Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2010

Εργαστήρι ρομποτικής για παιδιά Γ'- Στ' Δημοτικού

Τα ρομπότ έχουν ξεφύγει από το εργαστήριο της Robotix Lab και εισέβαλαν στους διαδρόμους και στις αίθουσες του Κολεγίου Ανατόλια.

Γίνε και εσύ ένας μικρός εφευρέτης και μάθε τα πάντα για τη ρομποτική κατασκευάζοντας και προγραμματίζοντας διάφορα ρομπότ! Από ρομπότ που χορεύουν χιπ-χοπ και ρομπότ που ζωγραφίζουν, μέχρι ρομπότ που τρέχουν σε ράλι και ρομπότ που ψάχνουν τον κρυμμένο θησαυρό του Πειρατή Μαυρογένη στο νησί του χρυσού πιθήκου, η φαντασία και η δημιουργικότητα σου είναι το όριο στις ρομποτικές κατασκευές.
Μπορείς να γίνεις ο Robot Master της χρονιάς και να κερδίσεις το βραβείο του διαγωνισμού (robot έκπληξη);

Το εργαστήρι ρομποτικής είναι ειδικά σχεδιασμένο για κορίτσια και αγόρια Γ' - Στ' τάξης οποιουδήποτε δημοτικού σχολείου και τρέχει σε κύκλους τριών Σαββάτων (2 ώρες κάθε Σάββατο).
Κύκλοι: 9,16,23 Ιανουαρίου, 6,13,20 Φεβρουαρίου, 6,13,20 Μαρτίου, 17,24 Απριλίου και 8,15,22 και 29 Μαίου.
Παρουσιάζει ο Μηχ. Ρομποτικής Αντώνης Κάνουρας, MSc, MIET.
Για πληροφορίες και αιτήσεις συμμετοχής στο Anatolia College τηλ. 2310 398340 κ. Μ. Πλατίδου και στο http://www.robotixlab.com/


Μια ημέρα σε ένα αρχαίο νομισματοκοπείο





Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της περιοδικής έκθεσης «Μακεδονίας Νόμισμα. Από τη συλλογή της Alpha Bank» που παρουσιάζεται στον εκθεσιακό του χώρο μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2010 διοργανώνει εκπαιδευτικό πρόγραμμα την Κυριακή 10 Ιανουαρίου και ώρα 11:00 -14:00. Το πρόγραμμα απευθύνεται στο ευρύ κοινό και ιδιαίτερα σε παιδιά και έχει ως στόχο την εξοικείωση με τα αρχαία νομίσματα και την τεχνική της κοπής τους. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι επισκέπτες θα περιηγηθούν στον χώρο της έκθεσης με τη βοήθεια έντυπου υλικού και την καθοδήγηση αρχαιολόγων του Μουσείου και θα γνωρίσουν την ιστορία της μακεδονικής νομισματοκοπίας. Καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος θα λειτουργούν εργαστήρια χειροτεχνίας, όπου τα παιδιά θα φτιάξουν τα δικά τους νομίσματα. Οι επισκέπτες θα γνωρίσουν τον τρόπο κατασκευής των αρχαίων νομισμάτων. Με αντίγραφα αρχαίων μητρών, εργαλείων και πλαστελίνη θα «κόψουν» ένα τετράδραχμο του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Στα παιδιά που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα θα διανεμηθεί δωρεάν το εκπαιδευτικό έντυπο της Alpha Bank «Γνωρίζω το νόμισμα».


Δε χρειάζεται δήλωση συμμετοχής. Οι επισκέπτες μπορούν να συμμετάσχουν στις δράσεις του εργαστηρίου καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος.
Η συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι δωρεάν.
Πληροφορίες στο τηλ: 2310.830538 (εσωτ. 111, Μαρία Γρηγοριάδου και Γεωργία Βλάχου) τις ώρες 12:30 - 14:30.

Τα  εκπαιδευτικά πρόγραμματα που θα ακολουθήσουν έχουν ως εξής:
7 Φεβρουαρίου 2010 "Θέατρο και μάσκες"
7 Μαρτίου 2010 "Ψηφιδωτό"
18 Απριλίου 2010 "Κεραμική"

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΙΝΔΟΝΗΣΙΑΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ 2010-2011

Η Κυβέρνηση της Ινδονησίας ανακοίνωσε τη διεξαγωγή προγράμματος για την εκμάθηση της Ινδονησιακής γλώσσας και πολιτισμού.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να απευθύνονται στο Μορφωτικό Τμήμα της Πρεσβείας της Δημοκρατίας της Ινδονησίας (κα Dyah Susilowati, τηλ. 210-677 46 92 εσωτ. 111).

Κόκκινη κλωστή δεμένη...




Τη Σταχτοπούτα θα τη βρει κάθε φορά ο πρίγκιπάς της, η Κοκκινοσκουφίτσα θα νικήσει τον κακό λύκο και ο Κοντορεβυθούλης θα επιστρέψει τελικά σπίτι. Κάι πάντα είμαστε έτοιμοι (και πρόθυμοι) να ακούσουμε πώς τα κατάφεραν. Τα παραδοσιακά παραμύθια, γνωστές ιστορίες... αγνώστου πατρότητας με διάφορες παραλλαγές, ταξιδεύουν από στόμα σε στόμα και από χώρα σε χώρα, αιώνες τώρα, προσφέροντας ψυχαγωγία και παρηγοριά.

Με αφορμή το άρθρο "Παραμύθια, ένας κόσμος γεμάτος μυστικά" της Τάνιας Γεωργιοπουλου (εφημερίδα Καθημερινή) ξεκινήσαμε (ακόμη) ένα ταξίδι στη χώρα του παραμυθιού. Περιπλανηθήκαμε σε εγκυκλοπαιδικούς ορισμούς, οι Bolte & Polivka μας είπαν ότι παραμύθι είναι μια«ανώνυμη λαϊκή διήγηση που έχει δημιουργηθεί με ποιητική φαντασία κι απόλυτη λιτότητα, είναι παρμένη από τον ονειρικό κόσμο του μαγικού έχει περιεχόμενο μη αληθινό-φανταστικό, είναι μια ιστορία του θαύματος που δεν εξαρτάται από τους όρους της πραγματικής ζωής, έχει σαγηνευτικό χαρακτήρα  και γοητεία και την ακούν με ευχαρίστηση μικροί και μεγάλοι έστω κι αν δεν την θεωρούν πιστευτή», ενώ γνωστοί παραμυθάδες κινήθηκαν σε πιο προσωπικά, συναισθηματικά μονοπάτια ("κάτι πολύ παράξενο... περιέχει το όλο", "μία ιστορία που είναι πάντα ένα ταξίδι", "ένας τόπος μαγικός", "ένα πλάσμα ζωντανό που μοίαζει με πουλί", "ο κόσμος της ελευθερίας").
Ποιοι είναι όμως οι παραμυθάδες ή αφηγητές, όπως τους αποκαλούν; Οι κουβαλητές μνήμης. "Μιας μνήμης παλιάς όσο και η ανθρώπινη ψυχή", όπως μας ψιθύρισε η Ευαγγελία Λαμπρέλλη και μετά μας αφηγήθηκε τη γέννηση της αφήγησης και την ιστορία της γυναίκας που είπε το πρώτο παραμύθι.
Επίσης, επισκεφτήκαμε σχετικούς τόπους, όπως:
Τέλος, γνωρίσαμε τον Παραμυθά, περιηγηθήκαμε στο Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών, σε διεθνείς ενώσεις αφηγητών εδώ κι εκεί και απολαύσαμε γνωστούς ηθοποιούς να διαβάζουν παραμύθια!
Κι όταν γυρίσαμε σπίτι, ανακαλύψαμε ότι  η θεία Λένα μας είχε βάλει στις αποσκευές  για ενθύμιο παραμύθια με τη Σταχτοπούτα, τα δύο βατραχάκια, τα τρία γουρουνάκια και τη μαγική σκούπα της Μαρούλας.