Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2017

Για ποιο λόγο η στέρηση του διαλείμματος είναι μη παραγωγική και μη αποτελεσματική τιμωρία.

Ο επτάχρονος Scott, που έχει Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ), δεν μπορεί να βγει έξω στο διάλειμμα γιατί μιλάει την ώρα του μαθήματος χωρίς να σηκώνει χέρι. Η Rachel χάνει για δύο ημέρες τα διαλείμματά της επειδή δεν έχει κερδίσει αρκετούς πόντους στο διάγραμμα συμπεριφοράς που αφορά την ολοκλήρωση των γραπτών εργασιών μέσα στην τάξη στον προβλεπόμενο χρόνο. Ο δάσκαλος του Matt τον κρατάει μέσα επειδή σηκώνεται από τη θέση του κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Όταν το διάλειμμα καταργείται σαν τιμωρία για την «κακή»/ μη κατάλληλη – επιθυμητή συμπεριφορά στο σχολείο ή για τη μη ολοκληρωμένη ακαδημαϊκή εργασία, τότε τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί υποφέρουν. Οι εκπαιδευτικοί που γνωρίζουν τα οφέλη του διαλείμματος για τα παιδιά με ΔΕΠΥ, δεν τους το στερούν ποτέ. 

Το ΚΕΕΛΠΝΟ προειδοποιεί: Είμαστε σε φάση επιδημικής έξαρσης ιλαράς

«Οι αριθμοί δείχνουν ότι είμαστε σε φάση επιδημικής έξαρσης ιλαράς στην Ελλάδα», αποκάλυψε ο Τάκης Παναγιωτόπουλος, ένας από τους κύριους επιστημονικούς συμβούλους του ΚΕΕΛΠΝΟ σε συνέντευξή του και έδωσε συμβουλές στους γονείς για την αντιμετώπιση της άκρως μεταδοτικής ασθένειας.

Η «Οδοντοστοιχούλα» δίνει οδηγίες στα παιδιά για σωστό βούρτσισμα των δοντιών

Με ένα πρωτότυπο και διασκεδαστικό τρόπο ο Οδοντιατρικός Σύλλογος Πειραιά κάνει το βαρετό για τα παιδιά βούρτσισμα των δοντιών «παιχνίδι». Δημιούργησε την «Οδοντοστοιχούλα», ένα video κινουμένων σχεδίων που διαρκεί όσο ένα βούρτσισμα ενώ το παιδικό τραγουδάκι που ακούγεται έχει σκοπό να διδάξει στοματική υγιεινή στα παιδιά και να τα ενθαρρύνει να την τηρήσουν.

11ο Γυμνάσιο Λάρισας: Ευρωπαϊκό πρόγραμμα για καινοτόμες μεθόδους μάθησης

Το διετές ευρωπαϊκό πρόγραμμα, με θέμα "CYCLING ON NATURE'S WHEELS", θα υλοποιήσει το 11ο Γυμνάσιο Λάρισας, για τα έτη 2017-2019.

Κατά τη διάρκεια του έργου, το οποίο εντάσσεται στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα για την Εκπαίδευση "Erasmus+", το ελληνικό σχολείο θα συνεργαστεί με σχολεία από την Κύπρο, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, την Πολωνία, την Ιταλία και την Πορτογαλία. Στην ομάδα των εκπαιδευτικών συμμετέχει ο διευθυντής του 11ου Γυμνασίου Λάρισας κ. Αιμιλιος Μαρουσούλης, ο υποδιευθυντής κ. Αθανάσιος Τάσης και οι καθηγητές κ.κ. Αθανασία Παπατζέλου και Βασίλειος Παπαγιάννης. Συντονίστρια του προγράμματος είναι η κ. Φοίβη Μπαλωτή.

Παιχνίδι γνώσεων για παιδιά από το Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου

Τη δημιουργία ενός νέου παιχνιδιού γνώσεων ανακοίνωσε το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου (SaferInternet4Kids) με την ευκαιρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

Το παιχνίδι βασίζεται στην πλατφόρμα του Quizdom, ενός από τα πιο γνωστά παιχνίδια γνώσεων στο χώρο των applications. «Μέσα από τα λαμπερά μάτια των παιδιών παίρνουμε και εμείς με τη σειρά μας τη δύναμη και την έμπνευση για μια ακόμα δημιουργική χρονιά και συνεχίζουμε την προσπάθεια που καταβάλλουμε για τη δημιουργία ενός ασφαλούς και ποιοτικού ψηφιακού κόσμου» τονίζεται στην ανακοίνωση του Κέντρου.

Μαθητές Λυκείου με «ειδίκευση» σεισμολόγου

Μία εβδομάδα νωρίτερα ξεκίνησε η σχολική ζωή για 28 μαθητές, Λυκείου κυρίως, στη Λευκάδα, καθώς επέλεξαν να συμμετάσχουν στο Θερινό Σχολείο με τίτλο «Τα σχολεία μελετούν τους σεισμούς», που διοργανώθηκε από την Ενωση Ελλήνων Φυσικών, το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και το Τμήμα Ερευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής. Οικοδεσπότες, το 2ο Λύκειο Λευκάδας και ο διευθυντής του Κώστας Αραβανής, φυσικός: «Με το Θερινό Σχολείο, θέλαμε να δώσουμε τη δυνατότητα τόσο σε δικούς μας μαθητές όσο και σε παιδιά από άλλα μέρη της Ελλάδας να προσεγγίσουν θέματα τα οποία τα αφορούν. Στη Λευκάδα έχουμε μάθει να ζούμε με τους σεισμούς, είμαστε πάνω στο τόξο. Δεν μπορούμε ούτε να εγκαταλείψουμε τον τόπο μας ούτε να κλείσουμε το ρήγμα. Παρακολουθώντας τις διαλέξεις των ειδικών, τα παιδιά έμαθαν να το αντιμετωπίζουν με πιο σοβαρό τρόπο, αντί να αποφεύγουν να συζητήσουν γι’ αυτό ή να θεωρούν ότι ο σεισμός είναι κάτι που πρέπει να ξορκίσουμε», επισημαίνει ο κ. Αραβανής.

Η ψηφιακή τεχνολογία βλάπτει σοβαρά την ψυχική υγεία των παιδιών

Έχετε παρατηρήσει πόσο δύσκολο είναι να αποσπάσεις από ένα παιδί το κινητό ή το τάμπλετ του; Έχετε προσέξει πόσα παιδιά γύρω μας μοιάζουν απορροφημένα, ήρεμα και μακάρια, χαμένα μέσα στις συσκευές τους με τις ώρες; Πόσες φορές έχετε παρατηρήσει παιδιά σε μαγαζιά και εστιατόρια να κάθονται ήσυχα με το κινητό, ενώ οι γονείς τους απολαμβάνουν την έξοδό τους;

Ένας οραματιστής Νιγηριανός δάσκαλος βραβεύεται με το Βραβείο Προσφύγων Nάνσεν της Υ.Α.

Ο άνθρωπος που μεσολάβησε για να βοηθήσει στην απελευθέρωση των κοριτσιών Chibok τιμάται με το ανθρωπιστικό βραβείο για τη δημιουργία σχολείων εν μέσω συρράξεων στη βορειοανατολική Νιγηρία.

Ο Zannah Mustapha, υπέρμαχος των δικαιωμάτων των εκτοπισμένων παιδιών που μεγαλώνουν μέσα στη βία στη βορειοανατολική Νιγηρία προκειμένου να λάβουν ποιοτική εκπαίδευση, ανακηρύχθηκε νικητής του Βραβείου Προσφύγων Nάνσεν της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (Υ.Α.) για το 2017.

Ούτε σπίτι, ούτε πατρίδα. Ούτε σχολείο;

Περισσότερα από 3,5 εκατομμύρια παιδιά πρόσφυγες δεν μπόρεσαν να πάνε στο σχολείο το περασμένο σχολικό έτος, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση που δημοσίευσε η Υπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, η οποία ζητά η εκπαίδευση να θεωρηθεί θεμελιώδης για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης των προσφύγων και να υπάρξει μακροπρόθεσμος σχεδιασμός για στήριξη και αξιόπιστη χρηματοδότηση, προτρέποντας τις κυβερνήσεις να συμπεριλάβουν τους πρόσφυγες στα εθνικά εκπαιδευτικά τους συστήματα.

Το φαινόμενο της γραφειοκρατίας στην εκπαίδευση και οι παιδαγωγικές του επιπτώσεις

Το φαινόμενο της γραφειοκρατίας σε σχέση με το εκπαιδευτικό σύστημα έχει απασχολήσει στη χώρα μας μία σειρά από παιδαγωγούς και κοινωνιολόγους της εκπαίδευσης από τα τέλη της δεκαετίας του ’80. Χαρακτηριστικές είναι οι μελέτες του Θ. Γκότοβου για το ρόλο των εγκυκλίων στη “γραφειοκρατικοποίηση” της μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο, του Δημήτρη Βεργίδη για το τεχνοκρατικο-γραφειοκρατικό σχολείο, του Αποστόλη Ανδρέου για τα γραφειοκρατικά χαρακτηριστικά της διοίκησης της εκπαίδευσης στη χώρα μας αλλά και του Γιώργου Μιχαλακόπουλου για τα παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά προβλήματα που έχουν αναδειχθεί στο πλαίσιο της γραφειοκρατικής οργάνωσης του εκπαιδευτικού μας συστήματος.