Οι γονείς και οι υπεύθυνοι για τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής έχουν αποκτήσει την εμμονή να θέλουν να κάνουν τα μικρά παιδιά να μαθαίνουν περισσότερα πράγματα και με πιο γρήγορους ρυθμούς. Ωστόσο, η εικόνα της πρώιμης μάθησης που τους οδηγεί έρχεται σε αντίθεση με αυτή που προκύπτει από τις επιστήμες που ασχολούνται με την ανάπτυξη. Τα τελευταία 30 χρόνια, οι ΗΠΑ έχουν μετατραπεί σε «οικονομία της πληροφορίας». Η γνώση είναι τόσο σημαντική τον 21ο αιώνα, όσο σημαντικό ήταν το κεφάλαιο κατά τον 19ο αιώνα και η γη τον 18ο αιώνα. Μέσα σε αυτά τα 30 χρόνια παράλληλα, οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι τα πολύ μικρά παιδιά μαθαίνουν περισσότερα πράγματα από όσα πιστεύαμε ότι είναι δυνατό. Αν βάλει κανείς αυτά τα δύο στοιχεία μαζί, τότε η προσπάθειά μας να κάνουμε τα μικρά παιδιά να μάθουν δεν είναι κάτι που πρέπει να προκαλεί έκπληξη σε κανέναν. Το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι η μάθηση είναι αυτό που κάνουμε στο σχολείο και ότι οι γονείς θα πρέπει να λειτουργούν σαν εκπαιδευτικοί – ότι θα πρέπει δηλαδή να σχεδιάζουν ειδικά μαθήματα στα παιδιά τους προκειμένου να αποκτήσουν συγκεκριμένες γνώσεις και δεξιότητες, με τη βοήθεια ανάλογων βιβλίων και apps (εφαρμογών/ λογισμικών).
Δευτέρα 24 Αυγούστου 2020
Νότια Κορέα: Μία λάμπα λέει παραμύθια σε παιδιά
Τί κάνει? Φωτίζει και μετατρέπει κείμενο και εικόνες σε ομιλία. Πρόκειται για τη Clova Lamp της νοτιοκορεατική εταιρεία τεχνολογίας Naver Corp. που είναι σε θέση να μετατρέψει κείμενο και εικόνες σε ομιλία, ενώ ένας ενσωματωμένος εικονικός φωνητικός βοηθός μπορεί να εξηγεί τις έννοιες των λέξεων και να απαντά σε ερωτήσεις των παιδιών.
Ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Τα παιδιά με αυξημένη αυτοεκτίμηση νιώθουν σίγουρα να δοκιμάσουν νέα πράγματα και είναι πιθανότερο να κάνουν την καλύτερη δυνατή προσπάθεια, καθώς αισθάνονται υπερήφανα για όλα όσα μπορούν να καταφέρουν ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα. Η αυτοεκτίμηση βοηθά τα παιδιά να αντιμετωπίσουν τα λάθη με κριτική ματιά, βλέποντάς τα ως διδακτικές εμπειρίες μέσα από τις οποίες μπορούν να μάθουν προκειμένου να βελτιωθούν. Βοηθά επιπλέον τα παιδιά να προσπαθήσουν ξανά, ακόμα κι αν αποτύχουν στην αρχή. Ως αποτέλεσμα, η αυτοεκτίμηση βοηθά τα παιδιά να τα πάνε καλύτερα στο σχολείο, στο σπίτι αλλά και με τους φίλους τους.
Μας χρειάζεται δίπλα του: Στηρίζω τον μικρό Γιάννη
Ο μικρός Γιάννης μας χρειάζεται και πάλι στο πλευρό του. Αντιμετωπίζει στωικά την Οξεία Λεμφοβλαστική Λευχαιμία τύπου Β από το 2013. Σήμερα η ζωή του βρίσκεται σε κίνδυνο, με τρίτη υποτροπή, ύστερα από μακροχρόνιες και επίπονες χημειοθεραπείες με απειλητικές για τη ζωή του επιπλοκές, αλλά και τη υποβολή σε γονιδιακή θεραπεία CAR-T δυο φορές, χωρίς επιτυχία.
Ο Γιάννης είναι 16 χρονών.Στη ζωή του δεν υπάρχει χώρος για σχολείο, εφηβικές σκανταλιές και ξενοιασιά, όμως δεν το βάζει κάτω. Είναι αποφασισμένος και έτοιμος να προχωρήσει στο επόμενο βήμα και να υποβληθεί σε μεταμόσχευση μυελού των οστών. Γνωρίζει οτι πρέπει να συνεχίζει να παλεύει για να ζήσει. Θέλει να ζήσει. Θέλει να αποκτήσει μια φυσιολογική ζωή, χωρίς τον διαρκή φόβο του θανάτου.
Μάσκα : Αποτρέπει και σε ποιο βαθμό τη μετάδοση του κοροναϊού;
Περπατώντας στους δρόμους του Πεκίνου τα προηγούμενα χρόνια η εικόνα ήταν κάτι παραπάνω από συνηθισμένη, κι όμως σχεδόν εξωπραγματική για τους δυτικούς τουρίστες: άνθρωποι έμπαιναν στο μετρό φορώντας μάσκες στο πρόσωπο, περπατούσαν στους δρόμους, πήγαιναν στις δουλειές τους, χωρίς να τις βγάζουν, ειδικά εκεί όπου υπήρχε πολυκοσμία.
Οδηγίες για τη χρήση μάσκας στα παιδιά
Στη θωράκιση της ατομικής αλλά και της Δημόσιας Υγείας συμβάλει τα μέγιστα η μάσκα, καθώς προστατεύει από τη μετάδοση της COVID-19 και άλλων ιογενών λοιμώξεων. Για την ασφάλεια και την ευκολία της χρήσης της διαβεβαιώνει ο Πρόεδρος της Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρίας Καθηγητής Παιδιατρικής, Ανδρέας Κωνσταντόπουλος, βάζοντας τέλος στα fake news.
Στον άξονα προφύλαξης από την COVID-19, η μάσκα, όπως εξηγεί ο κ. Κωνσταντόπουλος, αποτελεί οικονομικό τρόπο αντιμετώπισης της για τα παιδιά ηλικίας από δυο ετών και άνω. Ωστόσο, βαρύτητα πρέπει να δοθεί στην ορθή εκπαίδευση από το οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον για τη σωστή χρήση της.
Τηλεργασία: Τι προβλέπει νέα ΚΥΑ για τις ευπαθείς ομάδες
Μέτρα για την προστασία των εργαζομένων που ανήκουν σε ευπαθείς ευπαθών ομάδων από τον κοροναϊό αλλά και αυστηρές κυρώσεις για τους εργοδότες που θα τα παραβούν προβλέπει η νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ), που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ.
Ευρώπη: Γρίφος με το άνοιγμα των σχολείων
Ρεπορτάζ του Κώστα Αργυρού
Με αρκετά διαφορετικές προσεγγίσεις, παρά τις κοινές διαβεβαιώσεις ότι προέχει η διασφάλιση της υγείας των παιδιών άνοιξαν ή ανοίγουν σταδιακά τα σχολεία στην Ευρώπη.
Μια από τις δυσκολότερες εξισώσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν οι κυβερνήσεις της ΕΕ καθώς το καλοκαίρι ετοιμάζεται να μας αποχαιρετήσει είναι αυτή με το άνοιγμα των σχολείων. Το ζήτημα προκαλεί ανησυχίες και αντιπαραθέσεις σε πολλές χώρες. Δεν αποτελεί δηλαδή «ελληνική» ιδιαιτερότητα. Φυσικά όλες οι κυβερνήσεις μιλούν για διασφάλιση της υγείας των παιδειών, αλλά συνηθίζουν να χρησιμοποιούν τη φράση που ακούμε και στην Ελλάδα από πολλούς αρμόδιους και μη: «Ο φυσικός χώρος των παιδιών είναι τα σχολεία».
Επιχειρηματίες ετών …17
Η Μυρτώ, η Κατερίνα, η Μαρία, η Ισιδώρα, η Σοφία, η Ελβίρα-Βαρβάρα, η Ολυμπία και η Ιωάννα, είναι οκτώ κορίτσια από την Ελλάδα, μαθήτριες λυκείου, που αποφάσισαν τους τελευταίους μήνες να δοκιμάσουν την "τύχη” τους στον …επιχειρηματικό στίβο.
Μπορεί αυτή η πρώτη τους ενασχόληση με το επιχειρείν να έγινε στον "δοκιμαστικό σωλήνα” ενός διαγωνισμού, εν προκειμένω στον Διαγωνισμό Επιχειρηματικότητας για μαθητές Junior Squeezy Pitching, που συν-διοργανώθηκε από το Orange Grove, την Πρεσβεία της Ολλανδίας και το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, ωστόσο οι ιδέες και τα project που παρουσίασαν και κέρδισαν τα τρία πρώτα βραβεία, μπορούν κάλλιστα να μπουν στη "γραμμή παραγωγής”. Ήδη, το ένα από αυτά έχει παρουσιαστεί σε επενδυτές, για την εξεύρεση κεφαλαίων, ενώ το άλλο έχει παρουσιαστεί σε επιχειρήσεις για να διαπιστωθεί κατά πόσο είναι δεκτικές οι εταιρείες στο να αλλάξουν την παραγωγική τους διαδικασία.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)