Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2023

Πειραματιζόμαστε με τα παιδιά: Πώς να σηκώσεις παγάκι με σπάγκο

Γιατί χρησιμοποιούμε αλάτι για να ξεπαγώσει ο δρόμος; Πειραματιζόμαστε μαζί με τα παιδιά και βρίσκουμε την απάντηση.

Θα χρειαστούμε: 
  • ποτήρι (ή κάποιο δοχείο), 
  • νερό, 
  • παγοθήκη, 
  • χρώμα τροφίμων (προαιρετικά), 
  • αλάτι, 
  • σπάγκο (ή κορδόνι ή μαλλί) και 
  • καταψύκτη.

Γεμίζουμε την παγοθήκη με νερό (εάν θέλουμε προσθέτουμε το χρώμα) και την βάζουμε στην κατάψυξη για να σχηματιστούν τα παγάκια

Οι μάχες της Βολιώτισσας μαθήτριας με αναπηρία όρασης για ισότιμη εκπαίδευση

Οι μαθητές του 6ου ΓΕΛ Βόλου που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» συνομίλησαν με τη συμμαθήτριά τους Μαρία Καλατζή και τη μητέρα της, κ. Παρασκευή Τεμπέλη, γραμματέα του Σωματείου «Μάγνητες Τυφλοί» για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η νεαρή μαθήτρια με αναπηρία όρασης.

Τι σημαίνουν τα υψηλά ποσοστά αυτισμού στα παιδιά - Τριπλασιάστηκαν οι διαγνώσεις

Αύξηση των νέων περιστατικών φαίνεται να σημειώνει ο αυτισμός στα παιδιά, δημιουργώντας απορίες για το τι σημαίνει αυτό πολυεπίπεδα.

Όπως έδειξε μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό Pediatrics, τα ποσοστά αυτισμού έχουν τριπλασιαστεί τα τελευταία 16 χρόνια.

Μαθαίνοντας το παιδί να κάνει μπάνιο μόνο του

Όταν το παιδί σας θα ξεκινήσει το δημοτικό σχολείο, θα έχει μάθει τα βασικά για το πώς να ντύνεται, να πλένει τα χέρια του ή να βουρτσίζει τα δόντια του. Αλλά τώρα που είναι μεγαλύτερο, κάποιες από τις δεξιότητες αυτοφροντίδας που πρέπει να κατακτήσει είναι λίγο πιο περίπλοκες, όπως το να κάνει μπάνιο.

Άποψη: Ορέστης Παπαδόπουλος - Μάθε παιδί μου γράμματα… κάπου αλλού

Μόλις έλαβα ένα email από τη διεύθυνση του σχολείου για αύξηση διδάκτρων από τη νέα σχολική χρονιά. Στη μέση της χρονιάς. Με δυο παιδιά στο δημοτικό. Και αμέσως το μυαλό μου πήγε σε αυτά: και αν δεν είχα να πληρώσω την αύξηση; 

Τριάντα χρόνια στο Δρομοκαΐτειο: ένας ψυχίατρος αφηγείται τη ζωή του δίπλα στα πιο εύθραυστα πρόσωπα

Κανείς δεν διστάζει να μιλήσει για το σωματικό νόσημα που έχει ο συγγενής του. Μέχρι που το διαλαλεί. Η τρέλα όμως είναι ταμπού. Αν νοσήσει ψυχικά ο άνθρωπός σου δεν θέλεις να το ξέρει κανείς. Και μερικές φορές τον ξεγράφεις για πάντα.

Ο κ. Αστρινάκης είναι ψυχίατρος με το Ψ κεφάλαιο. Τον περιμένουμε στο εσωτερικό ενός ξενώνα πενήντα ατόμων στο Δρομοκαΐτειο. Καταφθάνει και έχει παρουσιαστικό που φωνάζει καλοσύνη.

Ιωάννινα: «Πλανόδιοι Ασημιτζήδες» - Εκπαιδευτικό εργαστήρι στο Μουσείο Αργυροτεχνίας

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) οργανώνει το εκπαιδευτικό εργαστήρι «Πλανόδιοι Ασημιτζήδες», για παιδιά, ηλικίας 8 έως 12 ετών, την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου (ώρες 11:00 και 12:30), στο Μουσείο Αργυροτεχνίας.

Έχετε σκεφτεί πώς συνδέονται οι αστέρες του Χόλιγουντ με την ηπειρώτικη αργυροτεχνία; Πιστεύετε στους κρυμμένους θησαυρούς; Άραγε τι δώρο πρόσεφερε ο γαμπρός στη νύφη πριν καθιερωθεί το μονόπετρο στους αρραβώνες; Τι είναι η γέφυρα;

Εκπαιδευτικοί: Ανοίγει η πλατφόρμα για την αξιολόγηση

Από τα σχολεία του Βορείου και του Νοτίου Αιγαίου, της Πελοποννήσου και της Κρήτης θα ξεκινήσει η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με πρώτους τους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς οι οποίοι ολοκληρώνουν τη δοκιμαστική διετία και για τους οποίους η θετική αξιολόγηση αποτελεί προϋπόθεση μονιμοποίησης.

“Ίσες ευκαιρίες – Ίσα δικαιώματα”: Πάρκο ΑΜΕΑ στον Δήμο Κορδελιού – Ευόσμου με πρωτοβουλία μαθητών

«Το φαινόμενο του κοινωνικού αποκλεισμού οδηγεί στο αίσθημα της περιθωριοποίησης και στέρησης της συμμετοχής σε δημόσια αγαθά και υπηρεσίες που πρέπει να είναι κοινά σε όλες και όλους τις/τους πολίτες ενός κράτους δικαίου. Πολίτες που συνεισφέρουν στα έσοδα του κράτους μέσω της φορολογίας, θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με σεβασμό. Όλα τα πιο πάνω δημιουργούν την ανάγκη για κατασκευή χώρων άθλησης για όλα τα ΑΜΕΑ».

Ημερίδα: «Διερεύνηση και συσχέτιση απόψεων και πρακτικών εκπαιδευτικών που διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες σε τυπικά και μη μαθησιακά περιβάλλοντα».

Ημερίδα στο ΝΟΗΣΙΣ 18.2.2023 -στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος: «Διερεύνηση και συσχέτιση απόψεων και πρακτικών εκπαιδευτικών που διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες σε τυπικά και μη μαθησιακά περιβάλλοντα».

Όσοι και όσες εκπαιδευτικοί Α’ και Β’ βαθμιας εκπαίδευσης επιθυμούν να παρακολουθήσουν την Ημερίδα, είτε μόνο το Α΄ μέρος είτε και τα δύο, καλούνται να συμπληρώσουν ηλεκτρονικά μέχρι και την Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου, την αίτηση συμμετοχής, η οποία είναι διαθέσιμη στον σύνδεσμο: https://tinyurl.com/ELIDEK.