Τα περισσότερα χαρισματικά παιδιά έχουν καλές σχέσεις με τους συνομηλίκους τους. Οι προηγμένες γνωστικές τους ικανότητες τους επιτρέπουν να κατανοούν τις κοινωνικές καταστάσεις και τους βοηθούν να αποκτήσουν τις κοινωνικές δεξιότητες που χρειάζονται για να τα πηγαίνουν καλά με τους άλλους. Ωστόσο, κάποια άλλα χαρισματικά παιδιά δυσκολεύονται να δημιουργήσουν δυνατές κοινωνικές σχέσεις επειδή διαφέρουν από τα τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά με τρεις τρόπους.
Αρχικά, ψάχνουν συνήθως μεγαλύτερα σε ηλικία ή άλλα χαρισματικά παιδιά σαν φίλους επειδή έχουν περισσότερα κοινά στοιχεία με παιδιά που είναι 2-4 χρόνια μεγαλύτερα από αυτά. Κατά δεύτερον, συχνά έχουν διαφορετικές προσδοκίες από τις φιλίες. Τυπικά, αναζητούν την οικειότητα και την ηθική ακεραιότητα σε πολύ πιο νεαρή ηλικία από τα άλλα παιδιά. Τρίτον, οι χαρισματικοί έφηβοι μπορεί να αισθάνονται μια σύγκρουση ανάμεσα στην ισχυρή επιθυμία τους για επιτεύγματα και στην ισχυρή επιθυμία τους να ανήκουν σε μια κοινωνική ομάδα όπου στις περισσότερες περιπτώσεις οι υψηλές επιδόσεις αντιμετωπίζονται με αρνητικό τρόπο.