1. "Πιάσε το χέρι μου σφιχτά (στο Διαδίκτυο)...": Ενα ρομπότ που θα μιμείται την ανθρώπινη κίνηση και θα εισάγει την αίσθηση της αφής στο Ιnternet σχεδιάζει ερευνητική ομάδα.
2. Πρόοδοι για την θεραπεία της δυστροφίας Duchenne
3. "Προσοχή στην... άνοιξη της αλλεργίας": Την εποχή που η φύση «ζωντανεύει», οι πιθανότητες προσβολής από κάποιο αλλεργιογόνο πολλαπλασιάζονται, ιδιαίτερα για τα παιδιά τα οποία χρειάζονται την καθοδήγηση των γονιών για να προφυλαχθούν.
4. "Στην Ελλάδα το 9% των επικίνδυνων προϊόντων": Πνιγμός, ηλεκτροπληξία, στραγγαλισμός, τραυματισμός είναι οι κίνδυνοι που διατρέχουν οι Ελληνες και Ευρωπαίοι πολίτες (κυρίως τα παιδιά) από τη διάθεση των μη ασφαλών προϊόντων. Πρώτη σε επικίνδυνα προϊόντα η Ισπανία, με 13%
5. "Ολο και περισσότερα παιδιά «ζουν» στους εικονικούς κόσμους"
Κυριακή 18 Απριλίου 2010
Ημερίδα: «Προγράμματα Κοινωνικοποίησης Ατόμων με Αναπηρία»
Κυριακή 25 Απριλίου 2010, ώρα 10.00 π.μ. – 3.00 μ.μ, Δημαρχείο Γέρακα (Ιθάκης 12, Γέρακας)
Σκοπός της ημερίδας είναι:
Σκοπός της ημερίδας είναι:
Ημερίδα Στίβου για ΑμεΑ
Το Κέντρο Ειδικών Ατόμων η «Χαρά» σε συνεργασία με τον Αθλητικό Οργανισμό του Δήμου Σπάτων διοργανώνουν Ημερίδα Στίβου για ΑμεΑ.
Οι 3οι Αγώνες Χαράς θα πραγματοποιηθούν στο Αθλητικό Κέντρο Σπάτων, την Τετάρτη 28 Απριλίου 2010, ώρα προσέλευσης 9:30 π.μ.
Η ημερίδα στίβου θα είναι αφιερωμένη στο περιβάλλον και τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι φιλικά προς αυτό.
Οι 3οι Αγώνες Χαράς θα πραγματοποιηθούν στο Αθλητικό Κέντρο Σπάτων, την Τετάρτη 28 Απριλίου 2010, ώρα προσέλευσης 9:30 π.μ.
Η ημερίδα στίβου θα είναι αφιερωμένη στο περιβάλλον και τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι φιλικά προς αυτό.
Δήμος Πολίχνης: Διαπολιτισμικό Πρόγραμμα για Νέους
ΘΕΛΕΙΣ…
… να εμπλουτίσεις τις γνώσεις σου στην οργάνωση διαπολιτισμικών προγραμμάτων για τους νέους
Και ταυτόχρονα …
… να εμπλουτίσεις τις γνώσεις σου στην οργάνωση διαπολιτισμικών προγραμμάτων για τους νέους
Και ταυτόχρονα …
Περπάτημα (στη φύση) μέσα στη Θεσσαλονίκη
Μία πολύ καλή ιδέα για το Σαββατοκύριακο είναι οι περίπατοι στη φύση. Όσοι δεν έχουμε τη χρονική - και όχι μόνο- πολυτέλεια να ταξιδέψουμε εκτός νομού Θεσσαλονίκης, μπορούμε να απολαύσουμε τη διαδρομή στο Ρέμα Βαθύλακου, στα όρια των Δήμων Χορτιάτη, πανοράματος και Θέρμης.
Περισσότερες πληροφορίες για τη διαδρομή, πού μπορείτε να μείνετε (οι εκτός Θεσσαλονίκης), να φάτε κ.α., θα βρείτε στο ομότιτλο δημοσίευμα της "Καθημερινής", εδώ κι εδώ.
Να σας θυμίσουμε ότι το ερχόμενο Σάββατο 24 Απριλίου 2010, το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης θα μετατραπεί σε πεζόδρομο από τη μία το μεσημέρι μέχρι τις οκτώ το βράδυ. Θα είναι μια καλή ευκαιρία να περπατήσουμε την πόλη μας!
Να σας θυμίσουμε ότι το ερχόμενο Σάββατο 24 Απριλίου 2010, το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης θα μετατραπεί σε πεζόδρομο από τη μία το μεσημέρι μέχρι τις οκτώ το βράδυ. Θα είναι μια καλή ευκαιρία να περπατήσουμε την πόλη μας!
Καλά να περάσετε!!
Τι δυσκολεύει έναν δυσλεξικό στα μαθηματικά και πώς μπορούμε να τον βοηθήσουμε
(από το βιβλίο «Δυσλεξία» της Paula Wiltshire των Εκδόσεων Σαββάλας)
Τι δυσκολεύει έναν δυσλεξικό στα μαθηματικά
Τι δυσκολεύει έναν δυσλεξικό στα μαθηματικά
• Μπορεί να διαβάζει λάθος τις γραπτές οδηγίες, να ξεχνά λέξεις ή αριθμούς ή να τα διαβάζει ανάποδα.
• Μπορεί να διαβάζει ή να γράφει ανάποδα τους αριθμούς : 42 αντί για 24, 6 αντί για 9, 5 αντί για 2, ε αντί για 3 κα
• Δυσκολίες στην οπτική επεξεργασία συχνά οδηγούν σε λανθασμένη ανάγνωση : χ αντί για +, + αντί για – κα. Αυτό μπορεί να συμβεί ακόμη και όταν χρησιμοποιεί κομπιουτεράκι.
• Δυσκολίες με την έννοια της διαδοχής μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα στο μέτρημα και την προπαίδεια.
• Η αδύναμη βραχυπρόθεσμη μνήμη μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στις πράξεις που γίνονται με το μυαλό. Ο δυσλεξικός πιθανόν να χρησιμοποιεί τα δάχτυλά του όταν προσπαθεί να εκτελέσει αριθμητικές πράξεις με το μυαλό του.
• Η δυσκολία στην αντίληψη της σημασίας της θέσης μπορεί να δημιουργεί προβλήματα σε κάποιον που έχει οπτικές δυσκολίες, με αποτέλεσμα συχνά να τοποθετεί αριθμούς σε λάθος στήλες.
• Το αλγεβρικά και τα γεωμετρικά σύμβολα μπορούν επίσης να δημιουργήσουν προβλήματα.
Πώς να βοηθήσεις έναν δυσλεξικό στα μαθηματικά
• Μπορεί να διαβάζει ή να γράφει ανάποδα τους αριθμούς : 42 αντί για 24, 6 αντί για 9, 5 αντί για 2, ε αντί για 3 κα
• Δυσκολίες στην οπτική επεξεργασία συχνά οδηγούν σε λανθασμένη ανάγνωση : χ αντί για +, + αντί για – κα. Αυτό μπορεί να συμβεί ακόμη και όταν χρησιμοποιεί κομπιουτεράκι.
• Δυσκολίες με την έννοια της διαδοχής μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα στο μέτρημα και την προπαίδεια.
• Η αδύναμη βραχυπρόθεσμη μνήμη μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στις πράξεις που γίνονται με το μυαλό. Ο δυσλεξικός πιθανόν να χρησιμοποιεί τα δάχτυλά του όταν προσπαθεί να εκτελέσει αριθμητικές πράξεις με το μυαλό του.
• Η δυσκολία στην αντίληψη της σημασίας της θέσης μπορεί να δημιουργεί προβλήματα σε κάποιον που έχει οπτικές δυσκολίες, με αποτέλεσμα συχνά να τοποθετεί αριθμούς σε λάθος στήλες.
• Το αλγεβρικά και τα γεωμετρικά σύμβολα μπορούν επίσης να δημιουργήσουν προβλήματα.
Πώς να βοηθήσεις έναν δυσλεξικό στα μαθηματικά
• Κάνε τα μαθηματικά κατανοητά. Χρησιμοποίησε φυσικά αντικείμενα, χάντρες και ξύλινους κύβους για παράδειγμα, έτσι ώστε το άτομο να μπορεί να καταλάβει το νόημα των αριθμών.
• Χρησιμοποίησε νοηματικές κάρτες, για παράδειγμα αυτές που δείχνουν πώς προκύπτουν οι αριθμοί μέσω διαφόρων πράξεων : 9=8+1, 6+3, 4+5, 3Χ3
• Από τη στιγμή που το άτομο αρχίζει να υπολογίζει με σχετική ακρίβεια, μην το εμποδίζεις να χρησιμοποιεί κομπιουτεράκι. Αν έχει την ικανότητα να καταλάβει ότι η απάντηση είναι λάθος, δεν υπάρχει λόγος να το αφήσεις να παιδεύεται.
• Μπορείς να εξηγήσεις τα κλάσματα και τους δεκαδικούς αριθμούς χρησιμοποιώντας αληθινά τρόφιμα – κέικ, σοκολάτες, μήλα κτλ
• Ποτέ μην εμποδίσεις κάποιον να κάνει αριθμητικές πράξεις με το δικό του τρόπο –αρκεί να τις κάνει σωστά !
Πώς να βοηθήσεις έναν δυσλεξικό στην ανάγνωση και στην ορθογραφία
(από το βιβλίο «Δυσλεξία» της Paula Wiltshire των Εκδόσεων Σαββάλας)
ΑΝΑΓΝΩΣΗ
• Ρώτησέ τον τι είδους βοήθεια χρειάζεται. Η απόφαση είναι του αναγνώστη.
• Αν διαβάζει με ευχέρεια και έχει μια γενική εικόνα του κειμένου, μη διορθώνεις το παραμικρό λάθος του.
• Αν έκανε ένα λάθος που αλλάζει το νόημα, περίμενε να τελειώσει την πρόταση και ύστερα ζήτησέ του να την ξαναδιαβάσει και να ελέγξει τη λέξη που έκανε λάθος.
• Αν παιδεύεται με μια λέξη, ενθάρρυνέ τον να διαβάσει από τα αριστερά προς τα δεξιά λέγοντας δυνατά τα γράμματα και ταιριάζοντάς τα σε συλλαβές.
• Να χρησιμοποιείς πάντα τους ήχους και όχι τα ονόματα των γραμμάτων.
• Αν δεν καταφέρνει να διαβάσει μια λέξη, μην τον αφήνεις να παιδεύεται. Πες του εσύ τη λέξη και συνεχίστε.
• Μερικές φορές είναι χρήσιμο να του διαβάσεις εσύ δυνατά την πρώτη πρόταση ή παράγραφο για να του δώσεις τη γενική εικόνα και το ύφος του βιβλίου ή του κειμένου.
• Πρότεινέ του να ακούσει βιβλία σε κασέτα ή να τα δει σε βίντεο πριν ξεκινήσει να τα διαβάζει, έτσι ώστε να έχει μια γενική ιδέα για την υπόθεση και τους χαρακτήρες.
ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ
• Να σπας τη λέξη σε μικρότερα τμήματα
- Πρώτα να λες τις λέξεις ολόκληρες
- Έπειτα να λες τις συλλαβές ξεχωριστά
- Να παίρνεις την πρώτη συλλαβή και να προφέρεις τους ήχους των γραμμάτων ξεχωριστά
- Να ταιριάζεις τους ήχους και να επαναλαμβάνεις τη συλλαβή
- Να τον ενθαρρύνεις να λέει τους ήχους καθώς τους γράφει
• Ο δυσλεξικός πρέπει να είναι πάντα εκείνος που ελέγχει τι έχει γράψει.
• Μην του δείχνεις τα συγκεκριμένα λάθη που έχει κάνει. Αντί αυτού, να του δείχνεις τον τύπο των λαθών που έχει κάνει.
• Ζήτησε από τους δασκάλους του να μην του βάζουν κακούς βαθμούς για την ανορθογραφία, το γραφικό χαρακτήρα ή τη στίξη.
• Να είσαι πάντα θετικός και να τον ενθαρρύνεις.
ΑΝΑΓΝΩΣΗ
• Ρώτησέ τον τι είδους βοήθεια χρειάζεται. Η απόφαση είναι του αναγνώστη.
• Αν διαβάζει με ευχέρεια και έχει μια γενική εικόνα του κειμένου, μη διορθώνεις το παραμικρό λάθος του.
• Αν έκανε ένα λάθος που αλλάζει το νόημα, περίμενε να τελειώσει την πρόταση και ύστερα ζήτησέ του να την ξαναδιαβάσει και να ελέγξει τη λέξη που έκανε λάθος.
• Αν παιδεύεται με μια λέξη, ενθάρρυνέ τον να διαβάσει από τα αριστερά προς τα δεξιά λέγοντας δυνατά τα γράμματα και ταιριάζοντάς τα σε συλλαβές.
• Να χρησιμοποιείς πάντα τους ήχους και όχι τα ονόματα των γραμμάτων.
• Αν δεν καταφέρνει να διαβάσει μια λέξη, μην τον αφήνεις να παιδεύεται. Πες του εσύ τη λέξη και συνεχίστε.
• Μερικές φορές είναι χρήσιμο να του διαβάσεις εσύ δυνατά την πρώτη πρόταση ή παράγραφο για να του δώσεις τη γενική εικόνα και το ύφος του βιβλίου ή του κειμένου.
• Πρότεινέ του να ακούσει βιβλία σε κασέτα ή να τα δει σε βίντεο πριν ξεκινήσει να τα διαβάζει, έτσι ώστε να έχει μια γενική ιδέα για την υπόθεση και τους χαρακτήρες.
ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ
• Να σπας τη λέξη σε μικρότερα τμήματα
- Πρώτα να λες τις λέξεις ολόκληρες
- Έπειτα να λες τις συλλαβές ξεχωριστά
- Να παίρνεις την πρώτη συλλαβή και να προφέρεις τους ήχους των γραμμάτων ξεχωριστά
- Να ταιριάζεις τους ήχους και να επαναλαμβάνεις τη συλλαβή
- Να τον ενθαρρύνεις να λέει τους ήχους καθώς τους γράφει
• Ο δυσλεξικός πρέπει να είναι πάντα εκείνος που ελέγχει τι έχει γράψει.
• Μην του δείχνεις τα συγκεκριμένα λάθη που έχει κάνει. Αντί αυτού, να του δείχνεις τον τύπο των λαθών που έχει κάνει.
• Ζήτησε από τους δασκάλους του να μην του βάζουν κακούς βαθμούς για την ανορθογραφία, το γραφικό χαρακτήρα ή τη στίξη.
• Να είσαι πάντα θετικός και να τον ενθαρρύνεις.
Πώς η δυσλεξία των γονιών επηρεάζει τα παιδιά…
Συνήθως διαβάζουμε ιστορίες για το πώς η δυσλεξία των παιδιών επηρεάζει τη ζωή των γονιών τους και όλης της οικογένειας. Πώς όμως μπορεί η δυσλεξία του γονέα να επηρεάσει τη ζωή των μη δυσλεκτικών παιδιών του; Διαβάστε το κείμενο «Ο Κάιλ βοηθά τη μαμά του» από το βιβλίο «Δυσλεξία» της Paula Wiltshire των Εκδόσεων Σαββάλας.
Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ για παιδιά και εφήβους
Το εναλλακτικό Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ για παιδιά και εφήβους με τίτλο «Μικροί ήρωες» παρουσιάζεται στο Ινστιτούτο Γκαίτε, από τις 19 -22 Απριλίου και υπόσχεται να φέρει πιο κοντά τους «μεγάλους» στα προβλήματα αλλά και το μαγικό κόσμο των μικρών μας φίλων.
Δήμος Συκεών: εκδηλώσεις δημοτικής βιβλιοθήκης
Για τα παιδιά και τον παντοτινό τους φίλο -το βιβλίο! Εκδηλώσεις με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου στις 2 Απριλίου και της Παγκόσμιας Ημέρας Βιβλίου στις 23 Απριλίου, διοργανώνει η Δημοτική Βιβλιοθήκη-Παιδική Βιβλιοθήκη “Αντώνης Σαμαράκης” του δήμου Συκεών. Παράλληλα, με τον τρόπο αυτό ανανεώνει τη σχέση των παιδιών με τον αγαπημένο και παντοτινό τους φίλο –το βιβλίο, ενώ τιμά και το μεγάλο... παραμυθά Χάνς Κρίστιαν Άντερσεν.
Ημερίδα με επίκεντρο τον μαθητή
Ημερίδα με θέμα «Μαθησιακές δυσκολίες - σχολική αποτυχία -παιδική παραβατικότητα στο σχολείο- φαινόμενα και αντιμετώπισή τους» θα γίνει στις 28 Απριλίου (8.30 - 14.00) στο Δημοτικό Θέατρο Αργοστολίου «ο Κέφαλος».
"Πράσινη Δράση-Καθαρά Δάση"
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής πολιτικής θέτει ως μια από τις βασικές προτεραιότητες την υλοποίηση ενεργειών που στοχεύουν στην προστασία και τη διαφύλαξη της βιοποικιλότητας της χώρας μας.
Στην κατεύθυνση αυτή, το πρόγραμμα «Πράσινη Δράση, Καθαρά Δάση» προσφέρει την ευκαιρία στους πολίτες να συμβάλλουν ενεργά σε δράσεις εθελοντικής υπηρεσίας και παράλληλα παροτρύνει τις τοπικές κοινωνίες να αναπτύξουν συνεργασίες καθώς και να αναλάβουν πρωτοβουλίες διοργάνωσης περιβαλλοντικών δράσεων.
Στην κατεύθυνση αυτή, το πρόγραμμα «Πράσινη Δράση, Καθαρά Δάση» προσφέρει την ευκαιρία στους πολίτες να συμβάλλουν ενεργά σε δράσεις εθελοντικής υπηρεσίας και παράλληλα παροτρύνει τις τοπικές κοινωνίες να αναπτύξουν συνεργασίες καθώς και να αναλάβουν πρωτοβουλίες διοργάνωσης περιβαλλοντικών δράσεων.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)