Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011

Το Σουφλί ως δασκαλοχώρι (1860-1960). Η εκπαιδευτική ιστορία του Σουφλιου, του Ζήση Φυλλαρίδη

«Ο πόλεμος παρασέρνει τα πάντα σαν χείμαρρος, τα σκορπάει εδώ κι εκεί. Μόνο την παιδεία δεν μπορεί να αποσπάσει και να την πάρει μαζί του»
Πλούταρχος, Περί Παίδων Αγωγής

Το Σουφλί εκτός από τον τίτλο της «πόλης του μεταξιού» φέρει και έναν άλλο εξίσου σημαντικό τίτλο, ο οποίος συνδέεται εδώ και χρόνια με την ιστορία αυτού του τόπου. Είναι ο τίτλος «Δασκαλοχώρι» όπως συνήθιζαν να λένε οι παλαιότεροι, ένας τίτλος που όπως προκύπτει μέσα από το πέρας όλων αυτών τω χρόνων, κάθε άλλο παρά τυχαία δόθηκε στο Σουφλί. Άλλωστε όπως γνωρίζουμε η προσφορά των παλαιών δασκάλων και εκπαιδευτικών του Σουφλίου ήτανε κάτι περισσότερο από μεγάλη, καθώς η ζωή τους, εκτός από την φιλεκπαιδευτική τους δραστηριότητα συνδέθηκε και με ένα βαθύ πολιτιστικό έργο. Ένα έργο που αν και πραγματοποιήθηκε κυρίως στο δεύτερο μισό του 19ου και στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα, ωστόσο το αντίκτυπο του στο σημερινό πολιτιστικό γίγνεσθαι είναι κάτι περισσότερο από εμφανές. Αν και οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνταν εκείνη την περίοδο στερούνταν τις σύγχρονες μεθόδους της παιδαγωγικής, και αντιθέτως χαρακτηριζόταν από μία ιδιαίτερη αυστηρότητα προς τους μαθητές, ωστόσο οι διδάσκαλοι αυτοί στάθηκαν στο σύνολο τους αντάξιοι της ιστορικής στιγμής που ζούσε τότε η Ελλάδα. Και αυτό διότι με την ένθερμη διδασκαλία τους αλλά και την προσήλωση τους στα ηθικά διδάγματα του Ελληνισμού διατήρησαν στα δύσκολα εκείνα χρόνια υψηλό το εθνικό φρόνημα των παιδιών της χώρας, και συνάμα έβαλαν τις βάσεις για ένα συμπαγή μορφωτικό και πνευματικό υπόστρωμα που αποτέλεσε την αρχή της πνευματικής άνθησης στην πόλη του Σουφλίου τα επόμενα χρόνια.

Ειδική έκδοση: "Εξάλειψη των σιλό πληροφοριών"

Η μεταμόρφωση της εκπαίδευσης μέσω της καινοτομίας και της τεχνολογίας. Αυτή η ειδική έκδοση eLearning Papers επικεντρώνεται στην καινοτομία, τα δίκτυα και τη συνεργασία. Αντιλαμβανόμαστε την τεχνολογία ως μία πηγή έμπνευσης και ένα μέσον για την κατανομή, τη δόμηση, και τη μεταμόρφωση των μαθησιακών πρακτικών στην κοινωνία της γνώσης μέσω της συνεχούς καινοτομίας.


Δικαιολογητικά για την εγγραφή στην επετηρίδα ιδιωτικών εκπαιδευτικών

Το υπουργείο παιδείας με εγκύκλιο του ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να εγγραφούν στην επετηρίδα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών λειτουργών ότι τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι τα εξής: 
(Δικαίωμα εγγραφής στην επετηρίδα έχουν οι Έλληνες πολίτες, οι πολίτες των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι ομογενείς).

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. χαιρετίζει την επίλυση του προβλήματος της Σχολής Τυφλών «Ο Ήλιος»

Οι αγώνες των τυφλών που στηρίχτηκαν από την Ε.Σ.Α.μεΑ. δικαιώθηκαν

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. και τα μέλη - φορείς της, η Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τυφλών αλλά και σύσσωμο το αναπηρικό κίνημα της χώρας, χαιρετίζει την δικαίωση του αγώνα των τυφλών τα τελευταία 30 χρόνια, μετά την πρωτοβουλία του υπουργείου Υγείας να προχωρήσει στην δημοσιοποίηση της Σχολής Τυφλών Βορείου Ελλάδας «Ο Ήλιος», μέσω της συγχώνευσής του στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών Καλλιθέας. Η συγκεκριμένη διάταξη νόμου περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο «Διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα υγείας και άλλες διατάξεις», που κατέθεσε την Τετάρτη 19 Ιανουαρίου ο υπουργός Υγείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος.

Εκδήλωση: «Συνάντηση με την Αφήγηση και το Παραμύθι»

Το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού σε συνεργασία με το Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών διοργανώνουν εκδήλωση για την αφήγηση και το παραμύθι το Σάββατο 22 Ιανουαρίου, ώρες 10:00 με 14:30, στους χώρους του Μουσείου, Λεωφόρος Στρατού 2, Θεσσαλονίκη.

Νέο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα "Θεατρικές Σπουδές"- Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Ένα νέο μεταπτυχιακό πρόγραμμα που δίνει έμφαση στην ιστορία και στη θεωρία του θεάτρου, καθώς και στις εφαρμογές του στην εκπαίδευση. Περιλαμβάνει δύο κατευθύνσεις ειδίκευσης: (1) το Αρχαίο δράμα και η Πρόσληψή του στους Νεώτερους Χρόνους, και (2) Θεατρική Αγωγή. Απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται για το αρχαίο ελληνικό και ρωμαϊκό δράμα και την επιβίωση του στη λογοτεχνία μεταγενέστερων περιόδων, καθώς και για τη διδακτική του θεάτρου ή για την αξιοποίηση θεατρικών τεχνικών στη διδασκαλία. 'Εναρξη Προγράμματος: Σεπτέμβριος 2011.

"Δια-κείμενα": Η παιδική λογοτεχνία σήμερα

Το διεθνές ετήσιο περιοδικό ΔΙΑ-ΚΕΙΜΕΝΑ, που εκδίδει το Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ., από το 1999, από τώρα και στο εξής θα εκδίδεται ηλεκτρονικά, στη διεύθυνση: http://dia-keimena.frl.auth.gr/site. Το 12° τεύχος, με ειδικό αφιέρωμα στην "Παιδική λογοτεχνία", μόλις κυκλοφόρησε.

Προβολή: Μια μέρα μαζί

Η εκπομπή παρουσιάζει μια ολόκληρη μέρα ενός ατόμου με αναπηρία. Παρουσιάζει τον τρόπο που ζει, εργάζεται και διασκεδάζει, τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τα φυσικά, αρχιτεκτονικά και κοινωνικά εμπόδια που υψώνονται μπροστά του προκειμένου να ανταποκριθεί στις καθημερινές δραστηριότητες που έχει επιλέξει. 

Πρίσμα + στις 18:30
Ντοκιμαντέρ διάρκειας 30'.
Σκηνοθέτης: Αντώνης Τέμπος
Παραγωγή: ΕΡΤ

Facebook: «Φίλοι» με τους γονείς τους οι νέοι

Σχεδόν τα δύο τρίτα των αμερικανών εφήβων χαίρονται που έχουν φίλους τους γονείς τους στο...Facebook, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Ομως το 16% των μαθητών απάντησαν ότι το να κάνουν φίλους τους γονείς τους ήταν προϋπόθεση για να μπουν στην ιστοσελίδα κοινωνικής διαδικτύωσης και το 38% απάντησαν ότι απλώς αγνόησαν τα αιτήματα φιλίας (friend requests) στο Facebook από τον πατέρα τους ή την μητέρα τους.

Από τα μάτια ενός ρομπότ


Η περίπτωση του Στεπάν που πάσχει από λευχαιμία και είναι καθηλωμένος στο σπίτι του στη Μόσχα είναι μοναδική, καθώς μέσω ενός τηλεκατευθυνόμενου ρομπότ βρίσκεται κάθε μέρα στο σχολείο του, παρακολουθεί τα μαθήματα και μιλά με τους συμμαθητές του.

Παίζουν στα δάχτυλα το ποντίκι αλλά δεν ξέρουν να δέσουν τα κορδόνια τους

Τα περισσότερα από τα σημερινά παιδιά ξέρουν να χειρίζονται το ποντίκι του υπολογιστή, αλλά τα βρίσκουν σκούρα όταν ανεβαίνουν σε ένα ποδήλατο. Και ενώ οι επτά στους δέκα μπόμπιρες, ηλικίας δύο ως πέντε ετών, ξέρουν να παίζουν παιχνίδια οnline, λιγότεροι από δύο στους δέκα μπορούν να κολυμπήσουν χωρίς βοήθεια. Τα στοιχεία προέρχονται από έρευνα της εταιρείας AVG, που δραστηριοποιείται στην ασφάλεια στο Internet, και αποδεικνύουν ότι τα παραδοσιακά ορόσημα της παιδικής ηλικίας έχουν αντικατασταθεί από ψηφιακές δεξιότητες.

Ο δήμος κάνει add στην Εκθεση Βιβλίου

Οι «κασσάνδρες» του εκδοτικού χώρου ήθελαν εδώ και μήνες να μετακομίζει η Διεθνής Εκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης στην Αθήνα, όμως να που η πραγματικότητα τις διαψεύδει. Η 8η ΔΕΒΘ, που θα πραγματοποιηθεί από τις 5 ώς τις 8 Μαΐου, θα είναι η πρώτη ίσως διοργάνωση στην ιστορία του θεσμού που έχει προδιαγραφές να ενταχθεί γνήσια και λειτουργικά στην πόλη.

To θέατρο κάνει καλό στα παιδιά

Πιο ενεργοί πολίτες γίνονται τα παιδιά που παρακολουθούν θέατρο: Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα έρευνας που πραγματοποιήθηκε, τα δύο τελευταία χρόνια, στα παιδιά δώδεκα χωρών της Ευρώπης και στην Παλαιστίνη, μέσα από το ερευνητικό πρόγραμμα «Θέατρο στην Εκπαίδευση». Σύμφωνα με τα στοιχεία, η επίδραση του δράματος και του θεάτρου τόσο στη διαδικασία της μάθησης και της προσωπικής ανάπτυξης όσο και στην κοινωνική προσαρμογή των νέων ατόμων παίζει καθοριστικό ρόλο, ώστε όταν ενηλικιωθούν να γίνουν πιο ενεργοί και πιο συνειδητοί πολίτες, βρίσκονται στο επίκεντρο του προγράμματος που χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκά κονδύλια.

Αναδιοργάνωση του Γραφείου Ενημέρωσης Πολιτών του Υπουργείου Παιδείας

Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σε μια προσπάθεια βελτίωσης της πρόσβασης του πολίτη στις δημόσιες υπηρεσίες, έδωσε νέα μορφή και υπόσταση στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών (Γ.Ε.ΠΟ).