Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2010

ΕΔΕ για τον θάνατο μαθητή στα εκπαιδευτήρια Μάνεση

Ανακοίνωση Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Ένορκη Διοικητική Εξέταση διέταξε η Υπουργός Παιδείας  Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Άννα Διαμαντοπούλου, προκειμένου να διερευνηθούν οι συνθήκες και να αποδοθούν τυχόν ευθύνες, για τον τραγικό θάνατο μαθητή στα εκπαιδευτήρια Μάνεση. 
Η αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας (ΣΕΠΕΔ) σε συνεργασία με το Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων και τους Υπεύθυνους Αγωγής Υγείας του αρμόδιου Γραφείου, θα παρέχει ψυχολογική στήριξη σε μαθητές του σχολείου. 
Οι συνθήκες και τα αίτια του συμβάντος διερευνώνται από την Αστυνομία και τη Σήμανση και το Υπουργείο έχει ζητήσει άμεση ενημέρωση. 
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου εκφράζει τα συλλυπητήριά της στην οικογένεια του μαθητή για το τραγικό συμβάν.

Έναρξη τον Ιούνιο για τα πρωτάκια του Γυμνασίου



Στην ανάρτησή μας "Ο φόβος του πρωτάρη στο Γυμνάσιο" είχαμε αναφέρει τα ερευνητικά αποτελέσματα των δρ. Αναστασάτου και κ. Κεχαγιά, οι οποίοι διερεύνησαν πώς βίωναν οι μαθητές τη μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.
Σήμερα, σε άρθρο της Katherine Sellgren, δημοσιεύονται οι προτάσεις άλλων ερευνητών, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι οι μαθητές που μεταβαίνουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι προτιμότερο να αρχίζουν το σχολικό τους έτος τον Ιούνιο και όχι τον Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, ο επιπλέον χρόνος θα δώσει τη δυνατότητα στους μαθητές να εξοικειωθούν με το νέο τους περιβάλλον που ενδέχεται να τους φοβίζει,  το διαφορετικό ωρολόγιο πρόγραμμα και τα εξειδικευμένα μαθήματα.
Η έρευνα, που διεξήχθει από το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ σε συνεργασία με το Ίδρυμα Quartet Community, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πολλά παιδιά δεν έχουν τα απαραίτητα συναισθηματικά εφόδια για να διαχειριστούν αυτές τις αλλαγές. Οι συμμετέχοντες επιστήμονες προειδοποιούν μάλιστα ότι αυτό το γεγονός μπορεί να επηρεάσει έντονα τα ακαδημαϊκά τους επιτεύγματα.
Παρά το γεγονός ότι η μετάβαση στο Γυμνάσιο αντιμετωπίζεται από κάποιους μαθητές ως ευκαιρία διεύρυνσης των οριζόντων τους και απόκτηση ανεξαρτησίας, η έρευνα εστιάζεται στην ανάγκη των υπόλοιπων μαθητών, οι οποίοι χάνουν την αυτοπεποίθησή τους στο θέμα της μάθησης και δεν ακολουθούν την αναμενόμενη διαδρομή προόδου.
Οι ερευνητές προτείνουν οι μαθητές να περνούν τρεις ημέρες την εβδομάδα στο μελλοντικό τους γυμνάσιο και δύο ημέρες  στο δημοτικό που φοιτούσαν.  Μάλιστα, το συνδέουν και με τη μη παραγωγική περίοδο της τελευταίας τάξης του δημοτικού που ξεκινάει με την πραγμάτωση του ειδικού διαγωνίσματος  προβίβασης SAT, το Μάιο. Με την ολοκλήρωση των εξετάσεων αυτών, ο μαθητής μπορεί να μεταβεί σε μία νέα φάση στην εκπαίδευσή του που να αποτελεί πρόκληση.
Η μελέτη αυτή θα παρουσιαστεί τους προσεχείς μήνες στους αρμόδιους εκπαιδευτικής πολιτικής από τους καθηγητές Sutherland και Stewart.




Καταδικάστηκε μητέρα που είχε πείσει το παιδί της ότι είναι ανάπηρο

Σε πάνω από τρία χρόνια κάθειρξη καταδικάστηκε μητέρα η οποία παρίστανε ότι ο υγιής γιος της είναι «το πιο άρρωστο παιδί στη Βρετανία» και χρειαζόταν να τρέφεται με καθετήρα και να πηγαίνει στο σχολείο με αναπηρικό καροτσάκι – το παιδί είχε πειστεί ότι είναι σοβαρά άρρωστο.
Σε μια περίεργη απάτη που διήρκεσε έξι χρόνια, η Lisa Hayden-Johnson ισχυριζόταν ότι ο γιος της είχε νόσους απειλητικές για τη ζωή του και χρησιμοποιούσε αυτή τη φαντασίωση για να εισπράττει δωρεές και δώρα και να συναντά τη βασιλική οικογένεια, πολιτικούς και διασημότητες.
Η 35χρονη μητέρα και ο γιος ήταν είχαν φωτογραφηθεί μαζί με τη Δούκισσα του Γιορκ Σάρα Φέργκιουσον, τον πρώην υπουργό Υγείας Τόνι Μπλερ και τον κριτή του «X-Factor» Σίμον Κόουελ.
Ισχυριζόταν ότι ο γιος της έπασχε από διάφορες νόσους, όπως διαβήτη, εγκεφαλική παράλυση και κυστική ίνωση.
Ο εισαγγελέας δήλωσε ότι η μητέρα απολάμβανε την απάτη, την οποία περιέγραψε ως μια «σαδιστική» προσπάθεια να αποκτήσει δημοσιότητα και οικονομικές ανταμοιβές.
«Η κατηγορούμενη οργάνωσε, ενορχήστρωσε και διασφάλισε μια αγωγή ιατρικής, σωματικής και ψυχολογικής κακομεταχείρισης που συνιστούσε ένα μαρτύριο 24 ώρες την ημέρα, το οποίο έπληττε κάθε πλευρά αυτής της νέας και ευάλωτης ζωής» δήλωσε ο εισαγγελέας στο δικαστήριο.
«Ως αποτέλεσμα της σαδιστικής κατασκευής ανύπαρκτων συμπτωμάτων, η κατηγορούμενη πέτυχε πολύ δημοσιότητα και κρατική προσοχή, συμπεριλαμβανομένης μιας συνάντησης με μέλος της βασιλικής οικογένειας και στη συνέχεια με τον τότε υπουργό Υγείας.»
Η κ. Hayden-Johnson, μητέρα δύο παιδιών, από το Devon της νοτιοδυτικής Αγγλίας, συσσώρευσε δωρεές σε μετρητά και δώρα από φιλανθρωπικές οργανώσεις, ανάμεσα στα οποία και δύο κρουαζιέρες, ενώ κατάφερε να κερδίσει ο γιος της ένα βραβείο παιδικού θάρρους.
Συχνά τον περιέγραφε ως «το πιο άρρωστο παιδί στη Βρετανία» πρόσθεσε ο εισαγγελέας.
Το παιδί, το οποίο είχε πειστεί ότι είναι πραγματικά σοβαρά άρρωστο, υποβλήθηκε σε 325 ιατρικές επισκέψεις, οι οποίες περιελάμβαναν εξετάσεις αίματος και ενδοφλέβιες θεραπείες. Τρεφόταν μέσω καθετήρα και κινούταν με αναπηρικό καροτσάκι. Ο εισαγγελέας δήλωσε ότι το αγόρι «δεν έπασχε ποτέ από καμία από αυτές τις διαταραχές ή αναπηρίες και ότι τα συμπτώματα που ανέφερε η κατηγορούμενη ήταν φανταστικά».
Η αστυνομία βρήκε στο δωμάτιο του παιδιού ένα νοσοκομειακό κρεβάτι, διατροφική αντλία, μάσκα οξυγόνου και ιατρικές προμήθειες.
Η κ. Hayden-Johnson καταδικάστηκε σε κάθειρξη τριών ετών και τριών μηνών, αφού παραδέχθηκε τις κατηγορίες για σκληρότητα κατά παιδιού και παρεμπόδιση του έργου της δικαιοσύνης. Το αγόρι έχει τεθεί σε θετή φροντίδα από το 2007.

Ίδρυμα Χατζηκώνστα

Τα μικρά παιδικά χεράκια βάλθηκαν να μεταμορφώνουν το άψυχο χρωματιστό σύρμα σε καράβια, ήλιους και λουλούδια. «Ποιος μπορεί να φτιάξει ένα ποδήλατο;», ρώτησε η παιδαγωγός. «Εγώ, εγώ κυρία. Περιμένετε και θα δείτε». Ο Παναγιώτης, ο Σπύρος, ο Γιώργος, ο Βασίλης και ο Σωτηράκης που έχει γενέθλια διψούν για ενδιαφέρον, επιβράβευση και επικοινωνία.

Ο χώρος δημιουργικής απασχόλησης του ιδρύματος Χατζηκώνστα γεμάτος χρώματα και μουσική είναι ο μοναδικός στα μέτρα τους. Το υπόλοιπο αχανές και γκρίζο κτίριο των 10 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων «μυρίζει» ίδρυμα...

«Κάτσε εσύ μόνος σου εδώ μέσα μέρες γιορτών. Είναι αφύσικο για ένα παιδί να ζει σε τέτοιο περιβάλλον. Η κοινωνία αναθέτει τα παιδιά στην οικογένεια και όχι σε απαρχαιωμένου τύπου δομές», λέει ο πρόεδρος του ιδρύματος Χατζηκώνστα και καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών Αλ. Πανεθυμιτάκης. «Μένοντας 8 ή 12 χρόνια σε οικοτροφείο οι ανήλικοι παρουσιάζουν έντονα συμπτώματα ιδρυματοποίησης: Επιθετικότητα, άρνηση συνεργασίας, θυμό. Δεν φέρνουν φίλους εδώ μέσα, ντρέπονται», προσθέτει.

Πάνω στην πολύβουη λεωφόρο Κηφισίας το τεράστιο κτίριο με τις μαρμάρινες σκάλες, τις προτομές ευεργετών και τους ατελείωτους διαδρόμους λειτουργεί από το '72. Σήμερα φιλοξενεί στις εγκαταστάσεις του συνολικά 55 αγόρια μεταξύ 7 και 17 χρόνων που είναι άπορα ή αντιμετωπίζουν σοβαρά οικογενειακά προβλήματα.

Παρά τις συνεχείς προσπάθειες των εργαζομένων και της διοίκησης για ουσιαστικές αλλαγές και καλυτέρευση της ζωής των παιδιών η κατάσταση παραμένει δύσκολη. Τα προβλήματα πολλά και δυσεπίλυτα.

«Υπάρχουν περιπτώσεις παιδιών που δεν θα πάνε καλά. Εχουν βιώσει τη φτώχεια, την ανασφάλεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Πολλά όμως τα καταφέρνουν. Γίνονται γιατροί, δικηγόροι και δημοσιογράφοι γιατί έχουν θέληση να βγουν από το "δίχτυ" που τα περιβάλει. Αυτό που με εντυπωσιάζει είναι ότι όλα, ανεξάρτητα από τα βιώματα που έχουν στις οικογένειές τους, αγαπούν πολύ τους γονείς τους» τονίζει η Πελαγία Ζέρβα, προϊσταμένη του οικοτροφείου.

Το βέβαιο είναι ότι το αφιλόξενο κτίσμα με τις αυστηρές γραμμές και το κλίμα «αποστείρωσης» βαραίνει την ψυχή των παιδιών. Την ώρα που στα περισσότερα κράτη της Ε.Ε. τα γιγαντόμορφα ιδρύματα παιδικής προστασίας του 18ου και του 19ου αιώνα έχουν καταργηθεί και οι ανήλικοι φιλοξενούνται σε ανάδοχες οικογένειες ή μικρούς ξενώνες, στη χώρα μας υπάρχουν τουλάχιστον 50 τέτοιες ξεπερασμένες δομές.

Η μόνη σύγχρονη λύση είναι η αποϊδρυματοποίηση, τονίζει η επιστημονική κοινότητα. Αποψη που φαίνεται να βρίσκει σιγά σιγά το δρόμο της και μέσα στο Χατζηκώνστα, παρά τις διχογνωμίες και εντάσεις που προκαλεί ο τρόπος υλοποίησής της μεταξύ της διοίκησης και του σωματείου των εργαζομένων.

Πρέπει να γκρεμιστεί το κτίριο και να ξαναχτιστούν μικροί ξενώνες-σπίτια στον ίδιο χώρο των 28 στρεμμάτων ή μήπως πρέπει τα παιδιά να μεταφερθούν αλλού σε κατοικίες μέσα στον ιστό της πόλης; Ή πρέπει να ανακαινισθεί το υφιστάμενο κτίσμα;

Τελεσίδικες αποφάσεις ακόμη δεν έχουν ληφθεί και όπως φαίνεται δύσκολα θα συμφωνήσουν οι δυο πλευρές σε κοινές θέσεις. Στο μεταξύ οι φιγούρες των επτάχρονων αγοριών θα εξακολουθούν να εκμηδενίζονται στο ψηλοτάβανο ίδρυμα...

Προς την κατεύθυνση της αποϊδρυματοποίησης άρχισε να εφαρμόζεται πρόσφατα η χρηματοδότηση εξωτερικών οικοτρόφων. Περίπου τριακόσια παιδιά ενισχύονται ώστε να μπορέσουν να πάνε σχολείο, φροντιστήριο και να μπορέσουν να στηριχθούν στα πόδια τους. Εκκρεμούν ακόμη χίλιες αιτήσεις.

«Με την παραμονή στο οικείο περιβάλλον εξασφαλίζεται στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό η ατομικότητα του ανήλικου, στοιχείο εξαιρετικά σημαντικό για την ψυχική του υγεία. Συνήθως πρόκειται για παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών. Επισκεπτόμαστε το σχολείο και το σπίτι τους ανά τετράμηνο αλλά δεν είμαστε πάντα ευπρόσδεκτοι. Στην απόλυτη ένδεια οι άνθρωποι γίνονται θηρία», τονίζει ο Π. Κακίτσης, προϊστάμενος εξωτερικών οικοτρόφων.

Στο ίδρυμα φιλοξενούνται ανήλικοι απ' όλη την Ελλάδα, ενώ υπάρχουν και παιδιά οικονομικών μεταναστών. Επίσημες έρευνες κάνουν λόγο για 450 χιλιάδες παιδιά μέχρι 17 ετών που ζουν σε κατάσταση φτώχειας. Ορισμένα απ' αυτά μεγαλώνουν σε οικοτροφεία σαν αυτό...

Βγαίνοντας από το ίδρυμα ένα επτάχρονο αγόρι έτρεξε κι έφερε ένα μικρό αυτοκινητάκι: «Πάρτε το κυρία, εγώ έχω κι άλλο. Μόνο να ξανάρθετε...».

Της ΝΑΝΤΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ

15ο πρωτάθλημα μπάσκετ σε αμαξίδιο



Το μπάσκετ σε αναπηρικό αμαξίδιο (wheelchair basketball) θεωρείται διεθνώς το δημοφιλέστερο και εμπορικότερο μεταξύ των παραολυμπιακών αθλημάτων. Στην χώρα μας, για μια σειρά από λόγους, δεν αναπτύχθηκε όσο θα έπρεπε. Το πανελλήνιο πρωτάθλημα που ξεκίνησε στις 16 Ιανουαρίου, σηματοδοτεί την επανεκκίνηση μιας προσπάθειας ανάπτυξης του αθλήματος από σχεδόν μηδενική βάση.

Διοργανωτής του φετινού 15ου πανελλήνιου πρωταθλήματος μπάσκετ σε αμαξίδιο είναι η Ομοσπονδία Σωματείων Ελλήνων καλαθοσφαιριστών με καρότσι (τηλ. επικοινωνίας 210-7567410). Οι ομάδες που συμμετέχουν είναι χωρισμένες σε δύο ομίλους (βορρά και νότου), αποτελούμενους από 8 και 6 ομάδες αντίστοιχα. Ο όμιλος του βορρά έκανε πρεμιέρα στις 17 Ιανουαρίου, ενώ το διήμερο 23-24 Ιανουαρίου υπήρξε πλήρες αγωνιστικό πρόγραμμα με την συμμετοχή και των ομάδων του νότου.

Οι ομάδες από την βόρεια Ελλάδα που συμμετέχουν είναι οι ακόλουθες: Ένωση Τρικάλων Αστέρας, ΝΑΣ. ΑΜΕΑ Φαέθων Καρδίτσας, Α.Σ.Λ. Θεσσαλός, Αργοναύτες Βόλου ΑΜΕΑ, ΑΣΑΘ Αρης, Μέγας Αλέξανδρος 94 Πυλαίας, ΑΣΑΜΚ Ιρις Καβάλας και Αθλητικός Ποντιακός ΑΜΕΑ. Στο νότιο όμιλο το παρών δίνουν: Α.Σ. ΠΑΣΚΑ Ελληνικά Πετρέλαια, ΠΑΣΚΑΠ Αετοί Κρήτης, Αστέρας Ολυμπιακού Χωριού, Α.Σ. ΑΜΕΑ Δωδεκάνησος, ΑΣΚΑ Μαρούσι και ΑΝΑΣΑμεΑ Τιτάνες Αχαϊας.

Η προσπάθεια αναθέρμανσης του εντυπωσιακότατου αθλήματος είναι κάτι παραπάνω από δύσκολη, εξ’ ου και οι διοργανωτές απευθύνουν έκκληση στα ΜΜΕ για την μεγαλύτερη δυνατή προβολή. “ Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι τα τηλε- κανάλια δεν πρόκειται να κάνουν ούτε μία αναφορά” μας μηνύει ο εκλεκτός εκ Πατρών δημοσιογράφος Μιχ. Στρατουδάκης (διατηρεί στενή σχέση με τους πατρινούς ΤΙΤΑΝΕΣ), ο οποίος λόγω εμπειρίας και επαγγέλματος δεν επιτρέπει στον εαυτό του περιθώρια σε αυταπάτες. H ευχή του είναι “ να προβληθεί η προσπάθεια τουλάχιστον απ’ τις εφημερίδες”. Μεταφέρουμε την ευχή παράλληλα με την έκκληση να γίνει αποδεκτή από τον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό αποδεκτών.

Χάλκινη η Εθνική Ομάδα Ποδοσφαίρου 5x5 Τυφλών



Συνεχίζοντας να πρωταγωνιστεί και να κερδίζει διακρίσεις σε διεθνές επίπεδο, όπου αποτελεί μία από τις σταθερές δυνάμεις του αθλήματος, η Εθνική Ομάδα Ποδοσφαίρου 5x5 Τυφλών, κατάφερε να κατακτήσει την 3η θέση στο 2ο Διεθνές Τουρνουά Ποδοσφαίρου, που διεξήχθη το διήμερο 22-25 Ιανουαρίου στη Μόσχα. 
Στην πρεμιέρα του τουρνουά, το Σάββατο (23/1), η Ελλάδα ηττήθηκε από την Ισπανία με 2-1, με το γκολ της χώρας μας να το πετυχαίνει ο Χατζηαποστολίδης. Στον δεύτερο αγώνα η Εθνική αντιμετώπισε τη Λευκορωσία, της οποίας επικράτησε με το εντυπωσιακό 4-0, χάρις σε ένα γκολ του Χατζηαποστολίδη και τρία του Ζαχαρού. Αυτό ήταν και το αποτέλεσμα που έδωσε το χάλκινο μετάλλιο του τουρνουά. 
Η αποστολή, την οποία διοργάνωσε η Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή, αποτελούνταν από 13 μέλη. Αναλυτικά, την ομάδα συμπλήρωσαν οι αθλητές Ζαχαρός Δήμος, Χατζηαποστολίδης Ευστράτιος, Τοκακλίδης Χαράλαμπος, Τοκακλίδης Γεώργιος, Σιώτας Θεόδωρος, Παπανικολάου Ιωάννης, Ευραιμίδης Στέφανος, Στεφανίδης Παναγιώτης, Αμπατζής Γεώργιος, ο ομοσπονδιακός προπονητής, Στεφανίδης Δημήτριος, ο φυσιοθεραπευτής Κικίλης Ιωάννης, καθώς και ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής, Κωστάρης Αναστάσιος. 
Το Ποδόσφαιρο 5x5, που στην Ελλάδα είναι γνωστό και με την ονομασία Ποδόσφαιρο Τυφλών, είναι ένα δημοφιλές άθλημα για τυφλούς αθλητές και αθλητές με μειωμένη όραση. Κάθε ποδοσφαιρικός αγώνας παίζεται από δύο ομάδες των 10 αθλητών, εκ των οποίων τέσσερις τυφλοί αθλητές και ένας τερματοφύλακας -με μειωμένη ή κανονική όραση- βρίσκονται εντός αγωνιστικού χώρου και πέντε είναι αναπληρωματικοί. Ένας αγώνας Ποδοσφαίρου 5x5 έχει διάρκεια 50 λεπτών και πραγματοποιείται σε δύο ημίχρονα των 25 λεπτών. Ενδιάμεσα παρεμβάλλεται ένα 10λεπτο διάλειμμα. Το Ποδόσφαιρο 5x5 διεξάγεται σύμφωνα με τους κανονισμούς της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου (FIFA) και της Επιτροπής Ποδοσφαίρου του Διεθνούς Αθλητικού Οργανισμού Τυφλών (IBSA). 
Η Ελληνική Ομάδα Ποδοσφαίρου 5x5 κατάφερε στους Παραολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας να κατακτήσει την 4η θέση. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη διάκριση που έχει σημειώσει η Ελλάδα σε ομαδικό άθλημα σε Παραολυμπιακούς Αγώνες. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία το 2009, η ελληνική ομάδα κατέλαβε την 4η θέση.

Πηγή: www.contra.gr

"Η πολιτεία ναρκοθέτησε τους κανόνες προσβασιμότητας"

“Αλίμονο στην πολιτεία εκείνη που βλέπουμε τα λόγια και ακούμε τα έργα της” δηλώνει σκωπτικά ο διοικητής του Εθνικού Ιδρύματος Αποκατάστασης Αναπήρων (ΕΙΑΑ) και επί σειρά ετών πρόεδρος της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής Σπύρος Σταυριανόπουλος, αποδίδοντας την χρόνια απραξία της πολιτείας απέναντι στα κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν τους πολίτες με αναπηρία.
Διαβάστε τη  συνέντευξη του κυρίου Σπύρου Σταυαριανόπουλου στην εφημερίδα "Ελευθεροτυπία"

Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση

Μεγάλες περικοπές της εξεταστέας ύλης σε Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, έναρξη αξιολόγησης, πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, υποδομές WiFi στα σχολεία, έμφαση στη διδασκαλία ξένων γλωσσών και πληροφορικής και 200 νέα πιλοτικά ολοήμερα σχολεία από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα της κυβέρνησης για το Νέο Σχολείο, δηλαδή τη ριζική μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», το πλάνο των αλλαγών που προωθεί το υπουργείο Παιδείας σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αρχίζει για πρώτη φορά όχι από την οροφή, δηλαδή το εξεταστικό σύστημα και την εισαγωγή στα ΑΕΙ, αλλά από τη βάση, δηλαδή το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό και τη σύνταξη νέων, ενιαίων αναλυτικών προγραμμάτων που θα διατηρούν τη συνοχή της γνώσης από τάξη σε τάξη και από βαθμίδα σε βαθμίδα. Οι αλλαγές θα εφαρμοστούν σταδιακά, με τη μέθοδο των πιλοτικών εφαρμογών σε λίγα σχολεία κάθε έτος και με πλάνο καθολικής εφαρμογής ύστερα από 7 χρόνια, προκειμένου να μην επαναληφθεί η τακτική των προηγούμενων κυβερνήσεων που προχωρούσαν σε πρόσκαιρες και αποσπασματικές αλλαγές με μπαλώματα. 

Η βάση του 10
Αυτό σημαίνει ότι οι σκέψεις της προηγούμενης κυβέρνησης για αλλαγή του εξεταστικού συστήματος σε ορίζοντα τριετίας εγκαταλείπονται και οι μαθητές δεν πρέπει να αναμένουν αλλαγή μέχρι το 2017. Μέχρι τότε ωστόσο θα γίνουν διορθωτικές κινήσεις στο υπάρχον σύστημα, με κυριότερη την αναμενόμενη κατάργηση ή τροποποίηση της περίφημης βάσης του δέκα, την οποία εξάλλου έχει προαναγγείλει η υπουργός Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο των χιλιάδων κενών θέσεων στα ΤΕΙ της περιφέρειας. 

Η επιχείρηση με κωδικό Νέο Σχολείο, όπως την ονομάζει η κυβέρνηση, θέτει σε άμεση προτεραιότητα την αναβάθμιση της διδασκαλίας της πληροφορικής και των ξένων γλωσσών, με ένταξή τους στο ωρολόγιο πρόγραμμα, ώστε να υπάρχει ενότητα της διδασκαλίας. Οι άμεσες αυτές αλλαγές αφορούν τα σχολεία όλων των βαθμίδων. 

Στο ίδιο πλαίσιο, του πουργείο δρομολόγησε ήδη τη μείωση της διδακτέας ύλης ιδιαίτερα των φυσικών επιστήμων (Μαθηματικά, Χημεία, Φυσική, Βιολογία), καθώς ο σημερινός όγκος της κρίνεται μη παραγωγικός. Σκοπός, όπως λέγεται χαρακτηριστικά, είναι «λιγότερη πληροφορία και περισσότερη ουσία». 
Σε αυτή την κατεύθυνση θα αναθεωρηθούν και τα αναλυτικά προγράμματα, τα όποια δεν θα είναι πλέον ανελαστικά, αλλά θα είναι «εθνικά» κατά το μεγαλύτερο μέρος και περιφερειακά κατά το υπόλοιπο, που υπολογίζε- ται στο 15%. 
Την επόμενη σχολική χρονιά αρχίζει πιλοτικά η εφαρμογή του προγράμματος του Νέου Σχολείου σε 200 νηπιαγωγεία και δημοτικά, με στόχο την αύξησή τους με γεωμετρική πρόοδο σε ολόκληρη την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Η εφαρμογή του σχεδίου υλοποιείται σταδιακά, αρχίζοντας από το νηπιαγωγείο και συνεχίζοντας μέχρι το λύκειο και τις εισαγωγικές εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Όπως τονίζουν παράγοντες του υπουργείου, για τις αλλαγές θα επιδιωχθεί ευρύτερη κοινωνική και πολιτική συναίνεση όλων των εμπλεκόμενων εταίρων. 
Το πλάνο αλλαγών του υπουργείου Παιδείας αρχίζει για πρώτη φορά από τη βάση, δηλαδή το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό

Οι 5 άξονες της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης

ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΥΛΗΣ
Προτείνεται η μελέτη της μείωσης και του καλύτερου συντονισμού της ύλης των μαθημάτων που αντιστοιχούν στις Φυσικές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία), την Τεχνολογία και την Πληροφορική, τα Μαθηματικά και τη Γεωγραφία (μόνο στο τμήμα της που αφορά τη Φυσική Γεωγραφία και όχι αυτό που αφορά την Κοινωνική Γεωγραφία) του δημοτικού, του γυμνασίου και του λυκείου. Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι δεν πρόκειται για δομική αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών, αλλά μόνο για περικοπές και αναδιατάξεις της ύλης σε εκείνες τις περιπτώσεις όπου διαπιστωθούν τμήματα ύλης που χαρακτηρίζονται από τους ειδικούς ως επουσιώδη, υπέρμετρα δύσκολα για το γνωστικό επίπεδο των μαθητών της συγκεκριμένης ηλικίας ή αλληλοεπικαλυπτόμενα με άλλα τμήματα ύλης σε άλλες τάξεις ή/και σε άλλα μαθήματα.

WΙ-FΙ ΔΙΚΤΥΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Για την ψηφιακή σύγκλιση του σχολείου προβλέπεται αναβάθμιση στις υπάρχουσες ψηφιακές υποδομές (υπολογιστές, ηλεκτρονικοί μαυροπίνακες, κ.ά.), νέες υποδομές WΙFΙ και δικτύου που θα παρέχουν τη δυνατότητα υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο σχολείο, αλλά και από το σπίτι. Ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στον τρόπο διοίκησης και διαχείρισης των εκπαιδευτικών μονάδων με ενιαίο ψηφιακό σύστημα διοίκησης, δημιουργία νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και παρεμβάσεις στο πρόγραμμα σπουδών, ώστε να μπορεί να δεχτεί τις ψηφιακές παρεμβάσεις σε ικανοποιητικό χρονικό ορίζοντα. 
Έμφαση θα δοθεί στους μαθητές Ειδικής Αγωγής ώστε να έχουν πρόσβαση στο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και τις υποδομές. 

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Προκρίνεται το μοντέλο της αυτοαξιολόγησης ως καταλληλότερο για την εισαγωγή της κουλτούρας της κοινωνικής λογοδοσίας στο εκπαιδευτικό σύστημα. Συγκεκριμένα, προτείνεται η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας να γίνει κατ΄ αρχάς σε προαιρετική βάση και να υποστηρίζει την προσπάθεια του σχολείου να απαντήσει σε τέσσερα βασικά ερωτήματα: - Ποια είναι η ποιότητα της εκπαίδευσης στο σχολείο μας; 
- Πού επιθυμούμε να φτάσουμε; 
- Τι πρέπει να κάνουμε για να βελτιώσουμε το σχολείο μας; 
- Τι πρόοδο κάναμε; 

ΝΕΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, «ΛΙΦΤΙΝΓΚ» ΣΤΑ ΠΑΛΙΑ
Το πρόγραμμα της σχολικής στέγης έχει δύο βασικούς στόχους: να αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των σχολικών κτιρίων με επιτάχυνση των διαδικασιών κατασκευής και να μετασκευάσει το κέλυφος υφιστάμενων σχολικών μονάδων, όπου αυτό είναι απαραίτητο, ώστε αυτές να εκσυγχρονίσουν σημαντικά τις υποδομές τους. 

Και ως προς τους δύο στόχους ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στα νηπιαγωγεία. 

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ - ΜΑΜΟΥΘ
Αυτή τη στιγμή υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση περίπου 120.000 εκπαιδευτικοί. Προκειμένου να επιμορφωθούν όλοι αυτοί στο διάστημα της επόμενης τριετίας, θα πρέπει να επιμορφώνονται περίπου 20.000 ανά εξάμηνο, ενώ απαιτείται συνολικός αριθμός περίπου 25.000 επιμορφωτών. 

πηγή: Τα Νέα

Σύσκεψη για τη σχολική στέγη στη Θεσσλαονίκη ζητά η Χρύσα Αράπογλου

Την άμεση διενέργεια σύσκεψης για το οξυμένο πρόβλημα της σχολικής στέγης που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη, ζητά από την Υπουργό Παιδείας η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Χρύσα Αράπογλου.
Με επιστολή της προς την Άννα Διαμαντοπούλου, επισημαίνει τα σημαντικά προβλήματα που υπάρχουν σε επίπεδο σχολικών υποδομών και ζητά σύσκεψη με σκοπό την καταγραφή των προβλημάτων και την δρομολόγηση λύσεων.
"Επειδή θεωρώ ότι δεν πρέπει να καθυστερούμε σε ζητήματα για τα οποία είχαμε σαφή και ξεκάθαρη θέση προεκλογικά και για τα οποία δεσμευτήκαμε για την επίλυση τους, πιστεύω ότι θα πρέπει να πραγματοποιηθεί άμεσα μια ευρεία συνάντηση στην Θεσσαλονίκη, προκειμένου να γίνει μια πρώτη καταγραφή των άμεσων προτεραιοτήτων στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και ειδικότερα στον δήμο Πολίχνης,καθώς και μια πρώτη δέσμευση για τη δρομολόγηση λύσεων", αναφέρει η κ.Αράπογλου στην επιστολή.
Σύμφωνα με την κ.Αράπογλου, στο δήμο Θεσσαλονίκης, βρίσκονται σε εκκρεμότητα 11 Προγραμματικές Συμβάσεις για την κατασκευή σχολείων χωρίς να προχωρά καμία εξ’ αυτών την τελευταία τετραετία.

2η Ανακοίνωση "2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ειδικής Αγωγής" 15-18 Απριλίου 2010

Η Εταιρεία Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδας σε συνεργασία με τον Τομέα Παιδαγωγικής του Φ.Π.Ψ. τμήματος του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διοργανώνει το 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ειδικής Αγωγής με διεθνή συμμετοχή, με τίτλο:

Η Ειδική Αγωγή Αφετηρία εξελίξεων στην Επιστήμη και στην Πράξη

Ημερομηνία διεξαγωγής: 15,16,17,18 Απριλίου 2010
Χώρος διεξαγωγής: Φιλοσοφική Αθηνών, Πανεπιστημιόπολη, Ιλίσια
Εγγραφές: Για την παρακολούθηση του συνεδρίου μπορείτε να εγγραφείτε  μόνο ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα www.eepe.gr, όπου θα βρείτε και περισσότερες πληροφορίες για τις καταληκτικές ημερομηνίες, το κόστος, τις θεματικές του συνεδρίου και τα workshops που θα πραγματοποιηθούν.

Εισηγήσεις: Οι εισηγήσεις θα υποβάλλονται μόνο ηλεκτρονικά στο synedrio2010@eepe.gr. Επίσης, θα υπόκεινται σε κρίση με σκοπό την ένταξή τους στα Πρακτικά του Συνεδρίου. Στο δικτυακό τόπο της Εταιρείας βρίσκονται αναλυτικές οδηγίες προς τους εισηγητές.

Καταληκτική ημερομηνία εισηγήσεων: 20 Ιανουαρίου 2010 

Η επίσημη ιστοσελίδα της Εταιρείας Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδας είναι www.eepe.gr

Η απλή παρακολούθηση του συνεδρίου είναι ΔΩΡΕΑΝ.

Αμφιδέξια παιδιά και μαθησιακά προβλήματα

Όσα παιδιά γράφουν και με τα δύο χέρια, είναι πιθανότερο να έχουν νοητικά, γλωσσικά και μαθησιακά προβλήματα
Τα αμφιδέξια παιδιά, δηλαδή αυτά που είναι σε θέση να γράψουν τόσο με το δεξί όσο και με το αριστερό χέρι τους, είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν νοητικά, γλωσσικά και μαθησιακά προβλήματα στο σχολείο, σύμφωνα με μια νέα ευρωπαϊκή επιστημονική έρευνα.
Η μελέτη έγινε από ερευνητές διαφόρων ευρωπαϊκών πανεπιστημίων υπό τη δρα Αλίνα Ροντρίγκεζ της Σχολής Δημόσιας Υγείας του βρετανικού Imperial College του Λονδίνου και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Pediatrics" της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής. 
Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι η έρευνά τους θα βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς και τους γιατρούς να εντοπίζουν ταχύτερα και αποτελεσματικότερα τα παιδιά εκείνα που αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο για ανάπτυξη προβλημάτων. Περίπου ένα άτομο στα 100 διεθνώς είναι αμφιδέξιο.
Η έρευνα μελέτησε περίπου 8.000 παιδιά, ηλικίας επτά και οκτώ ετών, εκ των οποίων τα 87 ήταν αμφιδέξια, και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα τελευταία έχουν διπλάσια πιθανότητα σε σχέση με τους δεξιόχειρες, που αποτελούν την μεγάλη πλειονότητα των ανθρώπων, να εμφανίσουν δυσκολίες στη γλώσσα, ενώ έχουν επίσης χειρότερες επιδόσεις στο σχολείο (ανάγνωση, γραφή και μαθηματικά).
Όταν φθάνουν στην ηλικία των 15-16 ετών, οι αμφιδέξιοι έφηβοι έχουν επίσης διπλάσιο ρίσκο να εμφανίσουν συμπτώματα του συνδρόμου ελλειμματικής προσοχής-υπερδραστηριότητας σε σχέση με τους δεξιόχειρες. Το σύνδρομο αυτό εκτιμάται ότι εμφανίζεται στο 3% έως 9% των μαθητών και των νέων γενικότερα. Οι αμφιδέξιοι έφηβοι έχουν επίσης μεγαλύτερες δυσκολίες στη γλώσσα σε σχέση με τους δεξιόχειρες ή τους αριστερόχειρες, επιβεβαιώνοντας προηγούμενες έρευνες που είχαν διαπιστώσει ότι η αμφιδεξιότητα σχετίζεται με τη δυσλεξία. 
Πολύ λίγα πράγματα είναι γνωστά για το λόγο που ένας άνθρωπος γίνεται αμφιδέξιος, αν και η φυσική προτίμηση σε ένα από τα δύο χέρια θεωρείται ότι σχετίζεται με τα ημισφαίρια του εγκεφάλου. Οι μέχρι τώρα επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι σε ένα δεξιόχειρα κυριαρχεί το αριστερό ημισφαίριο και το αντίστροφο συμβαίνει στους αριστερόχειρες. Στους αμφιδέξιους, κατά πάσα πιθανότητα, κανένα ημισφαίριο δεν κυριαρχεί πάνω στο άλλο. 
"Η αμφιδεξιότητα είναι σπάνια και αξιοπερίεργη. Δεν γνωρίζουμε γιατί μερικοί άνθρωποι προτιμούν να χρησιμοποιούν και τα δύο χέρια τους, ενώ οι περισσότεροι μόνο το ένα", επεσήμανε η υπεύθυνη της νέας έρευνας δρ Ροντρίγκεζ, η οποία τόνισε ότι δεν είναι πάντως ανάγκη κάθε αμφιδέξιο παιδί να εμφανίσει προβλήματα, απλώς έχει αυξημένες πιθανότητες να συμβεί κάτι τέτοιο.

"Η διαπολιτισμική δουλειά δίνει στα παιδιά μας αξίες"

Με πλήθος εκπαιδευτικών και κοινωνικών φορέων στο πλευρό της, η πρώην διευθύντρια του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, Στέλλα Πρωτονοταρίου, που μηνύθηκε για τις διαπολιτισμικές δράσεις που εφάρμοσε εκεί, αθωώθηκε πανηγυρικά από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών, την περασμένη Παρασκευή. 
διαβάστε περισσότερα εδώ

Μυτιλήνη: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα ενημέρωσης για τους σεισμούς

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα πραγματοποιεί στη Λέσβο το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους, για μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα έχει θέμα «Φυσικές διεργασίες στον πλανήτη μας. Ελάτε να γνωρίσουμε τους σεισμούς». Επιπροσθέτως, πραγματοποιείται ενημερωτικό πρόγραμμα για το ενήλικο κοινό με θέμα «Σεισμικός κίνδυνος στο Βόρειο Αιγαίο και μέτρα αντιμετώπισης».

Οι δραστηριότητες που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα είναι:
- Χρήση της σεισμικής τράπεζας που έχει εγκατασταθεί στο Μουσείο, στην οποία γίνεται προσομοίωση σεισμών.
- Παρακολούθηση λειτουργίας σεισμολογικού σταθμού - καταγραφή σεισμικής δραστηριότητας σε πραγματικό χρόνο.
- Ενημέρωση για το διαδραστικό χάρτη ενεργού σεισμικότητας της Ελλάδας.
- Ενημέρωση στην περιοδική έκθεση για τη σεισμικότητα στο βόρειο Αιγαίο.

Στόχος είναι η αξιοποίηση της Σεισμικής Τράπεζας και του σεισμολογικού σταθμού Σιγρίου, που εγκαταστάθηκε στην περιοχή μετά από προσπάθειες του Μουσείου. Σκοπός του Μουσείου είναι να συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση των κατοίκων της Λέσβου και των επισκεπτών του Μουσείου σε θέματα πρόληψης και προστασίας από τους σεισμούς. Όπως τονίζει ο διευθυντής του Μουσείου, καθηγητής Νίκος Ζούρος η γνώση είναι η καλύτερη μέθοδος προστασίας από τους σεισμούς.
Σημειώνεται ότι τμήμα του εισιτηρίου θα διατίθεται στους πληγέντες της Αϊτής.

Τριαντάφυλλος Ηλιάδης

Για όλους υπάρχει μία Ιθάκη, ο κόσμος ο ωραίος, ο αληθινός βρίσκεται κάπου μέσα μας, αρκεί να θελήσουμε ειλικρινά και με συνέπεια να τον ψάξουμε”. Λόγια ίσως κοινότυπα, που θα μπορούσαν να είναι βγαλμένα από κάποιο βιβλίο με συμβουλές αναζήτησης της ευτυχίας και του νοήματος της ζωής. Οι ίδιες λέξεις, ωστόσο, αποκτούν διαφορετικό νόημα και αξία, όταν βγαίνουν από το στόμα ενός ανθρώπου, που από πολύ νωρίς στη ζωή του, “μάλωσε άσχημα” με την καλή τύχη. Ο Τριαντάφυλλος Ηλιάδης, γεννήθηκε το 1950, σε ένα μικρό καπνοχώρι της Ξάνθης, τον Πετεινό, με πολύ σοβαρή αναπηρία στα χέρια και το ένα πόδι. Η μητέρα του είχε χάσει σε ατύχημα το ένα της χέρι. Σε ηλικία τεσσάρων ετών έχασε τον πατέρα του.

Απογραφή Ατόμων με Αναπηρία

Σας ενημερώνουμε ότι τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2010 αρχίζει πανελλαδικά η κατ’ αλφαβητική σειρά απογραφή των δικαιούχων παροχών του Οργανισμού Εργατικής Εστίας που θα συμμετάσχουν στο νέο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού έτους 2010.
Παρακάτω επισυνάπτεται η εγκύκλιος της Εργατικής Εστίας, στην οποία αναγράφεται η αλφαβητική σειρά των ονομάτων και τα γραφεία διανομής που γίνεται η απογραφή, καθώς και τα απαραίτητα δικαιολογητικά. 
ΠΡΟΣΟΧΗ: Επειδή δεν δικαιούνται όλα τα άτομα με αναπηρία δελτίο κοινωνικού τουρισμού από την Οργανισμό Εργατικής Εστίας, γιατί αυτό εξαρτάται από τον ασφαλιστικό τους φορέα, παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να διαβάσουν προσεκτικά την εγκύκλιο σχετικά με τους δικαιούχους του προγράμματος.
Τέλος, επισημαίνεται ότι: Στα δικαιολογητικά έχει γίνει τυπογραφικό λάθος και χρειάζεται και πρωτότυπο και αντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος.


πηγή: ΟΜΚΕ

Μια "Πόρτα Ανοιχτή" για τα παιδιά



Η εταιρεία Προστασίας Σπαστικών, Πρότυπο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης, «Πόρτα Ανοιχτή», με την ευγενική και γενναιόδωρη προσφορά της ζωγράφου Θέμιδος Χατζηγιάννη («Themis») εγκαινιάζει έκθεση ζωγραφικής αύριο στις 8 μ.μ. στο φουαγιέ του Πολεμικού Μουσείου (Ριζάρη 2). 

Οι ώρες λειτουργίας για τις 28 και τις 29 Ιανουαρίου είναι από τις 10 π.μ. έως τις 6 μ.μ. Ολα τα έσοδα θα διατεθούν για την Εταιρεία Προστασίας Σπαστικών.

Διαδραστικά εκπαιδευτικά προγράμματα για τη σωστή διατροφή



Η υιοθέτηση ισορροπημένων διατροφικών συνηθειών είναι πρωταρχικής σημασίας για εμάς και τα παιδιά μας, αφού μια τέτοια διατροφή, σε συνδυασμό με καθημερινή άσκηση και μείωση των καθιστικών δραστηριοτήτων, αποτελεί τα καλύτερα εχέγγυα για υγεία και ευεξία.
Για να αποκτήσει, όμως, κάποιος ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες πρέπει να εκπαιδευτεί και, μάλιστα, από την παιδική ηλικία, ώστε οι γνώσεις του να αποτελέσουν παρακαταθήκη για την ενήλικη ζωή του. Ο καλύτερος τρόπος εκπαίδευσης του παιδιού δεν έγκειται στην παροχή πληροφοριών και θεωρητικών γνώσεων, αλλά στην ενασχόλησή του με διαδραστικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Το Ιδρυμα ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ (ΙΑΔ), φιλοδοξώντας να διαδραματίσει ένα σημαντικό ρόλο στον χώρο της εκπαίδευσης των παιδιών και των εφήβων, διαμόρφωσε ένα πολυδιάστατο διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που περιλαμβάνει εκπαιδευτικά προγράμματα που έχουν δημιουργηθεί σε συνεργασία με άλλους εκπαιδευτικούς φορείς, καθώς και το παιδικό περιοδικό, «Διατροφούπολη» και την παιδική ιστοσελίδα του ιδρύματος Παιδικός Κόσμος ΙΑΔ, που μπορούν τα παιδιά να επισκεφθούν μέσω της ιστοσελίδας του ΙΑΔ, www.iad.gr.

Σεξουαλική κακοποίηση παιδιών

Σοκ προκαλούν τα επίσημα στοιχεία της Αστυνομίας της Αγγλίας και της Ουαλίας για τα περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών. Συγκεκριμένα, και βάσει των επίσημων στατιστικών στοιχείων από 43 αστυνομικά τμήματα της Αγγλίας και της Ουαλίας, το χρονικό διάστημα 2008-2009 καταγράφηκαν 21.618 αδικήματα (περίπου 60 υποθέσεις κατά μέσο όρο την ημέρα) σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών ηλικίας κάτω των 18 ετών, συμπεριλαμβανομένων υποθέσεων βιασμού και αιμομιξίας. Σχολιάζοντας τα στοιχεία αυτά, η National Society for the Prevention of Cruelty to Children (NSPCC) υπογραμμίζει ότι η πραγματική εικόνα όσον αφορά τη σεξουαλική κακοποίηση των παιδιών είναι ακόμα χειρότερη. «Είναι σοκαριστικό, κυρίως διότι πρόκειται για αδικήματα που καταγγέλλονται στην Αστυνομία. Πιστεύουμε ότι το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο. Ορισμένα από τα παιδιά αυτά είναι τόσο μικρά, που δεν μπορούν να μιλήσουν σε κανέναν γι’ αυτό που τους συμβαίνει» ανέφερε σε δηλώσεις του ο Φίλιπ Νόγες, διευθυντής στρατηγικής και ανάπτυξης της NSPCC. Είναι πράγματι συγκλονιστικά τα στοιχεία ότι τα κορίτσια που έπεσαν θύματα σεξουαλικής κακοποίησης είναι εξαπλάσια από τα αγόρια και ότι το ένα στα δέκα παιδιά είναι ηλικίας κάτω των 10 ετών. Σημειώνεται πως πέρσι το υπουργείο Εσωτερικών της Μ. Βρετανίας είχε ανακοινώσει 51.488 καταγεγραμμένα περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης.

του Δημήτρη Χρυσικόπουλου στη City Press

Νέα για την υγεία του παιδιού


Διαβάστε τα πολύ ενδιαφέροντα άρθρα σχετικά με την υγεία:

Προγράμματα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου

Έχουν ξεκινήσει οι αιτήσεις για την επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στους υπολογιστές. Στην Ηλιούπολη θα γίνει το πρόγραμμα με κωδικό αριθμό 1460-1 στο 8ο Δημοτικό, Μεσσηνίας και Κεφ/νίας και στη Γλυφάδα τα προγράμματα 1937-1 και 1937-2 στο 5ο Δημοτικό, Γ. Γεννηματά και Ελ. Ανθρώπου (Τηλ. 2109610893). Υπάρχουν προγράμματα και σε άλλες περιοχές. Πληροφορίες και ηλεκτρονικές αιτήσεις http://b-epipedo2.cti.gr/

πηγή: ενημερωτικό μήνυμα από κ. Γιάννη Μπουσδούνη