Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2016
Χωρίς «παράλληλη στήριξη» 3.700 παιδιά με αυτισμό
«Οι γονείς σπαράζουν όταν διαπιστώνουν ότι δεν μπορούν να βοηθήσουν το παιδί τους». Τα λόγια ανήκουν σε γονιό, ο δεκάχρονος γιος του οποίου αντιμετωπίζει πρόβλημα αυτισμού. Το παιδί, εκτός του δασκάλου όλης της τάξης, χρειάζεται υποστήριξη από προσωπικό δάσκαλο (shadow teacher, όπως είναι η διεθνής ορολογία), που το συνοδεύει καθημερινά μέσα στην τάξη, η λεγόμενη από ειδικούς και υπουργείο Παιδείας «παράλληλη στήριξη». Γι’ αυτό η οικογένεια του δεκάχρονου αποφάσισε να αναλάβει η ίδια τον μισθό του δασκάλου – περίπου 700 ευρώ τον μήνα.
Οι αρχαίες γλώσσες και τα κρανία των ανθρώπων εξελίχθηκαν από κοινού
Παράλληλη πορεία από τα βάθη του χρόνου ακολούθησε η εξέλιξη των διαφόρων ανθρωπίνων γλωσσών και των κρανίων στον πλανήτη μας, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική μελέτη, που συνέκρινε το πώς τα λόγια σχετίζονται με τα οστά του προσώπου.
Τα 11 καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα στον κόσμο
Κάθε χρόνο το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF) δίνει στη δημοσιότητα την Παγκόσμια Έκθεση Ανταγωνιστικότητας, σχετικά με τις οικονομίες του κόσμου.
Το WEF εξετάζει τα δεδομένα για ποικίλους τομείς, όπως την ευρωστία των τραπεζών αλλά και την πολυπλοκότητα των επιχειρήσεων σε κάθε χώρα. Στη συνέχεια, χρησιμοποιεί τα δεδομένα για να δημιουργήσει μια εικόνα της οικονομίας σχεδόν κάθε χώρας του πλανήτη.
Εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά και γονείς στο Ιδρυμα Θεοχαράκη
Παίζοντας και αλληλεπιδρώντας, παιδιά και γονείς έρχονται σε δημιουργική επαφή με τα εικαστικά, τη μουσική και το θέατρο, μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ιδρύματος Θεοχαράκη.
Το Βραβείο Compostela στον Αντώνη Παπαθεοδούλου και την Ίριδα Σαμαρτζή
Το 9ο Διεθνές Βραβείο Εικονογραφημένου βιβλίου Compostela απονεμήθηκε την Πέμπτη 10 Νοεμβρίου στον συγγραφέα Αντώνη Παπαθεοδούλου και την εικονογράφο Ίριδα Σαμαρτζή, για το έργο με τίτλο Ένα τελευταίο γράμμα σε ειδική τελετή στο δημαρχείο του Santiago de Compostela, στη Γαλικία της Ισπανίας.
Πώς διαμορφώνεται η ανθρώπινη ταυτότητα;
Ο άνθρωπος που μπορεί να απαντά στην ερώτηση «Ποιος είμαι;», μπορεί να ζει μία ζωή γεμάτη νόημα.
Η ανθρώπινη ταυτότητα είναι μία σύνθεση στοιχείων που κάνουν τον κάθε άνθρωπο να νιώθει ξεχωριστό. Αυτά τα στοιχεία ενσωματώνονται στον άνθρωπο μέσα από τις εμπειρίες και τα βιώματά του, με κορύφωση στην περίοδο της εφηβείας όπου η ανάγκη για τη διαμόρφωση της ταυτότητας είναι επιτακτική. Η ταυτότητα αντικατοπτρίζει την εικόνα που έχει ο άνθρωπος για τον εαυτό του ως πρόσωπο και τη δυναμική της αυτοαξίας του. Αν και παλαιότερα η ταυτότητα εθεωρείτο ένα σταθερό χαρακτηριστικό, οι μεταμοντέρνες κοινωνικές συνθήκες, προκαλούν τον άνθρωπο να εντάσσει σε αυτές συνεχώς νέα στοιχεία, ώστε να είναι σε θέση να αναπλαισιώνει τη συνθήκη που βιώνει, δίνοντας το αντίστοιχο νόημα κάθε φορά.
Ομάδα «Girl Up»
Η ιστορία είναι απλή –όλα ξεκίνησαν με μιαν ιδέα… Η Δέσποινα, που είναι δημοσιογράφος, ζήτησε τη βοήθεια της Χαράς, η οποία είναι ψυχολόγος, για να φτιάξουν μαζί το «Girl Up»: μια ομάδα για έφηβες, η οποία θα στηρίζεται πρώτα απ’ όλα σε επιστημονική βάση και θα έχει ως «εργαλεία» της τη συζήτηση, αλλά και τη δημιουργία.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)