Δευτέρα, 27 Οκτωβρίου 2014

Βιβλιοκριτική: Ο Τιπουκίτο σώζει τη θάλασσα

Μπορεί αλήθεια ένας καλικαντζαράκος να αντιμετωπίσει τη μόλυνση των θαλασσών;

Ο μικρούλης ψαράς Ίζζο από τη μακρινή Ανατολή (Κίνα) ζει κοντά στη θάλασσα που λατρεύει, αλλά δεν είναι πια καθόλου ευτυχισμένος. Από ψαράς ψαριών έχει γίνει ψαράς σκουπιδιών! Κάθε πρωί σηκώνεται χαράματα και ψαρεύει όσα περισσότερα σκουπίδια μπορεί με την ελπίδα ότι όταν οι «κουφιοκεφαλάκηδες» που πετούν μπουκάλια, πλαστικές σακούλες, τενεκεδάκια στη θάλασσα την δουν καθαρή, θα ντραπούν να την λερώσουν πάλι. Η ευαισθησία, ωστόσο, των ανθρώπων για το συγκεκριμένο θέμα φαίνεται ανύπαρκτη. Κάθε μέρα το πρόβλημα διογκώνεται και ο μικρός ήρωας απελπίζεται. Τότε φωνάζει ενισχύσεις: το φιλαράκι του, τον πολυλογά πονηρό καλικατζαράκο, τον Τιπουκίτο Φλαπουκίτι. Πώς θα μπορέσουν μαζί να πείσουν τους ανθρώπους να αλλάξουν συμπεριφορά;

Παιδικό στρες: Πόσο επικίνδυνο είναι για τα παιδιά μας;

Συχνά εμείς οι ενήλικες πιστεύουμε ότι τα παιδιά ζουν σε έναν κόσμο ανέμελο και χαλαρό, απαλλαγμένο από άγχος και στεναχώριες. Στην πραγματικότητα, όμως, ήδη από πολύ μικρά νιώθουν συχνά άγχος και ανησυχία. Άλλωστε, το στρες μπορεί να επηρεάσει τον καθέναν που νιώθει ότι τον βαραίνουν πράγματα τα οποία δεν μπορεί να αλλάξει ή καταστάσεις τις οποίες δυσκολεύεται να διαχειριστεί. Και από αυτό το βίωμα δεν εξαιρούνται τα παιδιά.

Πώς πρέπει να κοιμούνται τα παιδιά για να αποδίδουν καλύτερα

Υπνος. Λείπει από τους γονείς αλλά είναι απολύτως αναγκαίος στα παιδιά και ιδιαίτερα στους εφήβους. Παρότι οι εκπαιδευτικοί και όσοι χαράσσουν την εκπαιδευτική πολιτική συζητούν για τον ύπνο, τα προγράμματα των σχολείων μοιάζουν να μη λαμβάνουν υπόψη ένα αδιάσειστο βιολογικό στοιχείο: ο ύπνος είναι μάθηση και μάλιστα ενός πολύ καθορισμένου είδους. Οι επιστήμονες σήμερα υποστηρίζουν ότι βασικός στόχος του ύπνου είναι η παγίωση της γνώσης, ο διαχωρισμός του σήματος από τον περιβάλλοντα θόρυβο. Τα προγράμματα των σχολείων αλλάζουν με μεγάλη βραδύτητα και το βάρος της χορήγησης βοήθειας στους εφήβους, ώστε να κοιμούνται όσο χρειάζονται, το επωμίζονται αποκλειστικά οι γονείς. Μπορούμε, άραγε, να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να εκμεταλλευτούν τον ύπνο ως ένα εργαλείο μάθησης;

Απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή των εισαγομένων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις

Απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή των εισαγομένων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 35 του Ν. 3794/2009 (Φ.Ε.Κ. 156/τ.Α΄) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015.
Δείτε την εγκύκλιο εδώ.

Οι αλλαγές στη διδακτέα ύλη των δημοτικών σχολείων

Στην αναδιάρθρωση, τον εξορθολογισμό και τη διαχείριση της διδακτέας ύλης στα Μαθηματικά και τα Φυσικά της Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού καθώς και στον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης της Ιστορίας για τη ΣΤ΄ Δημοτικού, προχώρησε το υπουργείο Παιδείας, μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Στο έγγραφο των 26 σελίδων που υπογράφει ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Σπουδών Αθμιας Εκπαίδευσης παρουσιάζονται αναλυτικά όλες οι αλλαγές.

Αλλαγή ώρας: Κόβει χρόνο από την άσκηση των παιδιών

Βρετανοί επιστήμονες αναφέρουν ότι, αν τα ρολόγια έμεναν μόνιμα στη θερινή ώρα, τα παιδιά θα είχαν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους να ασκηθούν σωματικά.

Τα χαράματα της Κυριακής τα ρολόγια θα γυρίσουν -και στην Ελλάδα- μια ώρα πίσω, καθώς έρχεται η χειμερινή ώρα. Ωστόσο, μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα υποστηρίζει ότι ίσως θα έπρεπε να ξανασκεφτούμε το θέμα από άποψη υγείας των παιδιών και γενικά δημόσιας υγείας.