Φανταστείτε ρομπότ να συμμετέχουν στη διδασκαλία κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιά με αυτισμό, την ύπαρξη ενός λογισμικού μετάφρασης που παρέχει σε κωφούς μαθητές μια πιο ομαλή και διαδραστική εμπειρία ή τη χρήση της ανάλυσης δεδομένων για τον προσδιορισμό αποτελεσματικών μεθόδων εντοπισμού ατόμων με δυσλεξία.
Αυτά τα εργαλεία, τα οποία όλα ενσωματώνουν τεχνητή νοημοσύνη, έχουν στόχο την εύρεση καλύτερων τρόπων εντοπισμού, διδασκαλίας και βοήθειας ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες. Ορισμένα εξ αυτών βρίσκονται ήδη στις σχολικές αίθουσες, κάποια άλλα είναι ακόμη στο στάδιο της έρευνας.