Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024

"Τούς τρεῖς μεγίστους φωστῆρας..."

 

Ξέρεις πώς είναι να ακούς το φως;

Φοράει µαύρη φόρμα, σκούρο, μοβ hoodie, μαύρα Crocs και μαύρα ακουστικά στα αυτιά. Την κλασική περιβολή των 15χρονων εφήβων, δηλαδή, που προτιμούν το περίγραμμά τους να είναι αφηρημένο. Τα ακουστικά, φυσικά, επιτελούν πιο κρίσιμο σκοπό, να κρατούν τον θόρυβο έξω από το κεφάλι της. Oπως πολλοί αυτιστικοί, η Μέλανη εμφανίζει υπεραισθησία στον θόρυβο, είτε πρόκειται για τη φασαρία ενός πολυσύχναστου δρόμου είτε για τον ανεπαίσθητο ήχο υψηλής συχνότητας που παράγουν ενίοτε οι λάμπες (μια φορά στο σπίτι η Μέλανη εκλιπαρούσε τη μαμά της να κλείσει το φως, γιατί ο ήχος είχε σφηνωθεί στο μυαλό της. Η μαμά της ορκίζεται ότι δεν άκουγε τίποτα). Αντίστοιχα, ενοχλείται από έντονες μυρωδιές, συγκεκριμένες υφές και φυσικά από το άγγιγμα, ειδικά το απροειδοποίητο.

"Πώς Μαθαίνει ο Εγκέφαλος; Εγκέφαλος και Εκπαίδευση

Πώς αλήθεια λειτουργεί ο εγκέφαλός μας; Και κυρίως πώς μαθαίνει; Και πώς τον εκπαιδεύουμε; Όλοι εμείς οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί, οι εκατομμύρια, οι δισεκατομμύρια σε όλον τον κόσμο, από τον πρώτο (και μεγαλύτερο), το γονιό, μέχρι τον τελευταίο (και μικρότερο), τους πανεπιστημιακούς, όλοι αυτοί εκπαιδεύουμε ένα όργανο που, στην πραγματικότητα, δεν το ξέρουμε

Έφηβο παιδί: Μπορούμε τελικά να επικοινωνήσουμε μαζί του;

Κάθε έφηβο παιδί έχει τις δικές του μοναδικές ανάγκες που ως γονείς αγωνιούμε να καλύψουμε. Συχνά όμως, η επικοινωνία με το παιδί μας στην εφηβεία φαντάζει «mission impossible», γεγονός που μπορεί να μας απογοητεύει και να μας προκαλεί ανασφάλεια.

Ο «αθώος» χυμός που παχαίνει τα παιδιά – Και τους μεγάλους

Ένας έτοιμος χυμός φρούτων λύνει τα χέρια των γονιών ενσωματώνοντας έτσι στο διατροφικό πλάνο των παιδιών περισσότερες βιταμίνες. Είναι όμως τόσο υγιεινή επιλογή όσο πιστεύουν; Σύμφωνα με Καναδούς ερευνητές, η απάντηση είναι πραγματικά περίπλοκη, επισημαίνοντας ότι οι διατροφικές οδηγίες θα πρέπει να επανεξεταστούν εκ νέου.

Γονιδιακή θεραπεία επέτρεψε σε εκ γενετής κωφό να ακούσει

Ένα 11χρονο αγόρι από το Μαρόκο που είχε την τύχη να συμμετάσχει σε κλινική δοκιμή στις ΗΠΑ άκουσε για πρώτη φορά στη ζωή του χάρη σε νέα γονιδιακή θεραπεία, η οποία θα μπορούσε δυνητικά να αξιοποιηθεί και σε άλλες μορφές συγγενούς κώφωσης.

Ο Αϊσάμ Νταμ μεγάλωσε σε μια φτωχή οικογένεια του Μαρόκου και δεν πήγε ποτέ σχολείο. Εντελώς κωφός, έμαθε να επικοινωνεί με μια νοηματική γλώσσα που επινόησε μόνος του.

1o Θεατρικό Φεστιβάλ: Αριστοφάνης – Θέατρο & Αναπηρία (Ρόδος)

Με πρωτοβουλία της θεατρικής ομάδας ´Ηλιος´ του Δωδεκανησιακού Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Ατόμων με Αναπηρίες Κέντρο διημέρευσης ημερήσιας φροντίδας ατόμων με νοητική στέρηση «Ελπίδα» και των δομών ΚΔΑΠ-μεΑ «Εστία» και «Πνοή» της ΑΜΚΕ Κοινωνικής Φροντίδας και Ανάπτυξης Δήμου Ρόδου, σε συνεργασία με το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Αρχαίο Θέατρο Εκπαιδευτικές και Φιλολογικές Προσεγγίσεις» του τμήματος Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου διοργανώνεται τριήμερο θεατρικό φεστιβάλ με διασκευές του Αριστοφάνη.

Οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στο Δημοτικό Θέατρο Ρόδου και ώρες 10:00 έως 13:00
Είσοδος ελεύθερη

Ερευνήτρια υποστηρίζει ότι τα παιδιά που μεγαλώνουν με tablet παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές στη συμπεριφορά τους σε σχέση με τα άλλα

Μία ερευνήτρια που μελετά τη συμπεριφορά παιδιών από τριών μηνών έως τριών ετών εξέφρασε τη γνώμη της για τη χρήση του tablet στην ανατροφή των παιδιών, επισημαίνοντας τις συμπεριφορικές διαφορές ανάμεσα σε όσα μεγαλώνουν διαρκώς με το συγκεκριμένο τεχνολογικό gadget στο χέρι και σε αυτά που έχουν περιορισμένη πρόσβαση σε αυτό.

Ασθενείς με Αταξία του Φρίντριχ προς υπουργείο Υγείας: Να εισαχθεί άμεσα στην Ελλάδα το πρώτο φάρμακο κατά της νόσου

Ο Ελληνικός Σύλλογος για την Αταξία του Φρίντριχ, έχει θέσει ως προτεραιότητα την άμεση εισαγωγή του φαρμάκου στην Ελλάδα και την έγκαιρη πρόσβαση των Ελλήνων πασχόντων άνω των 16 ετών στη θεραπεία καθώς και την εκκίνηση παιδιατρικής μελέτης σε πανεπιστημιακό νοσοκομείο της χώρας.

«Η οικογένειά μας δεν είναι συνηθισμένη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι και φυσιολογική»

Ο Αντώνης Μπελιάς, μαθητής Β’ Λυκείου και παιδί ομόφυλου ζευγαριού, εξηγεί πως δεν ενδιαφέρει καθόλου τους συμμαθητές του ποιοι είναι οι γονείς του κάθε παιδιού.

ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ θυμάμαι τον εαυτό μου, είχα πάντα δύο μαμάδες. Ποτέ δεν είχα μπαμπά. Δεν έχω ζήσει, όμως, μια δεύτερη ζωή με μια μαμά και έναν μπαμπά για να μπορώ να κάνω τις συγκρίσεις. Άλλωστε, κάποιοι μεγαλώνουν με έναν μπαμπά και μία μαμά, κάποιοι άλλοι μόνο με μία μαμά, ενώ άλλοι με τον παππού και τη γιαγιά. Εγώ μεγάλωσα με δύο μαμάδες και για μένα αυτό είναι το φυσιολογικό. Ήταν και παραμένει η κανονικότητά μου.