Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2009

Σεμινάριο σε εκπαιδευτικούς της Εύβοιας για το πρόγραμμα "Στηρίζομαι στα πόδια μου"


Το Κέντρο Πρόληψης Ναρκωτικών νομού Ευβοίας και το Τμήμα Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Ευβοίας διοργανώνουν τριήμερο βιωματικό σεμινάριο, στο πρόγραμμα πρόληψης της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών και Αγωγής Υγείας «Στηρίζομαι στα Πόδια μου». Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στη Χαλκίδα, στο Κέντρο Πρόληψης Ναρκωτικών Ευβοίας, από 27 έως και 29 Νοεμβρίου και θα λάβουν μέρος σ' αυτό 16 εκπαιδευτικοί από τα γυμνάσια και λύκεια της Εύβοιας.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου οι εκπαιδευτικοί θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν πάνω στις αρχές και τη φιλοσοφία της πρόληψης της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών, να εξοικειωθούν με τις μεθόδους βιωματικής μάθησης και να γνωρίσουν το υλικό «Στηρίζομαι τα πόδια μου».

Το πρόγραμμα «Στηρίζομαι στα Πόδια μου» συμβάλλει στην ανάπτυξη της προσωπικότητας, της αυτοεκτίμησης, των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών, καθώς και στη βελτίωση των διαπροσωπικών τους σχέσεων, ενώ παράλληλα τους δίνει τα εφόδια ώστε να αντιστέκονται σε κοινωνικές πιέσεις και επιρροές, όπως είναι για παράδειγμα η χρήση ουσιών.

Μέσα από ειδικές ασκήσεις και δραστηριότητες, στις οποίες συμμετέχουν οι μαθητές με το συντονισμό των καθηγητών τους, τους δίνεται η δυνατότητα να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να μιλήσουν για τον εαυτό τους και τις ανησυχίες της εφηβείας τους, να επικοινωνήσουν με τους συμμαθητές τους και τους καθηγητές τους και να αποκτήσουν υπευθυνότητα και αποφασιστικότητα. Γενικά το πρόγραμμα αυτό προάγει την ψυχική και συναισθηματική υγεία του παιδιού και συμβάλλει στην πρόληψη της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών, ενώ συγχρόνως συντελεί στη βελτίωση των σχέσεων επικοινωνίας μεταξύ μαθητών- εκπαιδευτικών.

Τα θέματα του σεμιναρίου θα εισηγηθούν:

  • Χαρά Σπηλιοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιατροδικαστικής και Τοξικολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών, Επιστημονική Διευθύντρια του Κέντρου Πρόληψης Ναρκωτικών νομού Ευβοίας
  • Σωτήρια Τζελφέ-Ανέστη, Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Ευβοίας
  • Ελένη Ευθυμιάδου, Κοινωνιολόγος, Στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης Ναρκωτικών νομού Ευβοίας
  • Φραντζέσκα Ακριώτη, Ψυχολόγος, Στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης Ναρκωτικών νομού Ευβοίας

Εκπαιδευτικές Δράσεις του ΚΘΒΕ 2009-2010



Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, συνεχίζοντας την εκπαιδευτική και κοινωνική του πολιτική παρουσιάζει τρία νέα εκπαιδευτικά προγράμματα για την περίοδο 2009-2010. Τα δύο απευθύνονται σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το τρίτο σε παιδιά που νοσηλεύονται σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης. τα εκπαιδευτικά προγράμματα παρουσιάζονται με την υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς.
Στην προσπάθειά του να υποστηρίξει τη θεατρική εκπαίδευση, αναλαμβάνει επίσης μια σειρά από πρωτοβουλίες με τίτλο "Το Κ.Θ.Β.Ε. κοντά την εκπαίδευση"

ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Σπασμένη Πυξίδα
για μαθητές Στ' δημοτικού
Έναρξη προγράμματος: 24 Νοεμβρίου
Διάρκεια: 1 ώρα και 30 λεπτά
Η Μ. τις νύχτες παλεύει να κοιμηθεί. Τις μέρες θέλει να περνά απαρατήρητη. Ώσπου μια μέρα εξαφανίζεται... "σπάζοντας" την πυξίδα της για δεύτερη φορά.
Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να πάρουν μέρος σε ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα με στόχο την ευαισθητοποίησή τους απέναντι στον "άλλον". Τα παιδιά παρακολουθούν την ιστορία ενός συνομηλίκου τους κοριτσιού, συμμετέχουν σ' αυτήν και δίνουν τις δικές ερμηνείες. Το θέατρο, μέσα από τον πειραματισμό και το παιχνίδι, ρίχνει μια διαφορετική ματιά στη "διαφορετικότητα".
Οι παραστάσεις- παρουσιάσεις πραγματοποιούνται στις τάξεις των σχολείων, χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη αλλαγή στη διάταξη της αίθουσας. Ο θίασος αποτελείται απο τρεις ηθοποιούς. Στην αρχή του προγράμματος όπως και κατά τη διάρκειά του διανέμεται έντυπο υλικό, το οποίο διευκολύνει τους μαθητές να παρακολουθήσουν το δρώμενο και να συμμετάσχουν σε αυτό.

Σολωμός- Σεφέρης- Ελύτης
για μαθητές Α', Β' Γ' Γυμνασίου
Έναρξη προγράμματος: 35-40 λεπτά
Τρεις Έλληνες λόγιοι που γεννήθηκαν στην Ευρώπη και ένας Αμερικανός συγγραφέας γνώστης της ελληνικής γλώσσας, προσκαλούνται στην Ελλάδα μέσω ενός προγράμματος επιμόρφωσης για τον Ελληνικό Πολιτισμό.
Ένα βράδυ αποφασίζουν να επισκεφτούν την Κεντρική Βιβλιοθήκη και να περάσουν τον ελεύθερο χρόνο τους διαβάζοντας ελληνική ποίηση. Προτείνεται για ανάγνωση ο Εθνικός μας ποιητής και οι δύο μεταγενέστεροι Νομπελίστες ποιητές μας. Η ιστορία μας ξεκινάει και η συζήτηση κορυφώνεται μέσα από χιούμορ και σοβαρότητα, με αναγνώσεις, σχόλια και συγκρίσεις γύρω από το έργο των τριών μεγάλων ποιητών, με μία ευχάριστη κατάληξη, πιθανά απρόσμενη.
Οι παραστάσεις- παρουσιάσεις πραγματοποιούνται στις τάξεις των σχολείων, χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη αλλαγή στη διάταξη της αίθουσας. Ο θίασος αποτελείται απο τρεις ηθοποιούς. Στην αρχή του προγράμματος όπως και κατά τη διάρκειά του διανέμεται έντυπο υλικό, το οποίο διευκολύνει τους μαθητές να παρακολουθήσουν το δρώμενο και να συμμετάσχουν σε αυτό. Στη λήξη υπάρχει η δυνατότητα απαντήσεων σε τυχόν απορίες των μαθητών.

Πες στον ήλιο να φανεί
για παιδιά 5-12 ετών
Έναρξη προγράμματος: 22 Δεκεμβρίου
Διάρκεια: 35-40 λεπτά
Ο Φ. ταξιδεύει στα ανοιχτά... Φυσάει άγριος άνεμος. Ο θόλος του ουρανού ντύνεται σκούρο μπλε. Κι όμως μια τόσο μικρή σχεδία μπορεί και να γεννάει κίτρινες εικόνες. ο προβολέας ρίχνει το φως του σε ένα συνηθισμένο αγόρι με παράξενες ιδέες. Χαμένος μέσα στο πέλαγος ανακαλύπτει ότι οι χαρές της φύσης έχουν κρυφτεί. Θα τις αναζητήσει; Θα νοιαστεί για την τύχη τους;
Το πρόγραμμα "Πες στον ήλιο να φανεί" φιλοδοξεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για δημιουργικές στιγμές, στιγμές τρυφερές με στόχο έναν καλύτερο πλανήτη. Στέρεες πραγματικότητες μεταπλάθονται σε ονειρικούς κόσμους και το παιχνίδι επιστρέφει εκεί όπου γεννιέται, στη φαντασία του αιδικού νου.
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιούνται κυκλικά (κάθε 10 περίπου ημέρες) στα 5 Δημόσια Νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης που διαθέτουν κλινικές στις οποίες νοσηλεύονται παιδιά από 5 έως 12 ετών.

Το ΚΘΒΕ κοντά στην εκπαίδευση
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημερα για το Θέατρο στην εκπαίδευση στις 27 Νοεμβρίου, το ΚΘΒΕ, θέλοντας να συμβάλλει στο έργο των εκπαιδευτικών, να διευκολύνει την επικοινωνία τους με το θέατρο και να παρέχει ουσιαστική υποστήριξη σε θέματα που αφορούν στην αξιοποίηση θεατρικών προσεγγίσεων στην εκπαίδευση, αναλαμβ΄ναει μια σειρά από πρωτοβουλίες που πρόκειται να τεθούν σε εφαρμογή από τη νέα χρονιά:
1. Διοργάνωση συναντήσεων των εκπαιδευτικών με συντελεστές της Παιδικής και της Νεανικής του Σκηνής σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν σύντομα.
2. δημοσίευση στην ιστοσελίδα του ΚΘΒΕ εκπαιδευτικού υλικού
3. Καθιέρωση της "ώρας των εκπαιδευτικών": κάθε πρώτη Δευτέρα του μήνα οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να επικοινωνούν με το γραφείο Θεατρολογίας του ΚΘΒΕ (τηλ. 2310263359)

Πανευρωπαϊκή πρωτοπορία για τη Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης



Η εκπαιδευτική ομάδα των Δημοτικών Αστυνομικών του Δήμου Θεσσαλονίκης στο πλάισιο των ενημερωτικών παρεμβάσεων που πραγματοποιεί στα δημοτικά σχολεία της πόλης μας σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας, εντάσσει απότο τρέχον σχολικό έτος 2009-2010 στις παρουσιάσεις που πραγματοποιεί το πολυμεσικό λογισμικό διαδραστικών μαθημάτων "Qedoc".
Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό για τα ελληνικά και τα ευρωπαϊκά δεδομένα λογισμικό, ιδέα και έργο της εκπαιδευτικής ομάδας, με τη βοήθεια του οποίου οι μαθητές του δημοτικού που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ασκούνται σε θέματα της οδικής ασφάλειας μέσα στην τάξη παίζοντας κατά ομάδες με του υπολογιστές με την καθοδήγηση των Δημοτικών Αστυνομικών και των δασκάλων τους. Στο λογισμικό αυτό που ονομάζεται "ΠΡΕΣΒΕΥΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ" έχουν ελεύθερη πρόσβαση μέσω του διαδικτύου και οι μαθητές από τισ σχολικε΄ς μονάδες όλων των Δήμων της χώρας, όπως επίσης και κάθε ενδιαφερόμενος (εκπαιδευτικός, γονείς κλπ).

15η Πανελλήνια Συνάντηση Χορωδιών



Τη 15η Πανελλήνια Συνάντηση Χορωδιών διοργανώνει η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Καλλιτεχνικής Παιδείας και Πολιτισμού Συκεών, στις 28-29 Νοεμβρίου και 5-6 Δεκεμβρίου.

Και στη φετινή διοργάνωση εκατοντάδες χορωδοί, μαθητές και ενήλικοι, θα αναζητήσουν δίοδο έκφρασης μέσω της μουσικής, συμπαρασύροντας όλους τους ακροατές σε ένα μαγικό ταξίδι στην τέχνη.
Η χορωδιακή συνάντηση θα φιλοξενηθεί στο Κλειστό Δημοτικό Θέατρο (Ρ. Φεραίου με Μεγάρων), οι παραστάσεις θα αρχίζουν στις 6 το απόγευμα και η είσοδος είναι ελέυθερη για το κοινό.

περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα εδώ

Μεγαλώνοντας με τρεις μαμάδες...



"Όταν ένας άνθρωπος θέλει κάτι πραγματικά, μπορεί να το πετύχει, έχοντας ως όπλα του το πείσμα και τη θέληση. Το ίδιο κι εμείς, παρ' όλο που γνωρίζαμε εκ των προτέρων ότι οι δυσκολίες θα είναι βουνό..."

Οικογένειες με έναν γονιό, άλλες με υιοθετημένο παιδί, ενώ δεν είναι λιγες κι εκείνες οι οποίες στο πρόσωπο ενός παιδιού από τον Τρίτο Κόσμο είσαν το νέο μέλος: το μοντέλο της παραδοσικής οικογένειας φαίνεται να αλλάζει σιγά σιγά.

Για να διβάσετε ολόκληρο το άρθρο, επισκεφτείτε τη σελίδα της εφημερίδας "Τα Νέα"

"ΦΑΟΣ" σημαίνει φως στην ασφάλεια του σχολείου



Φροντίδα για την ασφάλεια των μαθητών στο σχολικό και εξωσχολικό περιβάλλον.
Αγωγή για την ανάπτυξη συνείδησης ασφαλούς συμπεριφοράς
Οργάνωση για την ενεργοποίηση της κοινότητας σε θέματα πρόληψης μαθητικών ατυχημάτων.
Συμμετοχή για τη δημιουργία και δραστηριοποίηση πυρήνων εθελοντών


Τον Οκτώβριο του 2000, με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα για την Υγιεινή και την Ασφάλεια των εργαζομένων, παρουσιάστηκε στο κοινό της Αχαϊας και σε ειδική ημερίδα, η ιδέα για τη δημιουργία φορέα που έχει σαν στόχο τη δημιουργία και υλοποίηση οργανωμένων προγραμμάτων και δράσεων για την πρόληψη των ατυχημάτων των μαθητών στο σχολικό χώρο.
Αφορμή για την πρόταση αυτή ήταν το γεγονός ότι παρά την απουσία καταγραφής των ατυχημάτων στα σχολεία, αυτά υπάρχουν και συμβαίνουν. Τα στατιστικά στοιχεία στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δείχνουν ότι το σχολείο είναι ένας χώρος ιδιαίτερα ευαίσθητος σε αυτόν τον τομέα, ο οποιο χρειάζεται την προσοχή και τη φροντίδα μας.
Επιπλέον, το σχολείο είναι ο κατεξοχήν χώρος όπου λόγω του εύπλαστου της ηλικίας των μαθητών, μπορεί να διαμορφωθεί η νοοτροπία ασφαλούς συμπεριφοράς, η οποία θα αποδόσει άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα οφέλη στον έφηβο και στον ενήλικα.

Βασικές Δραστηριότητες του οργανισμού είναι:
  • Δημιουργία και ενεργοποίηση πυρήων εθελοντών (εκπαιδευτικοί, γονείς κλπ)
  • Ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση της σχολικής κοινότητας
  • Επιμόρφωση εκπαιδευτικών
  • Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού
  • Ενημερώσεις συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων
  • Στήριξη ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα σχολεία
  • Επεμβάσεις σε σχολικά κτίρια
  • Εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης κοινού
  • Ερευνητική δραστηριότητα
  • Συνεργασία με τοπικούς φορείς και φυσικά πρόσωπα
  • Πολλαπλασιαστική δράση σε άλλες περιοχές.
Περισσότερα θα βρείτε στην ιστοσελίδα του ΦΑΟΣ

Παράσταση IMITATIONS



Το χοροθέατρο ΔΑΓΙΠΟΛΗ παρουσιάζει την παράσταση
"IMITATIONS"
στο θέατρο Ροές στο Γκάζι από 9 Νοεμβρίου 2009 κάθε Δευτέρα και Τρίτη μέχρι τις 12 Ιανουαρίου 2010.

Ερμηνεύουν: Ταχτσόγλου Σωτήρης, Χρήστος Κυπριώτης, Ματία Κωνσταντάκη, Βιβή Ρωμάνα, Ειρήνη Ζαχαρα, Ανδρομάχη Βαρσάμη και Γιώργος Χρηστάκης
Χορογραφία: Γιώργος Χρηστάκης- ΔΑΓΙΠΟΛΗ
Πρωτότυπη μουσική και εκτέλεση: Κώστας Λειβαδάς (πιάνο)- Πάρις Περσινάκης (Λύρα)
Φωτισμοί: Σαράντος Ζορντος

Θέατρο Ροές: Ιάκχου 16, Γκάζι
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2103474312, 2103479426
Ώρα έναρξης παραστάσεων: 21:00
Τιμή εισιτηρίου: 15 ευρώ (φοιτητικό) και 18 ευρώ (κανονικό)
Για κρατήσεις θέσεων και πληροφορίες: 6981267097

Παρουσίαση χοροθεάτρου ΔΑ.ΓΙ.ΠΟ.ΛΗ



Η ΔΑ.ΓΙ.ΠΟ.ΛΗ είναι μια ομάδα σύγχρονου χορού που δημιουργήθηκε το Μάιο του 2004 στην Αθήνα. Ο πυρήνας της ομάδας αποτελείται από τρία άτομα με κινητικά προβλήματα. τον Γιώργο Χρηστάκη, εμπνευστή και δημιουργό αυτής της πρωτοβουλίας, την Ειρήνη Ζαχαρά και τον Χρήστο Κυπριώτη. Στην ομάδα συμμετέχουν και άλλοι χορευτές, χορεύτριες και μουσικοί, καθώς κια άλλοι επαγγελματίες χωρίς κάποιο κινητικό πρόβλημα.

Η διάθεση για εξερεύνηση των ορίων του ανθρώπινου σώματος, της ανθρώπινης φαντασίας, της ανθρώπινης ψυχής, όπως αυτά αναδεικνύονται μέσα από τον αυτοσχεδιασμό και μορφοποιούνται σ' ένα μουσικοκινητικό δρώμενο, στάθηκε το έναυσμα για τη σύσταση αυτού του χορευτικού σχήματος.
Η σύνθεση της ομάδας είναι πολύπλοκη. Οι συμμετέχοντες είναι και των δύο φύλων, διαφορετικών ηλικιών, με κινητικά, ψυχοκοινωνικά και "μη εμφανή" προβλήματα. Εμπλέκονται σε ένα παιχνίδι κίνησης, αποδεικνύοντας ότι οι όποιες ιδιαιτερότητες μπορούν απλά να μετουσιωθούν σε τέχνη. Ένα μίγμα από σώματα, ιδεοπλέγματα, από μουσικές συνατήσεις, αλληλεπιδράσεις που ταξιδεύουν και δίνουν χρώμα στην ανθρώπινη υπόσταση.

Η ομάδα έχει οργανώσει εργαστήριο όπου παραδίδονται μαθήματα μέσω του πειραματισμού και της διαδραστικότητας σε όλους όσους εκδηλώνουν ενδιαφέρον. Παράλληλα βρίσκεται σε συνεχή έρευνα που μελετά την αλληλεπίδραση και τα στοιχεία εκείνα, που θα είνια ικανά να ταράξουν στερεότυπα και αναπαραστάσεις, και να αναδείξουν τη μεθοδολογία, τις λογικες΄και τους τρόπους μέσα από τους οποίους μπορεί να συμβεί αυτό. Τα ανοικτά μαθήματα έχουν σαν στόχο να φέρουν σε επαφή και να κάνουν γνωστό σε όποιον θα ήθελε να σχοληθεί αλλά και στο ευρύ κοινό, τις δραστηριότητες και το έργο της ομάδας, έτσι ώστε αυτή η προσπάθεια να αποκτήσει σταθερή προοπτική και συνεχή εξελικτική πορεία, ανοίγοντας έτσι καινούργιους ορίζοντες στους τόσο ευαίσθητους τομείς της Τέχνης και του Πολιτισμού, της Κινητικής Αναπηρίας και της Ψυχικής Υγείας, αλλά και της Κοινωνικής Επιστήμης γενικότερα, όχι μόον στα Ελληνικά, αλλά και στα διεθνή πεδία ανάλογης δράσης. Το έργο της ομάδας, κατά βάση δεν έχει καμία σχέση με την αναπηρία, ενώ η αναπηρία υφίσταται στο σύνολο του έργου: Η αναπηρία απλώς υφίσταται επειδή δεν μπορεί να εξαφανιστεί και να αρνηθεί ο χορευτής και ο θεατής την ύπαρξή της. Υπάρχει διακριτικά στο σύνολο του έργου αλλά συχνά εξαφανίεται και επανέρχεται ανατρέποντας τους ρόλους και την ανθρωπομετρική κλίμακα των χορευτών. Η ανατροπή είναι ολοκληρωτική σε σημείο που δύσκολα μπορεί κανείς να καταλάβει ποιος έχει ή δεν έχει αναπηρία.

Χοροθέατρο ΔΑΓΙΠΟΛΗ
Πληροφορίες: Γιώργος Χρηστάκης (υπεύθυνος ομάδας)
Γρεβενών 11, Περιστέρι Τ.Κ. 12131 Αθήνα
Τηλέφωνα: 2105317026, 6981267097 Fax: 2105317026
email: jiochri@gmail.com & dagipoli@gmail.com

Παιδιά πεταμένα στο περιθώριο

Με πρωτοβουλία της διεύθυνσης Υγείας- Πρόνοιας της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης διενεργήθηκε έρευνα με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου κατά τους μήνες Σπετέμβριο και Οκτώβριο και στην οποία συμμετείχαν 11 ιδρύματα από όλη τη χώρα και 33 διευθύνσεις πρόνοιας ισάριθμων νομαρχιών.
Η έρευνα αυτή κατέληξε ότι η Ελλάδα εμφανίζει τεράστιες ελλείψεις σε ιδρύματα και κατάλληλους χώρους φιλοξενίας κακοποιημένων και παραμελημένων παιδιών, όπως και μονογονεϊκών οικογενειών, με αποτέλεσμα τα άτομα αυτά να οδηγούνται μοιραία στον δρόμο και το περιθώριο.
Σε ποσοστό 60% τα ιδρύματα της χώρας δηλώνουν ότι οι δομές για την παιδική προστασία είναι ελάχιστες για τον αριθμό των παιδιών που χρειάζονται περίθαλψη, ενώ υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχουν καθόλου χώροι για την αυτόνομη διαβίωσή τους μετά την απομάκρυνση από τα ιδρύματα. Επίσης, το 60% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ακόμη και οι υπάρχοντες χώροι αδυνατούν να προετοιμάσουν τα παιδιά για την ένταξή τους στην κοινωνία, λόγω έλλειψης σε ειδικευμένο και επιστημονικό προσωπικό που μπορεί να στηρίξει την εκπαίδευσή τους.
Ταυτόχρονα, το κράτος συνεχρίζει να υποχρηματοδοτεί τα υφιστάμενα ιδρύματα και να επιδοτεί τα παιδιά με το πενιχρό ποσό των 45-50 ευρώ το μήνα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα σχετικά με τη μεταϊδρυματική κοινωνική ένταξη των παιδιών. Το 45,5% των ιδρυμάτων και των υπηρεσιών πρόνοιας απάντησε ότι δεν υπάρχουν καθόλου δομές στο νομό τους, που να ασκούν ιδρυματική πολιτική, είτε ότι οι υπάρχουσες δομές δεν έχουν τη δυνατότητα να βοηθήσουν τα παιδιά μετά την απομάκρυνσή τους από το ίδρυμα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι δύο στους τρεις νομούς δεν έχουν καμιά ενδιάμεση δομή αυτόνομης διαβίωσης για τα παιδιά που έχουν ενηλικιωθεί και πρέπει να απομακρυνθούν από το ίδρυμα.
Τέλος, εκτός από το γεγονός ότι τα παιδιά στα ιδρύματα μεγαλώνουν όχι στις καλύτερες δυνατές συνθήκες και χωρίς προοπτικές για επιτυχημένη κοινωνική επανένταξη μετά την ενηλικίωσή τους, είναι πολύ δύσκολο να βρουν δουλειά.

Αναζητώντας τη Ραπουνζέλ


Ένα παραμύθι γεμάτο καλούς και κακούς... Μία ιστορία στο δρόμο της αναζήτησης, της αλήθειας και της ελευθερίας... Πόσο αληθινές είναι σήμερα οι μάγισσες; Πόσο επίκαιροι είναι οι πρίγκιπες; Ο μύθος της Ραπουνζέλ αποτελεί μια αφορμή... Να σκεφτούμε και να επαναπροσδιορίσουμε τη θέση των παιδιών. Οι φόβοι, οι αγωνίες, οι ανησυχίες τους, περισσότερο όμως, οι κίνδυνοι, η εκμετάλλευση, η βία... Και η δική μας στάση... η δική μας αντιμετώπιση, οι πράξεις μας... Είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι... "Εθελοντές" και κρίκοι μιας αλυσίδας... Ισχυρής...που υποστηρίζει και εμπνέει... Μέσα από την τέχνη... μέσα από το θέατρο... Κάθε παιδί σε ανάγκη, κάθε παιδί κοντά ή μακριά μας, είναι δικό μας παιδί.

Το "Αναζητώντας τη Ραπουνζέλ" αντλώντας στοιχεία από το κλασικό κα αγαπημένο παραμύθι των αδερφών Γκριμ, αφηγείται τις περιπέτειες της Ραπουνζέλ, την οποία η μάγισσα Φράου Φον Κλοπίδου κρατάει έγκλειστη στον υπερσύγχρονης τεχνολογίας πύργο της.
Ο Ιάσονας, ένας εθελοντής από το "Χαμόγελο του Παιδιού", χρησιμοποιώντας τα ίδια τα "όπλα" της Μάγισσας, θα παλέψει να τη σώσει. Θα καταφέρει, όμως να βοηθήσει τη Ραπουνζέλ να αποδράσει στον πραγματικό κόσμο, εκεί που η χαρά και η λύπη, η ομορφιά και η ασχήμια συνυφαίνουν τη ζωή;

Η παράσταση φιλοδοξεί μέσα από την ευαίσθητη και χιουμοριστική ματιά της Κέλλυς Σταματουλάκη, το διεισδυτικό σκηνοθετικό βλέμμα του Γιάννη Βούρου και την πρωτότυπη μουσική του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, να αναδείξει τη σημασία του εθελοντισμού και της αγάπης προς τον συνάνθρωπό μας.

τιμή εισιτηρίου: 15 ευρώ
ομαδικές επισκέψεις: 8 ευρώ

Θέατρο Βεάκη (Στουρνάρη 32, Αθήνα, τηλ. 2105223522)

Η παράσταση τελεί υπό την αιγίδα του οργανισμού "Το χαμόγελο του Παιδιού" όπου και θα διατεθεί και μέρος των εσόδων

Ο ΟΗΕ βράβευσε παραολυμπιονίκη


Κάθε χρόνο ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών στην Κένυα επιλέγει ένα άτομο ή έναν φορέα του οποίου οι πρωτοβουλίες (σχετικές μέ κάποιον από τους τομείς του ίδιου του ΟΗΕ) δεν έχουν προσελκύσει ιδιαίτερη δημοσιότητα, αλλα ασχολείται με την κοινοποίηση σημαντικών θεμάτων που εντάσσονται στους Αναπτυξιακούς Στόχους του ΟΗΕ και τα επιτεύγματά του αποτελούν έμπνευση για τους Κενυάτες.
Για το 2009 ο ΟΗΕ στην Κένυα επέλεξε τον παραολυμπιονίκη Kiprono Kirwa να παραλάβει το βραβείο του σαν Πρόσωπο της Χρονιάς για τις προσπάθειές του στην καταπολέμηση της φτώχειας μέσω του αθλητισμού, παρά την αναπηρία του.
Γεννηθηκε με σοβαρά προβλήματα όρασης στο Kapsabet, ωστόσο κατόρθωσε να αποδείξει ότι η αναπηρία αυτή δεν ήταν ανικανότητα και μέσω του αθλητισμού, οι νέοι μπορούν να καταπολεμήσουν τη φτώχεια.
Ο Kirwa πήρε συνολικά τρία χρυσά μετάλλια πέρυσι στο Πεκίνο, κερδίζοντας στα 10.000μ. Ανδρών (Τ12), 5.000μ. (Τ13) και 1500μ. (Τ13). Η επιτυχία του ήταν το αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και επιμονής, χαρακτηριστικά που τον καθιστούν αγαπητό και τους νέους, πολλοί από τους οποίους ενθαρρύνονται και τον έχουν σαν πρότυπο στην προσπάθειά του.