Τρίτη 30 Μαρτίου 2021

Πώς να γράψετε μια κοινωνική ιστορία.


Τι είναι οι κοινωνικές ιστορίες (social stories).

Η κοινωνική ιστορία είναι ένα απλό και αποτελεσματικό εργαλείο για να διδάσκουμε τα παιδιά πώς να κάνουν συγκεκριμένα πράγματα, να αντιμετωπίζουν προβληματικές συμπεριφορές, να αποκτούν κοινωνικές δεξιότητες και να είναι σε θέση να χειρίζονται νέες ή άγνωστες κοινωνικές καταστάσεις. Κοινωνικές ιστορίες μπορούμε να γράψουμε στην πραγματικότητα για οτιδήποτε δυσκολεύει το παιδί, όπως προβλήματα συμπεριφοράς (π.χ. ο θυμός και το δάγκωμα), δεξιότητες της καθημερινής ζωής (π.χ. πλύσιμο δοντιών, χρήση τουαλέτας) ή και συγκεκριμένα γεγονότα (π.χ. συμπεριφορά κατά τη διάρκεια τέλεσης ενός γάμου).

Έρευνα: Η αντιληπτική λειτουργία παιδιών 8-13 ετών με προγλωσσική απώλεια ακοής

Στη μελέτη που εκπονήθηκε από τον Χρήστο Γεωργοκωστόπουλου και τη Μαρία Τζουριάδου, διερευνήθηκε η αντιληπτική λειτουργία κωφών/βαρήκοων παιδιών ηλικίας 8-13 ετών. Συνολικά, συμμετείχαν 58 μαθητές/ριες των τάξεων Γ΄- ΣΤ΄δημοτικού με σοβαρή (60-90 db) ή σοβαρότατη (≥ 90 db) νευροαισθητηριακή απώλεια ακοής – προγλωσσικού τύπου με ή χωρίς κοχλιακά εμφυτεύματα. Αποκλείστηκαν παιδιά με συννοσηρότητα (νοητική υστέρηση, σύνδρομα, αυτισμό, κινητικές διαταραχές κ.λπ.) και παιδιά με μεταγλωσσική κώφωση/βαρηκοΐα. Για τη διερεύνηση της αντιληπτικής τους λειτουργίας χρησιμοποιήθηκε το Κριτήριο Αντιληπτικής Λειτουργίας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι κωφοί/βαρήκοοι συμμετέχοντες εμφανίζουν «νησιδιακό» προφίλ ως προς τις επιδόσεις της γενικής αντιληπτικής λειτουργικότητας. 

Αυτισμός: Κάνουμε «ορατή» την «αόρατη» αναπηρία

Τον αυτισμό, την έως σήμερα «αόρατη» αυτή αναπηρία, εργαζόμαστε ώστε να την κάνουμε ορατή. Εργαζόμαστε τόσο για την κοινωνική όσο και για την επαγγελματική ένταξη των πολιτών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού και αυτό σε κάθε στάδιο της ζωής τους – και δη στο αρχικό. Ίσως το πιο σημαντικό. Η προσχολική ηλικία είναι εξαιρετικά κρίσιμη για την εξέλιξη ενός παιδιού. Κατά τη διάρκειά της χτίζονται μηχανισμοί παροχής αναπτυξιακών δυνατοτήτων και κοινωνικών δεξιοτήτων καθοριστικών για την κοινωνική ένταξη και εξέλιξη των παιδιών μας. Σήμερα η επιστήμη διαθέτει αξιόπιστα διαγνωστικά εργαλεία και τεχνικές που βοηθούν στον εντοπισμό των περισσότερων περιπτώσεων διαταραχών του αυτιστικού φάσματος ακόμα και από την ηλικία των 6 μηνών. Κι αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, καθώς γνωρίζουμε πλέον ότι η έγκαιρη διάγνωση και η επακόλουθη πρώιμη παρέμβαση μπορούν να ανατρέψουν την πορεία και την πρόγνωση της σοβαρής αυτής διαταραχής έως και κατά 50%.

Η μεγάλη παραίτηση: Το μυστήριο με τους έφηβους πρόσφυγες στη Σουηδία που κοιμούνται ακατάπαυστα

[Το κείμενο αποτελεί αφήγηση της νευρολόγου Σούζαν Ο’ Σάλιβαν από την εμπειρία της σε κέντρα αποκατάστασης παίδων της Σουηδίας]

ΚΑΤΙ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΟ συμβαίνει εδώ και καιρό με εκατοντάδες παιδιά στη Σουηδία, μικρούς ασυνόδευτους μετανάστες για την ακρίβεια: υποφέρουν από ένα σπάνιο σύνδρομο που τα κρατά σε κατάσταση ύπνου ή κάτι που θυμίζει ύπνο για καιρό, ίσως και για χρόνια. Την υπόθεση κλήθηκε να διερευνήσει η κορυφαία νευρολόγος Suzanne O'Sullivan, η οποία επισκέφθηκε ένα κέντρο φιλοξενίας ασυνόδευτων παιδιών στη Σουηδία.

ΕyeHarp: Η μουσική είναι για όλους

 

Το ΕyeHarp είναι ένα καινοτόμο λογισμικό που επιτρέπει σε άτομα με τετραπληγία να παίζουν μουσική κάνοντας ελάχιστες κινήσεις και ενεργοποιώντας το με τα μάτια τους.

Πρόσωπο: Ιωάννα Καρυοφύλλη

Η ραδιοφωνική εκπομπή ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΠΟΡ φιλοξένησε τη νέα πρόεδρο της Εθνικής Αθλητικής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρίες (ΕΑΟΜ-ΑμεΑ), Ιωάννα Καρυοφύλλη, μια γυναίκα με ιδιαίτερες ευαισθησίες, που έδωσε το στίγμα για την επόμενη μέρα στην ομοσπονδία και στο ελληνικό παραολυμπιακό κίνημα.
Ακούστε την εκπομπή εδώ.

Σχολείο φυλακών Αυλώνα / Εκεί που ανθίζουν και τ' αγκάθια

Ο άοκνος εργάτης διευθυντής του σχολείου των φυλακών Αυλώνας Πέτρος Δαμιανός μιλά στην ΑΥΓΗ της Κυριακής για το πώς ανθίζουν οι ψυχές των έγκλειστων παιδιών του

Μέσα από ένα κελί μπορούν να αλλάξουν συνειδήσεις. Πίσω από τα κάγκελα που οριοθετούν την ύπαρξη, η σκέψη μπορεί να απελευθερωθεί και να ισοπεδώσει τα στεγανά. Η ζωή μέσα στη φυλακή θα μπορούσε να παραλληλιστεί με αγώνα μετ' εμποδίων, με σκαμπανεβάσματα. Ωστόσο, εκεί που εντείνονται οι διακρίσεις με την υπόλοιπη κοινωνία, υπάρχουν και δικαιώματα που κατοχυρώνονται, με αγώνες δεκαετιών. Ένα από αυτά είναι το δικαίωμα των κρατουμένων στην εκπαίδευση. Πρόκληση και, παράλληλα, αναγκαιότητα.

Γυμνάσιο Μούδρου: Έφτιαξαν συσκευή που θα βοηθά άτομα με προβλήματα όρασης στις αγορές τους

Τη βελτίωση της καθημερινότητας ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, μέσω της τεχνολογίας έχει στόχο η εικονική επιχείρηση που δημιούργησαν οι μαθητές του Γυμνάσιου Μούδρου Λήμνου “Αργύριος Μοσχίδης”, που το προϊόν που δημιούργησαν , θα βοηθά τυφλούς και άτομα με σοβαρά προβλήματα όρασης στις καθημερινές αγορές τους. Πρόκειται για μία συσκευή, το Smart Vision η οποία θα αναγνωρίζει ετικέτες προϊόντων στο σούπερ μάρκετ και θα “διαβάζει” τις βασικές πληροφορίες της ετικέτας, όπως η ημερομηνία λήξης, στον χρήστη.

Ξάνθη: Μαθητές δημοτικού στέλνουν ένα μελωδικό «ευχαριστώ» στους εκπαιδευτικούς που δίνουν τη δική τους μάχη εν μέσω πανδημίας

«Κι αν όλα αλλάζουν βιαστικά/ εμείς σας τραγουδάμε φωναχτά/ το ευχαριστώ/ βγαλμένο μέσα απ' την καρδιά», τραγουδούν οι μαθητές του 10ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης και των Δημοτικών Διομήδειας και Ερασμίου στέλνοντας μελωδικό μήνυμα αγάπης στους εκπαιδευτικούς για τον αγώνα που έδωσαν -και συνεχίζουν να δίνουν- στον έναν αυτό χρόνο πανδημίας, ώστε να ανταπεξέλθουν στις πρωτόγνωρες συνθήκες διδασκαλίας.

Τα μέλη του πάνελ Νέων του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ σε συμβουλεύουν #Mila


Τη φωνή τους υψώνουν τα παιδιά του πάνελ Νέων του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ και μέσα από μια καμπάνια επιχειρούν να επηρεάσουν τους συνομηλίκους τους και να τους βοηθήσουν να καταλάβουν ότι το να ζητούν βοήθεια για τον εαυτό τους ή για τους άλλους είναι δύναμη και θάρρος! 

Μπάρες δημητριακών «για Κ.ΑΛ.Ο» από την ΚοινΣΕπ 3S δίνουν επαγγελματική διέξοδο σε άτομα με αυτισμό

«Γεννήθηκε» ως μαθητική εικονική επιχείρηση στο πλαίσιο του προγράμματος του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece, μετεξελίχθηκε σε ΚοινΣΕπ δίνοντας επαγγελματική διέξοδο σε άτομα με αναπηρία κι έδωσε τη δική της μάχη στο πέρασμα του χρόνου ν' ανταπεξέλθει στις δυσκολίες μιας ανταγωνιστικής αγοράς αλλά και στις τωρινές συνθήκες της πανδημίας. Κι όχι μόνο κατάφερε να επιβιώσει αλλά κέρδισε και διακρίσεις θέτοντας ακόμη πιο ψηλά τον πήχη με έναν και μοναδικό στόχο: την ισότιμη ένταξη των ατόμων στο φάσμα του αυτισμού, στην αγορά εργασίας.