Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου 2014

Δεξιότητες κατανόησης κειμένου

Τι σημαίνει “κάνω ανάγνωση”; Είναι συνώνυμο του “κατανοώ”; Είναι εύκολο τελικά να καταλαβαίνω αυτά που διαβάζω; Γιατί μερικοί μαθητές δεν τα καταφέρνουν; Διαβάστε το πολύ ενδιαφέρον κείμενο για να πάρετε μια πρώτη ιδέα …

Περίπου από τη Γ΄ ή Δ΄Δημοτικού, το παιδί αναμένεται να μπορεί να διαβάσει μια παράγραφο ενός κειμένου, να την κατανοήσει και να απαντήσει ερωτήσεις πάνω σε αυτήν. Η κατανόηση όμως των όσων διαβάζουμε, δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση. Διαβάστε τις πέντε βασικές δεξιότητες που είναι αναγκαίες για την κατανόηση του γραπτού λόγου κατά την ανάγνωση:

7 «μη ρεαλιστικά» πράγματα που περιμένουμε από τα παιδιά μας!

Τα παιδιά είναι υπέροχα πλάσματα (ειδικά τα δικά μας), αλλά δεν είναι πάντα όσο τέλεια περιμένουμε!. Ναι, τα παιδιά λένε ψέματα, γκρινιάζουν, μερικές φορές συμπεριφέρονται…ύπουλα. Και τότε εμείς νιώθουμε ότι μεγαλώνουμε μικρά τέρατα. Δεν είναι αλήθεια όμως. Απλώς οι προσδοκίες μας για τα παιδιά μας είναι πάντα μεγαλύτερες απ’ όσες μπορούν ν’ αντέξουν! Να μερικά καθόλου ρεαλιστικά πράγματα που περιμένουμε από αυτά

Αυστηροποιούνται οι όροι για την «εξαγωγή» ανηλίκων

Τέλος στο καθεστώς αυθαιρεσίας με την τοποθέτηση ανηλίκων από το εξωτερικό σε ανάδοχες οικογένειες και ιδρύματα της χώρας χωρίς άδεια, βάζει το Υπουργείο Δικαιοσύνης με νομοθετική ρύθμιση που προωθεί. 

Πλέον θα απαιτείται απόφαση του Προέδρου του Δικαστηρίου Ανηλίκων Αθηνών που θα την εκδίδει εντός δύο μηνών από την λήψη των σχετικών αιτημάτων και αφού πριν ενημερώσει και λάβει τη γνώμη του Εισαγγελέα Ανηλίκων και ενός Επιμελητή της Υπηρεσίας Ανηλίκων που θα έχει μελετήσει την υπόθεση και θα τον έχει ορίσει ο ίδιος.

Oι άδειες που δικαιούνται οι γονείς για παρακολούθηση σχολικών επιδόσεων

Με αφορμή τη νέα σχολική χρονιά, το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων και Ανέργων (ΚΕΠΕΑ) της ΓΣΕΕ ενημερώνει γονείς και κηδεμόνες.

Αναγακαίο είναι να γνωρίζουν οι γονείς πως με το άρθρο 4 της ΕΓΣΣΕ 2008-2009, το οποίο τροποποιεί το άρθρο 9 του Ν.1483/1984 ορίζονται τα εξής:

Οι νυσταγμένοι μαθητές καθυστερούν στο σχολείο

Καθόμουν στην τάξη, στο πρώτο έτος του πανεπιστημίου, και σιωπηλά κρατούσα σημειώσεις, όταν ξαφνικά κάτι αναρριχήθηκε κάτω από το κάθισμά μου και εμφανίστηκε μπροστά μου. Πετάχτηκα τρομαγμένη: Ηταν μία μάγισσα!

Και μετά ξύπνησα. Παρότι ο ενδοσχολικός μου εφιάλτης ίσως να είχε ακραία χαρακτηριστικά, σε καμία περίπτωση δεν ήμουν η μοναδική που της έλειπε ύπνος, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η οποία έδειξε ότι οι Αμερικανοί νέοι είναι σε γενικές γραμμές νυσταγμένοι. Μερικοί από αυτούς μάλιστα λένε ότι τα σχολεία πρέπει να αλλάξουν ωράρια για να τους εξυπηρετήσουν.