Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2020

Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού


«Τα πρόσωπα των παιδιών είναι πατρίδες

φερμένες εδώ απ’ τα τέσσερα σημεία της γης

για ένα διάλογο αγάπης. Κοινό το χορτάρι κι ο ήλιος

και τα χέρια που παίζουνε. Βλέπετε αυτά τα παιδιά

που τα μάτια τους είναι γεμάτα ουρανό

και αθωότητα; […]

Τα Παραμύθια του Σαββάτου μιλούν για τα δικαιώματα του παιδιού

Με αφορμή την σημερινή επέτειο της Παγκόσμιας Ημέρας για τα Δικαιώματα του Παιδιού, «Τα παραμύθια του Σαββάτου», παρουσιάζουν και προτείνουν βιβλία κατάλληλα για παιδιά σχετικά με το θέμα!

Να θυμηθούμε πως η συγκεκριμένη επέτειος ορίστηκε το 1989 από την Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ και η Ελλάδα επικύρωσε την Σύμβαση αυτή στις 2 Δεκεμβρίου 1992.

"Τι... παίζει με τα δικαιώματά μας;" Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού σε κουίζ!!

Με αφορμή την 20η Νοέμβρη, Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, και τη συμπλήρωση 31 χρόνων από την υιοθέτηση της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, η ΠΡΩΤΑ.12 ετοίμασε το κουίζ "Τι... παίζει με τα δικαιώματά μας;" που έχει δύο επίπεδα με 12 φράσεις στο καθένα.

Μέσα από το κουίζ, τα παιδιά μπορούν να εξερευνήσουν τα δικαιώματα τους με ένα διαφορετικό τρόπο, απαντώντας αν νομίζουν ότι κάθε μια από τις 24 φράσεις είναι σύμφωνη ή όχι με τη Σύμβαση. Με την ολοκλήρωση των απαντήσεων στο κάθε επίπεδο, μπορούν να δουν πόσες ήταν σωστές και πόσες όχι και γιατί, δηλαδή με απλά λόγια τι προβλέπεται στα σχετικά άρθρα της Σύμβασης. Το κουίζ απευθύνεται σε παιδιά από 10 χρονών και πάνω.

ΑΡΣΙΣ:Σε κρίση τα δικαιώματα των παιδιών και ειδικά των ευάλωτων

Σε κρίση εξακολουθούν να είναι τα δικαιώματα των παιδιών, ιδιαίτερα των πλέον ευάλωτων από τα φτωχότερα κοινωνικά στρώματα, εγκαταλειμμένων, ανάπηρων, θυμάτων βίας και παραμέλησης.

Όπως επισημαίνει η ΑΡΣΙΣ - Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων, με αφορμή την αυριανή Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού, οι διακηρυκτικές αρχές της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού δοκιμάζονται ακόμη περισσότερο εν μέσω καραντίνας.

Η τηλεκπαίδευση μείωσε τα sms για μετακινήσεις κατά 25%

Τη μείωση των μετακινήσεων είχε ως αποτέλεσμα η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης στα δημοτικά σχολεία. 

Ειδικότερα, από την ημέρα που τέθηκε σε ισχύ η τηλεκπαίδευση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τα sms για μετακινήσεις μειώθηκαν κατά 25%.

Διαδικτυακή ημερίδα - Πολλαπλή Σκλήρυνση: Προκλήσεις της νέας εποχής

Το iatronet.gr, υπό την αιγίδα του Συλλόγου Ατόμων με Σκλήρυνση Κατά Πλάκας, διοργανώνει  στις 22.11.2020 διαδικτυακή ημερίδα για τις προκλήσεις της νέας εποχής στην Πολλαπλή Σκλήρυνση. Στόχος της διαδικτυακής Ημερίδας είναι η εκπαίδευση και ενημέρωση για τις σύγχρονες προκλήσεις στην Πολλαπλή Σκλήρυνση και παράλληλα την ενίσχυση του ρόλου του Συλλόγου Ασθενών στην νέα εποχή. Θα δοθούν πιστοποιητικά παρακολούθησης.

Άποψη: Δόμνα Μιχαηλίδου " Είναι η προσχολική αγωγή, συμπολίτες!"

13%. Αυτό είναι το ποσοστό των παιδιών μέχρι την ηλικία των δύο ετών που εντάσσονται στη προσχολική αγωγή στη χώρα μας σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΟΟΣΑ. Ο μέσος όρος στις υπόλοιπες χώρες του ΟΟΣΑ είναι σχεδόν τριπλάσιος, φτάνει το 34%. 

Αντίστοιχα, λιγότερο από το 50% των παιδιών έως τεσσάρων ετών εντάσσονται στο σύνολο των δομών προσχολικής αγωγής. 

Βρετανία-Κορωνοϊός: Σούπερ μάρκετ και σχολεία "δείχνουν" οι ιχνηλατήσεις

Τα σουπερμάρκετ είναι ο πιο συχνός χώρος έκθεσης στον κορωνοϊό για όσους προσβάλλονται στην Αγγλία, σύμφωνα με νεότερα στοιχεία από την υπηρεσία Δημόσια Υγείας Αγγλίας (PHE).

Αναλύοντας τις επαφές και τις κινήσεις των 128.808 πολιτών που διαγνώστηκαν θετικοί στο διάστημα 9-15 Νοεμβρίου με βάση το πρόγραμμα ιχνηλάτησης, η PHE διαπίστωσε ότι το 18,3% των φορέων είχαν επισκεφθεί κάποιο σουπερμάρκετ.

Πρόσκληση σε διαδικτυακό σεμινάριο για την ενημέρωση εκπαιδευτικών του Δικτύου Συνδεδεμένων Σχολείων της UNESCO για τα Παγκόσμια Γεωπάρκα της UNESCO

Το Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων διοργανώνει στις 27 Νοεμβρίου 2020 και ώρα 17:00-20:00, διαδικτυακό σεμινάριο σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, το φορέα διαχείρισης του Παγκόσμιου Γεωπάρκου UNESCO Λέσβου, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Πανεπιστήμιου Κρήτης το φορέα διαχείρισης του Παγκόσμιου Γεωπάρκου UNESCO Ψηλορείτη και την Έδρα UNESCO του Πανεπιστημίου Αιγαίου για τα Γεωπάρκα και την βιώσιμη ανάπτυξη νησιωτικών και παράκτιων περιοχών. 

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» μιλά για τη βία ενάντια στα παιδιά και τα δικαιώματά τους

Για «Το Χαμόγελο του Παιδιού» η 18η, η 19η και η 20η Νοεμβρίου αποτελούν την αφορμή να απευθυνθεί στην ελληνική κοινωνία, στους αρμόδιους θεσμικούς φορείς, στα ΜΜΕ για να ενημερώσει και να κινητοποιήσει τις υγιείς δυνάμεις, με σκοπό τη θωράκιση των παιδιών, επενδύοντας καταρχάς στην πρόληψη αλλά και υλοποιώντας δράσεις και παρέχοντας υπηρεσίες για την προστασία τους από κάθε μορφή βίας, τη φροντίδα τους και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους, όπως ακριβώς ορίζονται από τη σχετική Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών.

Τηλεκπαίδευση - Ηλεία: Παιδιά χωρίς ίντερνετ παλεύουν να κάνουν μάθημα σε αυλή καφενείου

Οι εικόνες ντροπής σε χωριό της Ηλείας δείχνουν, αν μη τι άλλο, ότι η τηλεκπαίδευση στην Ελλάδα κινείται με δύο ταχύτητες

Εικόνες που δεν παραπέμπουν σε ευρωπαϊκή χώρα δημοσίευσε η εφημερίδα της Ηλείας «Πρωινή», στις οποίες φαίνονται πέντε παιδιά του χωριού Πεύκη να προσπαθούν να λάβουν μέρος στην τηλεκπαίδευση στην πλατφόρμα Webex, χρησιμοποιώντας δύο κινητά τηλέφωνα, σε αυλή καφενείου μέσα στο κρύο, αφού δεν έχουν πρόσβαση στον ίντερνετ από το σπίτι τους. 

UNICEF: Masked Not Muted

 

Μαθήματα αλληλεγγύης: Συγκέντρωσαν χρήματα για να αγοράσουν τάμπλετς σε συμμαθητές τους

Σε νέα εποχή εκπαίδευσης καλούνται να ενσωματωθούν οι μαθητές, με τον κοροναϊό να μην αφήνει ανεπηρέαστό ούτε το σύστημα παιδείας.

Οι μαθητές υποδέχτηκαν την νέα σχολική χρονιά με μάσκες στα πρόσωπά τους και χωρίς καλά – καλά ακόμη να χαιρετήσουν φίλους και καθηγητές και με τα βιβλία να αποπνέουν ακόμα τη μυρωδιά του φρέσκου, κλείστηκαν ξανά μέσα στα σπίτια τους.

Συμπληρωματικές Οδηγίες για τη λειτουργία προνοιακών ανοικτής δομών φροντίδας ΚΔΑΠ-μεΑ και ΚΔΗΦ

Συμπληρωματικές Οδηγίες επί της Εγκυκλίου με θέμα: «Αναστολή Λειτουργίας των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ), Πρόσθετες Οδηγίες για τη λειτουργία προνοιακών ανοικτής δομών φροντίδας: Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών και Ατόμων με Αναπηρία (ΚΔΑΠ-μεΑ) και Κέντρων Διημέρευσης και Ημερήσιας Φροντίδας (ΚΔΗΦ)»

Εξ αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών ΕΠΑΛ: Παρατείνεται η προθεσμία συμμετοχής

Παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής αίτησης συμμετοχής στην εξ’ αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών ΕΠΑΛ και εμπλεκομένων στελεχών εκπαίδευσης

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) υλοποιεί την Πράξη με τίτλο «Μια νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ: Υλοποίηση της Επιμόρφωσης» και κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5022549, ΣΑΕ3451 με κωδικό 2019ΣΕ34510002, Άξονες Προτεραιότητας 7, 8, 9, στο πλαίσιο του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020», που συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο).