Ως εκπαιδευτικοί ξέρουμε πραγματικά πώς πρέπει να διδάσκουμε στα παιδιά το μηχανισμό της ανάγνωσης; Έχουμε καταλάβει τη θεωρία που κρύβεται πίσω από αυτή τη διαδικασία που μας φαίνεται «φυσική», «αυτόματη» ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι; Ή απλά ανοίγουμε το σχολικό βιβλίο και ένα σχετικό βοήθημα και βάζουμε στο μαθητή τις ασκήσεις με τη σειρά, με την ελπίδα όλα να πάνε καλά; Θα μειωνόταν το ποσοστό των μαθητών που δυσκολεύονται ή έχουν επίπεδο πολύ χαμηλό στην ανάγνωση για την ηλικία τους αν οι εκπαιδευτικοί επιμορφώνονταν πάνω στο συγκεκριμένο θέμα; Αν διδάσκονταν δηλαδή σωστά τις θεωρίες της ανάγνωσης και τον τρόπο που εφαρμόζονται πρακτικά μέσα στην τάξη (μέθοδοι- τεχνικές- ασκήσεις);
Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2019
Τι να κάνετε όταν τα μικρά αδέρφια φιλονικούν συνέχεια
Οι περισσότεροι γονείς γνωρίζουν ότι δύο αδέρφια σε μικρή αλλά και κοντινή ηλικία είναι ικανά να προκαλέσουν πονοκέφαλο. Όχι επειδή μιλάνε δυνατά, και παίζουν άγρια παιχνίδια αλλά επειδή προκύπτουν μεταξύ τους προβλήματα και κάποιο νιώθει πάντα ότι αδικείται. Ή μπορεί να παίζουν χωριστά, το ένα να θέλει να παίξει με το άλλο και το δεύτερο να μην έχει την ίδια επιθυμία. Και όλο αυτό γίνεται σε πολύ δυνατή ένταση. Εκτός της έντασης που προκαλεί, σας κάνει να νιώθετε ενοχές επειδή αυτό δεν είναι δείγμα ‘καλής οικογένειας’.
Πόσο χρειάζεται να τρώει το παιδί;
Ηλικίες 1-3 ετών: οι ανάγκες σε θερμίδες καθημερινά είναι 1200-1400
Μετά το πρώτο έτος, η ανάπτυξη μειώνεται κατά 30%, όπως και η όρεξη. Επομένως, εμπιστευτείτε το ένστικτο του παιδιού. Είναι φυσιολογικό για ένα δίχρονο να τρώει με διαφορετικό τρόπο και να μην έχει καθημερινά την ίδια όρεξη. Όταν χορταίνει και σπρώχνει το πιάτο, απλά εμπιστευτείτε το. Ιδανικά πρέπει να τρώει στο τραπέζι για να καταλαβαίνει τη σημασία του γεύματος, αλλά μπορείτε να του δίνετε και μικρές μπουκιές μέσα από υγιεινά σνακ. Μην το δωροδοκείτε με φαγητό και μην του τάζετε γλυκά γιατί έτσι μαθαίνει να κάνει το διαχωρισμό των τροφών στο μυαλό του.
Νέες δράσεις στα «Ανοιχτά Σχολεία στη Γειτονιά» του δήμου Θεσσαλονίκης
Ύστερα από συναντήσεις οι κάτοικοι αποφάσισαν για δέκα νέες δράσεις. Έξι σχολεία υποδέχονται καθημερινά τους πολίτες τις απογευματινές ώρες.
Με δωρεάν δράσεις και νέα τμήματα για μικρούς και μεγάλους συνεχίζουν τη δημιουργική τους πορεία τα «Ανοιχτά Σχολεία στη Γειτονιά» του δήμου Θεσσαλονίκης. Έξι σχολεία υποδέχονται καθημερινά τους κατοίκους της πόλης, τις απογευματινές ώρες με εργαστήρια, εκπαιδευτικά σεμινάρια αλλά και συναντήσεις της γειτονιάς με στόχο να αναδειχθούν τα σχολεία σε ζωντανούς πυρήνες της γειτονιάς .
Καλά στην υγεία τους το 98% των ελληνόπουλων
Το 2017, η κατάσταση της υγείας του 98% των παιδιών κάτω των 16 ετών στην Ελλάδα ήταν καλή ή πολύ καλή σε σχέση με το 95,9% του συνόλου των παιδιών στην ΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύει σήμερα η Eurostat.
Νέος κύκλος προγραμμάτων αγωγής υγείας στα σχολεία από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
Ένας νέος κύκλος προγραμμάτων Αγωγής Υγείας και Βιωματικών Σεμιναρίων στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας ξεκινά να υλοποιείται από τους ιατρούς και επαγγελματίες υγείας του Δικτύου Πρόληψης και Προαγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Δεν αυξάνεται ο κίνδυνος καρκίνου για τα παιδιά εξωσωματικής
Τα παιδιά που γεννιούνται με την τεχνική της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής δεν φαίνεται να αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο για εμφάνιση καρκίνου, σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά, σύμφωνα με μια νέα ολλανδική επιστημονική έρευνα, την πρώτη που εξέτασε σε μεγάλο βάθος χρόνου τον κίνδυνο καρκίνου για τα παιδιά που δεν συλλαμβάνονται με φυσιολογικό τρόπο.
«Διαφορετικά παιδιά» στο μάτι του κυκλώνα
Η είδηση της κατάληψης των μαθητών του Γυμνασίου στην Καλαμαριά της Θεσσαλονίκης ήταν από αυτές που κάνουν άπαντες να πέφτουν από τα σύννεφα. Οι μαθητές αιτούνται την απομάκρυνση συμμαθητή τους με μαθησιακές δυσκολίες, ο οποίος -όπως αναφέρουν- «προκαλεί προβλήματα στο σχολείο και στους ίδιους προσωπικά».
Ρέα Βιτάλη: Η εγγονή μου η Πορτογαλέζα
«Ελα! Ελα γρήγορα! Η εγγονή μας δοκιμάζει το πρώτο της φρούτο». Αυτά ζούμε κάθε μέρα. Συγκεντρωμένοι όλοι γύρω από μια οθόνη. «Καρδιά μου!» λέω εγώ και τραβάω την εικόνα στο δικό μου οπτικό πεδίο, «Για να δω κι εγώ! Κοριτσάκι μου! Κάθε μέρα αλλάζει» λέει ο Γιάννης. «Κώστα, δες παιδί μου το παιδί!», «Hi bro!», «Τι hi bro παιδί μου; Το είδες το μωρό που τρώει φρούτο;», «Πώς κάνετε έτσι; Δεν σας καταλαβαίνω. Ναι, την είδα», «Ομορφιά μου! Πτου πτου» επιμένω και φτύνω το κινητό. Χτυπάει και η προγιαγιά: «Δεν έλαβα σήμερα φωτογραφία του παιδιού. Εσείς λάβατε;», «Τώρα μιλάμε. Θα σου τηλεφωνήσει και σένα σε λίγο ο Αρίστος».
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)