Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2022

Διεθνής Εβδομάδα Κωφών Ατόμων 2022: Δημιουργώντας συμπεριληπτικές κοινότητες για όλους


Η Διεθνής Εβδομάδα Κωφών Ατόμων (IWD) είναι μία πρωτοβουλία της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Κωφών (WFD). Η πρώτη φορά που πραγματοποιήθηκες ήταν το 1958 στη Ρώμη. Κάθε χρόνο, η Κοινότητα των Κωφών σε παγκόσμιο επίπεδο, γιορτάζει την τελευταία πλήρη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, προς τιμήν του πρώτου Παγκόσμιου Συνεδρίου της WFD, πραγματοποιώντας πολλές και διαφορετικές δράσεις σε όλον τον κόσμο.

«Fácil»: Μία κωμική σειρά που πραγματεύεται πολύ σοβαρά θέματα

Βλέποντας τη σειρά «Fácil» (Easy) καταλαβαίνεις πως όχι μόνο ο ισπανικός κινηματογράφος αλλά και η τηλεόραση, έχουν cojones–de–verdad. Η σειρά καταπιάνεται με τη ζωή 4 κοριτσιών που έχουν νοητική υστέρηση και μοιράζονται το ίδιο διαμέρισμα. Στο πλαίσιο της ένταξής τους στη ζωή οφείλουν να σέβονται κανόνες: να πληρώνουν το νοίκι και να κάνουν κοινή διαχείριση εξόδων, να φροντίζουν την υγεία και τον εαυτό τους, να μη μπλέξουν με τον νόμο. Και ενώ αυτή η ιστορία μοιάζει πυρηνική βόμβα ακόμα και για ένα βαρύ δράμα, εδώ γίνεται μια ανάλαφρη κωμωδία 5 επεισοδίων που σε προβληματίζει.

Σχολείο: Ο διασκεδαστικός τρόπος που κάνει τα παιδιά καλύτερους μαθητές

Η ευφυΐα αποτελεί τροποποιήσιμο παράγοντα σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο JAMA Network Open. Η επιστημονική σύμπραξη ερευνητών από το Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου της Γρανάδας, ερευνητών ψυχολογίας από το ίδιο πανεπιστήμιο και εθνικών και διεθνών εξωτερικών συνεργατών, έδειξε ότι η τακτική σωματική άσκηση μπορεί να βελτιώσει τη νοημοσύνη.

«Όλα τα παιδιά είναι ίσα, αλλά μερικά είναι λιγότερο ίσα από τα άλλα»

Οι ΛΟΑΤΚΙ οικογένειες εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται από την πολιτεία με δύο μέτρα και δύο σταθμά - παρότι στα ανθρώπινα δικαιώματα, πόσο μάλλον σε εκείνα ενός παιδιού, δεν χωρά καμία έκπτωση.

Ένα παιδί με δύο μητέρες που γεννήθηκε με υποβοηθούμενη αναπαραγωγή βρίσκεται εδώ και λίγους μήνες ανασφάλιστο επειδή τα παιδιά ομόφυλων ζευγαριών που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης δεν αναγνωρίζονται νομικά ως προστατευόμενα μέλη, αντίθετα απ’ ό,τι ισχύει για τα αντίστοιχα ετερόφυλα.

Εκδόσεις Διόπτρα: Μιλώντας στα παιδιά για τη Μικρασιατική Καταστροφή

Ένας αιώνας συμπληρώθηκε φέτος από τη Μικρασιατική Καταστροφή και είναι μια χρήσιμη αφορμή για να δούμε ξανά τα γεγονότα, να επαναπροσδιορίσουμε ορισμένα πράγματα, να προβληματιστούμε και να αναστοχαστούμε.

Αποτελεί επίσης, μια σημαντική ευκαιρία για να μιλήσουμε για αυτά και στις νεότερες γενιές, στα παιδιά μας. Να τα φέρουμε σε επαφή με τα γεγονότα της καταστροφής, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνισμού, δίνοντας έναυσμα για περαιτέρω συζήτηση.

Η πρώτη ορειβατική δραστηριότητα για άτομα με αναπηρία στο Φαλακρό

ΜΕ ΑΜΕΣΟ στόχο την επικοινωνία και την κοινωνικοποίηση ώστε «να βγουν από το σπίτι» τα άτομα με αναπηρίες, η Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση ΚΟΙΝΣΕΠ «Με…νού παραδοσιακό παντοπωλείο» που δραστηριοποιείται στην πόλη μας, διοργάνωσε την πρώτη ορειβατική δράση στο Φαλακρό.

Η δράση πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου, και περιλάμβανε το ανέβασμα στις εγκαταστάσεις του Χιονοδρομικού Κέντρου Φαλακρού, μιας ομάδας ατόμων που θέλησαν να δραστηριοποιηθούν.

Η κλιματική αλλαγή πάει σχολείο

Οι μικροί μαθητές του 5ου «Χέλμειου» Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής είναι ενθουσιασμένοι από το επίτευγμά τους. Απέκτησαν έναν μικρό χώρο με ελιές στους πρόποδες του όρους Κιλιμάντζαρο, στην Τανζανία! Οπως περιέγραψε στην «Κ» η διευθύντρια του σχολείου, Χαρά Μπούτα, στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων για την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης και την ευαισθητοποίηση των παιδιών στους κινδύνους της κλιματικής αλλαγής, το σχολείο φέτος μετείχε σε διεθνές πρόγραμμα μαζί με άλλα, από διάφορες περιοχές του πλανήτη. Κάθε σχολείο παρουσίασε, μέσα από εικόνες και μικρά κείμενα, ένα ακραίο φαινόμενο που αποδίδεται και στην κλιματική αλλαγή.

149 πλάκες μνήμης για τα αδειανά από εβραιόπουλα θρανία

Ήταν 8 Απριλίου του 1943 όταν 149 Έλληνες Εβραίοι μαθητές του 1ου Γυμνάσιου Αρρένων Θεσσαλονίκης «επαύσαντο φοιτούντες» του σχολείου...

«Εκατόν σαράντα εννέα μαθητές όλων των τάξεων του 1ου Γυμνασίου Αρρένων Θεσσαλονίκης επαύσαντο φοιτώντες την 8η Απριλίου 1943. 143 δολοφονήθηκαν σε ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης και έξι επέζησαν».

Άποψη: Νίκος Σαλτερής - Πού θα κοιμηθούν η δασκάλα και ο δάσκαλος;

Το πρόβλημα έγινε γνωστό τα τελευταία χρόνια, αλλά δεν είναι καινούργιο. Οι εκπαιδευτικοί –μόνιμοι και αναπληρωτές– που τοποθετούνται σε νησιωτικές περιοχές και ιδιαίτερα στις Κυκλάδες, όπου το μοντέλο του «τουρισμού πολυτελείας» έχει κυριαρχήσει, αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα στην εξεύρεση στέγης. Ρεπορτάζ και σχετικά άρθρα βλέπουν το φως τη δημοσιότητας τέτοια εποχή κάθε χρόνο και ύστερα από λίγο το πρόβλημα ξεχνιέται. Ιδιαίτερα από όσους θα έπρεπε να ασχοληθούν συστηματικά μαζί του. 

«Παραολυμπιακό Πανόραμα» στη Θεσσαλονίκη


Η εκδήλωση «Παραολυμπιακό Πανόραμα» πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου, από τις 12:00 έως τις 17:00 στην Πλατεία Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη.

Το κτήριο του συλλόγου Κωφών στον δήμο Ρεθύμνου

Στον δήμο Ρεθύμνου επέλεξε να δωρίσει το κτήριο του ο Σύλλογος Κωφών Ρεθύμνου, που πρόσφατα δυστυχώς ανέστειλε τη λειτουργία του
Ο σύλλογος αποφάσισε να παραχωρήσει το κτήριο, στο οποίο στεγαζόταν στην Σοχώρα σε έναν φορέα και αυτός είναι ο δήμος, που το αποδέχθηκε με χαρά. Τόσο ο δήμαρχος όσο και όλοι οι επικεφαλής των παρατάξεων ευχαρίστησαν στην χθεσινή συνεδρίαση τον σύλλογο και δεσμεύτηκαν πως θα κάνουν ό,τι μπορούν για να ενισχύσουν τις δράσεις που προβλέπονται ως όροι της δωρεάς, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί ο χώρος για την στέγαση κοινωνικών δομών και να ενισχυθεί με έναν υπάλληλο που θα γνωρίζει την νοηματική γλώσσα, ώστε να εξυπηρετεί τους κωφούς συμπολίτες μας.
Πηγή: goodnet

Ο ΟΗΕ ζητά από τους Ταλιμπάν να ανοίξουν και πάλι τα σχολεία για τα κορίτσια

O ΟΗΕ κάλεσε εκ νέου τους Ταλιμπάν να λάβουν «έκτακτα μέτρα» προκειμένου να επαναλειτουργήσουν τα σχολεία θηλέων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Αφγανιστάν. Την ίδια ώρα, ο ΟΗΕ χαρακτηρίζει το κλείσιμο των σχολείων για κορίτσια τον τελευταίο χρόνο ως πράξη «επονείδιστη», «χωρίς προηγούμενο».