρικά κοστούμια από τα παιδιά: 3/12/2009, ώρα 10 π.μ.
- Χριστουγεννιάτικες κατασκευές: «Ελάτε να φτιάξουμε χριστουγεννιάτικα στολίδια για τη βιβλιοθήκη μας»: 4/12/2009, ώρα 5 μ.μ.
-  Προβολή ταινίας «Τα Χριστούγεννα του Μίκυ»  : 7/12/2009, ώρα 5:30 μ.μ.
 - Χριστουγεννιάτικες δημιουργίες (καλλιτεχνική δραστηριότητα) : 8/12/2009, ώρα 4:30 μ.μ.   
- Το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Το χριστόψωμο» θα παρουσιάσει η θεατρολόγος – σκηνογράφος Μαρία Καβαλιώτη. Θα ακολουθήσει δραματοποίηση σκηνών του έργου από τα παιδιά: 15/12/2009, ώρα 10 π.μ.
- Προβολή  ταινίας «Το πνεύμα των Χριστουγέννων» : 17/12/2009, ώρα 5:30 μ.μ

 Οι πληροφορίες έχουν αντληθεί από Το Δελτίο Τύπου (01.12.2009) του Δήμου Θεσσαλονίκης.

"Άρωμα Χριστουγέννων" για τους μικρούς μας φίλους από τις παιδικές βιβλιοθήκες Σταθμού, Ξηροκρήνης και Καλλιθέας του Δήμου Θεσσαλονίκης



Ο Δήμος Θεσσαλονίκης θέλοντας να χαρίσει στους μικρούς δημότες του ώρες χαράς και δημιουργικής απασχόλησης, γιορτάζει φέτος τα Χριστούγεννα διοργανώνοντας ένα πλήθος δραστηριοτήτων στις παιδικές του βιβλιοθήκες. Συγκεκριμένα, 


 ΠΑΙΔΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΤΑΘΜΟΥ Αναγνωσταρά  9-11 Τηλ. 2310 545796:
 
- Χριστουγεννιάτικες δημιουργίες (καλλιτεχνική δραστηριότητα): 7/12/2009, ώρα 3 μ.μ.
- Το θεατρικό δρώμενο «Χριστούγεννα από το ιπτάμενο χαλί» θα παρουσιάσει η καλλιτεχνική   παιδαγωγική ομάδα «Αχτένιστα πινέλα»: 9/12/2009,  ώρα 10 π.μ
- Το κλασικό παραμύθι «Χριστουγεννιάτικη ιστορία» του Τσάρλς Ντίκενς θα παρουσιάσει η θεατρολόγος – σκηνογράφος Μαρία Καβαλιώτη. Θα ακολουθήσει δραματοποίηση σκηνών του έργου από τα παιδιά: 11 /12 / 2009, ώρα 10 π.μ.
- Αφήγηση παραμυθιού  «Τα παραμυθένια Χριστούγεννα»: 14/12/2009, ώρα 5 μ.μ.

ΠΑΙΔΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΞΗΡΟΚΡΗΝΗΣ Γρηγ. Κολωνιάρη  23 Τηλ. 2310 514780:

- Το θεατρικό δρώμενο «Χίλιες και μία χριστουγεννιάτικες νύχτες» θα παρουσιάσει η καλλιτεχνική - παιδαγωγική ομάδα «Αχτένιστα πινέλα» : 4/12/2009,  ώρα 10 π.μ.
 - Λογοτεχνική εκδήλωση: Παρουσίαση του βιβλίου «Ο καλικάντζαρος που έχασε το δρόμο του» από το συγγραφέα - εκπαιδευτικό Βαγγέλη Τασιόπουλο: 7/12/2009, ώρα 12 μ.
- Χριστουγεννιάτικες δημιουργίες (καλλιτεχνική δραστηριότητα): 9/12/2009, ώρα 6:30 μ.μ.
- Χριστουγεννιάτικος μποναμάς: 11/12/2009, ώρα 5 μ.μ.  (Προβολή χριστουγεννιάτικη ιστορίας «Το πνεύμα των Χριστουγέννων»,   «Ελάτε να φτιάξουμε μια χριστουγεννιάτικη κάρτα», Χριστουγεννιάτικα κάλαντα και τραγούδια)
- Προβολή χριστουγεννιάτικης ταινίας «Παραμονή Χριστουγέννων» : 16/12/2009, ώρα 5 μ.μ.

ΠΑΙΔΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ Αρχαιοτήτων  13  Τηλ. 2310 616076:

- Προβολή παραμυθιού «Παραμονή Χριστουγέννων»: 4/12/2009, ώρα 4:30 μ.μ.
- Το θεατρικό έργο «Το εργαστήρι του Άη Βασίλη» θα παρουσιάσει η μουσικός - συγγραφέας Σοφία Μελιγκοπούλου. Θα ακολουθήσει δραματοποίηση του έργου με θεατρικά κοστούμια από τα παιδιά: 8/12/2009, ώρα 10 π.μ..
- Χριστουγεννιάτικες δημιουργίες (καλλιτεχνική δραστηριότητα): 10/12/2009, ώρα 4:45 μ.μ.
- Αφιέρωμα «Ήθη, έθιμα και κάλαντα των Χριστουγέννων» και ζωγραφική με χριστουγεννιάτικο θέμα: 16/12/2009, ώρα 4:30 μ.μ.
- Χριστουγεννιάτικο τοπίο (καλλιτεχνική δημιουργία): 16/12/2009, ώρα 5:30 μ.μ.
- Προβολή χριστουγεννιάτικης ταινίας «Το πολικό εξπρές»: 18/12/2009, ώρα 4:30 μ.μ.
-Προβολή παραμυθιού «Ο Άη Βασίλης και τα δώρα του»: 29/12/2009, ώρα 4:30 μ.μ.

 Οι πληροφορίες έχουν αντληθεί από Το Δελτίο Τύπου (01.12.2009) του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Δωρεάν μαθήματα μουσικής προπαιδείας στο Δήμο Θεσσαλονίκης





Τα Δημοτικά Ωδεία του Δήμου Θεσσαλονίκης (Λεωφ. Κων. Καραμανλή 141 & Νάτσινα και Παπαζώλη  17) προσφέρουν και φέτος δωρεάν μαθήματα μουσικής προπαιδείας για παιδιά ηλικίας 5 και 6 ετών.  Τα μαθήματα θα αρχίσουν την Τετάρτη  9  Δεκεμβρίου
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν επικοινωνήσουν για περισσότερες πληροφορίες στα τηλ.: 2310.522.000 (Δημοτικό Ωδείο Παπαζόλη) και 2310. 311.600 (Δημοτικό Ωδείο Λεωφ. Κων. Καραμανλή).



Η ΕΣΑμεΑ για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία




Ακολουθεί αυτούσιο το Δελτίο τύπου της 2/12/2009 για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία 


Όπως κάθε χρόνο, η 3η Δεκέμβρη - Εθνική Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, είναι μια ημέρα αγώνα, μια ημέρα διεκδίκησης και προώθησης των πάγιων και χρόνιων αιτημάτων των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους. Φέτος, είναι αφιερωμένη στην ανάγκη θέσπισης ενός Εθνικού Προγράμματος δημόσιων πολιτικών για την αναπηρία και την άρση κάθε μορφής διάκρισης εις βάρος τους των ατόμων με αναπηρία, αλλά και στα 20 χρόνια από την ίδρυση της Ε.Σ.Α.μεΑ, ενός φορέα που εκπροσωπεί το 10% του ελληνικού λαού, πάντα με γνώμονα την Αρχή: «Τίποτα για τα άτομα με αναπηρία, χωρίς τα άτομα με αναπηρία».


Στο πλαίσιο της 3ης Δεκέμβρη – Εθνικής Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, αντιπροσωπεία της Συνομοσπονδίας με επικεφαλής τον Πρόεδρό της κ. Ιωάννη Βαρδακαστάνη θα πραγματοποιήσει συνάντηση με τον Πρόεδρο της Βουλής κ. Φ. Πετσάλνικο την Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2009 και ώρα 12.30 στη Βουλή, όπως ορίζει ο Ν. 2430/1996, προκειμένου να του παραδώσει την ετήσια Έκθεσή της, στην οποία παρουσιάζονται αναλυτικά οι προτάσεις τις Ε.Σ.Α.μεΑ. αναφορικά με το Εθνικό αυτό Πρόγραμμα.


Επιπλέον, η Ε.Σ.Α.μεΑ., με την υποστήριξη του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, διοργανώνει την ίδια ημέρα και ώρα 19.30 στο ξενοδοχείο TITANIA (Πανεπιστημίου 52) εκδήλωση, την οποία θα τιμήσουν με την παρουσία τους, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, εκπρόσωποι κομμάτων και άλλων φορέων.


Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα απονεμηθούν βραβεία στους μαθητές/τριες της Γ´ Γυμνασίου που αρίστευσαν πέρυσι στο διαγωνισμό έκθεσης και ζωγραφικής με θέμα την αναπηρία, καθώς και στους κωφούς αθλητές που διακρίθηκαν στους 21ους Ολυμπιακούς Αγώνες Κωφών (TAIPEI 2009).


Bazaar της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων (Θεσσαλονίκη)



Η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων (ΕΕΠΑΑ) μας καλεί στο Bazaar που θα πραγματοποιήσει στις 12 και 13 Δεκεμβρίου πίσω από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης (Βερατίου 5).




Στοιχεία επικοινωνίας :
Ελληνική Εταιρεία Αυτιστικών Ατόμων (ΕΕΠΑΑ) 
Παράρτημα Θεσσαλονίκης
Βερατίου 5
Τηλ. 2310 241287
http://www.autismgreece.gr/

Βιωματική προσέγγιση της τύφλωσης (Αθήνα)






Η Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών (Ε.Ο.Τ.), ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τυφλών και η Επιτροπή Νεολαίας του, επιθυμώντας να ευαισθητοποιήσει τους Αθηναίους στα προβλήματα  που αντιμετωπίζουν τα άτομα με προβλήματα όρασης κατά την κίνησή τους σε πόλεις που δεν πληρούν τα κριτήρια προσβασιμότητας, διοργανώνει βιωματική διάδραση με την χρήση μάσκας και λευκού μπαστουνιού, την Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2009, ώρα 11.00 - 13.00 στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών.


Η εκδήλωση θα γίνει παρουσία ανθρώπων της τέχνης (Πασχάλης Τερζής, Χάρης Ασημακόπουλος), των γραμμάτων (Π. Κοροβέσης, Δ. Κωνσταντάρας) και της πολιτικής (Μ. Σκουλάκης, Β. Οικονόμου, Π. Κουρουμπλής, Τ. Αντωνίου, Ο. Παπανδρέου- Παπαδάκη, Δ. Βίτσας).


Η βιωματική διάδραση είναι ίσως ο καλύτερος τρόπος να έρθουμε σε επαφή με μια άγνωστη σε μας κατάσταση, να την βιώσουμε και να την κατανοήσουμε...

Μήνυμα του Προέδρου της Δημοκρατίας για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες



ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κ. ΚΑΡΟΛΟΥ ΠΑΠΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ (3/12/2009)




    2.12.2009

    Η αντιμετώπιση των ανθρώπων με αναπηρία αποτελεί δείκτη πολιτισμού και συλλογικής ωριμότητας. Μια πολιτεία που δεν σέβεται τα δικαιώματα αυτών των ανθρώπων υστερεί σε δημοκρατικότητα. Και μια κοινωνία που δεν απαιτεί πιεστικά άρση τέτοιου είδους αποκλεισμών εμφανίζει συμπτώματα αξιακής παρακμής.

    Στην χώρα μας δεν μπορούμε να είμαστε περήφανοι για τις συνθήκες ζωής που επιτρέπουμε στους ανθρώπους με αναπηρία.

    Αντίθετα, οφείλουμε προσήλωση στην προσπάθεια διαμόρφωσης μιας ανθρώπινης καθημερινότητας για τους συμπολίτες μας που δίνουν άνιση μάχη γι’αυτά που σε άλλους είναι αυτονόητα: Για να κυκλοφορήσουν στο δρόμο, για να εξυπηρετηθούν σε μια δημόσια υπηρεσία, για να εκπαιδευτούν, για να εργαστούν. Όσο παρατείνεται αυτή η κατάσταση, τόσο θολώνει ο καθρέφτης του κοινωνικού μας πολιτισμού.




Απαραίτητη η βεβαίωση φοίτησης σε νηπιαγωγείο για εγγραφή στην Α' Δημοτικού




Υποχρεωτική θα ειναι από την επόμενη σχολική χρονιά (2010-2011) η φοίτηση των παιδιών στο νηπιαγωγείο, ενώ οι γονείς που επιθυμούν να εγγράψουν τα παιδιά τους στην Α΄Δημοτικού θα πρέπει να προσκομίσουν  βεβαίωση φοίτησης σε νηπιαγωγείο. Το Υπουργείο Παιδείας ανακάλεσε την εγκύκλιο που είχε σταλεί προεκλογικά, ακυρώνοντας τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της προσχολικής εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2010-2011.


Συγκεκριμένα, η υφυπουργός Παιδείας, κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, ανακοίνωσε ότι το 2010 - 2011 θα γίνουν δεκτά στο δημοτικό σχολείο μόνο τα παιδιά 6 ετών που φέτος φοιτούν σε νηπιαγωγεία (και όχι τα παιδιά που φοιτούν σε παιδικούς σταθμούς). Για ίδιο θέμα, η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΠΘ είχε προεκλογικά ορίσει ότι το σχολικό έτος 2010 - 2011 θα γίνονταν δεκτά και τα παιδιά 6 ετών που φοίτησαν σε παιδικούς σταθμούς, κατά παράβαση του άρθρου 27 του ν. 3687/2008.



«Στο τρέχον σχολικό έτος δεν θα πραγματοποιηθεί καμία αλλαγή έτσι ώστε να μην αναστατώσουμε τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει στις αναγκαίες ενέργειες ώστε η υποχρεωτικότητα να εφαρμοστεί στην πράξη από το επόμενο σχολικό έτος», δήλωσε η υφυπουργός μετά τη συνάντησή της με εκπροσώπους της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ). 


Η υφυπουργός  επανέλαβε οτι πρόθεση της κυβέρνησης είναι η λειτουργία του ολοήμερου νηπιαγωγείου και η υποχρεωτική διετής προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά 4-6 ετών και διευκρίνισε οτι δεν θα γίνει καμία θεσμοθέτηση τέτοιου τύπου αν πρώτα δεν ολοκληρωθούν οι αναγκαίες υποδομές που θα εξασφαλίσουν ποιοτική εκπαίδευση.