Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2022

«Σώσε τα ζωάκια»: μια δραστηριότητα για μικρά παιδιά με και χωρίς αναπηρία.


Μια ευχάριστη δραστηριότητα που μπορεί εύκολα να γίνει στο σπίτι και στο σχολείο σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης πολύ μικρής ηλικίας, σε παιδιά στο Φάσμα του Αυτισμού, με νοητική καθυστέρηση ή πολλαπλές αναπηρίες είναι η παρακάτω: με κολλητική ταινία κολλάμε πλαστικά ζωάκια σε μια επιφάνεια (τραπέζι, καρέκλα, πάτωμα). Ζητάμε από το παιδί να τα «ελευθερώσει», να τα ξεκολλήσει δηλαδή και να τα τοποθετήσει όρθια. Στη συνέχεια, ανάλογα με τις δυνατότητες του παιδιού και τους στόχους μας, μπορούμε να βάλουμε τα ζωάκια να περπατούν, να βγάζουν φωνούλες, να παίζουν μαζί.

Οι «ΑΕΤΟΙ» Θεσσαλονίκης,παρουσιάζουν το παραολυμπιακό άθλημα Boccia (Μπότσια)


Οι «ΑΕΤΟΙ» Θεσσαλονίκης, ο αθλητικός σύλλογος που δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους, παρουσιάζει το παραολυμπιακό άθλημα Boccia (Μπότσια)

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά διδάσκονται στο δημόσιο σχολείο τα Ειδικά Μαθήματα που εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις

Ξεκίνησε τη Δευτέρα 24 Οκτωβρίου, νωρίτερα από τις προηγούμενες δύο χρονιές λειτουργίας της, η Ενισχυτική Διδασκαλία πανελλαδικώς εξεταζόμενων Ειδικών Μαθημάτων στα Λύκεια της χώρας. Πρόκειται για πρωτοβουλία που θεσπίστηκε με νόμο, για πρώτη φορά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, και ξεκίνησε το σχολικό έτος 2020-2021, από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, με στόχο την ισότητα των ευκαιριών στην εκπαίδευση.

1ο Νevronas FESTival - Φεστιβάλ Συμπεριληπτικών Παραστατικών Τεχνών και Καλλιτεχνικής Διάδρασης

Άνθρωποι από τους χώρους της μουσικής, του χορού, του θεάτρου, της φωτογραφίας, των εικαστικών αλλά και της επιστήμης, της τεχνολογίας και των εφαρμογών θα βρεθούν από τις 28 έως και 30 Oκτωβρίου του 2022 στο 1ο Νevronas FESTival - Φεστιβάλ Συμπεριληπτικών Παραστατικών Τεχνών και Καλλιτεχνικής Διάδρασης στην Αθήνα υπό την οργανωτική ευθύνη της ομάδας των Nevronas.gr, Αβάλη, AccessLab και του Συλλόγου +οικία.

Ιδρύονται 40 νέα Τμήματα Ένταξης σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μ. Μακρή προχώρησε την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2022, στην υπογραφή κοινής υπουργικής απόφασης με τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κ. Θ. Σκυλακάκη για την ίδρυση σαράντα (40) επιπλέον – πέραν των ήδη λειτουργούντων – τμημάτων ένταξης (Τ.Ε.) σε δημόσιες σχολικές μονάδες τυπικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γενικής και επαγγελματικής κατεύθυνσης στην επικράτεια.

Οι επιδόσεις των Αμερικανών μαθητών στα μαθηματικά και την ανάγνωση έπεσαν λόγω Covid-19

Οι Αμερικανοί μαθητές σημείωσαν μεγάλη πτώση στις επιδόσεις τους στα μαθηματικά και την ανάγνωση μετά την πανδημία Covid-19 που διάταραξε τη σχολική εκπαίδευση επί δύο χρόνια, σύμφωνα με έκθεση που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας.

Η εθνική αξιολόγηση της εκπαιδευτικής προόδου (NAEP), της οποίας τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν σήμερα για πρώτη φορά από το 2019, μέτρησε το επίπεδο των μαθητών ηλικίας από 9 έως 14 ετών στα δημόσια σχολεία. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το επίπεδό τους στην ανάγνωση υποχώρησε σε αυτό του 1992, ενώ το επίπεδό τους στα μαθηματικά υποχώρησε στο αντίστοιχο του 2003.

Θεσσαλονίκη: Αστυνομικός βελγικός ποιμενικός σκύλος κλέβει τις εντυπώσεις στα σχολεία

«Βιωματικά εργαστήρια ευαισθητοποίησης στην οπτική αναπηρία» στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Το Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2022 στο Παραλιακό Συγκρότημα Παπαστράτου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας πραγματοποιήθηκαν «Βιωματικά εργαστήρια ευαισθητοποίησης στην οπτική αναπηρία» στα πλαίσια του προγράμματος ADD@ME «Ambassadors of Diversity and Non-Discrimination» με επιστημονικά υπεύθυνο τον κ Αργυρόπουλο Βασίλειο, Αναπληρωτή Καθηγητή του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η συγκεκριμένη εκδήλωση εμπίπτει στις πολλαπλασιαστικές δράσεις του ADD@ME, το οποίο είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ στο οποίο συμμετέχουν 6 εταίροι φορείς και Πανεπιστήμια από διάφορες χώρες (Ιταλία, Ισπανία, Βέλγιο, Πολωνία, Ρουμανία και Ελλάδα) και έχει ως στόχο την ενδυνάμωση των νέων με οπτική αναπηρία στην ανάληψη ενεργού ρόλου σε διαδικασίες και δραστηριότητες που αφορούν στην κοινωνική τους ένταξη σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η αποϊδρυματοποίηση ως εφαλτήριο ορατότητας και συμπερίληψης για τα άτομα με αναπηρία

Το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία να διαβιούν με ορατότητα στο πλαίσιο της κοινότητας, σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες, επιθυμίες, στόχους και προσδοκίες, είναι θεμελιώδες και κατοχυρώνεται στο αρ.19 της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, σε συνάρτηση με το αρ.12 που διασφαλίζει την ισότητα των ατόμων με αναπηρία ενώπιον του νόμου και το αρ.14 που εγγυάται την ελευθερία και ασφάλεια κάθε ατόμου. Η δυνατότητα ελεύθερης επιλογής του τρόπου ζωής και η παροχή των απαιτούμενων υποστηρικτικών υπηρεσιών για την κοινωνική ένταξη των ατόμων με αναπηρία, συνιστά θεσμική υποχρέωση της Πολιτείας.

Ένα βήμα πιο κοντά: Γιατί η Ευρώπη πρέπει να συνεχίσει να προσπαθεί για ένα Σχέδιο Δράσης για τις Σπάνιες Ασθένειες

Στις 25 και 26 Οκτωβρίου, η κυβέρνηση της Τσεχικής Δημοκρατίας φιλοξένησε μία Διάσκεψη-ορόσημο που θα οδηγήσει τη σπάνια κοινότητά μας ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση μίας ολοκληρωμένης στρατηγικής για τα Σπάνια Νοσήματα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.).

Δικαστήριο αποφυλάκισε νεαρό κρατούμενο υπό τον όρο να πάει σχολείο

Να αποφυλακιστεί από το Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων Αυλώνα υπό τον όρο να εγγραφεί σε δημοτικό σχολείο και να παρακολουθεί την εκπαιδευτική διαδικασία, αποφάσισε Δικαστήριο Ανηλίκων για 20χρονο Ρομά.

Ο νεαρός, πατέρας τεσσάρων παιδιών, βρέθηκε προσωρινά κρατούμενος τον περασμένο Μάιο, όταν ταυτοποιήθηκε η εμπλοκή του – μαζί με τέσσερα ακόμη άτομα – σε αιματηρή ληστεία που έγινε τον Αύγουστο του 2019 σε μεταφορική εταιρεία στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, όπου κατά τη διαφυγή τους οι δράστες επιτέθηκαν και τραυμάτισαν ιδιοκτήτη εταιρείας φύλαξης (security).