Από τις πρώτες τάξεις το Δημοτικού ακόμα τα παιδιά έχουν μια σειρά από βασικές υποχρεώσεις, στις οποίες καλούνται να ανταποκριθούν με αποτελεσματικότητα: εργασίες, διάβασμα για προγραμματισμένα διαγωνίσματα, μαθήματα ξένων γλωσσών, αθλητικές δραστηριότητες γεμίζουν τη μέρα τους και απαιτούν έναν υψηλότερο βαθμό οργάνωσης. Τα παιδιά με ΔΕΠΥ δυσκολεύονται πολύ σε θέματα οργάνωσης.
Ευτυχώς, όμως, οι δεξιότητες οργάνωσης μπορούν να διδαχθούν. Είναι πολύ σημαντική η συνεργασία των γονέων και των εκπαιδευτικών με τα παιδιά προκειμένου να τα βοηθήσουν να περάσουν από το χάος στον έλεγχο, διαμορφώνοντας μαζί τους συστήματα οργάνωσης και ρουτίνες.