Τρίτη, 30 Ιουνίου 2015

Διδάσκοντας τα μαθηματικά έτσι ώστε να έχουν νόημα...

Μπορούν τα μαθηματικά να αποκτήσουν νόημα για τα παιδιά στο σχολείο; Να γίνουν καθημερινή πρόκληση και παιχνίδι; Να κατανοηθούν οι βασικές έννοιες σε βάθος και να γίνει ξεκάθαρο πού, πώς και γιατί εφαρμόζονται στην πραγματική ζωή;
Δείτε το βιντεάκι της Edutopia και θα καταλάβετε ότι όλα αυτά είναι δυνατά. Μερικοί εμπνευσμένοι εκπαιδευτικοί, η σύγχρονη τεχνολογία, μια πανέξυπνη ιδέα και τα μαθηματικά παύουν να είναι εφιάλτης και τιμωρία. Δείτε  τους μαθητές να χρησιμοποιούν δύσκολες μαθηματικές έννοιες χωρίς να δυσανασχετούν ή να πλήττουν. Πώς;
Ο χάρτης των ΗΠΑ σχεδιάστηκε στο γυμναστήριο του σχολείου. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο μέρη : στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας  που ήταν μέσα στην σχολική αίθουσα και στους πιλότους που βρίσκονταν στο γυμναστήριο. Κάθε ομάδα αποτελούνταν από έναν ελεγκτή και 1ή 2 πιλότους και έπρεπε να ολοκληρώσουν 4 αποστολές- προκλήσεις. Για κάθε αποστολή που αφορούσε μια φυσική καταστροφή ή ατύχημα, τα παιδιά έπαιρναν οδηγίες (προβλήματα) με μαθηματικά δεδομένα και έπρεπε να εφαρμόσουν τους σωστούς τύπους προκειμένου να βρουν τον τόπο της τραγωδίας και να σώσουν τα θύματα.


Υπάρχει άραγε καλύτερος τρόπος να διδάξεις συνεργασία, ανθρωπιά και … μαθηματικά ;

Σινεμά και σλάλομ στην γειτονιά της Κυψέλης

Με μια δυναμική δράση ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης, προβληματισμού και συνειδητοποίησης έρχονται να κινητοποιήσουν του κατοίκους της Κυψέλης ομάδες και φορείς της περιοχής την Τετάρτη 1η Ιουλίου 2015 στις 19:30 στο θεατράκι της Φωκίωνος Νέγρη και Μεγίστης.

Μειώνουν την ύλη, αυξάνουν τα προβλήματα

Όλοι οι Υπουργοί Παιδείας δηλώνουν ότι πρέπει να μειωθεί η ύλη στα μαθήματα που διδάσκονται στο σχολείο, αποδίδοντας εκεί τα προβλήματα και την κακοδαιμονία της εκπαίδευσης. Εύκολες προσεγγίσεις, που χαϊδεύουν τ’ αυτιά των μαθητών και των γονέων, χωρίς, όμως, αποτέλεσμα. Αν η ύλη ήταν το πρόβλημα θα είχε βελτιωθεί η εκπαίδευσή μας (μετά τις συνεχείς μειώσεις), όμως συνεχώς χειροτερεύει παρότι μειώνεται η ύλη.