Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022

Πώς διαβάζουμε βιβλία στα παιδιά μας ανάλογα με την ηλικία τους.

πηγή
Νεογέννητα - 1 έτους
  • Δείχνουμε συγκεκριμένα πράγματα και πρόσωπα στις εικόνες και τα ονομάζουμε (γάτα, σπίτι κοκ).
  • Κάνουμε σύντομους διαλόγους με το μωρό μας.
  • Παίζουμε παιχνίδια με το παιδί μας ενώ διαβάζουμε.

1-2 ετών
  • Χαμογελάμε και απαντάμε στις ερωτήσεις του παιδιού μας.
  • Το ενθαρρύνουμε να δείχνει αντικείμενα και πρόσωπα και να τα ονομάζει.
  • Το βάζουμε να μας βοηθάει στο γύρισμα των σελίδων.

Καλώς ήρθατε στη “QooL City”: ένα παιχνίδι σοβαρού σκοπού για άτομα με νευροαναπτυξιακές διαταραχές

Ο Χρήστος φοιτά στην Ε΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου και ο δάσκαλός του έχει παρατηρήσει ότι ο μικρός μαθητής δυσκολεύεται να κατανοήσει το νόημα κάποιων κειμένων ή εννοιών. Του έχει κάνει εντύπωση πως το παιδί δεν ξέρει πώς να προσεγγίσει τους συμμαθητές του με αποτέλεσμα να τους χαλάει το παιχνίδι και να γίνεται αντικείμενο αρνητικής κριτικής, πως δυσκολεύεται να κατανοήσει τους κανόνες των ομαδικών παιχνιδιών, πως αποσυντονίζεται από την παρουσία πολλών παιδιών και πως πολλές φορές είναι άκαμπτος και μοναχικός.

Χρήστος Μελέτης: "Αποκλεισμένος στην Αθήνα"

Σχολείο στη Λάρισα παίζει Χατζιδάκι, Μότσαρτ και Βιβάλντι στα διαλείμματα

Το 3ο Δημοτικό σχολείο της Λάρισας έχει πάρει μια ιδιαίτερη πρωτοβουλία βάζοντας μουσική στους μικρούς μαθητές από τα μεγάφωνα την ώρα του διαλείμματος.

Σύμφωνα με πληροφορίες του onlarissa.gr, τα παιδιά κάνουν «διαλείμματα μετά μουσικής», κυρίως κλασικής. Η διευθύντρια του σχολείου, κα Ελένη Δημητρίου δήλωσε πως η εν λόγω πρακτική «πέρα από τους μαθητές βοηθάει και τους εκπαιδευτικούς ακόμη και τους περιοίκους. Λειτουργεί και ως μετρό πρόληψης της ενδοσχολικής βίας. Σύμφωνα με έρευνες, όπου υπάρχει κλασική μουσική και ευχάριστο κλίμα οι μαθητές δεν εκδηλώνουν τόσο επιθετικές συμπεριφορές». 

Ηχητική τέχνη και κωφή εμπειρία: Μέσα στο εργαστήριο της ΕΛΣ

Η εμπειρία της μουσικής ακρόασης είναι – για τους περισσότερους- ανεκτίμητη, ενώ η κοινωνική λειτουργία της μουσικής στην καθημερινή μας ζωή, είναι αδιαμφισβήτητη. Τι συμβαίνει όμως με τους ανθρώπους οι οποίοι είναι βαρήκοοι ή κωφοί και αποκλείονται από αυτή τη συνθήκη;

Υπάρχει τρόπος να αντιληφθούν τη μουσική, να εκπαιδευτούν πάνω σε αυτή ή ακόμα και να δημιουργήσουν δικά τους μουσικά έργα; Ο διασημότερος κωφός συνθέτης, δεν είναι άλλος από τον Μπετόβεν, ο οποίος έγραψε το μεγαλύτερο μέρος των έργων του και ορισμένα από τα δημοφιλέστερα εξ αυτών, σε κατάσταση προχωρημένης κώφωσης, κατά την οποία μπορούσε να αντιληφθεί μόνο ορισμένες συχνότητες. Ιδιοφυής, ιδιάζουσα περίπτωση, εξαιρετικό ταλέντο, θα πει κανείς.

Στο κλουβί των social media: Έφηβοι «κολλημένοι» στις πλατφόρμες

Στην τηλεταινία «I Am Ruth», η Κέιτ Γουίνσλετ υποδύεται μια μητέρα που προσπαθεί να βοηθήσει την έφηβη κόρη της την οποία βλέπει να βυθίζεται στον κόσμο των σόσιαλ μίντια (θα προβληθεί στο Channel 4). «Γυρίζεις σπίτι σε ένα δήθεν ασφαλές μέρος μακριά από το σχολείο, αλλά αυτό δεν συμβαίνει λόγω των σόσιαλ μίντια», λέει κάποια στιγμή η μία από τις τέσσερις 15χρονες ηρωίδες του επίσης βρετανικού ντοκιμαντέρ «Heart Eyes and a World» (2021), που εξερευνά την τάση των εφήβων να παρουσιάζουν τον εαυτό τους με αλληλουχίες από σέλφι (προβάλλεται αυτή την Κυριακή στο Παιδικό & Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας). Πόσο διαδεδομένο πρόβλημα είναι τελικά η εξάρτηση από τα κοινωνικά δίκτυα; Και πόσο επικίνδυνος μπορεί να γίνει ο κόσμος από likes, followers, emojis και DMs;

Βρετανία: Ένας 11χρονος μαθητής ξεπέρασε τον Στίβεν Χόκινγκ στο τεστ IQ της Mensa

Ο 11χρονος Yusuf Shah από το Λιντς στη Βρετανία πέτυχε την υψηλότερη βαθμολογία στο IQ τεστ της Mensa, ξεπερνώντας τον Στίβεν Χόκινγκ και τον Άλμπερτ Αϊνστάιν. Ο Yusuf συγκέντρωσε 162 βαθμούς στο τεστ, δηλαδή περισσότερο από τον Χόκινγκ, ο οποίος λέγεται ότι είχε συγκεντρώσει 160 βαθμούς.

Ούτε οι μισές μαμάδες δεν ασκούνται σωματικά όσο πρέπει εξαιτίας των μικρών παιδιών τους

Λιγότερες από τις μισές μαμάδες τηρούν τα συνιστώμενα επίπεδα σωματικής άσκησης και το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο για τις γυναίκες με μικρότερα ή περισσότερα παιδιά (ακόμη χειρότερα αν αυτά τα δύο συνδυάζονται), δείχνει μια νέα μελέτη Βρετανών επιστημόνων.

Άδεια πατρότητας: Ένα ταμπού για τους άνδρες

Σχεδόν οι μισοί πατέρες δεν έχουν κάνει χρήση καμίας γονικής άδειας! Ακόμη και στην περίπτωση της άδειας πατρότητας, που μέχρι το 2021 δεν ξεπερνούσε σε διάρκεια τις 2 ημέρες (επεκτάθηκε σε 14 ημέρες με τον νόμο 4808/2021) μόνο το 34% των μπαμπάδων δηλώνει ότι την έχει λάβει. Τα στοιχεία αυτά —πρόδηλα μιας νοοτροπίας που θέλει ακόμη και σήμερα την ανατροφή των παιδιών να είναι «δουλειά» της μητέρας– παρουσιάστηκαν χθες σε εκδήλωση που πραγματοποίησαν από κοινού το Women On Top και το Ιδρυμα Konrad Adenauer Ελλάδας και Κύπρου με θέμα «Αδειες πατρότητας και ανατροφής: η ισότιμη συμμετοχή των ανδρών στη φροντίδα». Πρόκειται για τα πρώτα ευρήματα μεγάλης έρευνας για τα εμπόδια που αποτρέπουν τους άνδρες από το κάνουν χρήση γονικών αδειών που υλοποιεί η QED για λογαριασμό του Women On Top. Οπως είπε και η συνιδρύτρια του WoT, Στέλλα Κάσδαγλη, «η ισότιμη κατανομή των ευθυνών φροντίδας είναι απαραίτητη για την ισότιμη συμμετοχή των γυναικών στην αγορά εργασίας και στη λήψη αποφάσεων».

Μοντέλο «φροντίδας καγκουρό» για πρόωρα νεογνά στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου

Το μοντέλο «φροντίδας καγκουρό» για πρόωρα νεογνά εφαρμόζει στη Β΄ Πανεπιστημιακή Νεογνολογική Κλινική και τη Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών (ΜΕΝΝ) το νοσοκομείο Παπαγεωργίου ενστερνιζόμενο το φετινό μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Προωρότητας (17 Νοεμβρίου) που παροτρύνει: «Η αγκαλιά του γονέα: μια ισχυρή θεραπεία. Διευκολύνετε την επαφή δέρμα με δέρμα από τη στιγμή της γέννησης». Πρόκειται για μια τεχνική φροντίδας των πρόωρων και χαμηλού βάρους γέννησης νεογνών, στην οποία υπάρχει επαφή δέρμα με δέρμα του νεογνού με τη μητέρα, ξεκινώντας από τη γέννηση. Με τον τρόπο αυτό το πρόωρο μωρό έχει, αφενός μεγαλύτερες πιθανότητες να επιβιώσει και να μην πάθει λοίμωξη, αφετέρου καλύτερη νευροανάπτυξη. 

Επιστήμονες δημιούργησαν τον πιο λεπτομερή χάρτη της «τράπεζας» μνήμης του ανθρώπινου εγκεφάλου

Eπιστήμονες δημιούργησαν τον πιο λεπτομερή μέχρι σήμερα χάρτη των νευρικών οδών που συνδέουν την τράπεζα μνήμης της φαιάς μας ουσίας – τον ιππόκαμπο – με τον υπόλοιπο εγκέφαλο και ανακαλυψαν απροσδόκητα μοτίβα συνδέσεων μεταξύ των περιοχών.

«Μας εξέπληξε το γεγονός ότι βρήκαμε λιγότερες συνδέσεις μεταξύ του ιππόκαμπου και των μετωπιαίων περιοχών του φλοιού και περισσότερες συνδέσεις με τις πρώιμες περιοχές οπτικής επεξεργασίας απ’ ό,τι περιμέναμε να δούμε», δήλωσε ο Μάρσαλ Ντάλτον, ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ.

Το Σύνδρομο Sanfilippo: Η σπάνια «παιδική άνοια»

Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης για το Σύνδρομο Sanfilippo αποτελεί η 16η Νοεμβρίου. Η κληρονομική ασθένεια ανήκει σε μια ομάδα που ονομάζονται «παιδική άνοια», καθώς τα εγκεφαλικά κύτταρα πλήττονται από απόβλητα και η σταδιακή εγκεφαλική καταστροφή προκαλεί προβλήματα από υπερκινητικότα, δυσκολίες λόγου έως σταδιακά επιληπτικές κρίσεις και απώλεια της ζωής πριν την ενηλικίωση.

«Βιώσιμες και ολοκληρωμένες εργασιακές και μαθησιακές διαδρομές για τη νεολαία στην Ελλάδα» Δημόσια συζήτηση (υβριδική εκδήλωση)

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσκαλεί σε ανοικτή συζήτηση για τις βιώσιμες και ολοκληρωμένες εργασιακές και μαθησιακές διαδρομές για τη νεολαία στην Ελλάδα.

Πρόσκληση για εγγραφές
Το Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2022 στελέχη της Ευρωπαϊκή Επιτροπής θα συναντηθούν με νέους και νέες για μια συζήτηση με θέμα «Βιώσιμες και ολοκληρωμένες εργασιακές και μαθησιακές διαδρομές για τη νεολαία στην Ελλάδα». Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, νέοι και νέες θα εκφράσουν τις απόψεις τους, τόσο μέσω διαδικτύου όσο και με φυσική παρουσία στην εκδήλωση. Θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν τι κάνει η ΕΕ στον τομέα αυτό, καθώς και να μοιραστούν τις δικές τους εμπειρίες.

Μαθητής με δυσλεξία αναγκάστηκε να επαναλάβει την τάξη γιατί καθυστέρησε δυο χρόνια η γνωμάτευση

«Το σχολείο δεν έδωσε το δικαίωμα στον μαθητή να εξεταστεί προφορικά, με αποτέλεσμα να πρέπει να επαναλάβει την τάξη. Όταν τελικά ελήφθη η γνωμάτευση που βεβαίωνε την δυσλεξία του παιδιού ήταν πια αργά»

Με τεράστιες καθυστερήσεις έρχονται αντιμέτωποι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες για την έκδοση διάγνωσης από τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), τα οποία είναι ολιγάριθμα και υποστελεχωμένα. Οι διαδικασίες καθυστερούν για μήνες, συχνά και χρόνια.

«Προσποιήσου πως είσαι η μαμά μου»: 10χρονος σώθηκε από άγνωστη με έξυπνο κόλπο

Ένας 10χρονος από τον Πενσιλβάνια των ΗΠΑ γλίτωσε από μία επικίνδυνη κατάσταση χάρη στη γρήγορη σκέψη του.

Γύριζε από το σχολείο του όταν και παρατήρησε πως κάποια τον ακολουθούσε κατά πόδας. Μπήκε, λοιπόν, σε κατάστημα και ζήτησε από την υπάλληλο να πει ότι είναι η μαμά του για να σωθεί. 

Η άγνωστη γυναίκα τού προσέφερε φαγητό και τον έκανε να αισθανθεί μεγάλη ανασφάλεια. Του έκανε επίμονες ερωτήσεις για το πού πηγαίνει και πού είναι η οικογένειά του, όπως είπε ο 10χρονος. 

Επιμόρφωση για εκπαιδευτικούς που επικοινωνούν στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα

Η υλοποίηση της πρώτης περιόδου της Γ’ Φάσης της «Επιμόρφωσης σε πρακτικές υποστήριξης των μαθητών και των μαθητριών στο πλαίσιο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας (Δ.Δ.)», ΟΠΣ (MIS) 5032906, έχει ολοκληρωθεί .

6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Generation Next

Είσαι μαθητής, 12 έως 18 ετών και λατρεύεις να ασχολείσαι με την τεχνολογία και να δημιουργείς κατασκευές ή εφαρμογές;
Πάρε μέρος στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό #GenerationNext και ετοιμάσου να αλλάξεις το τοπίο με τις ιδέες σου!
Φτιάξε την ομάδα σου & δήλωσε συμμετοχή μέχρι 19/03/23!