Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

Τι εννοεί το παιδί όταν λέει στους γονείς «σε μισώ»;

Πολύ συχνά στην εφηβεία, αλλά και σε πιο μικρές ηλικίες το παιδί μπορεί να πει στους γονείς του «Σε ΜΙΣΩ !» Γεγονός που μπορεί να σοκάρει, θυμώσει, φοβίσει τους γονείς. Για αυτό το λόγο οι γονείς πρέπει να καταλάβουν τι εννοεί το παιδί όταν λέει κάτι τέτοιο.

Τι αλλάζει σε σχολεία, φροντιστήρια, προσλήψεις καθηγητών



Μεγάλες αλλαγές στη λειτουργία ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων καθώς και στις προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών φέρνει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που θα κατατεθεί σύντομα για ψήφιση στη Βουλή. Οι βασικές διατάξεις του τέθηκαν ήδη υπόψη των Ομοσπονδιών εκπαιδευτικών για να εκφράσουν τις απόψεις τους, ώστε οι νέες ρυθμίσεις να εφαρμοσθούν σε κλίμα συναίνεσης. Μεταξύ άλλων στο πολυνομοσχέδιο προβλέπεται ότι στα ιδιωτικά σχολεία δεν θα επιτρέπεται να κάνουν φροντιστήρια στο εσωτερικό τους, ενώ τα φροντιστήρια θα λειτουργούν όπως τα σχολεία, με αναγκαστικές διακοπές το Πάσχα και τα Χριστούγεννα και συγκεκριμένες ώρες απασχόλησης των εκπαιδευτικών τους.

4η Πλατεία των Ζώων

“Μαζί παρέα για την 4η Πλατεία των Ζώων” συνδιοργανώνουν το Ζωοφιλικό-Οικολογικό Σωματείο “Μαζί μπορούμε”, η “Πνοή Ελπίδας” , οι “Εκδόσεις Μολύβι” και η “Αρωγή Θεσσαλονίκης” υπό την αιγίδα του Δήμου Καλαμαριάς.

"Εγώ αλλάΖΩ …Εσύ;"

"Εγώ αλλάΖΩ …Εσύ;"
1ο Διήμερο Εκδηλώσεων Αφιερωμένο στα Άτομα με Αναπηρία 
(9 & 10 Μαΐου 2015)
Πρόγραμμα Διημέρου: 
Σάββατο 9 Μαΐου 2015 

Άποψη: Λ. Παπαδημητρίου "Εμείς και τα ξεχωριστά παιδιά"

Τόσες µύτες να τρέχουν δεν έχω ξανακούσει σε θέατρο. Συνέβη προ ημερών στην παράσταση «Ιστορίες με καλό τέλος», στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών. Πρωταγωνιστές εννέα μαθητές του Ειδικού Σχολείου Ιλίου με «σοβαρές κινητικές και νευρολογικές παθήσεις» που αυτοσχεδίασαν (σε συνεργασία με την ομάδα Grasshopper Youth) πάνω σε ένα διήγημα του Μπέκετ και μίλησαν για τις φωνές που τους κρατούν συντροφιά στο (κοινωνικό) σκοτάδι. Σε μια παράσταση σπαρακτική αλλά άρτια. Στο τέλος της, υπό την επήρεια ακόμη μιας πρωτόγνωρης, είναι η αλήθεια, συναισθηματικής φόρτισης, κατακλύσθηκα αιφνιδίως από τη ματαιότητα της επιδειξιμανούς «ευαισθησίας» μου. Της δικής μου και των περισσότερων θεατών (εξαιρούνται φυσικά τα οικεία πρόσωπα των παιδιών αυτών).

Τα παχύσαρκα παιδιά πιο πιθανό να εγκαταλείψουν το σχολείο

Τα παχύσαρκα παιδιά έχουν περισσότερες πιθανότητες να εγκαταλείψουν το σχολείο, συγκριτικά με συνομηλίκους τους με φυσιολογικό σωματικό βάρος, λόγω του κοινωνικού στιγματισμού και του συστηματικού εκφοβισμού τους, καταδεικνύουν τρεις ευρωπαϊκές και μια αμερικανική μελέτη. 

Ανησυχητικό είναι και το γεγονός ότι, ακόμα και από την ηλικία των έξι ετών τα παιδιά με περιττά κιλά έχουν πρόβλημα με την εικόνα του σώματός τους. 

Ευαγ. Παπανούτσος: O δάσκαλος συνθλίβει το χρόνο μέσα του και παραμένει παιδί

Ο αείμνηστος Δάσκαλος Ευάγγελος Παπανούτσος είχε δώσει στο βιβλίο του “Δρόμοι ζωής “την ουσία του δασκάλου...

“Δάσκαλος δεν είναι αυτός που μαθαίνει στα παιδιά μας τα σχολικά γράμματα,μουσική ,καλούς τρόπους..Αυτά τα μαθήματα είναι εξωτερικά,,Μένουν στην επιφάνεια σαν τα ρούχα που φορούμε.Δεν εισχωρούν παράμεσα στην ψυχή μας,δεν μας πλάθουν,δεν διαμορφώνουν αυτό που λέμε προσωπικότητα:Πνεύμα ,ήθος ,χαρακτήρα.Εκτός αν εκείνοι που τα προσφέρουν δεν περιορίζονται στην απλή μετάδοση γνώσεων αλλά τα χρησιμοποιούν ως μέσα να για να πετύχουν το στόχο της διαμόρφωσης της προσωπικότητας.

ActionAid: Κάντε τα παιδιά με αναπηρία ορατά στα σχολεία!

Μόλις το 15% των παιδιών με αναπηρία στην Ελλάδα φαίνεται να έχει πρόσβαση στην εκπαίδευση αναφέρεται στην ποιοτική έκθεση για την κατάσταση της εκπαίδευσης για τα παιδιά με αναπηρία στην Ελλάδα που διενήργησε η ActionAid. Υπολογίζεται ότι τα παιδιά με αναπηρία είναι 200.000 στη χώρα μας και μόλις τα 31.761 πηγαίνουν σχολείο. Επειδή όμως δεν υπάρχει μητρώο καταγραφής των παιδιών με αναπηρία δεν υπάρχει σαφής εικόνα για τον αριθμό των παιδιών αυτών που βρίσκονται εκτός εκπαίδευσης.