Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021

5 τρόποι για να βοηθήσουμε στο σπίτι τα παιδιά με αργή ταχύτητα επεξεργασίας (slow processing speed).

Δεν λειτουργούν όλα τα παιδιά με τον ίδιο ρυθμό. Ως εκπαιδευτικός έχω δει πολλά παιδιά με αργή ταχύτητα επεξεργασίας, τα οποία μολονότι είναι έξυπνα δυσκολεύονται να ακολουθήσουν τον ρυθμό της τάξης. Για τα παιδιά αυτά στο σχολείο γίνονται , ή πρέπει να γίνονται, κάποιες προσαρμογές, όπως ο επιπλέον χρόνος ή οι έτοιμες σημειώσεις, προκειμένου να μπορούν να συμμετέχουν πραγματικά στη διαδικασία της μάθησης. Τα πράγματα, ωστόσο στο σπίτι είναι αρκετά διαφορετικά, καθώς η πίεση που δέχονται οι γονείς είναι μεγάλη. Συχνά οι γονείς θέλουν/ απαιτούν από τα παιδιά τους να βιαστούν και να τελειώσουν τις ασκήσεις για το σχολείο ή τις δουλειές του σπιτιού που έχουν αναλάβει, ώστε να περάσουν στην επόμενη δραστηριότητα της λίστας των υποχρεώσεών τους. Έτσι όμως τα παιδιά που δουλεύουν με αργό ρυθμό απογοητεύονται. 

Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ: Πώς θα προστατεύσουμε τα παιδιά έναντι της COVID-19;

Καθώς διανύουμε τον δεύτερο μήνα της νέας σχολικής χρονιάς και λαμβάνοντας υπόψη τον υψηλό αριθμό κρουσμάτων, προκύπτουν πολλές εύλογες απορίες σχετικά με την προστασία των παιδιών έναντι της COVID-19. Οι Ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Λίνα Πάσχου (Επίκουρη Καθηγήτρια Ενδοκρινολογίας), Θεοδώρα Ψαλτοπούλου (Καθηγήτρια Θεραπευτικής-Προληπτικής Ιατρικής) και Θάνος Δημόπουλος (Καθηγητής Θεραπευτικής-Αιματολογίας-Ογκολογίας και Πρύτανης ΕΚΠΑ) συνοψίζουν τα σχετικά δεδομένα και παρέχουν πρακτικές συμβουλές. 

Προσαρμογές του μαθήματος της Σχολικής Φ.Α. για τη συμμετοχή μαθητών με τύφλωση και άλλα προβήματα όρασης

Η σχολική Φ.Α. στους μαθητές με τύφλωση έχει ως σκοπό να τους προσφέρει αυτοπεποίθηση, υγεία, Φ.Κ. και ψυχαγωγία. Το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) δίνει προτεραιότητα στην σωματική ανάπτυξη με παράλληλη ψυχική και πνευματική καλλιέργεια (Υπ.Ε.Π.Θ., 2004). Οι μαθητές με τύφλωση επιβάλλεται να συμμετέχουν στο μάθημα της Φ.Α. μαζί με τους μαθητές χωρίς προβλήματα όρασης γιατί έχει αποδειχθεί ότι η μικτή εκπαίδευση έχει ευνοϊκή επίδραση στην κοινωνικοποίηση και ανεξαρτητοποίηση των τυφλών μαθητών. Ο Καθηγητής Φυσικής Αγωγής (Κ.Φ.Α) με τη σειρά του, οφείλει να είναι πλήρως ενημερωμένος σχετικά με την νοημοσύνη, την φυσική και ψυχολογική κατάσταση και το επίπεδο της λειτουργικής όρασης του μαθητή. 

Μαθαίνουμε να «βλέπουμε» άτομα με προβλήματα όρασης

«Η Μέη πήγε σήμερα στον Παράδεισο. Μα εγώ, χάρη σε εκείνη, πρόλαβα να τον δω εδώ, στη γη». Το συγκινητικό αυτό μήνυμα έγραψε τη Δευτέρα στο Facebook η Ιωάννα Γκέρτσου, ψυχολόγος και ιδρύτρια της Σχολής Σκύλων Οδηγών Λάρα, για την Amazing Girl, όπως τη φώναζε, τη Μέη της, που από το 2009 ήταν τα «μάτια»της –όπως φαίνεται και πολύ περισσότερα.

H Lego στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα βάζοντας τέλος στα στερεότυπα φύλου στα παιχνίδια της

«Έτσι, αν τα κορίτσια δεν παίζουν με Lego ή άλλα κατασκευαστικά παιχνίδια, δεν αναπτύσσουν τις χωρικές δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν στη μετέπειτα ζωή τους. Εάν οι κούκλες απευθύνονται μόνο στα κορίτσια αλλά όχι στα αγόρια, τότε τα αγόρια χάνουν τις ικανότητες ανατροφής».

Η Lego ανακοίνωσε ότι στοχεύει στην αφαίρεση των στερεοτύπων φύλου από τα παιχνίδια της, βάζοντας τέλος στις ταμπέλες «αγόρια» ή «κορίτσια». 

Ανακοίνωση αποτελεσμάτων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ.

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων γνωστοποιείται ότι εκδόθηκαν τα αποτελέσματα για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ.

Οι υποψήφιοι αυτοί από ΓΕΛ και ΕΠΑΛ θα μπορούν να βρίσκουντο Τμήμα/Σχολή επιτυχίας τους στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον 8-ψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

Έναρξη τμήματος Ιστιοπλοΐας για ΑμεΑ στο Ναυταθλητικό Όμιλο Αλεξανδρούπολης

Ο Ναυταθλητικός Όμιλος Αλεξανδρούπολης (ΝΟΑ) με χαρά ανακοινώνει την έναρξη του τμήματος “Ιστιοπλοΐα για ΑμεΑ” από τα μέσα Οκτωβρίου στις εγκαταστάσεις του ομίλου στο Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Ανάπτυξης Ιστιοπλοΐας για ΑμεΑ, που υλοποιείται σε συνεργασία με πέντε ομίλους πανελλαδικά με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), ο όμιλος ενισχύεται μέσω της προμήθειας ειδικών σκαφών, κατάλληλου εξοπλισμού και υποδομών καθώς και διετούς στήριξης λειτουργίας του τμήματος.

Ο πρωθυπουργός συνάντησε, μέσω Tik Tok, την τυφλή podcaster Άννα

Συνάντηση γνωριμίας με τη νεαρή Άννα Μπαλάν είχε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στο Μέγαρο Μαξίμου η οποία είναι εκ γενετής τυφλή και προσπαθεί, κυρίως μέσω των social media, να παρακινήσει την ελληνική κοινωνία ώστε λαμβάνει περισσότερο υπόψη τα άτομα με προβλήματα όρασης.

Η κοπέλα είναι ιδιαίτερα ενεργή στην πλατφόρμα του Tik Tok έχοντας 79.000 ακόλουθους. Στα βίντεό της η Άννα δίνει απαντήσεις για την καθημερινότητα των ατόμων με μερική η ολική απώλεια όρασης. Η ίδια, το μεσημέρι του Σαββάτου δημοσίευσε στον λογαριασμό της, βίντεο με τίτλο «Η συνάντησή μου με τον Πρωθυπουργό!», στο οποίο εμφανίζεται αρχικά να δέχεται το τηλεφώνημα του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Από ασυνόδευτοι ανήλικοι, ο Χαντί και ο Κεϊτά συνεργάζονται ως μέντορες με το υπ. Μετανάστευσης

Ο Χαντί Μοχεμπί ξεκίνησε ως ασυνόδευτος έφηβος από το Αφγανιστάν για να έρθει στην Ελλάδα και πέντε χρόνια μετά το μακρύ αυτό ταξίδι φοιτά στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και συνεργάζεται με το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου ως μέντορας παρέχοντας υποστήριξη σε άλλα ασυνόδευτα παιδιά.

Ο 23χρονος σήμερα Χαντί περιγράφει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι έφυγε από το Αφγανιστάν εξαιτίας του πολέμου έχοντας στις αποσκευές του μόλις λίγα ρούχα και ένα βιβλίο μαθηματικών, το οποίο τον συντρόφευε σε όλο του το ταξίδι.

Τα δικά μου ταξίδια είναι αλλιώς

Θυμάμαι την πρώτη φορά που η τεράστια πόρτα του πλοίου άνοιξε μπροστά από τη Mercy και εμένα στις Καμάρες, το λιμάνι της Σίφνου, πέντε χρόνια πριν. Οι αλυσίδες έτριζαν και οι βαριοί μεταλλικοί μεντεσέδες μούγκριζαν, ενώ η Mercy έτρεμε δίπλα μου. Ο φρέσκος νησιωτικός αέρας ήρθε και μας ανακούφισε, καθώς η σκάλα επιβίβασης κατέβαινε και το πλήθος μάς έσπρωχνε από πίσω προς τη στεριά. Ο άνθρωπος που θα μας νοίκιαζε σπίτι μάς περίμενε για να μας οδηγήσει με το αυτοκίνητο στο ψαροχώρι Φάρος. Επιστρέψαμε στο νησί και τις επόμενες χρονιές.