Τα πιο απλά παιχνίδια είναι συνήθως και αυτά που όχι μόνο κερδίζουν την καρδιά των παιδιών αλλά τα βοηθάνε κιόλας στην ανάπτυξη τους (γνωστική, σωματική, κοινωνική, συναισθηματική). Ένα τέτοιο απλό κλασικό παιχνίδι που τα τελευταία χρόνια έχει χαθεί από το προσκήνιο είναι και οι ψηφίδες. Ήμασταν από τους τυχερούς και το βρήκαμε σε μια πολύ καλή έκδοση, κατάλληλη και για παιδιά με αναπηρία, γεγονός που μας χαροποίησε ιδιαιτέρως και έκανε τη ζωή των μαθητών μας πιο πλούσια.
Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015
Συνήγορος του Παιδιού: 31 αναφορές σχολικού εκφοβισμού το πρώτο εξάμηνο του 2015
Τριάντα μία αναφορές γονέων και εκπαιδευτικών για θέματα σχολικού εκφοβισμού δέχθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015 ο Συνήγορος του Παιδιού. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, από τις υποθέσεις αυτές οι 21 αφορούσαν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι δέκα στη δευτεροβάθμια.
Ένας καταπληκτικός μπαμπάς μεταμορφώνει αναπηρικά αμαξίδια σε απίθανα οχήματα
Το 2008 ο Ryan Weimer ρώτησε το γιο του Keaton, ο οποίος πάσχει από μυϊκή δυστροφία και βρίσκεται καθηλωμένος σε αναπηρικό αμαξίδιο, τι θέλει να ντυθεί στο Halloween. «Πειρατής» του απάντησε. Και κάπως έτσι ξεκίνησε η υλοποίηση μιας ιδέας που από ένα απλό «δώρο» ενός μπαμπά στο γιο του έφτασε σήμερα να δίνει χαρά σε δεκάδες άλλα παιδιά που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα.
Γιατί τα παιδιά μισούν το σχολείο;
Φανταστείτε ότι εργάζεστε σε ένα περιβάλλον όπου ο προϊστάμενός σας, ελέγχει εξονυχιστικά κάθε πτυχή της δουλειάς σας και της συμπεριφοράς σας. Σας λέει συνεχώς τί να κάνετε, πώς να το κάνετε και πότε να το κάνετε. Απαιτεί από εσάς να κάθεστε ακίνητοι στην θέση σας, μέχρι αυτός να σας δώσει την πολυπόθητη άδεια να κουνηθείτε. Κάθε μικρό κομμάτι της δουλείας σας βαθμολογείται και συγκρίνεται δημόσια με αυτό των συναδέλφων σας. Σχεδόν ποτέ δεν σας δείχνει εμπιστοσύνη για να πάρετε αποφάσεις και να αυτοσχεδιάσετε. Ακούγεται σαν ένα εφιαλτικό επαγγελματικό σκηνικό, αλλά τα καλά νέα για σας είναι ότι μπορείτε να παραιτηθείτε!
Ένας στους έξι μαθητές με προβλήματα σωματικής υγείας
Ποσοστό περίπου 50% των μαθητών που φοιτούν σε σχολεία ιδιαίτερα ευπαθών περιοχών αντιμετωπίζουν επισιτιστική ανασφάλεια, ως συνέπεια της κοινωνικοοικονομικής κρίσης που βιώνει η ελληνική κοινωνία. Ένας στους έξι μαθητές αντιμετωπίζει προβλήματα σωματικής υγείας και ένας στους τέσσερις προβλήματα συναισθηματικής υγείας. Τα στοιχεία αυτά παρουσιάστηκαν, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής και την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Φτώχειας, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε σήμερα, Δευτέρα, το Ινστιτούτο Prolepsis, σχετικά με τη δράση του προγράμματος «Διατροφή», καθώς και άλλων προγραμμάτων που αφορούν την υγιεινή διατροφή, την πρόληψη ασθενειών και τη δημόσια υγεία.
Πιο δραστήρια τα παιδιά που φοιτούσαν σε σχολεία με μεγάλα προαύλια
Κατά πόσο μία μεγάλη σε μέγεθος και μία επαρκώς εξοπλισμένη σχολική αυλή μπορεί να επηρεάσει τον βαθμό φυσικής δραστηριοποίησης των μαθητών και μαθητριών;
Σε αυτό το ερώτημα απαντά έρευνα των Ελένης Δελίδου, καθηγήτριας Φυσικής Αγωγής, Ουρανίας Ματσούκα, επίκουρης καθηγήτριας ΤΕΦΑΑ, Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ) και Νικόλαου Διγγελίδη, αναπληρωτή καθηγητή ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (ΠΘ), όπου έγινε προσπάθεια να καταγραφεί ο βαθμός της φυσικής δραστηριότητας των μαθητών και μαθητριών της ΣΤ' τάξης του δημοτικού σχολείου.
2.032 σχολεία υπέβαλαν αίτηση για σίτιση μαθητών
Ενα φρέσκο φρούτο, ένα σάντουιτς και ένα ποτήρι γάλα. Για έναν στους δύο μαθητές σχολείων κοινωνικο-οικονομικά ευάλωτων περιοχών της χώρας αυτό το απλό γεύμα κάνει τη διαφορά. Την περυσινή χρονιά, 53% των παιδιών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα σίτισης και προώθησης της υγιεινής διατροφής σε σχολεία «Διατροφή» βίωναν επισιτιστική ανασφάλεια –είχαν περιορισμένη ή αβέβαιη πρόσβαση σε ασφαλή τρόφιμα– και το 21%, πείνα. Στο 64% των οικογενειών τουλάχιστον ένας γονέας δεν είχε πηγή εισοδήματος και στο 15% των οικογενειών κανένας γονέας δεν είχε πηγή εισοδήματος. Το 8,5% των μαθητών δεν είχε ιατροφαρμακευτική κάλυψη (ανασφάλιστο), ενώ το 7% των παιδιών δεν είχε ηλεκτρικό ρεύμα σπίτι του για περισσότερο από εβδομάδα.
Της παίρνουν το παιδί επειδή αμφισβητεί το εκπαιδευτικό σύστημα!
«Θέλουν να με χωρίσουν από το παιδί μου επειδή αξιώνω μια πιο δημιουργική διαδικασία εκπαίδευσης, χωρίς εξαναγκασμούς και υποχρεωτικά μαθήματα. Επειδή θέλω να εκπαιδεύεται με κέφι και όχι στο πλαίσιο ενός αναξιόπιστου σχολικού συστήματος εκπαίδευσης».
Νέος Κύκλος Εκμάθησης Braille στη Θεσσαλονίκη
Από σχετικό Δελτίο Τύπου
Ενημερώνουμε τους ενδιαφερόμενους ότι ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τυφλών (Περιφερειακή Ένωση Κεντρικής Μακεδονίας) θα πραγματοποιήσει τμήματα εκμάθησης γραφής και ανάγνωσης Braille. Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν το Δεκέμβριο 2015 και με το πέρας των μαθημάτων θα δοθεί η δυνατότητα λήψης της αναγνωρισμένης πιστοποίησης.
Αιτήσεις από 19-10-2015 έως 20-11-2015.
Διεύθυνση: Βασιλίσσης Όλγας 114 & Π. Συνδίκα 3ος όροφος
ώρες 9.00π.μ. έως 2.00μ.μ.
Πληροφορίες 2310-250111, εσωτερικό 114 ή 115 ή 116.
Νέα εκπαιδευτικά εργαστήρια
Νέα εκπαιδευτικά εργαστήρια για παιδιά από το Μουσείο Ηρακλειδών.
Α΄ κύκλος: Κυριακή 18 & 25 Οκτωβρίου, 10:00-12:00 (5-7 ετών)
Γνωρίζοντας τη γεωμετρική τέχνη της αρχαιότητας, τα παιδιά εξοικειώνονται με τηγεωμετρία, αλλά και γίνονται αγγειογράφοι φιλοτεχνώντας το δικό τους «όστρακο» με την τεχνική της σκιαγραφίας.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)