Δεν υπάρχουν μόνο οι θύτες και τα θύματα...
Τρίτη 15 Απριλίου 2014
Αν θέλεις έξυπνο παιδί αγόρασε σωστά παιχνίδια!
Είναι σημαντικό να γνωρίζεις πως από τη στιγμή της γέννησης του παιδιού σου, το παιχνίδι αποτελεί έναν φυσικό τρόπο μάθησης και ανάπτυξης. Εκτός από την ψυχαγωγία που προσφέρει, το παιχνίδι συμβάλλει και στην προώθηση ευρύτερων στάσεων μάθησης, όπως η περιέργεια, η φαντασία, η δημιουργικότητα και η επιμονή, καθώς και στην ανάπτυξη των γνωστικών λειτουργιών, όπως η μνήμη.
Παιχνίδια για τη διδασκαλία οικονομικών εννοιών
Στον παρακάτω σύνδεσμο δείτε μία λίστα με παιχνίδια (όχι σε υπολογιστή) που μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος για να διδάξει οικονομικές έννοιες (μικροοικονομία και μακροοικονομία): Games economists play
Αντιμέτωποι με τις παιδικές φοβίες
Μπορούν να προκαλέσουν αποδιοργάνωση και πρόβλημα στη φυσιολογική ανάπτυξη του παιδιού
Οι φοβίες εμφανίζονται από τη βρεφική ηλικία και συνεχίζουν μέχρι την ηλικία των 12 όπου και συνήθως αντιμετωπίζονται
Λογοτεχνία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στη ζωή!
Γράφει ο Βαλάντης Μπάτσαρης στον ιστότοπο τοβιβλίο.net
Η τέχνη είναι έμφυτη στον άνθρωπο. Ποτέ δεν αρκέστηκε, σε βάθος χιλιετηρίδων, στην επικοινωνία για τα τρέχοντα και την επιβίωση. Εκφράσεις επίσημες, συμβολισμοί και καλλιτεχνικές παραστάσεις, ήδη από την εποχή των σπηλαίων, καθιστούν τον άνθρωπο ον, όχι μόνο διαδικαστικό και διεκπεραιωτικό, αλλά εκφραστή υψηλών ιδανικών και παραγωγό αισθητικής τέχνης έστω από, ή έστω για, τα καθημερινά και τετριμμένα. Όλα αυτά, οι συνθήκες, τα γεγονότα, οι συνήθειες και οι διάφορες απόψεις μπορούν να αναχθούν σε μορφές τέχνης και να συμπαρασύρουν το υλικό, το καθημερινό ακόμα και το μόχθο και ό,τι ταπεινό, να το εξυψώσουν και να στήσουν μνημεία πνεύματος και ψυχής ατέρμονα.
Το κίνημα του θηλασμού: Οι τύψεις, οι διαμάχες και η μάχη του μητρικού γάλακτος
Μια μητέρα πρέπει να θηλάσει το παιδί της λίγες ημέρες, λίγους μήνες ή ακόμη και λίγα χρόνια; Η συγκέντρωση για τα γενέθλια της φίλης μου Μαρίας έμοιαζε με ένα ιδιότυπο baby shower. Καθισμένη στη μέση του καναπέ με ένα χαμόγελο απόλυτης ευτυχίας ζωγραφισμένο στο πρόσωπο, χάιδευε μακάρια την κοιλίτσα της, άνοιγε τσάντες με βελουτέ φορμάκια και άκουγε προσεκτικά τις συμβουλές των έμπειρων μαμάδων για τα μυστικά της γέννας. Το ευχάριστο κλίμα διεκόπη με μια φαινομενικά αθώα δήλωσή της: «Ε, ναι, σε τέσσερις μήνες θέλω να έχω επιστρέψει στη δουλειά. Θα θηλάσω το μωρό μέχρι τότε και μετά θα χρησιμοποιήσω φόρμουλα». Φρίκη και αποτροπιασμός σχηματίστηκαν ξαφνικά στα πρόσωπα δύο μαμάδων από την παρέα. «Είναι δυνατόν να λες τέτοια πράγματα;» της έλεγαν. «Ο θηλασμός είναι ο πιο δυνατός δεσμός της μητέρας με το παιδί της» προσέθεταν, για να τονίσουν ότι «τουλάχιστον για έναν χρόνο πρέπει να θηλάσεις. Είναι υποχρεωτικό». Η Μαρία βρέθηκε ξαφνικά αντιμέτωπη με δύο ιδιαίτερα δυναμικές οπαδούς του κινήματος του θηλασμού. Το τελικό ερώτημα που της έθεσαν την έστησε στον τοίχο: «Πόσο καλή μητέρα θέλεις να γίνεις;».
Πανελλήνιες: Η τράπεζα θεμάτων
Η τράπεζα θεμάτων ήταν εξαρχής ο αδύνατος κρίκος του νέου συστήματος, αφού το χρονικό διάστημα από την ψήφιση του νόμου για το νέο λύκειο το Σεπτέμβριο μέχρι την πρώτη εφαρμογή της τον Ιούνιο είναι πολύ μικρό για το σωστό σχεδιασμό και την υλοποίηση της. Ο, ακόμη υπό ίδρυση, Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων ήταν βάσει του νόμου ο υπεύθυνος για την υλοποίηση της τράπεζας θεμάτων. Η καθυστέρηση στην ίδρυση και στελέχωσή του ανάγκασε το Υπουργείο Παιδείας να αναθέσει την υλοποίηση της τράπεζας θεμάτων στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής το διάδοχο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, που «προικίστηκε» με 1,5 εκατομμύρια ευρώ για την υλοποίηση του εγχειρήματος. Ο χρόνος λίγος, αφού οι ομάδες εργασίας ακόμη δεν έχουν αρχίσει να «φορτώνουν» με θέματα την τράπεζα θεμάτων, ενώ απομένουν ακόμη περίπου 45 μέρες για την έναρξη των εξετάσεων.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)