Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2020

Τα καλά της μάσκας

Δύσκολη η μάσκα για τους περισσότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Και για τα παιδιά στο Φάσμα του Αυτισμού είναι ακόμα πιο δύσκολη. Μετά από ενάμιση μήνα εξάσκηση, και εμείς τα καταφέραμε! Την φοράμε πια σε όλο το μάθημα και μάλιστα σωστά. Είμαστε πλέον και εμείς και οι γύρω μας πιο ασφαλείς. Και επιπλέον έχουμε και πολλά παράπλευρα οφέλη: 

Ταξίδι στο διάστημα για το 2ο Λύκειο Ξάνθης – Το πείραμά τους είναι έτοιμο για τη στρατόσφαιρα

Μια πρωτόγνωρη εμπειρία διαστημικής εξερεύνησης ζουν εδώ και λίγους μήνες μαθητές και εκπαιδευτικοί από το 2ο Λύκειο Ξάνθης, μετά την βράβευσή τους στο 18ο πανελλήνιο διαγωνισμό που προκήρυξε πέρυσι τον Ιανουάριο η Ένωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ) με τίτλο «διαστημικές αποστολές».

Τα σχολεία στον κορωνοϊό

Το Μάιο 2020 στα σχολεία υπήρχαν μέχρι 15 μαθητές σε κάθε τάξη και 1,5 μέτρα απόσταση μεταξύ των μαθητών. Έτσι έλεγαν οι ειδικοί τόνιζε επανειλημμένως η Υπουργός Παιδείας. Φέτος στα σχολεία. Από το Σεπτέμβριο στα σχολεία υπάρχουν μέχρι 28 μαθητές σε κάθε τάξη χωρίς καμία απόσταση μεταξύ τους, αλλά με μάσκα. Προφανώς αυτή η αλλαγή δεν έγινε γιατί άλλαξαν γνώμη οι λοιμωξιολόγοι. Το αντίθετο, αφού επιμένουν για το συνωστισμό και μας εξηγούν πόσο επικίνδυνος είναι. Συνεπώς ο τρόπος λειτουργίας των σχολείων είναι πολιτική απόφαση. Ας δούμε γιατί επελέγη η λειτουργία των σχολείων με όλους τους μαθητές ταυτόχρονα παρόντες.

Ξηροί καρποί: «Δυναμίτες» υγείας για το παιδί

Αν αναζητούσε κάποιος να βρει μια κατηγορία τροφών που είναι από τις πιο πλήρεις σε θρεπτικά συστατικά, σίγουρα μία από αυτές θα ήταν οι ξηροί καρποί. Οι ξηροί καρποί αποτελούν μια ομάδα τροφίμων υψηλής διατροφικής αξίας, που προσφέρει στον οργανισμό πλήθος ευεργετικών συστατικών. Οσον αφορά ειδικά τα παιδιά, η ενσωμάτωσή τους στο διαιτολόγιό τους μπορεί να συμβάλει στην ομαλή ανάπτυξή τους και στη διατήρηση της υγείας, ενισχύοντας την πρόσληψη πολύτιμων θρεπτικών συστατικών.

Κορονοϊός - συμπτώματα: Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς

Ανήσυχοι είναι οι παιδίατροι όσον αφορά την περίπτωση που ένα παιδί θα νοσήσει από κορονοϊό, αφού δεν έχουν δοθεί σαφείς οδηγίες από τον ΕΟΔΥ. Ο παιδίατρος Κωνσταντίνος Νταλούκας συμβουλεύει τι πρέπει να κάνουν οι γονείς με τα πρώτα συμπτώματα, ενώ υπογράμμισε ότι υπάρχει ήδη πρόβλημα γιατί οι οδηγίες του ΕΟΔΥ αφήνουν πίσω άλλα προβλήματα, αν ένα παιδί είναι άρρωστο. Οι γονείς πρέπει να επικοινωνούν με τον παιδίατρο και θα κρίνει αν πρέπει να κάνει το τεστ, σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ. «Το σχολείο ζητά μετά χαρτί από τον παιδίατρο και πρέπει το παιδί να κάνει το τεστ, όμως δεν έχουν όλοι οι γονείς να το πληρώσουν» είπε μιλώντας στην εκπομπή «Τώρα ό,τι συμβαίνει».

Παιδικά Χωριά SOS – INCO Education Accelerator: Εκπαιδεύουν ψηφιακά τα παιδιά με τη στήριξη της Google

Τα Παιδικά Χωριά SOS, σε συνεργασία με την INCO Education Accelerator και με τη στήριξη της Google.org, μεταφέρουν την εκπαιδευτική διαδικασία στον ψηφιακό κόσμο, διασφαλίζοντας ότι τα πιο ευάλωτα παιδιά έχουν ίση πρόσβαση στην εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας.

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας πρωτοβουλίας «The Distance Learning Fund» της Google.org, τα Παιδικά Χωριά SOS και η INCO Education Accelerator υλοποίησαν με επιτυχία τη μεταφορά της εκπαιδευτικής διαδικασίας στον ψηφιακό κόσμο για τα παιδιά που υποστηρίζονται μαθησιακά μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα των Παιδικών Χωριών SOS. Με αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίστηκε πρωταρχικά η συνεχής και αδιάληπτη εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ ενισχύθηκε η ψυχοκοινωνική ενδυνάμωση των παιδιών.

Μπαμπάς: Δίνοντας συναισθηματική ασφάλεια στο παιδί

Οι γονείς αποτελούν τα πρώτα πρότυπα των παιδιών και για αυτό είναι σημαντικό να τους παρέχετε συναισθηματική φροντίδα και αγάπη, ώστε να νιώθουν ασφαλή και μεγαλώνοντας να μεταδώσουν αυτήν την αγάπη προς τα άτομα που επιλέγουν να έχουν δίπλα τους. Ως μπαμπάς, υπάρχουν ορισμένοι τρόποι που μπορείτε να διασφαλίσετε ότι τα παιδιά έχουν την απαραίτητη συναισθηματική ασφάλεια, που απαιτείται για την ψυχική τους υγεία και προσωπική ευημερία. Αυτοί, περιλαμβάνουν:

Αριστούχοι στο σχολείο, κάτω από τη βάση στις Πανελλαδικές

Ο ένας στους τρεις μαθητές στα γυμνάσια και λύκεια αρίστευσε κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά, 2019-2020. Μάλιστα, αυξήθηκε ο αριθμός των αριστούχων. Ωστόσο, αμφισβητείται εάν αυτή η θετική είδηση οφείλεται στη βελτίωση του επιπέδου των μαθητών. Και αυτό διότι σταθερά σχεδόν ο ένας στους τρεις αποφοίτους λυκείου στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έχει μέσο όρο κάτω από τη βάση. Η αύξηση των αριστούχων συνδέεται με το γεγονός ότι λόγω πανδημίας δεν έγιναν γραπτές εξετάσεις στο τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς. Ευρύτερα, η αύξηση των αριστούχων και η αναντιστοιχία των σχολικών επιδόσεων με εκείνες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις στέλνει μηνύματα για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών και στο υπουργείο Παιδείας, και στους εκπαιδευτικούς, αλλά και στους μαθητές και στους γονείς τους.

Κωφοί Αμερικανοί φοιτητές δείχνουν στη νοηματική το όνομα «Ντόναλντ Τραμπ» - To ντοκιμαντέρ «Deaf U» του Netflix


Την Παρασκευή 9 Οκτωβρίου κάνει πρεμιέρα στο Netflix η νέα σειρά ντοκιμαντέρ «Deaf U», που καταγράφει τη ζωή μίας ομάδας κωφών φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Γκάλοντετ, το διάσημο κολέγιο για κωφούς και έχοντες προβλήματα ακοής στην Ουάσιγκτον των ΗΠΑ. 

Βουλή: Φωταγωγήθηκε με το μπλε χρώμα ευαισθητοποίησης για τη δυσλεξία

Με το σύνθημα "Δυσλ3ξία - Θείο Δώρο" φωταγωγήθηκε χθες το βράδυ το Μέγαρο της Βουλής, τιμώντας την Ευρωπαϊκή Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τη Δυσλεξία.

Το σύνθημα "Δυσλ3ξία - Θείο Δώρο" ήταν σε συμβολικό μπλε-τιρκουάζ φόντο, ως ένδειξη στήριξης και ενθάρρυνσης της συνεχούς προσπάθειας των δυσλεξικών να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.

Βέροια: Η δημιουργία της...καταστροφής σε εργαστήρι για παιδιά

Σ' αυτό το εργαστήρι, που ονομάζεται «καταστροφής», τα παιδιά μαθαίνουν πως ό,τι σπάει... κολλάει, ό,τι χαλάει, φτιάχνεται ή μετατρέπεται σε κάτι καινούργιο και πως από μια καταστροφή μπορούν να προκύψουν οφέλη.
Στη Βέροια, παιδιά που έχουν υποστεί κακοποίηση και φιλοξενούνται σε δομή του συλλόγου Πρωτοβουλίας για το Παιδί, είναι ελεύθερα μία φορά την βδομάδα, να «τα σπάσουν». «Όχι φυσικά να προκαλέσουν καταστροφές αλλά, διαλύοντας ένα μηχάνημα, να μάθουν τα εξαρτήματα ως έναν τρόπο αντίστροφου τεχνικού σχεδιασµού (reverse engineering) αλλά και τον τρόπο χρήσης των εργαλείων», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο εμπνευστής του εργαστηρίου και εθελοντής στη δομή, Λευτέρης Σιάκης.