Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021

5 συμβουλές για να μάθουμε σε παιδιά με Αυτισμό να κυκλοφορούν στο δρόμο με ασφάλεια

Το πάθος μου είναι να ενδυναμώνω τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και τις οικογένειές τους με δεξιότητες και γνώσεις που βελτιώνουν την ποιότητα της ζωής τους. Για αυτό είμαι πολύ ενθουσιασμένη που θα μοιραστώ μαζί σας συμβουλές και στρατηγικές που θα κρατήσουν το παιδί σας ασφαλές στο δρόμο.

Το να μάθει κανείς να κυκλοφορεί στον πραγματικό κόσμο περιλαμβάνει πολλές σύνθετες δεξιότητες που μερικές φορές θεωρούμε δεδομένες. Για παράδειγμα, το να μάθουμε να αποφασίζουμε αν είναι ασφαλές να διασχίσουμε το δρόμο προϋποθέτει την ικανότητα να προσέχει κανείς όσα συμβαίνουν γύρω του, την ικανότητα να διακρίνει τα κινούμενα από τα ακίνητα οχήματα, την ικανότητα να αναγνωρίζει τα φανάρια στην διάβαση που σου δείχνουν ότι μπορείς να περάσεις και πολλά άλλα. Σε μερικές περιπτώσεις απαιτείται ακόμα πιο αναπτυγμένη ικανότητα επίλυσης προβλημάτων καθώς το φανάρι λέει ότι μπορείς να περάσεις, αλλά ένας μοτοσικλετιστής εξακολουθεί να κινείται προς το μέρος σου και θα πρέπει να αναγνωρίσεις ότι το κινούμενο όχημα σε πλησιάζει και θα πρέπει να σταματήσεις και να περιμένεις να περάσει. Επομένως, από πού αρχίζουμε;

Μαθήτρια γυμνασίου και μέλος μαθητικής επιχείρησης ένα βήμα πριν τα 60

Στις 15 Φλεβάρη μπαίνει στα 59 αλλά η φωνή της μαρτυρά τον νεανικό ενθουσιασμό της ψυχής της αφού η Μαρία Ζερβάκη, από το Ηράκλειο Κρήτης, δεν δίστασε όχι μόνο να επιστρέψει στα θρανία ένα βήμα προτού περάσει το κατώφλι της έκτης δεκαετίας της ζωής της αλλά και να δοκιμάσει τις δυνάμεις της στο... μαθητικό επιχειρείν συμμετέχοντας με το σχολείο της στο πρόγραμμα της Μαθητικής Εικονικής Επιχείρησης του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece.

Ξεκίνησε ο 3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση- Κάλεσμα για συμμετοχή

Η Οργανωτική επιτροπή του Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών, ανακοινώνει την έναρξη του 3ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (https://openedtech.ellak.gr) και καλεί όσες ομάδες ενδιαφέρονται να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι την 1η Μαρτίου 2021.

Petit Plan: Κινηματογράφος για Εφήβους

Το Petit Plan: Κινηματογράφος για Εφήβους επιστρέφει από 1 έως 5 Φεβρουαρίου με το "Petit Plan: Europa II", το δεύτερο αφιέρωμα στον ευρωπαϊκό κινηματογράφο και τις ευρωπαϊκές αξίες σε συνδιοργάνωση με την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα και μέγα δωρητή το
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Νίκολας Γουίντον: Νέο παιδικό βιβλίο για τον αφανή ήρωα που έσωσε 669 παιδιά από το Ολοκάυτωμα

Το νέο, παιδικό εικονογραφημένο βιβλίο, με τίτλο «Nicky & Vera:A Quiet Hero of the Holocaust and the Children He Rescued», του γεννημένου στην Τσεχία, Αμερικανού συγγραφέα και εικονογράφου Peter Sís, διηγείται την ιστορία του Νίκολας Γουίντον. Γνωστός ως ο «Βρετανός Σίντλερ», ο Νίκολας Γουίντον έσωσε συνολικά 669 παιδιά στην Τσεχοσλοβακία από τον εφιάλτη του Ολοκαυτώματος, μια ανάσα από το ξέσπασμα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.

Δωρεάν Ηλεκτρονικό βιβλίο: "Οι Μικροί Αθλητές Προστατεύουν τον Εαυτό τους"

Το δεύτερο βιβλίο με πρωταγωνιστές τους μικρούς αθλητές, έχει σαν θέμα την προστασία τους, από τις καθημερινές δυσκολίες που μπορεί να συναντήσουν στις σχέσεις τους με τους συναθλητές τους, όπως και την ενημέρωσή τους για περιπτώσεις παρενόχλησης, είτε ψυχολογικής είτε σωματικής.

Σπάζοντας τον κύκλο της βίας στο σπίτι

Τον «δρόμο» για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας δείχνει η Ισλανδία. «Η ενδοοικογενειακή βία δεν πρέπει να γίνεται ανεκτή, στιγματίζει τα παιδιά και τραυματίζει μια ολόκληρη κοινωνία», δήλωσε η αρχηγός της ισλανδικής αστυνομίας, Sigriour Björk Guojonsdottir, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της διατομεακής ομάδας εργασίας που έλαβε χώρα στις 26-27 Ιανουαρίου 2021, στην οποία συμμετείχαν το Ευρωπαϊκό Δίκτυο κατά της Βίας (ΕΔκΒ) και η αστυνομία της Ισλανδίας. Ηταν μια πρωτοβουλία της ελληνικής πλευράς, που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Active Citizens Fund, το οποίο χρηματοδοτείται από τα EEA Grants. Στόχος ήταν η ανταλλαγή καλών πρακτικών στην αντιμετώπιση του φαινομένου.

Η φωτορύπανση «γεννά» πρόωρα και λιποβαρή μωρά

Σε μια μελέτη που είναι η πρώτη του είδους της, αμερικανοί ερευνητές ανακάλυψαν ότι η φωτορύπανση μπορεί να έχει συνέπειες πέρα από αυτές που γνωρίζουμε – για την ακρίβεια μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες πρόωρων τοκετών κατά σχεδόν 13%. Η Λόρα Αργκις, καθηγήτρια Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο στο Ντένβερ συνεργάστηκε με ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Λεχάι και το Κολέγιο Lafayette στην Πενσυλβάνια προκειμένου να εξαχθούν αυτά τα αποτελέσματα που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό «Southern Economic Journal».

Παιδί: Οι θετικές φράσεις που θα πρέπει να ακούει καθημερινά

Ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να βοηθήσετε το παιδί να αισθανθεί καλά με τον εαυτό του, ενθαρρύνοντάς το να σκέφτεται θετικά, είναι να του δηλώνετε καθημερινά πώς αισθάνεστε εσείς για το ίδιο, χρησιμοποιώντας θετικές φράσεις.

Ουαλία: 4χρονη βρήκε «άριστα διατηρημένο» αποτύπωμα δεινοσαύρου σε παραλία

Ένα άριστα διατηρημένο αποτύπωμα δεινοσαύρου ανακαλύφθηκε από ένα τετράχρονο κορίτσι σε παραλία της Ουαλίας νωρίτερα αυτόν τον μήνα.

Το αποτύπωμα εντοπίστηκε σε παραλία της κομητείας της Κοιλάδας του Γκλαμόργκαν και οι επιστήμονες πιστεύουν πως μπορεί να αποκαλύψει περισσότερα για το βάδισμα των δεινοσαύρων. Το αποτύπωμα έχει ηλικία 220 εκατ. ετών και διασώθηκε μέσα στη λάσπη. Παρότι είναι αδύνατο να προσδιοριστεί σε τι είδους δεινόσαυρο ανήκει, το μήκους 10 εκατοστών αποτύπωμα, προέρχεται από δεινόσαυρο ύψους 75 εκατοστών.

Πέρα από τα στερεότυπα

«Περάσαμε, περάσαμε, περάσαμε»! Ο Κωνσταντίνος Σαββίδης θυμάται ακόμα τους πανηγυρισμούς που έκανε όταν «περάσαμε, περάσαμε, περάσαμε»! Ο Κωνσταντίνος Σαββίδης θυμάται ακόμα τους πανηγυρισμούς του όταν έμαθε πως είχε περάσει στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο. Βλέποντάς τον με ένα μπλοκ ζωγραφικής στα χέρια, δεν θα μπορούσα να σκεφτώ κάτι άλλο γι’ αυτόν. Ο ίδιος όμως ξέρει πως η πορεία αυτή δεν ήταν τόσο αυτονόητη.

Το ταξίδι της γνώσης στην ακριτική Ελλάδα

Τo 1983 ιδρύθηκε το «Μέλαθρον Οικουμενικού Ελληνισμού», μία αστική μη κερδοσκοπική εταιρία, που για το 2021 δημιούργησαν μία δράση, ένα Ταξίδι γνώσης στην ακριτική Ελλάδα. Οι υποστηρικτές του Μελάθρου Οικουμενικού Ελληνισμού ενώνουν τις δυνάμεις τους για ένα ταξίδι σε 100 σχολεία της Ελλάδας. Το ταξίδι θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο 2021 και θα ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο 2024 με προορισμό: Τα νησιά του Αιγαίου. Τα χωριά του νομού Έβρου. Τα χωριά του νομού Ιωαννίνων και τα ακριτικά χωριά της Μακεδονίας. Το πρόγραμμα θα αναπτυχθεί από το Μέλαθρον Οικουμενικού Ελληνισμού, φυσικά, με την συνεργασία αυτών των σχολείων και θα δωρίσει: Εκδόσεις του Μελάθρου Οικουμενικού Ελληνισμού ιστορικού, πολιτιστικού, λαογραφικού περιεχομένου για την δανειστική βιβλιοθήκη του κάθε σχολείου. Εκδόσεις διάφορων εκδοτικών οίκων για παιδιά 6-12 ετών για την δανειστική βιβλιοθήκη του κάθε δημοτικού σχολείου. Εξοπλισμό Η/Υ για την διευκόλυνση της εκμάθησης ηλεκτρονικών υπολογιστών. Εξοπλισμό οπτικοακουστικό απαραίτητο στην διαδικασία της εκμάθησης επιστημών καθώς και στην διοργάνωση σχολικών επετειακών εορτών και εκδηλώσεων. Εξοπλισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής ως συνδρομή στην διδασκαλία της ρομποτικής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση».

Συγκλονιστική επιστολή της Συντονίστριας Εκπαίδευσης Ριτσώνας στη Δήμαρχο Χαλκίδας

Η Συντονίστρια Εκπαίδευσης Ριτσώνας Πέπη Παπαδημητρίου θέτει το Δήμο Χαλκίδας προ των ευθυνών του για το ζήτημα της εκπαίδευσης των παιδιών της Δομής που ακόμα δεν έχει αρχίσει για το παρόν σχολικό έτος.

Πριν από λίγες ημέρες, το News24/7 είχε αναδείξει το θέμα των συνεχών εμποδίων που βάζει ο Δήμος Χαλκίδας στα παιδιά της προσφυγικής δομής της Ριτσώνας που έχουν μείνει εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας εφέτος.

Αγώνας δρόμου για αναπλήρωση του χαμένου χρόνου στα δημοτικά

Μια καραμέλα και ένα ιδιόχειρο μήνυμα γραμμένο από τον δάσκαλό τους περίμενε τους μαθητές της Ε΄ Τάξης του 66ου Δημοτικού Αθηνών, στον Κολωνό, την 11η Ιανουαρίου. Ηταν ένας από τους πολλούς εκπαιδευτικούς που επεφύλαξαν θερμή υποδοχή στους μαθητές τους. Κοινός τους στόχος ήταν και παραμένει η όσο το δυνατόν πιο ομαλή «επανεκκίνηση» της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η αναπλήρωση του χαμένου χρόνου στη σχέση τους με τα παιδιά.