Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2025

Τα νοσοκομεία ως εναλλακτικοί χώροι μάθησης

Πώς μπορούν τα νοσοκομεία να αντιμετωπίσουν τις μαθησιακές ανάγκες των παιδιών που αναγκάζονται να διακόψουν το σχολείο εξαιτίας ζητημάτων υγείας; Τα τελευταία χρόνια η ερώτηση αυτή απασχολεί όλο και περισσότερο την ερευνητική κοινότητα, Η αύξηση του αριθμού των νοσηλευόμενων παιδιών και η διάδοση των ολιστικών παιδοκεντρικών προσεγγίσεων της φροντίδας έχουν οδηγήσει στην αντιμετώπιση των νοσοκομείων και ως εναλλακτικών χώρων μάθησης.

Αυτισμός: Αυτές οι πεπτικές διαταραχές είναι πιο συχνές στα παιδιά που είναι στο φάσμα

Ανάμεσα στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού έρχεται να προστεθεί ακόμα μια, επηρεάζοντας πολλές από τις εκφάνσεις της καθημερινότητάς τους. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με νεότερη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Autism, αυτά τα παιδιά αντιμετωπίζουν συχνότερα γαστρεντερικά προβλήματα σε σύγκριση με τα συνομήλικα νευροτυπικά παιδιά.

ΕΕΤΑΑ: Άνοιξε η πλατφόρμα για τους φορείς παροχής υπηρεσιών Πρώιμης Παιδικής Παρέμβασης

Τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου, άνοιξε η πλατφόρμα για τους φορείς παροχής υπηρεσιών Πρώιμης Παιδικής Παρέμβασης. Το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας προσκαλεί τους δυνητικούς Παρόχους να υποβάλουν αίτηση εγγραφής στο Μητρώο Παρόχων ΠΠΠ μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας proimi.eetaa.gr, η οποία είναι αναρτημένη στον ιστότοπο της Ε.Ε.Τ.Α.Α.

Τι συμβαίνει όταν τα παιδιά εκτίθενται ακούσια σε σκηνές βίας στο διαδίκτυο

Στην εποχή της ψηφιακής υπερπληροφόρησης, όλοι οι χρήστες – ενήλικες, παιδιά και έφηβοι – εκτίθενται συχνά ακούσια σε βίαιες και τραυματικές εικόνες, όπως δολοφονίες σε ζωντανή μετάδοση ή σκηνές πολέμου χωρίς καμία ψυχο-συναισθηματική προετοιμασία για να καταφέρουν να διαχειριστούν τις τραυματικές συνέπειες. Παρότι οι πολεμικές συγκρούσεις αποτελούν ένα διαχρονικό και επαναλαμβανόμενο φαινόμενο στην ιστορία της ανθρωπότητας, η ιδιαιτερότητα της σύγχρονης εποχής έγκειται στην αμεσότητα και την παγκόσμια διάχυση των γεγονότων και των εικόνων μέσω των ψηφιακών μέσων.

Θεατρικός οδηγός για βρέφη και πολύ μικρά παιδιά 2025-2026: Παραστάσεις για θεατές από κούνια

Η φετινή θεατρική περίοδος με έμφαση στο θέατρο για παιδιά και εφήβους είναι πολυδιάστατη. Τόσο ο αριθμός των παραστάσεων όσο και τα είδη, που απευθύνονται στις ηλικιακές υπο-ομάδες του ανήλικου κοινού, συγκροτούν ένα πλούσιο και ετερόκλιτο ρεπερτόριο. Χαρτογραφώντας το πεδίο μπορούμε να κάνουμε έναν αδρομερή διαχωρισμό με βάση το κοινό αναφοράς. Έτσι έχουμε παραστάσεις για πολύ νεαρές ηλικίες και μικρά παιδιά, παραστάσεις για παιδιά που φοιτούν στο δημοτικό και που αρκετές από αυτές αφορούν και όλη την οικογένεια ή όσους νιώθουν μέσα τους «παιδιά», και φυσικά παραστάσεις που αφορούν περισσότερο το κοινό που βρίσκεται στην εφηβεία ή και στο μεταίχμιο της ενηλικίωσης.

Βρετανοί ψυχολόγοι: Οι γονείς είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στον αθλητισμό

Οι πιεστικοί και φωνακλάδες γονείς αποτελούν το «μεγαλύτερο πρόβλημα στην αθλητική απόδοση», προειδοποιούν Βρετανοί αθλητικοί ψυχολόγοι, καθώς αυξάνονται τα περιστατικά κακοποίησης και πίεσης που υπονομεύουν τον ερασιτεχνικό και σχολικό αθλητισμό στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Εναλλακτικό μάθημα αντί για Θρησκευτικά – Αναλυτικά τι αναφέρει η απόφαση του ΣτΕ

Το ζήτημα της παροχής εναλλακτικού μαθήματος για όσους μαθητές δεν επιθυμούν να διδαχθούν Θρησκευτικά στα ελληνικά σχολεία δεν έχει διευθετηθεί ακόμη, εν έτει 2025. Ενα ζήτημα που, κανονικά, θα έπρεπε να διεκπεραιώνεται με μια απλή δήλωση προτίμησης έχει προκαλέσει μια μακρά λίστα δικαστικών αποφάσεων και αντιδικιών, πότε για τα τεχνικά ζητήματα και πότε για την ουσία του θέματος. Τις περασμένες μέρες εκδόθηκε μια ακόμη απόφαση επιβάλλοντας στο υπουργείο έως τις 30 Νοεμβρίου 2025 να προβεί σε όλες τις νόμιμες ενέργειες, ώστε μετά την ημερομηνία αυτή να είναι δυνατή η υλοποίηση της διδασκαλίας εναλλακτικού μαθήματος σε όσους μαθητές δεν επιθυμούν να παρακολουθήσουν το μάθημα των Θρησκευτικών.

Μαθητές αθλητές: Οι επιδόσεις που χαρίζουν εισαγωγή σε ΑΕΙ άνευ εξετάσεων

Οι μαθητές-αθλητές με διακρίσεις εξασφαλίζουν προνομιακή εισαγωγή στα ΑΕΙ, με επιπλέον μόρια ή χωρίς εξετάσεις, ανάλογα με το επίπεδο των επιδόσεών τους.

Η εισαγωγή διακριθέντων αθλητών στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΦΑΑ αποτελεί διαχρονικά ένα από τα σημαντικότερα «μπόνους» του εγχώριου εκπαιδευτικού συστήματος. Οι γονείς αλλά και οι μαθητές αθλητές ενδιαφέρονται για το πλαίσιο βάσει του οποίου τους δίνεται η δυνατότητα έχοντας επιτύχει σημαντικές αθλητικές διακρίσεις είτε να εισαχθούν στα ΑΕΙ και τα ΤΕΦΑΑ χωρίς Πανελλήνιες υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις είτε να λάβουν προσαύξηση μορίων στις Πανελλήνιες.

Η Αλεξάνδρα και η Μιλένα μίλησαν με τη βοήθεια της τεχνολογίας

Η Αλεξάνδρα Κερλίδου είναι μια νεαρή γυναίκα με σπαστική τετραπληγία, χωρίς ικανότητα ομιλίας, αλλά με ευφυΐα, όνειρα και αισιοδοξία για το μέλλον. Φωνή στην Αλεξάνδρα έδωσε η σύγχρονη τεχνολογία και συγκεκριμένα η μέθοδος εκμάθησης ανάγνωσης και γραφής με τα μάτια που υλοποίησε η μεταδιδακτόρισσα του τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, Μαρία Βαρσαμά.

Με ένα μικρό εμφύτευμα στο μάτι και ειδικά γυαλιά, ορισμένοι τυφλοί μπορούν να ξαναδιαβάσουν

Άτομα που πάσχουν από μία από τις κυριότερες αιτίες τύφλωσης, κατάφεραν να διαβάσουν ξανά χάρη σε ένα μικροσκοπικό ασύρματο τσιπ που εμφυτεύεται στο πίσω μέρος του ματιού και σε ειδικά γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας (AR), σύμφωνα με αποτελέσματα μελέτης που δημοσιεύτηκαν στο New England Journal of Medicine.