Δευτέρα 5 Απριλίου 2021

Παιχνίδια προσοχής.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να διδάξει κανείς αυτοέλεγχο, συγκέντρωση και υπευθυνότητα. Ποιος είναι ο αγαπημένος μας; Τα παιχνίδια (επιτραπέζια, δράσης, με κάρτες) που κάνουν τη μάθηση διασκεδαστική και συνεργατική!

Το να βοηθήσετε το μικρό παιδί σας με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ/ΔΕΠΥ) να σας προσέξει είναι πολύ δύσκολη δουλειά και το προτείνετε «να κάνει αυτό» ή «να σταματήσει το άλλο» έχει σαν αποτέλεσμα να εκνευρίζονται όλοι και ιδιαίτερα εσείς. Δοκιμάστε έναν άλλο, διασκεδαστικό τρόπο, χρησιμοποιώντας παιχνίδια προσοχής/ συγκέντρωσης για να διευρύνετε το εύρος της προσοχής του. Έρευνες αποδεικνύουν ότι το καθημερινό παιχνίδι – ιδιαίτερα το παιχνίδι που ενεργοποιεί και τον εγκέφαλο και το σώμα του παιδιού- επιτυγχάνει τον παραπάνω στόχο πιο αποτελεσματικά/ καλύτερα από τα φυλλάδια εργασιών, τα βιντεοπαιχνίδια ή τις τιμωρίες. Δείτε πέντε παιγνιώδεις τρόπος για να βελτιώσετε την ικανότητα συγκέντρωσης του παιδιού.

Γιατί είναι σημαντικό να ζητάμε «συγγνώμη» από τα παιδιά μας

Αρκετοί ενήλικες αποφεύγουν να ζητούν «συγγνώμη» -ακόμη κι όταν γνωρίζουν καλά ότι έχουν κάνει λάθος- , επειδή τη θεωρούν πλήγμα για τον εγωισμό τους. Μάλιστα, πολλοί γονείς, ειδικά προηγούμενων γενεών, πιστεύουν ότι το να ζητούν «συγγνώμη» από τα παιδιά τους, είναι σημάδι αδυναμίας. Στην πραγματικότητα όμως, η παραδοχή του λάθους μας όχι μόνο δεν είναι σημάδι αδυναμίας, αλλά αποτελεί και ένδειξη υπευθυνότητας.

Συναγερμός από ομάδα αυτοκτονίας εφήβων στο Instagram – Τους έσωσαν τελευταία στιγμή

Δώδεκα κορίτσια ηλικίας 12 έως 16 ετών είχαν δημιουργήσει ομάδα στο Instagram με όνομα που αναφερόταν σε αυτοκτονία.

Οι αρχές κατάφεραν να βρουν τις έφηβες μέσα από μηνύματα που οδηγούσαν σε «σοβαρούς αυτοτραυματισμούς» και «αυτοκτονικές κρίσεις»

Μαθαίνοντας για την Eπανάσταση του 1821 με το Γριφομπότ

Είναι ο Αλέξανδρος Υψηλάντης αυτός που ανέλαβε την αρχηγία της Φιλικής Εταιρείας το 1820; Ποιο είναι το αίτημα της Επανάστασης του 1821; Ποιος είναι ο εθνικός μας ποιητής; Ποιανού ήρωα το όνομα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την Ύδρα; Είναι η ναυμαχία του Ναυαρίνου η πιο γνωστή της Επανάστασης του 1821 ή αυτή του Γέροντα; Απαντήσεις σ’ αυτές και πολλές άλλες ερωτήσεις (συνολικά 400), ορισμένες εκ των οποίων εξειδικευμένες και συνυφασμένες με την ιστορία του κάθε δήμου της χώρας, καλούνται ν’ απαντήσουν οι συμμετέχοντες στο εκπαιδευτικό ψηφιακό παιχνίδι Γριφομπότ.

Το “άγνωστο” φάσμα του αυτισμού: “Προσπάθησε να με καταλάβεις…”


Οι Tim Burton, Albert Einstein, Andy Warhol, Bill Gates αλλά και Greta Thunberg, είναι ορισμένοι μόνο από τους πολλούς διάσημους ανθρώπους, με διάγνωση εντός του φάσματος του αυτισμού.

Webinar: «Παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία και Ψηφιακές Δεξιότητες»

Αξιότιμοι συνεργάτες και ακαδημαϊκοί,

Με χαρά σας προσκαλούμε στο 3ο διαδικτυακό σεμινάριο του EKOME, μέρος της σειράς EKOME MIL Webinars, που πραγματοποιείται την Τρίτη, 6 Απριλίου, 15.00 (ETT), μέσω ZOOM και live-streaming μετάδοσης από το EKOME Fcb (@ekomemedia).

Το webinar σε συνεργασία με Μεσογειακό Δίκτυο της UNESCO MIL Alliance θα εστιάσει στη θεματική “Media and Information Literacy & Digital Skills” εξερευνώντας τα σημεία σύγκλισης από δημιουργική πλευρά και χρήση με έμφαση στην ενεργό ψηφιακή πολιτειότητα.

Δράση για το κάτι άλλο: Εργασία χωρίς περιορισμούς


Γνωρίζετε ότι τα άτομα με αναπηρία βιώνουν έντονα διακρίσεις και τον κοινωνικό αποκλεισμό στα εργασιακά περιβάλλοντα και όχι μόνο;
Το Work Spectrum δημιουργήθηκε λοιπόν με σκοπό να συμβάλει στην εργασιακή συμπερίληψη των ατόμων με αναπηρίες.

Πρόταση για εργαστήρια & σχέδια μαθήματος: «Αγαπητά μου παιδιά…» Θεσσαλονίκη, άνοιξη του 1943

Η πρόταση για εργαστήρια & σχέδια μαθήματος του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος με τίτλο "«Αγαπητά μου παιδιά…» Θεσσαλονίκη, άνοιξη του 1943" είναι βασισμένο σε ένα απόσπασμα από μία επιστολή της Νεάμας Καζές τον Απρίλιο του 1943 προς τους γιους της, το ΕΜΕ δημιούργησε αυτή την νέα εκπαιδευτική δράση με αφορμή την 15η Μαρτίου, όταν ξεκίνησε το πρώτο τρένο από του Βαρώνου Χιρς για το Άουσβιτς.

Ρομπότ σε δημοτικά σχολεία μέσω Ευρωπαϊκού Προγράμματος

Πιο κοντά από ποτέ φαίνεται πως είναι η εκπαιδευτική ρομποτική για τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τα οποία πλέον έχουν τη δυνατότητα εφαρμογής των εκπαιδευτικών εργαλείων που προτείνει το ευρωπαϊκό έργο Erasmus+ KA201 CODESKILROBOTICS το οποίο υλοποιήθηκε με τη σύμπραξη του Net Media Lab Mind-Brain R&D, IPT του ΕΚΕΘΕ «Δημόκριτος», του Διατμηματικού Εργαστηρίου Συστημάτων Ελέγχου και Ρομποτικής (ΕΣΕΡ) του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης, του Κέντρου Εκπαίδευσης και Έρευνας Emphasys Center από την Κύπρο, του εκπαιδευτικού οργανισμού Hansigland από τη Σουηδία και της ΜΚΟ Lifelong Learning Platform από το Βέλγιο. Το έργο έχει ήδη εφαρμοστεί πιλοτικά σε πέντε σχολεία της Κρήτης, δύο της Αθήνας καθώς και σε σχολεία των άλλων χωρών της σύμπραξης με πολύ θετικές εντυπώσεις.

Κέντρο ΑμεΑ “Ο Σωτήρ”: Βήματα Ζωής

Κατεβαίνοντας την Πέτρου Συνδίκα κάτω από την Βασιλίσσης Όλγας, αν περιπλανηθείς στη γειτονιά, θα συναντήσεις 10 δομές του Φορέα. Θα ακούσεις μουσικές και τραγούδια από τη μουσικοθεραπεία. Αυτοί οι ήχοι θα σε κάνουν να επιβραδύνεις λίγο το βήμα σου και θα κοντοσταθείς να ακούσεις. Λίγο θα θέλεις για να σιγοτραγουδήσεις κι εσύ μαζί.

Διεθνές διαδικτυακό συνέδριο: Education In Action – towards the future

Στο πλαίσιο του έργου Science Inspired το ΝΟΗΣΙΣ μαζί με άλλα 3 ευρωπαϊκά κέντρα επιστημών (Experyment Science Center από την Πολωνία, Agóra Science Centre από την Ουγγαρία, VIDA! Science Centre από την Τσεχία) διοργανώνουν στις 14-16 Απριλίου 2021 το “Education In Action – towards the future”, ένα διεθνές διαδικτυακό συνέδριο για εκπαιδευτικούς.

podcast Bookιές: Συζητώντας με την Άννα-Μαρία Βλάσση για την τέχνη πρωταγωνίστρια στα παιδικά βιβλία

Πώς μπορούμε να μυήσουμε τα παιδιά στην Τέχνη; Πώς να τους συστήσουμε τα καλλιτεχνικά ρεύματα, θεματικά και χρονικά; Πώς επενδύουμε λέξεις σε ένα έργο τέχνης;

Ο Μαρκ Ρόθκο, Αμερικανός ζωγράφος που για πολλά χρόνια δίδασκε στα παιδιά ζωγραφική είχε πει πως «Η τέχνη όπως η ομιλία ή το τραγούδι είναι μια στοιχειώδης μορφή έκφρασης και όπως ακριβώς τα παιδιά πιάνουν αμέσως μια ιστορία ή ένα τραγούδι, με τον ίδιο τρόπο μπορούν να μετατρέψουν την παρατηρητικότητα και τη φαντασία τους σε τέχνη».

Tα ομόφυλα ζευγάρια στην Ελλάδα δεν δικαιούνται να υιοθετούν παιδιά. Καιρός να το ανατρέψουμε.

Η Στέλλα Μπελιά, πρόεδρος της οργάνωσης «Οικογένειες Ουράνιο Τόξο», εξηγεί στην Popaganda και τη Λουίζα Σολομών-Πάντα πώς οι βαθιά ριζωμένες προκαταλήψεις ορθώνουν ένα τείχος άρνησης ακόμη και στα επιστημονικά δεδομένα υπέρ της τεκνοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια.

Ρούλα Λεύκελη: Η εκπαιδευτικός που καλλιεργεί τη γνώση στα παιδιά των ακριτικών Ριζίων Έβρου

Η Ένωση «Μαζί για το Παιδί» άλλαξε την καθημερινότητα της περιοχής με τη δημιουργία ενός θερμοκηπίου. H ιστορία της κυρίας Ρούλας Λεύκελη, δασκάλας του δημοτικού των Ριζίων η οποία είχε ως όραμα την δημιουργία ενός θερμοκηπίου στον χώρο του σχολείου και πως η Ένωση «Μαζί για το Παιδί» το έκανε πραγματικότητα και άλλαξε την ζωή των παιδιών του σχολείου αλλά και όλης της κοινότητας των Ριζίων το ακριτικού χωριού στον Βόρειο Έβρο.

Δημιουργία παιδικής βιβλιοθήκης ισότητας από την Επιτροπή Ισότητας των Φύλων του Δήμου Σερβίων

Η Επιτροπή Ισότητας των Φύλων του Δήμου Σερβίων βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει την δημιουργία παιδικής βιβλιοθήκης ισότητας.

Ψηφιακή τάξη δημιούργησαν οι νηπιαγωγοί της δομής φιλοξενίας του Σχιστού

Μια ψηφιακή τάξη στο Facebook δημιούργησαν οι νηπιαγωγοί της δομής φιλοξενίας προσφύγων στο Σχιστό, επιχειρώντας να προσαρμόσουν την τηλεκπαίδευση στα παιδιά μιας δομής, από την οποία σχεδόν απουσιάζουν οι υπολογιστές και το ασύρματο ίντερνετ.

Πρόκειται για μια κλειστή ομάδα στο Facebook, όπου οι νηπιαγωγοί ανεβάζουν προτάσεις για εργασίες, καθώς και βίντεο με τραγούδια, παραμύθια και λεκτικές ασκήσεις, ενώ τα παιδιά με τη σειρά τους στέλνουν φωτογραφίες από τις εργασίες και τις χειροτεχνίες τους.

Ισπανία: Παιδιά που υποφέρουν από μακροχρόνια συμπτώματα Covid-19 περιγράφουν


Η Τζωρτζίνα κόλλησε COVID-19 τον Οκτώβριο του 2020, αλλά εξακολουθεί να υποφέρει από επίμονα συμπτώματα. Τον Ιανουάριο σταμάτησε να πηγαίνει στο σχολείο. Τώρα παρακολουθεί κάποια διαδικτυακά μαθήματα.