…”Οι Αυστραλοί, όπως οι Γάλλοι ή οι Γερμανοί, τολμούν και κοιτούν κατάματα την ιστορία τους. Αναδεικνύουν και προσπαθούν να ερμηνεύσουν και τις πιο δύσκολες, δυσάρεστες περιόδους της ύπαρξής τους. Σε αυτό ακριβώς το ζήτημα είναι αφιερωμένο ένα από τα ρεπορτάζ αυτού του τεύχους: πώς και τι Ιστορία διδάσκεται (“Διδάσκοντας τη σιωπή”, σελ 26-30). Αλλού, οι κοινωνίες προσπαθούν να μάθουν, να διδαχθούν και να συμφιλιωθούν με όλες τις πτυχές του παρελθόντος. Στην Ελλάδα, φαίνεται ότι έχουμε επιλέξει είτε να κάνουμε επιλεκτική χρήση της Ιστορίας, αποσιωπώντας άβολες αλήθειες, είτε απλά να επιμένουμε να συντηρούμε μύθους οι οποίοι, στη σύγχρονη εποχή, ούτε το ατομικό ούτε το εθνικό φρόνημα είναι σε θέση να υπηρετήσουν. Αντιθέτως.
Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2018
«Διαδικτυακή εξάρτηση ακόμη και σε παιδιά Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού»
Οι γονείς μαθητών γυμνασίου, εσχάτως δε και του δημοτικού, μπορεί να είναι εξοικειωμένοι με ονόματα διαδικτυακών παιχνιδιών όπως το Fortnite. Αν όχι, και έχουν διαθέσει στα παιδιά τους παιχνιδομηχανές συνδεδεμένες στο Διαδίκτυο, ίσως... να το ψάξουν. Οχι βέβαια πως το διαδικτυακό παιχνίδι είναι, εκ προοιμίου, κακό, ούτε μπορεί κάποιος να γυρίσει την πλάτη στην τεχνολογία και να ζήσει με όρους 1980. Ωστόσο, όταν το διαδικτυακό gaming γίνεται κυρίαρχο θέμα συζήτησης σε παιδιά Γ΄ ή Δ΄ Δημοτικού ή καταγράφονται περιπτώσεις που μαθητές 11 ετών δεν πηγαίνουν στο σχολείο για να μη χάσουν τη νέα έκδοση που κυκλοφορεί εκείνη την ημέρα, προφανώς κάτι ανησυχητικό υπάρχει.
Πότε και πώς να μιλήσεις στην κόρη σου για την «περίοδο»
Εσύ θυμάσαι την πρώτη σου περίοδο; Κυρίως θυμάσαι πόσο ενημερωμένη ήσουν, αλλά και ποια ήταν η αντιμετώπιση από τη μητέρα σου; Όσο και αν αυτή η συζήτηση σε κάνει να νιώθεις άβολα, είναι μια χρήσιμη συζήτηση, που οφείλεις να κάνεις με την μικρή σου, όχι μόνο για να γνωρίζει τι να περιμένει και τι σηματοδοτεί το γεγονός για μια γυναίκα, αλλά και για να προετοιμαστεί ψυχολογικά για την πρώτη της περίοδο, ώστε να μη βιώσει συναισθήματα ενοχής, φόβου ή πανικού.
Ενισχυτική διδασκαλία σε έξι μαθήματα για μαθητές Γυμνασίου
Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η υπουργική απόφαση για την οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την ενισχυτική διδασκαλία για το σχολικό έτος 2018-2019.
Την 19η θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα σκακιού τυφλών και μερικώς βλεπόντων κατέλαβε ο Κλήμης Λαέρτης
Την 19η θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα σκακιού τυφλών και μερικώς βλεπόντων (2nd IBSA INDIVIDUAL CHESS WORLD CHAMPIONSHIP) που φιλοξενήθηκε στο Πόρτο Καράς στην Χαλκιδική, κατέλαβε ο Κλήμης Λαέρτης.
Ακόμη από ελληνικής πλευράς ο Ανδρέας Αλλά ήταν 21ος, ο Ανέστης Δημόπουλος 22ος και ο Φίλιππος Μπουδαλάκης 23ος.
Κακή εκπαίδευση για όλους
Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία της Eurostat, που περιλαμβάνει η ετήσια έκθεση της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση, σχετικά με την αναλογία φοιτητών/ακαδημαϊκού προσωπικού στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τη χειρότερη αναλογία έχει η Κροατία με 1 διδάσκοντα για 76,9 φοιτητές και αμέσως μετά έρχεται η Ελλάδα με 1 διδάσκοντα για 44,1 φοιτητές. Στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης η αναλογία είναι η μισή, όπως βλέπουμε στον πίνακα. Στην Τουρκία σε κάθε διδάσκοντα αναλογούν 23,1 φοιτητές, στη Βουλγαρία 12,4 στην ΠΓΔΜ 17 και στην Πορτογαλία 14,4.
512 ώρες κενά την εβδομάδα στα σχολεία της Καλαμαριάς
Από το κάλεσμα στη χθεσινή συνέντευξη τύπου στο 10ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς (Γεννηματά &Μεθοδίου Κυρίλλου στο Φοίνικα), όπου η Ένωση Γονεών Καλαμαριάς μίλησε για τα “αυτονόητα”, δηλαδή για το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση.
Το σχολικό έτος έχει ξεκινήσει από τις 11 Σεπτέμβρη, με το Υπουργείο Παιδείας να ανακοινώνει ότι τα σχολεία ξεκινάνε “κανονικά” και χωρίς “κενά και ελλείψεις”. Στο ενδιάμεσο διανύουμε το τελευταίο δεκαήμερο του Οκτώβρη και η κατάσταση έχει ως εξής σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δίνει η δευτεροβάθμια εκπαίδευση:
Η διαταραχή όρασης του Λεονάρντο Ντα Βίντσι που συνέβαλε στο μεγαλειώδες έργο του
Από μία σπάνια πάθηση στα μάτια φέρεται να έπασχε ένας από τους πιο εμβληματικούς καλλιτέχνες της Αναγέννησης, ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι, σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε το περιοδικό JAMA Ophthalmology.
Το μυστήριο με τα μωρά που γεννήθηκαν με ατροφικά άκρα συνεχίζεται - Η Γαλλία διέταξε έρευνα
Πάνω από δεκατέσσερα μωρά έχουν γεννηθεί με ατροφικά ή καθόλου άνω άκρα σε συγκεκριμένες περιοχές της Γαλλίας και παρά την μεγάλη έρευνα, κανείς δεν μπορεί να δώσει απαντήσεις.
Η υπουργός Υγείας της Γαλλίας ανακοίνωσε σήμερα νέα έρευνα σχετικά με αυτές τις γεννήσεις μωρών σε διάφορα μέρη της χώρας τα τελευταία χρόνια, λέγοντας ότι ήταν απαράδεκτο που δεν βρέθηκε καμία αιτία.
Αιγάλεω: Έκκληση γονέων για προσωπικό σε νηπιαγωγείο για παιδιά με αυτισμό
Δραματική έκκληση στο υπουργείο Παιδείας για άμεση και επαρκή στελέχωση του Ειδικού Νηπιαγωγείου Εκπαίδευσης Παιδιών στο Φάσμα του Αυτισμού που βρίσκεται στο Αιγάλεω απευθύνουν οι γονείς με επιστολή τους.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)