Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2020

Πρόγραμμα εποπτείας - καθοδήγησης

Πώς γίνεται να έχεις μαθητή/τρια που δεν τον/την έχεις συνατήσει ποτέ, δεν του/της έχεις μιλήσει ποτέ, αλλά τον/την ξέρεις τόσο καλά σαν να τον/την έχεις κάθε μέρα; Και όμως, γίνεται. Στην εποπτεία – καθοδήγηση! 

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες της γενικής αγωγής (δάσκαλοι/ες και καθηγητές/τριες) που ανέλαβαν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά και νέοι/ες συνάδελφοι/ισσες που ακόμα δεν αισθάνονται «έτοιμοι» και χρειάζονται μια μικρή καθοδήγηση, μοιράζονται μαζί μας σκέψεις, προβληματισμούς, δυσκολίες και διδακτικές ιδέες και χαράζουμε μαζί την πορεία της διδασκαλίας. 

Εγχειρίδιο Θεωρίας Συνωμοσίας


Όπως περιγράφει, ‘… το Εγχειρίδιο Θεωρίας Συνωμοσίας σας βοηθά να κατανοήσετε γιατί οι θεωρίες συνωμοσίας είναι τόσο δημοφιλείς, εξηγεί πώς να ταυτοποιήσετε (αναγνωρίσετε) τα χαρακτηριστικά της συνωμοτικής σκέψης και απαριθμεί αποτελεσματικές στρατηγικές κατάρριψής (αποκάλυψής) τους’.

Το εγχειρίδιο έχει συνταχθεί από τους Stephan Lewandowsky, School of Experimental Psychology, University of Bristol, and CSIRO Oceans and Atmosphere, Hobart, Tasmania, Australia και John Cook, Center for Climate Change Communication, George Mason.

Άποψη: Ρέα Βιτάλη - Αν έχεις γονιό «αντιρρησία μάσκας»

Εντάξει. Είναι άλλα τα μεγέθη, αλλά το μυαλό κάνει τις δικές του γέφυρες. Θυμάμαι εκείνη τη συνέντευξη. Εκείνος, προσωπικότητα «μύθος». Επαναστάτης από την κοιλιά της μάνας του. Με όλα τα γαλόνια του αγώνα της αντίστασης ενάντια σε κάθε είδος δυνάστη. Φυλακίσεις, εξορίες, βασανισμοί. Θεριό ανήμερο, άφοβο. Μου είχε ζητήσει, λόγω ασθενείας του, τις ερωτήσεις μου γραπτώς. Για εκείνον θα το έκανα. Του έστειλα δέκα ερωτήσεις. Μου απάντησε τις 9. Η αναπάντητη αφορούσε τα παιδιά του. «Ολα τα ζήσατε! Πόσοι βασανισμοί, πόσες μέρες εξορίας, αλλά και πόση δόξα. Ωστόσο, τα παιδιά έχουν τη δική τους αξιολόγηση γονεϊκών αρετών. Τι αντίκτυπο θεωρείτε ότι είχε η ταραχώδης, αγωνιστική ζωή σας στα παιδιά σας;». Αναπάντητη. Δεν παρέδωσα τη συνέντευξη. Αποδείχτηκε άτολμος στα μάτια μου. 

Θεσσαλονίκη: Τα παιδιά του “Φάρου” έγιναν καθηγητές στο πρότυπο ΚΔΑΠ Δενδροποτάμου!

Περισσότερα από 50 παιδιά υποδέχτηκε χθες Τετάρτη το νέο πρότυπο Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) στον Δενδροπόταμο της Θεσσαλονίκης.

Ο ενθουσιασμός ήταν έκδηλος, όχι μόνο στους μικρούς μαθητές, αλλά και στους νεαρούς καθηγητές! Άλλωστε, το ΚΔΑΠ του Δενδροποτάμου δεν μοιάζει με τα άλλα. Είναι ένα σύγχρονο after school club στο οποίο στη θέση του διδάσκοντα κάθονται τα παιδιά του Φάρου του Κόσμου, του Κέντρου Νεότητας που αγκάλιασε τα τσιγγανόπουλα της περιοχής και τους έδωσε μια νέα προοπτική. Γι’ αυτά τα παιδιά μπορεί κάποτε να μην ήταν αυτονόητο ούτε το ότι θα πάνε στο σχολείο. Σήμερα όμως μπορούν να υπερηφανεύονται όχι μόνο για το κατάφεραν να κερδίσουν τη γνώση αλλά και για το ότι μπορούν να τη μεταλαμπαδεύσουν!

MoodleMoot Greece-Cyprus 2020 – Κάλεσμα για υποβολή παρουσιάσεων

Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών και το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου σε συνεργασία με φορείς εκπαίδευσης και ανάπτυξης, διοργανώνουν στις 27 & 28 Νοεμβρίου 2020 το 4ο Συνέδριο MoodleMoot το οποίο θα διεξαχθεί διαδικτυακά και καλούν όλους τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν τις προτάσεις τους σε αυτή τη φόρμα έως τις 15 Οκτωβρίου 2020.

Σεμινάριο: Υποστηρικτικές Τεχνολογίες και Εκπαίδευση (SCIFY)

Η SciFY σας προσκαλεί στην δωρεάν διαδικτυακή εκδήλωση την Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020, στις 18:00.
Παρουσιάσεις & Ομιλητές:
- "Υποστηρικτικές Τεχνολογίες και Ψηφιακή Προσβασιμότητα στην Εκπαίδευση: Η παρούσα κατάσταση στην Ελλάδα"
Καθ. Γεώργιος Κουρουπέτρογλου, Πρόεδρος του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ, Διευθυντής του Εργαστηρίου Φωνής και Προσβασιμότητας, και Επικεφαλής της Μονάδας Προσβασιμότητας για Φοιτητές με Αναπηρία

Πολεοδομικές ρυθμίσεις υπέρ ΑμεΑ

Βήματα για την άρση των εμποδίων στην προσβασιμότητα των ατόμων με ειδικές ανάγκες σε δημόσια και ιδιωτικά κτίρια κάνει το πολεοδομικό σχέδιο νόμου, που αναμένεται σύντομα να εισαχθεί στη Βουλή. Οπως προβλέπει, σε όλα τα δημόσια κτίρια ή τα κτίρια συνάθροισης κοινού δεν θα απαιτείται συναίνεση τυχόν συνιδιοκτητών για την κατασκευή ανελκυστήρα ή ράμπας για ΑμεΑ. Ομοίως, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση κάθε πολεοδομικής διάταξης, η τοποθέτηση ράμπας ή αναβατορίου σε κτίριο κατοικίας για την εξυπηρέτηση ενός από τους κατοίκους του.

Συνέδριο: «Μορφές Διαχείρισης της Μνήμης και της Ιστορίας – Εθνικές Επέτειοι, Παρελάσεις, Μνημονικές Τελετές»

Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Δημόσια Ιστορία» διοργανώνουν το Επιστημονικό Συνέδριο: «Μορφές Διαχείρισης της Μνήμης και της Ιστορίας – Εθνικές Επέτειοι, Παρελάσεις, Μνημονικές Τελετές»

Το Συνέδριο θα διεξαχθεί στις 18 και 19 Σεπτεμβρίου 2020, ψηφιακά και μπορείτε να το παρακολουθήσετε στο σύνδεσμο: https://meet.lync.com/houtest-eap/teleconference/00NQD76M

Θεσσαλονίκη: “Ξήλωσαν” καινούργιο γήπεδο σε Δημοτικό σχολείο για να στήσουν Kibo για νήπια

Υπό τη σκιά έντονων αντιδράσεων από δεκάδες γονείς που διαμαρτύρονται για την φοίτηση 100 και πλέον τετράχρονων νηπίων, στο πλαίσιο της υποχρεωτικής εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, χτύπησε το πρώτο κουδούνι στο 29ο Δημοτικό Σχολείο της Χαριλάου Θεσσαλονίκης.

Χορήγηση Δελτίων Στάθμευσης σε ΙΧ αυτοκίνητα συζύγων ΑμεΑ ή ΙΧ μέσω leasing

Περαιτέρω λύσεις σε προβλήματα που αφορούν την καθημερινότητα συμπολιτών μας ΑμεΑ δίνει με απόφαση του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.

Ειδικότερα στην προηγούμενη εγκύκλιο, με την οποία επιτρέπεται η χορήγηση Δελτίων Στάθμευσης για ΑμεΑ και στις περιπτώσεις που το ΙΧ αυτοκίνητο δεν ανήκει στο φυσικό πρόσωπο που δικαιούται την άδεια, αλλά στους γονείς του ή στα παιδιά του, προστίθεται πρόβλεψη προκειμένου να υπάρχει αυτή η δυνατότητα και στην περίπτωση που το ΙΧ αυτοκίνητο ανήκει στον/την σύζυγο του δικαιούχου ΑμεΑ.

Ολοήμερο Δημοτικό θα αποκτήσει η Εξοχή.


Ανδρέας Σμάγας, ο δωδεκάχρονος μαθητής, συγγραφέας ερευνητικού βιβλίου για το ούτι στην Χαλκιδική

Ένας 12χρονος... μουσικός πέρασε όλες τις σχολικές διακοπές του τα τελευταία δύο χρόνια κάνοντας έρευνα για το ούτι στην Χαλκιδική και καταγράφοντας τους ουτίστες του δήμου Σιθωνίας. Σήμερα παρουσιάζει το αποτέλεσμα της έρευνας αυτής, που είναι ένα βιβλίο με το συγκεκριμένο θέμα.

Ο Ανδρέας Σμάγας κατάγεται από τον Άγιο Νικόλαο Χαλκιδικής, αλλά ζει με τους γονείς και τα τρία του αδέρφια στην Κύπρο. Από πολύ μικρή ηλικία ασχολείται με διάφορα έγχορδα όργανα, αλλά αυτό που τον κέρδισε τελικά, είναι το ούτι, «μαγεύοντας» όσους τον ακούν. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι έχει διακριθεί σε διεθνείς διαγωνισμούς μουσικής και έχει προσκληθεί από υψηλούς θεσμικούς παράγοντες για να δώσει συναυλίες σε διάφορες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Άρχισαν οι συνεντεύξεις επιλογής υποψηφίων του προγράμματος «Παιδιά του Σήμερα, Ηγέτες του Αύριο»

Άρχισαν χθες Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσουν μέχρι την Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020 οι συνεντεύξεις επιλογής υποψηφίων για τον όγδοο κύκλο του προγράμματος «Diploma in Leadership Skills: Παιδιά του Σήμερα, Ηγέτες του Αύριο» του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Οι συνεντεύξεις θα πραγματοποιηθούν, κατόπιν συνεννόησης, στους χώρους του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και για φέτος θα επιλεγούν να συμμετάσχουν 20 μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου από όλη τη Θεσσαλονίκη.