Σάββατο 2 Μαΐου 2020

Μπορούν τα παιδιά χωρις λεκτική επικοινωνία στο Φάσμα του Αυτισμού να μάθουν να διαβάζουν;

Πολλοί άνθρωποι λανθασμένα πιστεύουν ότι τα παιδιά που δεν μιλάνε δεν μπορούν να μάθουν να διαβάζουν. Αλλά αυτό δεν ισχύει!

Δύο χρόνια πριν δημοσίευσα τα αποτελέσματα μιας μικρής έρευνας για την αποτελεσματικότητα ενός προγράμματος ανάγνωσης προσαρμοσμένο για παιδιά 5-6 ετών που είχαν ελάχιστο προφορικό λόγο. Όλοι οι μαθητές έδειξαν αυξημένη κατανόηση των ιστοριών και ενεργή συμμετοχή. Δυστυχώς έχουμε λίγες έρευνες σχετικά με την ικανότητα εκμάθησης της ανάγνωσης από παιδιά με Αυτισμό που έχουν περιορισμένο λόγο. Συνεπώς, πραγματικά δεν γνωρίζουμε πόσα παιδιά στο Φάσμα του Αυτισμού χωρίς (ή με ελάχιστο) προφορικό λόγο μπορούν να διαβάσουν ή έχουν την ικανότητα να μάθουν να διαβάζουν.

Το e-όραση

Πανελλαδικές εξετάσεις: Το πλήρες πρόγραμμα

Το πλήρες πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων για τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας

Από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώθηκε ότι καθορίστηκε το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων των Γενικών Λυκείων (με το Νέο και με το Παλαιό σύστημα) και των Επαγγελματικών Λυκείων 2020. Να θυμίσουμε ότι οι εξετάσεις θα αρχίσουν στις 15 Ιουνίου.

Ενισχύουμε τη μνήμη του παιδιού μέσω της διατροφής

Είναι πλέον φανερό ότι οι τροφές που καταναλώνουμε επιδρούν στις σκέψεις, τη συμπεριφορά, ακόμη και τη διάθεσή μας. Η καθημερινή διατροφή ενός παιδιού προμηθεύει το σώμα και τον εγκέφαλό του με τα απαραίτητα εκείνα συστατικά που θα το βοηθήσουν να αντεπεξέλθει στις πνευματικές και όχι μόνο απαιτήσεις του. Ας δούμε, λοιπόν, ποια είναι αυτά:

Ιταλία: «Η χήνα στην καραντίνα»


Στη Ρώμη, μια οικογένεια σε καραντίνα παίζει το παιχνίδι της χήνας, ένα από τα αρχαιότερα επιτραπέζια, παρόμοιο με το γνωστό «φιδάκι».

Πώς φλερτάρουν σήμερα οι έφηβοι;

Τελικά, πόσο έχουν επηρεάσει τα social media τον τρόπο με τον οποίο φλερτάρουν οι νέοι άνθρωποι; Πέντε έφηβοι από την Αμερική απαντούν σε αυτή την ερώτηση, ενώ παράλληλα εξηγούν πώς επιλέγουν να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους.

Άμεσα μέτρα στήριξης ζητούν οι θεραπευτές Ειδικής Αγωγής

Τη στήριξη του ευαίσθητου κλάδου της Ειδικής Αγωγής ζητούν από την κυβέρνηση οι ιδιώτες θεραπευτές. Με αφορμή τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων για την αποτροπή εξάπλωσης της πανδημίας οι θεραπευτές επισημαίνουν πως ο κλάδος έχει δεχθεί σημαντικό πλήγμα και αρκετοί επιστήμονες αντιμετωπίζουν άμεσο κίνδυνο επαγγελματικής επιβίωσης.

Wings for Life World Run 2020: Ένας αγώνας για όσους δεν μπορούν να τρέξουν

Στην εποχή του κοροναϊού, κάθε δρομική δραστηριότητα έχει ανασταλεί και οι λάτρεις του τρεξίματος έμειναν να προπονούνται μόνοι τους, χωρίς πάντα ιδιαίτερα κίνητρα. Τώρα όμως, μπορούν να φορέσουν τα αθλητικά τους, να βγουν με ασφάλεια στο δρόμο και να στηθούν σε μια νοητική γραμμή εκκίνησης, βοηθώντας όλους όσους ανάγκη.

Παραλήρημα Μπολσονάρου: Ο ΠΟΥ «ωθεί τα παιδιά στην ομοφυλοφυλία»

Ο πρόεδρος της Βραζιλίας Ζαΐχ Μπολσονάρου υποστήριξε την Πέμπτη ότι ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ωθεί τα παιδιά προς την ομοφυλοφιλία και την αυτοϊκανοποίηση, σε μια νέα επίθεση εναντίον αυτής της υπηρεσίας του ΟΗΕ που, σε αντίθεση με τον ίδιο, συνιστά την κοινωνική αποστασιοποίηση ως βασικό μέτρο για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Διδάσκοντας από το σπίτι

Από το ιστολόγιο Η Βιολογία στο σχολείο

Πρόκειται για μία παρουσίαση που δημιουργήθηκε από μια καταπληκτική ομάδα εκπαιδευτικών και υποστηρικτών της επιστήμης.

Προσφέρει συμβουλές για τη διδασκαλία της επιστήμης στο σπίτι, παρέχει παραδείγματα πιθανών δραστηριοτήτων και πολλούς πόρους για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας.

Μπορείτε να δείτε το υλικό πατώντας εδώ.

Κεραμέως για ανησυχούντες εκπαιδευτικούς: Ευπαθείς ομάδες είναι στα 65 έτη και και όχι στα 55

Με μία ακόμη τηλεοπτική της συνέντευξη –ύστερα από αυτές της Πέμπτης (εδώ)– η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως υπερασπίστηκε το πρωί της Πρωτομαγιάς, μιλώντας στο Mega, το σχέδιο για τη σταδιακή επαναλειτουργία των σχολείων. 

Ως γνωστόν, με βάση τα όσα ανακοινώθηκαν από την ίδια την περασμένη Τετάρτη, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου θα επιστρέψουν στις αίθουσες στις 11 Μαΐου, ενώ οι υπόλοιποι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα επιστρέψουν στα θρανία στις 18 Μαΐου –τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία παραμένουν σε αναστολή και η περίπτωσή τους θα εξεταστεί προς τα τέλη του Μαΐου, όπως είπε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη Βουλή (εδώ). «Εάν επαναλειτουργήσουν, θα λειτουργήσουν για ένα μήνα» είπε η υπουργός, δηλαδή μέχρι τα τέλη Ιουνίου. 

Άποψη: Μανίνα Ζουμπουλάκη "Παιδιά στο σχολείο ή στο σπίτι;"

Η Μανίνα Ζουμπουλάκη γράφει για τα επιχειρήματα υπέρ και κατά του ανοίγματος των σχολείων.

Ανακοινώθηκαν τα νέα μέτρα («δεν μας τρομάζουν…» όπως έλεγε και ο Λουκιανός Κηλαηδόνης), και γίνεται σκοτωμός στα σόσιαλ μίντια με σχόλια, αντιδράσεις, αναλύσεις, κόντρα-αναλύσεις και δεν συμμαζεύεται. Το βασικό θέμα-διχασμός: είναι σωστό ή δεν είναι σωστό να ανοίξουν τα σχολεία;