Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2020

"Κακός δάσκαλος"

«Είναι πολύ αυστηρός», «Είναι κακός μαζί του», «Δεν δείχνει καθόλου κατανόηση», «Το προσβάλλει συνέχεια», «Δεν το βοηθάει καθόλου», «Δεν ενδιαφέρεται για το παιδί μου».

Πολλές φορές οι γονείς των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες λένε τις φράσεις αυτές για τους εκπαιδευτικούς των παιδιών τους στις γενικές τάξεις. Αποδέκτες των παραπόνων τους είναι συνήθως οι άλλοι γονείς, οι συγγενείς, οι φίλοι ή οι ειδικοί που υποστηρίζουν το παιδί εκτός σχολείου. Με αυτό τον τρόπο, ωστόσο, αφενός το πρόβλημα δεν λύνεται και αφετέρου δημιουργείται μία ολοένα αυξανόμενη ένταση και ένα αρνητικό κλίμα μεταξύ σχολείου και οικογένειας.

Εκπαιδεύοντας τους εκπαιδευτικούς για το 1821

Δώδεκα καθηγήτριες και καθηγητές του ΕΚΠΑ δίδαξαν την Ελληνική Επανάσταση σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Yπάρχει μεγάλη ανάγκη να περάσουν στα σχολεία τα πορίσματα της ελληνικής και διεθνούς ιστοριογραφίας για την περίοδο. Να αντιμετωπιστεί η Ελληνική Επανάσταση ως ένα διεθνές γεγονός 

Χριστούγεννα-online στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αυτά τα διαφορετικά Χριστούγεννα, μεταφέρει τη γιορτινή του λάμψη στις οθόνες μας, μέσα από εκδηλώσεις για όλη την οικογένεια (20–30.12.2020) που θα απολαύσουμε σε δωρεάν streaming –στο site και στη σελίδα του Μεγάρου στο fb– από τη ζεστασιά του σπιτιού μας φορώντας, αν θέλουμε, τα καλά μας!

Αυτό τον μήνα, το Megaron Online μάς προσφέρει επίσης δύο ψηφιακές προβολές (13 και 15.12.2020), οι οποίες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του Έτους Beethoven 2020, καθώς και το streaming του εκπαιδευτικού προγράμματος Παραμύθια για όλα τα παιδιά.

Συζήτηση: Βιώσιμη Ανάπτυξη και Εκπαίδευση: Αντιμετωπίζοντας τις Ανισότητες

Tο ΚΜΟΠ - Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας σας προσκαλεί σε Διαδικτυακή Συζήτηση με θέμα «Βιώσιμη Ανάπτυξη και Εκπαίδευση: Αντιμετωπίζοντας τις Ανισότητες».
Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2020
14.00-17.00

Στην εκδήλωση θα παρουσιαστούν και θα συζητηθούν οι καλές πρακτικές που εφαρμόζουν σχολεία, τοπικές αρχές, πανεπιστήμια και οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών για την προώθηση των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης για ποιοτική #εκπαίδευση (SDG 4) και λιγότερες #ανισότητες (SDG 10).

Αυστραλία: Στα ελληνικά και από μαθητές παραδοσιακός μύθος των Αβορίγινων

Στο πλαίσιο της σειράς «Παιδιά και έφηβοι ερμηνεύουν ρόλους μπροστά από ένα μικρόφωνο», το ομογενειακό ραδιόφωνο SBS έδωσε τη σκυτάλη σε μαθητές και μαθήτριες από το εκπαιδευτικό ίδρυμα Alphington Grammar School.

Τα παιδιά ερμηνεύουν τον παραδοσιακό μύθο των Αβορίγινων της βόρειας Αυστραλίας «Το εμού και το τζάμπιρου».

Η AS Company στηρίζει ενεργά τον αγώνα κατά του εθισμού στην οθόνη

Με μότο «Άσε κάτω την οθόνη»…και έλα μαζί να παίξουμε, σε μια εποχή όπου η οθόνη τείνει να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας, η AS Company λανσάρει την επικοινωνιακή καμπάνια αφύπνισης «Άσε κάτω την οθόνη» και hashtag #asekatotinothoni

UNICEF : Ο εντοπισμός των ασυνόδευτων και χωρισμένων από την οικογένειά τους κοριτσιών

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση του αριθμού των κοριτσιών που ταξιδεύουν ακολουθώντας μεταναστευτικές διαδρομές που είναι εξαιρετικά επικίνδυνες, χωρίς την προστασία γονέων ή κηδεμόνων.

Μεταξύ του 2014 και του 2019 περισσότερα από 627.000 κορίτσια ζήτησαν άσυλο στην Ευρώπη, πάνω από 27.000 ήταν ασυνόδευτα ή χωρισμένα και πολλά άλλα που δεν αναγράφονται στα επίσημα στατιστικά στοιχεία.

Πρώτο βραβείο σε ταινία sci-fi από μαθήτριες της Λέσβου

Πώς το μυθιστόρημα του Ιουλίου Βερν «Από τη Γη στη Σελήνη» και οι απόψεις του Βενιαμίν του Λέσβιου συνέβαλαν ώστε να αποτραπεί μια εισβολή εξωγήινων στη Γη κατά τον 19ο αιώνα; Η ταινία επιστημονικής φαντασίας του 3ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης το εξήγησε με τέτοιο τρόπο ώστε να αποσπάσει το πρώτο βραβείο στον πανελλαδικό διαγωνισμό «Διαστημικές Εικόνες και Καλλιτεχνικές Εκφράσεις 2019-2020» της Eνωσης Ελλήνων Φυσικών. Απέδειξαν παράλληλα ότι η Φυσική μπορεί να συνδυαστεί με τη λογοτεχνία, το σχέδιο, τους κοινωνικούς αγώνες, το πνεύμα και τα φιλοσοφικά και κοινωνικά ρεύματα της εποχής. Αλλά και με το μοντάζ, τη σκηνοθεσία, τη μετατροπή σχεδίων από το χαρτί σε ηλεκτρονικά μέσα, τα εργαλεία σχεδίασης και πάρα πολλά άλλα.

Θεσσαλονίκη: Εξώδικο από γονείς στη διοίκηση του Κ.Κ.Π.Π.Κ.Μ. για τον «Άγιο Δημήτριο»

Εξώδικο έστειλαν γονείς και κηδεμόνες των περιθαλπόμενων στη δομή «Αγ. Δημήτριος» του κέντρου πρόνοιας Κεντρικής Μακεδονίας. Συγκεκριμένα, το σωματείο «ΑΡΩΓΟΙ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ» καταγγέλλει ελλιπή ενημέρωση από τη διοίκηση του Κέντρου Πρόνοιας Κεντρικής Μακεδονίας και καταθέτει μια σειρά από αιτήματα που ζητά να ικανοποιηθούν άμεσα.

Στη συγκεκριμένη δομή είχαν εντοπιστεί δέκα κρούσματα και όπως κατήγγειλε το σωματείο δεν ενημερώθηκαν ποτέ οι γονείς και κηδεμόνες επίσημα για την κατάσταση των περιθαλπόμενων, παρά μόνο από δημοσιεύματα στον Τύπο. 

Επιστημονική έρευνα: Τα μικρά παιδιά στο lockdown προτιμούν τα παιχνίδια τους από τις δραστηριότητες

Επιστημονική έρευνα αποκαλύπτει ότι ακόμη και μέσα στο lockdown τα μικρά παιδιά προτιμούν να παίζουν με τα παιχνίδια τους, παρά ταξίδια και επισκέψεις σε θεματικά πάρκα.

Τα μικρά παιδιά προτιμούν τα παιχνίδια τους και στο lockdown έναντι άλλων δραστηριοτήτων όπως οι διακοπές και οι επισκέψεις σε θεματικά πάρκα, σύμφωνα με νέα επιστημονική έρευνα.

Νιγηρία: Επίθεση σε σχολείο στον βορρά, πολλοί μαθητές απήχθησαν

Ενοπλοι επιτέθηκαν σε δευτεροβάθμιο σχολείο στην πολιτεία Κατσίνα της βόρειας Νιγηρίας και απήγαγαν πολλούς μαθητές, κατήγγειλαν κάτοικοι.

Ο πρόεδρος Μουχαμαντού Μπουχάρι καταδίκασε χθες την επίθεση στην πολιτεία που αποτελεί ιδιαίτερη πατρίδα του, τονίζοντας πως διαπράχθηκε από «δειλούς» που έβαλαν στόχο «αθώα παιδιά». Υποσχέθηκε να ενισχύσει την ασφάλεια στα σχολεία.

William Sidis : Είχε το υψηλότερο IQ – Πέθανε φτωχός και μόνος στα 46 του χρόνια

Την 1η Απριλίου του 1898 γεννήθηκε, στις ΗΠΑ, ο Γουίλιαμ Τζέιμς Σίντις – William James Sidis, που υπήρξε πιθανότατα ο εξυπνότερος άνθρωπος όλων των εποχών, αφού διέθετε ένα IQ που κυμαινόταν ανάμεσα στο 250 και στο 300 και θεωρείται το υψηλότερο που έχει ποτέ καταγραφεί.

Αυστρία: Το δικαστήριο ακυρώνει νόμο περί απαγόρευσης της μαντίλας για τα παιδιά του δημοτικού

Το συνταγματικό δικαστήριο της Αυστρίας εξέδωσε νόμο, που ακυρώνει προηγούμενο νομοθετικό διάταγμα, το οποίο απαγόρευε στα παιδιά δημοτικού να φορούν συγκεκριμένα καλύμματα στο κεφάλι, που εκφράζουν θρησκευτικές πεποιθήσεις. 

Σύμφωνα με το δικαστήριο, ο νόμος έχει ως στόχο την ισλαμική μαντίλα και παραβίασε τα δικαιώματα της θρησκευτικής ελευθερίας.