Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου 2014

Τι μπορούμε να κάνουμε τα παζλ που τους λείπουν κομμάτια;

Πολλές φορές χάνονται ή καταστρέφονται κάποια κομμάτια από τα παζλ των παιδιών, ιδίως στις μικρές ηλικίες. Τα «χαλασμένα» παζλ είναι κάτι πολύ συνηθισμένο στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με δυσκολίες στην οργάνωση ή με κινητικές διαταραχές. Το ίδιο συνηθισμένο φυσικά είναι και στα ζωηρά παιδιά ή στα ακατάστατα. Υπάρχει κάποιος τρόπος να μην τα πετάξουμε, αλλά να τα χρησιμοποιήσουμε; Φυσικά! Δείτε 10 απλές ιδέες.

Τι να προσέχει το παιδί και ο έφηβος που ακολουθεί φυτοφαγική διατροφή

Η φυτοφαγία αποτελεί μια ολοένα και πιο δημοφιλής επιλογή στον τρόπο ζωής, που ακολουθείται όχι μόνο από ενήλικες αλλά και από παιδιά και εφήβους. Οι φυτοφαγικές δίαιτες φαίνεται πως είναι ωφέλιμες για την υγεία, καθώς σχετίζονται με μειωμένο κίνδυνο για την εμφάνιση πολλών χρόνιων νοσημάτων όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα, η υπέρταση, ο σακχαρώδης διαβήτης, η παχυσαρκία και ο καρκίνος. Οι ευεργετικές τους δράσεις πιθανότατα οφείλονται στη χαμηλότερη πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών και χοληστερόλης, λόγω του αποκλεισμού του κρέατος, και την υψηλότερη κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, δημητριακών ολικής άλεσης, ξηρών καρπών και φυτικών ινών. Τι πρέπει όμως να προσέξουμε όταν ένα παιδί ή ένας έφηβος ακολουθεί φυτοφαγική διατροφή;

Ο κόσμος είναι το πιο επικίνδυνο μέρος για να ζει ένα παιδί

 
Η παιδική βία μοιάζει να έχει πάρει διαστάσεις επιδημίας, απλώνεται παντού, σε εμπόλεμες ζώνες, σε πόλεις, στα ίδια τα σπίτια των παιδιών, στα σχολεία. Μωρά, παιδιά, έφηβοι πέφτουν θύματα ξυλοδαρμού, βιασμών, ακόμη και φόνων κάθε πέντε λεπτά σύμφωνα με έκθεση της UNICEF. Σε πολλές χώρες, η βία συναντάται καθημερινά με τη μορφή πολλών προσώπων.

Οταν τα βιβλία ταξιδεύουν σε ρόδες

Δεκάδες σχολεία ανά την επικράτεια έχουν ήδη αρχίσει να λαμβάνουν τις κινητές βιβλιοθήκες που φτάνουν στις τάξεις επάνω σε ρόδες.
Με μια ευρεία θεματολογία, οι δάσκαλοι δημιουργούν λέσχες ανάγνωσης ή εκπαιδευτικά προγράμματα, ενώ όταν ολοκληρωθεί το διάβασμα, τα βιβλία «ταξιδεύουν» και πάλι, με προορισμό κάποιο άλλο σχολείο.

Οι «νευρομύθοι» στην εκπαίδευση

«Ο άνθρωπος χρησιμοποιεί μόλις το 10% του εγκεφάλου του». «Κατά κανόνα, κάθε παιδί είναι είτε οπτικός, είτε ακουστικός, είτε κιναισθητικός τύπος, κάτι που σημαίνει πως αποδίδει καλύτερα όταν του παρέχονται ερεθίσματα τα οποία ταιριάζουν στο μαθησιακό του προφίλ». «Η κατανάλωση αναψυκτικών με ζάχαρη και σνακ μειώνει την προσοχή των μαθητών».

Σχολεία ειδικών αποστολών

Δισεκατομμυριούχοι, επιχειρήσεις, αθλητικά σωματεία και πανεπιστήμια αναλαμβάνουν τη διαχείριση σχολείων σε υποβαθμισμένες γειτονιές της Αμερικής, με στόχο να στείλουν τα μη προνομιούχα παιδιά στο κολέγιο αντί στην «αγκαλιά» των συμμοριών.

Οι δίγλωσσοι μαθητές δεν διαφέρουν από τους μονόγλωσσους στις γνωστικές επιδόσεις

Η διγλωσσία δεν συνιστά ανασταλτικό παράγοντα στις γνωστικές επιδόσεις των μαθητών, ενώ παρά τις όποιες δυσκολίες μπορεί να συνεπάγεται για ένα παιδί η ταυτόχρονη χρήση δύο γλωσσών, τελικά επηρεάζει θετικά την ανάπτυξη των μη λεκτικών γνωστικών του λειτουργιών.

Όλα τα έξοδα καλυμμένα για μαθητές σε Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας αποτελεί η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση γεγονός που αποδεικνύεται εμπράκτως από τις ενέργειες στις οποίες έχει προχωρήσει. 

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Δερμεντζόπουλο εξασφαλίστηκε σε μια δύσκολη εποχή η συνέχιση της χρηματοδότησης των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ενώ σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος επιχορηγούνται για φέτος 120 διήμερα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των μαθητών μας με θέμα σχετικό με τους υδατικούς πόρους.