Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2021

Οι δυσκολίες που παραβλέπονται όταν ένα παιδί με αυτισμό έχει προφορικό λόγο.

Είμαι τυχερή που έχω μια κόρη με πλούσιο λεξιλόγιο και καθαρή ομιλία. Μπορεί να διαβάζει με ευχέρεια και να κάνει σύνθετες προτάσεις. Μπορεί να θυμάται με ακρίβεια στοιχεία για διάφορα πράγματα και να τα επαναλαμβάνει χωρίς δυσκολία. Μπορεί να κάνει επιλογές, να ανακαλεί συμβάντα και να εκφράζει την άποψή της.

Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα να θεωρείται (λανθασμένα) ότι ο αυτισμός της είναι ελαφριάς μορφής, την επηρεάζει σε μικρό βαθμό και δεν είναι κάτι που θα πρέπει να μας απασχολεί σοβαρά.

Η ιστορία του Μάριου, η αναπηρία και η ανταπόκριση των μαθητών του σχολείου στη Νιγρίτα

Η ζωή με την αναπηρία δεν αποτελεί ηρωισμό παρά μοναδική επιλογή. Πέρα από τις δυσκολίες και τους περιορισμούς που επιφυλάσσει η ζωή είναι υποχρέωση του ανθρώπου να μην τις αντιμετωπίζει ως εμπόδια αλλά ως κίνητρα για ενδυνάμωση της θέλησης και διεκδίκησης με αποφασιστικότητα μιας νέας χαρούμενης ζωής.

Γιατί οι γιαγιάδες νιώθουν μεγαλύτερη χαρά με τα εγγόνια τους, παρά με τα παιδιά τους

Οι γιαγιάδες μπορεί να νιώθουν πιο δεμένες συναισθηματικά με τα εγγόνια τους παρά με τα παιδιά τους, δείχνει για πρώτη φορά μια νέα μικρή αμερικανική επιστημονική έρευνα. Η μελέτη βρήκε ότι ο εγκέφαλος των γιαγιάδων εκδηλώνει μεγαλύτερη συναισθηματική ενεργοποίηση και εμφανίζει πιο έντονα ίχνη ενσυναίσθησης, όταν αυτές βλέπουν φωτογραφίες των εγγονιών τους παρά των αγοριών ή των κοριτσιών τους. Αυτό πιθανώς εξηγεί την εμπειρία που έχουν πολλά μεγάλα και παντρεμένα πια παιδιά με οικογένεια, τα οποία βλέπουν τους γονείς τους να νιώθουν μεγαλύτερη χαρά όταν έρχονται σε επαφή με τα εγγόνια τους παρά με τα ίδια τα παιδιά τους.

Έρευνα: Facebook και Instagram συλλέγουν τα δεδομένα περιήγησης παιδιών και εφήβων

Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης του Facebook και του Instagram συλλέγουν δεδομένα και από χρήστες που δηλώνουν ότι είναι ανήλικοι χρησιμοποιώντας λογισμικό που παρακολουθεί τη δραστηριότητά τους, σύμφωνα με όσα έφερε στη δημοσιότητα νέα έρευνα.

Η μητρική εταιρεία των εν λόγω πλατφορμών, που πλέον ονομάζεται Meta, είχε ανακοινώσει τον Ιούλιο ότι θα επέτρεπε στους διαφημιστές να στοχεύουν τους νεαρούς χρήστες με βάση μόνο τρεις κατηγορίες, δηλαδή την ηλικία, το φύλο και την τοποθεσία. Έτσι, επί της ουσίας θα απαγόρευε μια σειρά άλλων επιλογών στόχευσης για διαφημίσεις όπως τα προσωπικά ενδιαφέροντα.

Πρόγραμμα PISA – Χαμηλός βαθμός στην εκπαίδευση, υψηλός αριθμός ανεμβολίαστων

Την αντικειμενική δυσκολία κατανόησης της ανάγκης να υιοθετήσουν οι πληθυσμοί ευρωπαϊκών χωρών μια σύσταση από τον χώρο της Επιστήμης, όπως είναι η προτροπή – και σε ορισμένες περιπτώσεις η υποχρεωτικότητα – για εμβολιασμό, ως μοναδικό όπλο απέναντι σε μια φονική πανδημία που σαρώνει τον πλανήτη, αναδεικνύουν οι πίνακες του ECDC με τα ποσοστά πλήρως εμβολιασμένων επί του συνολικού πληθυσμού σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής έρευνας του Προγράμματος PISA που διεξάγεται υπό τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης του ΟΟΣΑ μεταξύ μαθητών από τις συμμετέχουσες στην έρευνα χώρες.

Η ομάδα “Εν δυνάμει” ξαναχτυπά

Η ομάδα “Εν δυνάμει” είναι πολύ γνωστή στην πόλη της Θεσσαλονίκης μιας και μας έχει χαρίσει εξαιρετικές παραστάσεις που έτυχαν θερμής υποδοχής από το κοινό. Αποτελείται από καλλιτέχνες με η χωρίς αναπηρία που μέσα από τις δράσεις τους προτείνουν ένα νέο μοντέλο τέχνης και ζωής, όπου το “ανοίκειο”, το “περίεργο”, το “διαφορετικό” και το “ξένο” ενσωματώνεται στο σύνολο, ενδυναμώνοντάς το. 

Γνωματεύσεις ΚΕΔΑΣΥ-αξιολογικές εκθέσεις: Επισημάνσεις σχετικά με την έκδοση και την ισχύ τους

Γνωματεύσεις ΚΕΔΑΣΥ-αξιολογικές εκθέσεις: Επισημάνσεις σχετικά με την έκδοση και την ισχύ τους με βάση τον νόμο 4823/2021, από το ΥΠΑΙΘ. 

Γνωματεύσεις ΚΕΔΑΣΥ 
Με το υπ. αριθμ. πρωτ.: 143445 /Δ3/9-11-2021 έγγραφο του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης κου Κωνσταντίνου Τσαχαλά κοινοποιούνται στα ΚΕΔΑΣΥ και στις Δ/νσεις Εκπαίδευσης της χώρας, επισημάνσεις σχετικά με την έκδοση και την ισχύ αξιολογικών εκθέσεων – γνωματεύσεων από τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), βάσει του Νόμου 4823/2021. 

Νομικός τραγέλαφος για όσους δεν στέλνουν τα παιδιά τους σχολείο

Σε κινητοποίηση βρίσκονται τις τελευταίες ημέρες οι εισαγγελικές αρχές μετά και τη δημοσιοποίηση πολλών περιστατικών, όπου γονείς δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, καθώς με τον ένα ή τον άλλο τρόπο είναι αρνητές μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας.

Ηδη, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Βασίλειος Πλιώτας, μετά τη γνωστοποίηση ότι οικογένεια στις Σέρρες δεν στέλνει τα τέσσερα παιδιά της στο σχολείο, διότι διαφωνεί με την υποβολή τους σε διαγνωστικά τεστ, επικοινώνησε με τους αρμόδιους εισαγγελείς και κινήθηκε διαδικασία εισαγγελικής παρέμβασης.

Μαθαίνοντας να διαχειρίζεσαι την αντιπαράθεση στα σχολεία της Ελλάδας, της Βουλγαρίας και της Βόρειας Μακεδονίας

Τα κοινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία σε Ελλάδα, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία αναφορικά με τον εντοπισμό και την επίλυση συγκρουσιακών θεμάτων με δημοκρατικό τρόπο, αλλά και οι κοινές ευκαιρίες, αναδείχτηκαν στη διαδικτυακή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 15/11, σηματοδοτώντας την ολοκλήρωση του προγράμματος «Διαχείριση της Αντιπαράθεσης σε σχολεία της Ελλάδας, της Βόρειας Μακεδονίας και της Βουλγαρίας».

Συμμορίες ανηλίκων με μαχαίρια και Ιnstagram

Φωτογραφίζονται φορώντας κουκούλες και κρατώντας σιδερογροθιές, ρόπαλα και μαχαίρια. Δημοσιοποιούν τις εικόνες σε λογαριασμούς που έχουν δημιουργήσει στο Instagram. Μέσω chat κανονίζουν πότε και πού θα επιτεθούν στους αντιπάλους τους. Καταγράφουν τους ξυλοδαρμούς με τα κινητά τους τηλέφωνα και αναρτούν τα βίντεο σε λογαριασμούς που διατηρούν στα social media. «Οπλισμένοι όλοι αύριο». «Αύριο σφαγείο». «Να το κάνουμε viral το βίντεο».