Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2016

Πρόσωπο: Στέλλα Βοσνιάδου

Γιατί έχουμε μέρα και νύχτα; Τι συμβαίνει στις εποχές; Ξέρουμε πραγματικά, ακόμα και εμείς οι ενήλικες; Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη με την κυρία Βοσνιάδου που πρέπει να δουν όλοι οι εκπαιδευτικοί. Προϋπάρχουσες γνώσεις, αφελείς θεωρίες, εκμάθηση επιστημονικών εννοιών... Ένα ταξίδι στο μυαλό των μικρών παιδιών, στο πώς μαθαίνουν και στο πώς ερμηνεύουν τον κόσμο.


Κόκκινη Αλεπού: Θ. Δασκαλοπούλου "all kids bookish #1"

Δεν υπάρχει βιβλιολάτρης που να γίνεται γονιόςκαι να μην περιμένει με ανυπομονησία τη στιγμή που θα αρχίσει να διαβάζει στο παιδί του. Βιβλία πάνινα χωρίς λόγια (την ιστορία τη φτιάχνουμε εμείς), βιβλία με λέξεις και τεράστιες εικόνες, βιβλία με μικρά κείμενα και ζωηρή εικονογράφηση, εικονογραφημένα παραμύθια και, κάποια στιγμή, «κανονικά» βιβλία.

Τι συμβαίνει μέσα στον εγκέφαλό μας όταν μαθαίνουμε κάτι;

«Τι συμβαίνει μέσα στον εγκέφαλό μας όταν μαθαίνουμε κάτι;». Σε αυτό το ερώτημα προσπάθησε να απαντήσει ο καθηγητής Ιατρικής με εξειδίκευση στη Μοριακή Βιολογία Clifford George Kentros από το Νορβηγικό Πανεπιστήμιο Επιστήμης και Τεχνολογίας (NTNU), κατά τη διάρκεια διάλεξης που έδωσε στο Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος.

Τα κορίτσια νιώθουν πίεση να είναι «όμορφα» από την ηλικία των 7 ετών

Μία νέα έρευνα που έγινε στη Βρετανία αποδεικνύει ότι από μικρή ηλικία τα κορίτσια αναπτύσσουν ανασφάλειες σχετικά με το σώμα τους, αφού αισθάνονται πιεσμένα να ταιριάξουν σε ένα συγκεκριμένο πρότυπο ομορφιάς.

Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα του Girlguiding UK, το ένα τρίτο των κοριτσιών ηλικίας από 7 έως 10 ετών νιώθουν ότι τους ασκείται κριτική για την εμφάνισή τους, ενώ το ένα τέταρτο νιώθει την ανάγκη να είναι τέλειο.

Λαμπρό μέλλον μπορούν να έχουν παιδιά με διαβήτη

Με κατάλληλη παρακολούθηση και ρύθμιση, παιδιά με διαβήτη μπορούν να ζήσουν μακρά και υγιή ζωή, δήλωσε ειδικός.

Αν και δεν υπάρχει ίαση, οι επιλογές αγωγής έχουν βελτιωθεί σημαντικά, δήλωσε ο Dr. Jason Klein, του NYU Lutheran Medical Center στη Νέα Υόρκη.

Το σκάνδαλο της γερμανικής φαρμακοβιομηχανίας Grünenthal: Χιλιάδες παιδιά με παραμορφώσεις και μια δίκη παρωδία

Στα τέλη της δεκαετίας του ‘50 και στις αρχές του ’60 ξεσπά ένα από τα μεγαλύτερα φαρμακευτικά σκάνδαλα όλων των εποχών. Είναι το σκάνδαλο του Contergan, του φαρμάκου που παρασκευάστηκε στη Δυτική Γερμανία από την εταιρία Grünenthal και περιείχε την ουσία θαλιδομίδη, μια ουσία που ευθύνεται για δεκάδες χιλιάδες παραμορφώσεις σε νεογέννητα.

Το 90% των δηλητηριάσεων στα παιδιά συμβαίνει στο σπίτι

Το 90% των δηλητηριάσεων στα παιδιά σημειώνονται μέσα στο σπίτι, ενώ το 81% του συνολικού αριθμού δηλητηριάσεων που παρατηρούνται σε παιδιά συμβαίνουν σε ηλικίες κάτω των 5 ετών. Οι δηλητηριάσεις αποτελούν την πιο συχνή μορφή ατυχημάτων στα παιδιά. Ωστόσο, στοιχεία ερευνών δείχνουν ότι είναι σπάνια θανατηφόρες στις μικρές ηλικίες, σύμφωνα με την νοσηλεύτρια της Μονάδας Ειδικών Λοιμώξεων Παίδων του «Ιπποκρατείου» Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, Εμμανουέλα Αγγελή.

Παιδοφιλία-Τι πρέπει να προσέχουν γονείς και παιδιά

Σε μάστιγα της εποχής μας έχει εξελιχθεί η παιδοφιλία, με τα περιστατικά συνεχώς να αυξάνονται. Ποια είναι η μέθοδος προσέγγισης των παιδόφιλων και τι πρέπει να προσέχουν τα παιδιά και οι γονείς;

Η αρμόδια υποδιεύθυνση της Ελληνικής Αστυνομίας προσπαθεί να προστατεύσει τα θύματα και μας δίνει χρήσιμες συμβουλές.

Αναιμία στα παιδιά: Αιτίες και συμπτώματα

Αναιμία, ένας όρος ο οποίος ακούγεται πάρα πολύ συχνά, αλλά δυστυχώς λίγοι γονείς ξέρουν τι ακριβώς σημαίνει αναιμία. Χωρίς αμφιβολία απασχολεί τους γονείς τακτικά και συχνά ρωτούν το γιατρό τους "Λίγο χλωμό το βλέπω το παιδί. Μήπως έχει αναιμία;" Πραγματικά το πρώτο σύμπτωμα της αναιμίας είναι η ωχρότητα (χλωμό παιδί), αλλά δε σημαίνει πως κάθε παιδί με λευκό δέρμα έχει αναιμία. Πολλές φορές, το χρώμα του δέρματος είναι παραπλανητικό. Γι αυτό πρέπει να γίνουν εξετάσεις αίματος για να επιβεβαιωθεί η αναιμία.

Αμοργός: Έξι χρόνια χωρίς γυμναστή οι μαθητές γυμνασίου, διαμαρτύρονται οι γονείς

Mε σύνθημα «6 χρόνια αρκετά, .... δεν θα γίνουνε 7», οι γονείς του Γυμνασίου και Λυκείου Αμοργού διαμαρτυρήθηκαν τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2016, δηλαδή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, για τη χρόνια έλλειψη γυμναστή στο σχολείο. Και ζήτησαν από το Υπουργείο Παιδείας να δώσει λύση ώστε τα παιδιά τους μην περάσουν ακόμη μία χρονιά στο σχολείο χωρίς γυμναστική.

Η τεκνοποίηση σε μεγάλη ηλικία αυξάνει τον κίνδυνο αυτισμού στα παιδιά

Άνθρωποι που γίνονται γονείς σε μεγαλύτερη ηλικία είναι πιο πιθανό να αποκτήσουν παιδιά με αυτισμό, αναφέρει νέα έρευνα.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Evolution, Medicine, and Public Health, υπέδειξε ότι η καθυστέρηση στην τεκνοποίηση δεν συνδεόταν με αυξημένο κίνδυνο σχιζοφρένειας στο παιδί.

Εργαστήρι για παιδιά με μέτρια νοητική υστέρηση και τους γονείς τους

Τις γλωσσικές, ακουστικές και κινητικές τους ικανότητες θα έχουν την δυνατότητα να αναπτύξουν παιδιά με μέτριας μορφής νοητική υστέρηση μέσα από εξειδικευμένα ομαδικά παιχνίδια στο πλαίσιο του προγράμματος «Έλα κι εσύ, ζωγραφίζω μουσική». Παράλληλα βελτιώνουν την προσωπική τους οργάνωση, σε ένα ασφαλές προς τις ανάγκες τους εκπαιδευτικό περιβάλλον, με την καθοδήγηση εξειδικευμένων παιδαγωγών και όλα αυτά σε συνεργασία με τους γονείς τους.

Σωτήρια μπορεί να αποδειχθεί η παροχή πρώτων βοηθειών ψυχικής υγείας

Κάθε 40 δευτερόλεπτα κάποιος άνθρωπος στον κόσμο αυτοκτονεί, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά τους νέους. Ένας στους τέσσερις ενήλικες, κάποια στιγμή, θα βιώσει ψυχικές δυσκολίες, αλλά πολλοί από αυτούς θα λάβουν μικρή ή καθόλου βοήθεια, όταν βρεθούν σε ανάγκη. Αντίθετα, η πλειονότητα των ατόμων με προβλήματα σωματικής υγείας που θα βρεθούν σε ανάγκη, θα λάβουν πρώτες βοήθειες σε πρωτοβάθμιο επίπεδο περίθαλψης. Οι ψυχολογικές κρίσεις και τα άγχη θεωρούνται διαφορετικά, εξαιτίας της άγνοιας, της ελλιπούς γνώσης, του στίγματος και της διάκρισης και σύμφωνα με τους ειδικούς αυτό δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί, ιδιαίτερα εφόσον είναι γνωστό ότι δεν μπορεί να υπάρξει σφαιρική υγεία χωρίς ψυχική υγεία. 

Εκατομμύρια παιδιά θα έχουν καθυστερημένη ανάπτυξη λόγω της ακραίας φτώχειας

Περίπου 250 εκατομμύρια παιδιά σε όλο τον κόσμο δεν θα μπορέσουν να εκμεταλλευτούν πλήρως τις δυνατότητες τους λόγω της ακραίας φτώχειας.

Ως αποτέλεσμα, τα μελλοντικά εισοδήματα των παιδιών αυτών θα μειωθούν μέχρι και 26% γεγονός που θα πλήξει σημαντικά και την εθνική ανάπτυξη, σύμφωνα με νέα έρευνα. Η αποτυχία να γίνουν επενδύσεις υπέρ της ανάπτυξης των παιδιώνκοστίζει στις υπανάπτυκτες και αναπτυσσόμενες χώρες δύο με τρεις φορές τις τρέχουσες δαπάνες τους για την υγεία, εκτίμησαν οι ερευνητές.

Σε καθεστώς διωγμού οι εκπαιδευτικοί με αναπηρία

Την αγανάκτηση του αναπηρικού κινήματος εκφράζει με επείγουσα επιστολή της στον υπουργό Παιδείας Ν. Φίλη η Ε.Σ.Α.με.Α., για την απαράδεκτη διάταξη που συμπεριλαμβάνεται στην εγκύκλιο πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, έτους 2016-17, μέσω της οποίας αποκλείονται οι εκπαιδευτικοί με αναπηρία όρασης ή ακοής ή είναι τετραπληγικοί - παραπληγικοί, από την πρόσληψή τους σε ΚΕΔΔΥ ή σε πρόγραμμα παράλληλης στήριξης.

Πώς θα ορίσετε πόσο χρόνο θα ξοδεύει το παιδί σας στο PC

Ακόμα κι αν βρίσκεστε στο γραφείο, μπορείτε να μπείτε στο λογαριασμό Microsoft που έχετε δημιουργήσει για το οικογενειακό PC στο σπίτι. Έτσι, θα φτιάξετε γρήγορα-γρήγορα έναν λογαριασμό για κάθε ένα από τα παιδιά σας που χρησιμοποιούν το ίδιο PC και θα έχετε την εποπτεία της χρήσης του, από το χρόνο που θα το χρησιμοποιούν, μέχρι το πόσα χρήματα τους επιτρέπετε να ξοδεύουν στο Windows Store.

Εργαστήρια προγραμματισμού για νέους στο Ίδρυμα Ευγενίδου

Δύο νέα εργαστήρια προγραμματισμού για νέους, που οργανώνει αυτόν τον Οκτώβριο το Εργαστήριο τεχνολογίας U Τech Lab, του Ιδρύματος Ευγενίδου, περιμένουν τους μαθητές και τις μαθήτριες Ε’ και Στ’ Δημοτικού και Α’ Β’ και Γ’ Γυμνασίου, για να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον προγραμματισμό και την δημιουργία κώδικα.

Έρευνα: Τι πιστεύουν οι πολίτες για το μάθημα των Θρησκευτικών

Ένα από τα ζητήματα που απασχόλησαν πρόσφατα την επικαιρότητα ήταν η αντίδραση του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου στις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, Νίκου Φίλη, περί της αλλαγής στον τρόπο διδασκαλίας των Θρησκευτικών, αλλάζοντας τη μορφή του, από ομολογιακού χαρακτήρα μάθημα σε μάθημα γνώσης των θρησκειών.