Τετάρτη 25 Ιουνίου 2025

5 λόγοι για να συνεχίσετε να διαβάζετε μεγαλόφωνα στα παιδιά σας ακόμα και μετά το τέλος του Νηπιαγωγείου.

(Lia Tin - The Washington Post)
Από τις ιστορίες πριν τον ύπνο μέχρι την ώρα της ιστορίας στην παρεούλα ή στο χαλί της τάξης, η μεγαλόφωνη ανάγνωση είναι ένα ισχυρό εκπαιδευτικό εργαλείο για τους μαθητές όλων των βαθμίδων. Η μεγαλόφωνη ανάγνωση μπορεί να καλλιεργήσει το ενδιαφέρον των νέων για ιστορίες και μπορεί να τους βοηθήσει να επεξεργαστούν τα συναισθήματά τους. Πάνω από το 80% των παιδιών ηλικίας 6-14 ετών δήλωσαν ότι αγαπούν ή τους αρέσει να τους διαβάζουν δυνατά, σύμφωνα με έρευνα του Scholastic. Η ίδια έκθεση διαπίστωσε ότι παρά τα θετικά συναισθήματα για την μεγαλόφωνη ανάγνωση, η συχνότητά της τείνει να μειώνεται καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, φτάνοντας στο μέγιστο στην ηλικία των 5 ετών. «Δεν έχουμε την πολυτέλεια να τα παρατήσουμε», είπε η Lynne Dorfman, ειδική επί του γραμματισμού και συν-συγγραφέας του Εργαστηρίου Welcome to Reading.

Αυτισμός: Όσοι είναι στο φάσμα, διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο και αυτής της νόσου

Όσα άτομα έχουν διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού απειλούνται περισσότερο από τη νόσο Πάρκινσον σε νεαρή ηλικία, σύμφωνα με νεότερη μελέτη μεγάλης κλίμακας του Karolinska Institute. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, οι δύο παθήσεις μπορεί να έχουν κοινούς υποκείμενους βιολογικούς μηχανισμούς.

Αναδρομικά και για επιδόματα αναπηρίας!

Τρεις νέες τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις ανοίγουν τον δρόμο για επιστροφές αναδρομικών έως και 5.842 ευρώ σε συνταξιούχους των Ταμείων ΑΤΕ, ΤΕΑΔΥ και ΙΚΑ που είχαν προσφύγει έως τον Ιούλιο του 2020, διεκδικώντας ποσά από παράνομες περικοπές Δώρων, μειώσεις επικουρικών και επιδόματα αναπηρίας.

Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπ/κές ανάγκες: Το νομοθετικό πλαίσιο-Αρμοδιότητες ΚΕΔΑΣΥ

Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες 

Στην παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 3699/2008 «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» (Α΄ 199) ορίζονται τα εξής: 

Και εμείς τι θα απογίνουμε χωρίς εγγόνια;

Οι ετοιμασίες για τις διακοπές στο χωριό έχουν ξεκινήσει και κάποια ζευγάρια ήδη προβάρουν τη γραμμή άμυνας απέναντι σε φίλια πυρά. «Και για πείτε μας, έχετε βάλει μπρος;», «τι περιμένετε;», «γιατί δεν κάνετε ένα παιδί τώρα που κι εμείς μπορούμε ακόμη να σας βοηθήσουμε;». Τέλεια!

Podcast: Πόσο παγωτό μπορούν να τρώνε τα παιδιά το καλοκαίρι;


Έχεις αυτισμό, δεν μπορείς να είσαι φοιτητής: Το καθηγητικό bullying σε 23χρονο φοιτητή του ΑΠΘ και η συνάντηση με τον υφυπουργό

Η περίπτωση του φοιτητή Γιώργου Τριανταφύλλου, ο οποίος δημοσιοποίησε την εμπειρία του από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, αναδεικνύει, όπως καταγγέλλεται, « τα σοβαρά εμπόδια που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οι φοιτητές με αναπηρία στην ανώτατη εκπαίδευση»

Εκπαιδευτικοί: Πρώτα θα αξιολογηθείς... και μετά θα μεγαλώσεις το παιδί σου

Η εκπαιδευτική πολιτική στρέφει το βλέμμα της αποκλειστικά στην αξιολόγηση, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τις πραγματικές ανάγκες των εκπαιδευτικών.

Τεχνητή νοημοσύνη: Πες μου σε ποια γλώσσα ρώτησες, να σου πω τι απάντηση πήρες

Κάθε εξάμηνο, η ίδια άσκηση:

“Επιτρέπεται να κολυμπήσεις μετά το φαγητό;”

Χωρίς πολλά-πολλά, 9 στους 10 φοιτητές στο μάθημά μου για την κριτική σκέψη και μεθοδολογία της έρευνας απαντούν με αυτοπεποίθηση: “Όχι. Είναι επικίνδυνο.”

Γκάμπορ Μάτε: Τι λείπει από τα παιδιά;

«Να σου κάνω μια ερώτηση; Αν είχες έναν κήπο και φύτευες φυτά που δεν μεγάλωναν όπως περίμενες, τι θα ρωτούσες τον εαυτό σου;» με ρώτησε σε κάποια στιγμή της κουβέντας μας ο δρ Γκάμπορ Μάτε. «Αν τα πότισα σωστά;» απάντησα αυθόρμητα. «Ακριβώς. Αν ικανοποιούνται οι ανάγκες τους. Θα σκεφτόσουν “ποιες είναι οι συνθήκες που λείπουν εδώ”; Το ίδιο ισχύει και με τις αναπτυξιακές διαταραχές. Τα παιδιά δεν αναπτύσσονται, επειδή δεν έχουν τις σωστές συνθήκες. Δεν έχουν το κατάλληλο “πότισμα”, διατροφή, φως – με την έννοια της απαραίτητης συναισθηματικής σχέσης με τους γονείς τους».