Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2015

Αεροπορικές εταιρίες και καλύτερη εξυπηρέτηση ταξιδιωτών με αναπηρία.

Ένας νέος οδηγός από το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ ορίζει με σαφήνεια τους κανόνες που πρέπει να ακολουθεί το προσωπικό των αεροπορικών εταιρειών στις επαφές τους με τους ταξιδιώτες που έχουν αυτισμό ή άλλες αναπτυξιακές διαταραχές.

Η ομοσπονδιακή υπηρεσία απέστειλε οδηγίες προς τις αεροπορικές εταιρείες αυτό το καλοκαίρι προσδιορίζοντας τις ευθύνες τους βάσει του σχετικού νόμου. Ο οδηγός αυτός αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τους φορείς The Arc και Autistic Self Advocacy Network. Το κείμενο ορίζει νέες απαιτήσεις, αλλά αποσαφηνίζει τους υφιστάμενους κανόνες για τις αεροπορικές εταιρείες και τους ταξιδιώτες.

Πρόσωπο: Ακίλα Ασίφι

Μια δασκάλα που έχει αφιερώσει τη ζωή της στην εκπαίδευση των κοριτσιών που προέρχονται από οικογένειες Αφγανών προσφύγων τιμάει φέτος η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR) με το Βραβείο Προσφύγων Νάνσεν, γνωστό παλιά ως μετάλλιο Νάνσεν.

Οι υπολογιστές στα σχολεία δεν βελτιώνουν τις επιδόσεις των μαθητών

Οι επενδύσεις στην εκπαίδευση για ηλεκτρονικούς υπολογιστές μπορεί να εξοικειώνουν τους μαθητές με τις σύγχρονες τεχνολογίες, όμως δεν φαίνεται να βελτιώνουν τις επιδόσεις των μαθητών. Μάλλον το αντίθετο συμβαίνει, σύμφωνα με μια νέα διεθνή έκθεση του ΟΟΣΑ. Η μελέτη αναφέρει ότι η πολύ συχνή χρήση υπολογιστών στην τάξη είναι πιθανότερο να σχετίζεται με χαμηλότερες επιδόσεις των παιδιών στα τεστ.

Τι πρέπει να κάνουμε αν το παιδί κτυπήσει στο κεφάλι

Τα χτυπήματα στο κεφάλι είναι πολύ συνηθισμένα, γι’ αυτό έχει ζωτική σημασία για γονείς, παιδιά και προπονητές να ξέρουν πώς πρέπει να γίνονται η διάγνωση και η αντιμετώπιση ούτως ώστε να αποφευχθούν οι μακροχρόνιες συνέπειες.

Γιατί οι χαρακτήρες της Disney είναι πάντα ορφανοί;

Εάν έχετε αναρωτηθεί γιατί τόσοι πολλοί χαρακτήρες της Disney δεν έχουν μητέρα ή αν έχουν εκείνη εμφανίζεται σπάνια και ποτές στις σημαντικές στιγμές, υπάρχει μία πολύ λογική εξήγηση.

Ο δεκάλογος της καλής σχολικής χρονιάς

Στο savoir vivre της σχολικής ζωής υπάρχουν πολλά κεφάλαια που προκαλούν στους μαθητές περισσότερο αντίδραση παρά χαρά για τη διδακτική διαδικασία. Δεδομένων μάλιστα των προβλημάτων που παρουσιάζονται και εφέτος στα σχολεία της χώρας, με τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και αναλώσιμα, είναι βέβαιον ότι κάθε ευχάριστος συνειρμός και κάθε κίνητρο που μπορούν να δώσουν οι γονείς στα παιδιά τους για να «ξαναθυμηθούν» τη σχολική καθημερινότητα είναι καλοδεχούμενα.

Γιατί οι γονείς δεν πρέπει να κοιτούν συνέχεια το κινητό τους μπροστά στα παιδιά

Είναι κάτι που κάνουμε όλοι. Κάθε λίγο κοιτάμε το κινητό μας για να δούμε εάν κάποιος μας έχει πάρει ή εάν έχει έρθει κάποιο μήνυμα ή ειδοποίηση. Οι γονείς όμως δεν θα πρέπει να το κάνουν αυτό μπροστά στα παιδιά τους γιατί σύμφωνα με νέα έρευνα Βρετανών επιστημόνων τα επηρεάζει πολύ άσχημα.

Τι κάνουμε σε περίπτωση που το παιδί αρρωσταίνει συχνά στον παιδικό σταθμό

Mία βδομάδα πηγαίνει στο σταθμό και δύο είναι άρρωστο στο σπίτι! Mήπως αρρωσταίνει πολύ συχνά; Η υγεία του δεν επιβαρύνεται από τις διάφορες ιώσεις; Oι ειδικοί σάς συμβουλεύουν για το τι πρέπει να κάνετε.

Εκατομμύρια παιδιά στη Συρία στερούνται την εκπαίδευση

Καθώς τα παιδιά σε όλο τον κόσμο επιστρέφουν στις σχολικές τάξεις, υπάρχουν περισσότερα από δύο εκατομμύρια στη Συρία τα οποία δεν μπορούν να ενωθούν μαζί τους. Σύμφωνα με τη UNICEF, επιπλέον 400.000 παιδιά κινδυνεύουν να εγκαταλείψουν το σχολείο, ως αποτέλεσμα των συγκρούσεων, της βίας και του εκτοπισμού.

Γενικές Επισημάνσεις: Συνεργασία Ειδικής αγωγής με τη Γενική και ΚΕΔΔΥ 2015-16

Ξεκίνησε η σχολική χρονιά και η έλλειψη εκπαιδευτικών στις δομές ΕΑΕ για μια ακόμη χρονιά προβληματίζει τον εκπαιδευτικό κόσμο. Παρ’ όλα αυτά η προσπάθεια όλων, είναι προς την κατεύθυνση της καλύτερης δυνατής διαχείρισης του υπάρχοντος προσωπικού. Σχετικά με τη λειτουργία των ΤΕ(όπου υπάρχει εκπαιδευτικός),συνιστάται οι εκπαιδευτικοί των ΤΕ να υποστηρίζουν τους μαθητές που χρήζουν παράλληλη στήριξη και μέχρι το διορισμό των εκπαιδευτικών της παράλληλης υποστήριξης. Η υποστήριξη των μαθητών μπορεί να γίνεται και μέσα στο φυσικό χώρο των μαθητών, δηλαδή στην τυπική τους τάξη. Τα ωρολόγια προγράμματα θα σταλούν για θεώρηση στον Σχολικό Σύμβουλο ΕΑΕ μετά την έλευση και στελέχωση του σχολικού δυναμικού(εκπαιδευτικών Τμ. Ένταξης & παράλληλης στήριξης).

Ανάγκη για εθελοντές στην Κιβωτό

Εθελοντές προκειμένου να μπορέσουν να αφιερώσουν δύο ή και παραπάνω ώρες την εβδομάδα ώστε να συνδράμουν στη μελέτη των παιδιών του Δημοτικού.

Σκάλισμα της μύτης: Απλώς μία κακή παιδική συνήθεια;

"Τα παιδιά σκαλίζουν τη μύτη τους από τη βρεφική ηλικία, πιθανότατα από περιέργεια ή από ανία, για να …περάσει η ώρα. Kάποιοι παιδο-ψυχολόγοι θεωρούν το σκάλισμα της μύτης ως έναν τρόπο αντιμετώπισης του στρες, όπως το πιπίλισμα του αντίχειρα ή το δάγκωμα των νυχιών. Το παιδί που βάζει το δαχτυλάκι του στη μύτη δεν γνωρίζει ακόμη πως η χειρονομία αυτή σχολιάζεται αρνητικά και είναι δύσκολο για τον γονέα να κάνει το παιδί να σταματήσει τη συνήθεια.

Πρόσωπο: Βιλελμίνη Καλαμπρατσίδου

Η ιδέα γεννήθηκε με αφορμή τη Στέλλα, ένα 17χρονο κορίτσι που πάσχει από τετραπληγία. Η μοναδική κίνηση που ο εγκέφαλός της μπορεί να ελέγξει είναι αυτή του δεξιού ποδιού της, ενώ πρόκειται για μια κοπέλα νοητικά υγιή με οξεία αντίληψη και εξαιρετική μνήμη.